Postin kulkemisen vaikeus

Ahaa, ei ihme että hommassa reikä:

"Ilmoittamasi numero viittaa siihen, että lähettäjä on valinnut kuljetusmuodoksi Saksan postin tarjoaman postipakettipalvelun. Nämä paketit jaetaan Suomessa Postin toimesta. Saksan posti omistaa DHL:n, joten heidän liikemerkissään viitataan DHL:ään myös postilähetysten ollessa kyseessä. Lähetyksesi ei kuitenkaan ole DHL Expressin kuljetuksessa tai jakelussa."

Nämä ei-express DHL-paketit tulevat Suomessa Priority-nimisenä palveluna (näkyy Postin seurannasta). Tämä palvelu sisältää tuomitusyrityksen ovelle ennen kello 14. Itselleni on tullut nätisti kotiovelle pääasiassa kello 11 aikoihin siitä lähtien kun alaovea ruvettiin pitämään päiväaikaan auki.
 
Ovella käydään tai sitten ei käydä. Helpompi alamäkeen jatkaa ja suoraan keräilypisteeseen että pääsee kotiin (jotain randompaskaa tähän)
 
Jätän tämän tähän. Tämä taitaa olla jonkilainen postin ennätys.

Muunneltu kopio viestistä postin asiakaspalveluun (postin nimi ja paikkatiedot):


Hei

Teidän Helposti paketti on oikeasti Vaikeasti paketti.

Täytin postin nettisivuilla "Helposti paketti"-tiedot kuten pitää ja maksoin laskun heti nettipankissa.

Vein paketin asiamiespostiin (xxxxxxxxx 00000) ja pyysin sieltä "Helposti paketti"-tarran. Heillä ei ollut tarroja joten he tarjoituivat tulostamaan sellaisen. Annoin koodin heille, mutta se ei toiminut postin järjestelmässä. Asiakaspalvelija soitti postin puhelinneuvontaan, joka neuvoi kirjoittamaan koodi paketin päälle kynällä. Kysyin asikaspalvelijalta, että miten paketti voi mennä perille, kun koodi ei toimi postin järjestelmässä? Hän vastasi paketin todennäköisesti palautuvan minulle takaisin. En voinut jättää pakettia postiin, koska lopputuloksena olisi ollut vielä lisää turhaa juoksemista.

Nyt jäi tämä luvattu elämys helppoudesta saamatta ja paketti mököttää tuulikaapin lattialla.


Tilausnumero: 0000000

Tilauspäivä: 04.04.2017


Maksaja
Pikselimössö

Ja homma jatkuu...

Postin asiakaspalvelu vastasi:

"
Hei!



Kiitos palautteestasi joka koski Helposti -pakettia. Pahoittelen että palvelu ei ole toiminut odotetulla tavalla.

Tarkistin ostosi tiedot ja se näyttää olevan kaikin puolin kunnossa. Jos tietoja ei löytynyt eilen Postin toimipaikasta, ilmeisesti koodi ei ollut vielä valitettavasti päivittynyt Postin toimipaikkojen järjestelmään. Voit siis lähettää paketin Helposti-koodillasi.

Toivon, että palvelumme toimii jatkossa paremmin.

Parhain terveisin

zzzzzzzzzzzz"

Ja minä vastasin heille:

"

Hei

Helposti paketti on nyt oikeasti Todella Vaikeasti Paketti.

"Toivotaan toivotaan"-asenne ei riittänyt ratkaisemaan ongelmaa.

Kävin juuri äsken samaisessa postitoimipaikassa.

"Helposti paketti"-tarroja ei vieläkään ollut tarjolla asiakkaalle, joten jouduin jonottamaan asikaspalvelutiskillä vuoroani. Asiakaspalvelija ei tiennyt mitä tehdä koodin kanssa, joten hän kutsui paikalle toisen asiakaspalvelijan. Hän kokeili tehdä koodillani tarralapun, jonka olisimme liimanneet pakettiin. Kävi ilmi ettei koodi toimi järjestelmässä edelleenkään, joten lappua ei tulostettu. Palvelu tiskillä päättyi tähän. Koodin sama mikä on sähköpostissani ja saamassani tekstiviestissä.

Paketti on edelleen tuuulikaapissani mököttämässä. Nyt olemme todella kaukana Postin mainostamasta helppoudesta.

Nyt kaipaisin jo selitystä miksi järjestelmänne on rikki. Vuosi on 2017 ja tiedon pitäisi liikkua kaikissa nykyaikaisissa järjestelmissä tosiaikaisesti.

Muistutan että en näe asiallisena vaihtoehtona sitä, että joudun viemään paketin postiin ja lähettämään sen perinteisellä tavalla ja maksamaan siitä kalliimman hinnan.

Pikselimössö

"
 
Mikäs temppu se nyt olisi muuttaa sähköisesti osoitetta, kun kone sen käsittelykeskuksessa skannaa, niin se ilmoittaa sille uuden osoitteen. Kyllähän osoitteenmuutos on onnistunut rahtifirmoillakin ihan puhelinsoitolla, niin luulisi nyt olevan ihan vain postin viitseliäisyydestä kiinni moinen.

Niin no onhan postilla paketin ohjauspalvelu. Mutta toisaalta jos tuollainen järjestelmä saataisiin, niin se osoite pitäisi sitten olla muutettu ennen käsittelykoneesta läpimenoa (joka tapauhtuu esimerkiksi pk-seudulla jo illasta kun paketti on postille saapunut verkkokaupasta).

Ja useimmat kuriirit (UPS jne.) ei anna muuttaa paketin toimitusosoitetta ennen ensimmäistä toimituskertaa (luultavasti turvallisuussyistä).
 
Ja useimmat kuriirit (UPS jne.) ei anna muuttaa paketin toimitusosoitetta ennen ensimmäistä toimituskertaa (luultavasti turvallisuussyistä).

Tämä riippuu alihankkijasta, Tampereella olen UPSin paketteja saanut vaihdettua tulemaan suoraan työpaikalle.
 
Tämä riippuu alihankkijasta, Tampereella olen UPSin paketteja saanut vaihdettua tulemaan suoraan työpaikalle.
Ei varmaankaan ollut asiakaspalvelu joka vaihdon teki? Kuskien soitosta tuo tietysti voi onnistua jos aikatauluihin sopii
 
Nämä ei-express DHL-paketit tulevat Suomessa Priority-nimisenä palveluna (näkyy Postin seurannasta). Tämä palvelu sisältää tuomitusyrityksen ovelle ennen kello 14.
Minulle on tulossa paketti tuolla. Ei meillä ketään tuollaiseen aikaan ole kotona. Paketti on todennäköisesti niin pieni, että mahtuu postiluukusta/postilaatikkoon. Laittavatkohan suoraan sinne vai pitääkö tuo nyt sitten raahustaa noutamaan konttorilta?
 
Minulle on tulossa paketti tuolla. Ei meillä ketään tuollaiseen aikaan ole kotona. Paketti on todennäköisesti niin pieni, että mahtuu postiluukusta/postilaatikkoon. Laittavatkohan suoraan sinne vai pitääkö tuo nyt sitten raahustaa noutamaan konttorilta?
Ainakin minun nuo on täytynyt noutaa konttorilta, koska ovat seurannassa ja vaativat vastaanottajan kuittauksen.
 
Piti tulla näinä päivinä Aliexpressistä valmistajan Saksan varastolta tavaraa 7 päivän toimitustakuulla. Vaan ei ole edes Suomeen rekisteröity, vaikka DHL:n mukaan on lähteny jo maanantaiaamuna Saksasta. Mutta toisaalta DHL sanoo, että seuranta jatkuu osoitteessa posti.fi, eli ei sitten ollutkaan mikään express-paketti...

Nyt on myyntisivut päivittynyt, että toimitusaika 7-15pv. Olisi vaan toivonut lomaviikolle tuosta tekemistä, mutta taitaa ehtiä vasta viimeisille päiville.

Kävi perinteinen, eli paketti tuotiin ovelle alle tunti tästä valituksesta. Alkuperäinen seurantakoodi ei sano silti mitään ja toista en saanut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minulle on tulossa paketti tuolla. Ei meillä ketään tuollaiseen aikaan ole kotona. Paketti on todennäköisesti niin pieni, että mahtuu postiluukusta/postilaatikkoon. Laittavatkohan suoraan sinne vai pitääkö tuo nyt sitten raahustaa noutamaan konttorilta?

Konttori seurannasta johtuen.
 
sol postinjakaja.jpg



Posti haravoi, leikkaa nurmikon, tekee lumityöt ja siivoaa. Siivous- ja Kiinteistöfirma jakaa postit. Jep jep.

Tästä nyt näytti olevan googlessa kiistansa jo vuodelta 2015, mutten ole tähän törmännyt aiemmin. En vaikka olen joihinkin näihin raapustanut omani.
 
Ja homma jatkuu...

Postin asiakaspalvelu vastasi:

"
Hei!



Kiitos palautteestasi joka koski Helposti -pakettia. Pahoittelen että palvelu ei ole toiminut odotetulla tavalla.

Tarkistin ostosi tiedot ja se näyttää olevan kaikin puolin kunnossa. Jos tietoja ei löytynyt eilen Postin toimipaikasta, ilmeisesti koodi ei ollut vielä valitettavasti päivittynyt Postin toimipaikkojen järjestelmään. Voit siis lähettää paketin Helposti-koodillasi.

Toivon, että palvelumme toimii jatkossa paremmin.

Parhain terveisin

zzzzzzzzzzzz"

Ja minä vastasin heille:

"

Hei

Helposti paketti on nyt oikeasti Todella Vaikeasti Paketti.

"Toivotaan toivotaan"-asenne ei riittänyt ratkaisemaan ongelmaa.

Kävin juuri äsken samaisessa postitoimipaikassa.

"Helposti paketti"-tarroja ei vieläkään ollut tarjolla asiakkaalle, joten jouduin jonottamaan asikaspalvelutiskillä vuoroani. Asiakaspalvelija ei tiennyt mitä tehdä koodin kanssa, joten hän kutsui paikalle toisen asiakaspalvelijan. Hän kokeili tehdä koodillani tarralapun, jonka olisimme liimanneet pakettiin. Kävi ilmi ettei koodi toimi järjestelmässä edelleenkään, joten lappua ei tulostettu. Palvelu tiskillä päättyi tähän. Koodin sama mikä on sähköpostissani ja saamassani tekstiviestissä.

Paketti on edelleen tuuulikaapissani mököttämässä. Nyt olemme todella kaukana Postin mainostamasta helppoudesta.

Nyt kaipaisin jo selitystä miksi järjestelmänne on rikki. Vuosi on 2017 ja tiedon pitäisi liikkua kaikissa nykyaikaisissa järjestelmissä tosiaikaisesti.

Muistutan että en näe asiallisena vaihtoehtona sitä, että joudun viemään paketin postiin ja lähettämään sen perinteisellä tavalla ja maksamaan siitä kalliimman hinnan.

Pikselimössö

"

Paketti on nyt lähetetty perinteisellä tavalla. "Helposti" paketin lähetys olisi viivästynyt ensiviikolle. Kuljettua matkaa postin ja kodin välille kertyi jo yli 8 kilometriä.

Minulle tarjottiin hyvityksenä 10 kpl ikimerkkejä, mutta en ottanut niitä vastaan. Kirjeet ja kortit ovat niiiin viime vuosituhatta (-:

Tämä oli oma kokemus uudesta palvelusta. Itse en enään koske kyseiseen lähetystapaan kuin pakotettuna.
 
Taas jumittaa lähetys postin syövereissä.

Tilatun tuotteen painon pitäisi olla 21,5kg, mutta lähetysten seuranta kertoo painoksi 1,3kg.

Toivottavasti postin järjestelmä on ryssinyt lähetyksen punnituksen, eikä sieltä ole tulossa tiiliskiveä kirjattuna kirjeenä.

Lähetys on rekisteröity.
18.04.2017 klo 10:16
HELSINKI 00000

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
15.04.2017 klo 17:08
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on kuljetuksessa.
11.04.2017 klo 01:42
Skannaus ulkomailla IPS 01000

Lähetys on postitettu lähtömaassa.
7.04.2017 klo 17:41
Skannaus ulkomailla IPS 01000
 
Posti näyttää täällä myös vahvuutensa.

Eilen lähetetty paketti on istunut siis eilisilltasta klo 20:sta Tampereella lajittelussa....
 
Katselin omin silmin kun Postin kuriiri latasi pakettini SmartPost automaattiin yli tunti sitten, eipä ole vielä tullut sms:lla koodia jolla voisi paketin noutaa.

Ymmärrän toki että ihan reaaliaikaista ei toi homma ole mutta kun itsellä SmartPost automaatti osuu just työmatkalle ja lastausaika samoihin aikaa kun lähdössä töistä niin esim max 5 min viive olis kiva. Saisi usein paketin päivää aikaisemmin.

Muilta osin tuo SmartPost setti on tosi toimiva ja helppo konsepti.
 
Ei tämä Matkahuollon seurantakaan mikään loistava ole, ei ole kyllä itseasiassa ennen tullut ees käytettyäkään.

Koko päivän on lukenut
19.04.2017, 12:40 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu

Ja mitään muuta ei lue.
 
Matkahuollon seuranta yleisesti ottaen on parempi, joten paketti ei varmaan vaan ole vielä saapunut Matkahuollolle. Postilla taas seuranta oikeesti lagittelee, eikä skannaustiedot aina kulkeudu servereille. Ja Matkahuolto on joissain tapauksissa nopeampi, riippuen asuinpaikastasi.

Kuulostaisi aika oudolta että matkahuolto hakisi paketteja lähettältä (firma) ennen klo 12.

Mutta joo saapa nähdä saapuuko huomenna noudettavaksi
 
Paketti todennäköisesti viellä lähettäjällä saapuu vasta mh:lle kun lähettävät iltaisin paketit, tai sitten voihan kyseessä olla tuote joka ei ole viellä lähettäjälläkään ja postittaa vasta parin päivän päästä :)
 
Pitäis tulla, kuten Soy tuossa jo mainitsi, ni Matkahuolto lähettää paketit jo illalla liikkeelle ja yleensä ne menee suoraan sinne minne pitää, mikäli kulkee suora bussi perille asti. Perillä, vaikka keskellä yötä, bussikuski vie paketit Matkahuollon varastoon ja sieltä ne lähtee aamulla 7 jälkeen etenemään sinua kohti. Mutta kaikenkaikkiaan, niiden toimintamalli on huomattavasti yksinkertaisempi ja nopeampi, heidän omien pakettiautomaattien puute vain on ainut miinus, se on Postin valttikortti.

Joo en tiedä mitän nää Lähellä paketit sitten menee. Tiedän vaan että firman varasto on helsingissä ja noutopaikaksi määritin tilausvaiheessa Kampin keskuksessa olevan Matkahuollon toimipisteen.
 
On se kumma kun Posti taisi taas ryssiä saksanmaalta tulevan paketin kanssa. Lauantaina lähtenyt Hampurista eikä paketti vieläkään näy Postin seurannassa. Pahimmassa tapauksessa tässä toistuu viimekertainen episoodi.
Viime syksyllä kävi vastaavasti ja meren ylitys vei noin kaksi viikkoa ja paketti siirtyi Postille vasta sen jälkeen kun lähettäjä laittoi jo Saksan postille korvaushakemusta menemään. Lopullinen toimitusaika lähenteli kolmea viikkoa. EU alueella taisi olla maksimissaan 7 arkipäivää lupaus jollen aivan väärin muista.

Ikäänkuin pääsiäinen ei vaikuttaisi, onhan tässä ehtinyt jo kaksi arkipäivää kulua.
 
Posti palvelee? No ei tosiaankaan, kun oli sovittu, että olen vastaanottamassa lähetystä sovitulla kellolla, niin postin auto ajaa ohitte pysähtymättä.
Soittivat myähemmin ja sanoi setä puhelimessä, ettei kuski nähnyt ketään paikalla olevan. Just joo! Nykyisin käytän rahtitavaraan vain Matkahuollon palveluja, kun toimii ja on nopeampikin kuin posti.
 
Nyt lähetys seikkailee Oulussa, vaikka määränpäänä on Vantaa, ja jossa se on käynyt jo kertaalleen
anim15.gif


Haistakaa Posti
poop.png


  • Lähetys on rekisteröity.
    20.04.2017 klo 04:34
    OULU 90000

  • Lähetys on rekisteröity.
    18.04.2017 klo 10:16
    HELSINKI 00000

  • Lähetys on saapunut kohdemaahan.
    15.04.2017 klo 17:08
    HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

  • Lähetys on kuljetuksessa.
    11.04.2017 klo 01:42
    Skannaus ulkomailla IPS 01000

  • Lähetys on postitettu lähtömaassa.
    7.04.2017 klo 17:41
    Skannaus ulkomailla IPS 01000
 
3 pakettia tulossa ja ei tunnu liikkuvan, ensimmäisen piti olla eilen automaatissa. Toisen pitäisi olla kotiin jaettava tälle päivälle mutta ei ole edes saapunut postille ja kolmatta automaattiin tulevaa ei olla edes lajiteltu.
 
Vähä jänskättää kun tilasin pari lasi taulua postilla :nb:

No kerran täällä vaan eletään.
 
Nyt lähetys seikkailee Oulussa, vaikka määränpäänä on Vantaa, ja jossa se on käynyt jo kertaalleen
anim15.gif

Saattaa olla myös jokin muu ongelma tai vastaava. "Lähetys on rekisteröity." ei välttämättä tarkoita sitä että paketti olisi fyysisesti käynyt kyseisessä paikassa. Oulussa on muistaakseni jokin Postin selvityskeskus ja esimerkiksi noita "Lähetys on rekisteröity." merkintöjä Oulusta on tullut täysien pakettiautomaattien tapauksessa (sellaisilla aikaleimoilla että paketti ei voi mitenkään liikkua paikasta toiseen ilman teleporttia). Tosin 4:34 on vähän erikoinen aika selvitellä pakettia.

3 pakettia tulossa ja ei tunnu liikkuvan, ensimmäisen piti olla eilen automaatissa. Toisen pitäisi olla kotiin jaettava tälle päivälle mutta ei ole edes saapunut postille ja kolmatta automaattiin tulevaa ei olla edes lajiteltu.

Olisiko automaatit tukossa näin pääsiäisen pitkien pyhien jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Omakin paketti eksyi rovaniemelle viikoksi. Postin aspa ei ekaan kahteen kertaan osannut auttaa asiassa yhtään, mutta kolmas sitten kertoi että johtuu noista selvityskeskuksista. Lähin palveluautomaatti oli siis täynnä, joten antoivat viikon lojua jossain postin nurkassa ennen kuin siirsivät parin kilometrin päässä olevaan kauppaan. Sieltä sai sitten itse hakea. Kiva maksaa siitä palvelusta että saisi paketin nopeasti 50 metrin päässä olevalle pakettiautomaatille, ja lopputulemana pääsee viikon päästä hakemaan kaupasta. :P
 
Joskus postilla kestää:

Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
13.04.2017 klo 09:29

Jakelu automaattiin ei onnistu, 2. jakeluyritys myöhemmin. Odota vielä.
12.04.2017 klo 17:48

Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.
12.04.2017 klo 05:06
Posti kuljetus 00230

Lähetys on kuljetuksessa.
12.04.2017 klo 04:10
Posti kuljetus 00230

Lähetys on rekisteröity.
11.04.2017 klo 11:43
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on lajiteltu.
11.04.2017 klo 10:52
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity
11.04.2017 klo 08:36
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
11.04.2017 klo 08:36
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:11
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:11
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:10
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:10
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:09
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:09
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:08
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on lajiteltu.
7.04.2017 klo 17:01
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 16:58
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.
6.04.2017 klo 08:04
VANTAA 01510
 
Saattaa olla myös jokin muu ongelma tai vastaava. "Lähetys on rekisteröity." ei välttämättä tarkoita sitä että paketti olisi fyysisesti käynyt kyseisessä paikassa. Oulussa on muistaakseni jokin Postin selvityskeskus ja esimerkiksi noita "Lähetys on rekisteröity." merkintöjä Oulusta on tullut täysien pakettiautomaattien tapauksessa (sellaisilla aikaleimoilla että paketti ei voi mitenkään liikkua paikasta toiseen ilman teleporttia). Tosin 4:34 on vähän erikoinen aika selvitellä pakettia.

Tikkurilan ihan oikeaan Postiin se on tulossa + lähetyksellä on painoa 21,5kg ja kokoa luultavasti 70cm kanttiinsa ja korkeutta enemmänkin.

Paketin sisällä on nimittäin 185cm korkea kissan kiipeilypuu.

Täytyy aloittaa tsättäys Postin asiakaspalvelijan kanssa ja kysyä minne ne meinaavat sitä oikein toimittaa.
 
Joskus postilla kestää:

Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
13.04.2017 klo 09:29

Jakelu automaattiin ei onnistu, 2. jakeluyritys myöhemmin. Odota vielä.
12.04.2017 klo 17:48

Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.
12.04.2017 klo 05:06
Posti kuljetus 00230

Lähetys on kuljetuksessa.
12.04.2017 klo 04:10
Posti kuljetus 00230

Lähetys on rekisteröity.
11.04.2017 klo 11:43
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on lajiteltu.
11.04.2017 klo 10:52
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity
11.04.2017 klo 08:36
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
11.04.2017 klo 08:36
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:11
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:11
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:10
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:10
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:09
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:09
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 17:08
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on lajiteltu.
7.04.2017 klo 17:01
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys on rekisteröity.
7.04.2017 klo 16:58
Posti Logistiikkakeskus 01010

Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.
6.04.2017 klo 08:04
VANTAA 01510
Minuutin tarkkaa rekisterin ylläpitoa. Vähän tässä itseänikin jänskättää mitä omalle lähetykselle tapahtuu, kun paketti rekisteröitiin tänään samassa logistiikkakeskuksessa ja samalla arvioitu toimituspäivämäärä vaihtui tästä päivästä huomiseksi. :think: No, pääsiäisen jälkeisen ruuhkan ymmärtää, mutta mielelläni vastaanottaisin paketin ennen viikonloppua.

Postin sivuilta sanoi:
"Osassa pakettitoimituksia pakettiautomaatteihin on 1-2 vuorokauden viive, ja näitä paketteja toimitetaan myös posteihin. Pahoittelemme mahdollista viivettä."
 
Viimeksi muokattu:
Perkele tätä postin toimintaa..

Tilasin valvojaisista näppäimistön. Se saapui joskus 11.4. ja paikalliseen postiin smartpostin sijaan. Oli kuitenkin pääsiäinen ja minulla oli taloyhtiön kokouksia iltaisin (ja töitä päivisin), niin en päässyt hakemaan sitä ihan heti. Sitten kun en tiistaina 18.4. päässyt hakemaan, niin lähettivät suoraan takaisin.

Se oli noudettavissa 3 arkipäivää.

Jumalauta en mitään valittanut, kun hukkasivat toisen pakettini viikoksi ja jouduin sen postin asiakaspalvelun kanssa selvittelemään. Nyt sitten tekivät näin.. :rage::rage::rage:
 
Perkele tätä postin toimintaa..

Tilasin valvojaisista näppäimistön. Se saapui joskus 11.4. ja paikalliseen postiin smartpostin sijaan. Oli kuitenkin pääsiäinen ja minulla oli taloyhtiön kokouksia iltaisin (ja töitä päivisin), niin en päässyt hakemaan sitä ihan heti. Sitten kun en tiistaina 18.4. päässyt hakemaan, niin lähettivät suoraan takaisin.

Se oli noudettavissa 3 arkipäivää.

Jumalauta en mitään valittanut, kun hukkasivat toisen pakettini viikoksi ja jouduin sen postin asiakaspalvelun kanssa selvittelemään. Nyt sitten tekivät näin.. :rage::rage::rage:

Tämähän oli todennäköisesti tiedossa joten sinuna olisin laittanut tuttavan hakemaan kyseisen paketin..
 
Tämähän oli todennäköisesti tiedossa joten sinuna olisin laittanut tuttavan hakemaan kyseisen paketin..

Kaikki ei hyppää, jos posti käskee hyppäämään.

Eikä ollut tiedossa, että toimittaisivat sen sillan toiselle puolelle postin toimipisteeseen, lähikaupan smartpostin sijaan. Siitä kyllä tuli tekstiviesti, mutta ihan muualle tilasin. Lisäksi postilähetyksillä on ollut se 14 vrk säilysaika, tällä oli sitten 7 vrk, joista 4 ei ollut arkipäiviä.
 
Kaikki ei hyppää, jos posti käskee hyppäämään.

Eikä ollut tiedossa, että toimittaisivat sen sillan toiselle puolelle postin toimipisteeseen, lähikaupan smartpostin sijaan. Siitä kyllä tuli tekstiviesti, mutta ihan muualle tilasin. Lisäksi postilähetyksillä on ollut se 14 vrk säilysaika, tällä oli sitten 7 vrk, joista 4 ei ollut arkipäiviä.

Tämä selventääkin sitten asian..
 
Hyvinhän posti kulkee, ei ollut postimerkkiä niin laitoin kirjeeseen läpinäkyvällä teipille 2e:n kolikon postimerkin paikalle, kauniisti meni perille, joku oli vaihtanut vaan kolikon postimerkkiin :D
 
Toissa päivänä tuli tilaamaani 500-sivuisen kirjan lähetyksestä ilmoitus, että tuovat ensisijaisesti joko postilaatikkoon tai luukkuun, toissijaisesti, toimituksen ollessa mahdoton, postin lähipuljuun. Äsken tuli tekstiviesti, että olisi noudettavissa lähipuljusta. On se kumma, ettei mahtunut tyhjään postilaatikkoon, jossa koko katto oli aukeva kansi.

Mistä voin käydä antamassa postille 1tähden? Ei edes yritetty täyttää infon mukaista tehtävää loppuun asti, kun eilenkään ei ollut laatikossa kuin se yksi mainoslehti...
 
Vaihtelee ilmeisesti alueellisesti tuo käytäntö, virallinen kanta taitaa yhä olla se että vain 3cm koeluukusta läpimenevät jaetaan. En tosin tiedä onko jakopäässä oikeasti tuollainen fyysinen koeluukku enää käytössä, lähettäessä kyllä kokeilevat. Itse olen saanut paketin joka mahtui postilaatikkoon oikeasti tunkemalla eikä meinannut enää irrota, tavallinen lehtiposti siellä alla ja välissä. Taisi olla juuri jokin kirja- tai dvd-lähetys joka ei ollut oikein paketti eikä kirjekään. Sen olisi mieluummin 1km päästä konttorista hakenut. Nykyiset jakajat käy jättämässä kuistille jos epäilevät, harvoin tulee niitä jakoyrityslappuja.
 
Tilasin Jimmsiltä kaapeleita tiistaina, mutta eivät tulleet Ouluun perille tällä viikolla johtuen postin ongelmista. Postin sivulla lukee: ("Osassa pakettitoimituksia pakettiautomaatteihin on 1-2 vuorokauden viive, ja näitä paketteja toimitetaan myös posteihin. Pahoittelemme mahdollista viivettä."). Kaapelit ovat Oulussa, mutta eivät saaneet toimitettua niitä pakettiautomaattiin :(, jospa maanantaina tai tiistaina sitten...
 
Edit: juuri tuli ilmoitus, että paketti noudettavissa pakettiautomaatista :D, aika myöhään illalla vielä jakavat niitä :tup:
 
Voi kilin vit** piti viimeviikolla tilattu s8 plus piti tulla viime perjantaina. Juuri ennen luvattua klo 18:00 muuttui status. 1-2 päivän viive. Sama juttu tänään. Aspa sanoi että on KIIRE , ei ehditä kuljettamaan pakettia.
Ihanko oikeasti menee viikko Hki- Lohja matkaan? Taitaa ennakkotoimitus mennä samoihin aikoihin, kuin, oikea julkaisu ajankohta.
Miksiköhän aikuisena tulee lapsen tunteet ?
 
mulla lähti helsinkiin ulkomailta tullut ja kohdeosoitteeltaan helsinkiin osoitettu paketti sitten hakemaan kuopiosta vauhtia. Kysyin aspa chatissa niin se vaan itki että kun ei ole osoitetietoa netissä nähtävillä niin ei tiedä miksi on kuopiossa.
 
Alankomaiden postilta yksi kappale perjantaina 13:59 "The item has arrived in the country of destination" ja Viron postilta torstailta 07:48 ja perjantalta 11:12 "FIHELA, Bag arrived to import OER OE". Yksikään ei näe vielä Postin seurannassa.
 
Suurin paska lentää tuulettimesta kyseisen jakelutoimipaikan esimiehen naamalle. Se jos joku organisoi paivän henkilöstömäärät yms. riittäviksi.

T. Joskus muinoin kyseisiä tehtäviä tuurannut.
 
Suurin paska lentää tuulettimesta kyseisen jakelutoimipaikan esimiehen naamalle. Se jos joku organisoi paivän henkilöstömäärät yms. riittäviksi.

T. Joskus muinoin kyseisiä tehtäviä tuurannut.

Melkoiset selitykset tuon uutisen johtajallakin. Sisätyö (lajittelu) ruuhkautunut ja lähetyksiä on sen takia jätetty sivuun työohjeiden vastaisesti josta ruuhka syntynyt. Työntekijöitä on kuitenkin riittävästi. Joten mistä syystä se sisätyö on ruuhkautunut.
 
Eilen (24.04) tuli lasku joka oli lähetetty 13.4....
Ykkösluokan posti kun kulkee noin kauan niin alkaa miettimään että julkisten palvelujen rapautuminen on kyllä aika hälyttävää...
 
Paikallinen isompi posti, joka toimi citymarketin toimitiloissa siirtyi täysin citymarketin kontolle. Menivät samaan pisteeseen aspan kanssa. Täysi kaaos ja jonot kuin jouluna, toivottavasti helpottuu kun oppivat toimimaan.

Pitäisi lähettää paketti (ei automaatissa), mutta ei kiinnostanut lähteä postiin jonottelee. Tajusin, että netissähän voi ostaa lähetyksen. Tulostin suoraan pakettikortin ja nyt vien sen koodilla automaattiin tai postiin jonottamatta. Jos tää toimii niin hyvin kuin kuulostaa, niin hyvä :tup:
 
Eilen (24.04) tuli lasku joka oli lähetetty 13.4....
Ykkösluokan posti kun kulkee noin kauan niin alkaa miettimään että julkisten palvelujen rapautuminen on kyllä aika hälyttävää...
Mulle tuli kanssa tänään lasku johon oli merkattu päiväys 14.4
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom