Jätän tämän tähän. Tämä taitaa olla jonkilainen postin ennätys.
Muunneltu kopio viestistä postin asiakaspalveluun (postin nimi ja paikkatiedot):
Hei
Teidän Helposti paketti on oikeasti Vaikeasti paketti.
Täytin postin nettisivuilla "Helposti paketti"-tiedot kuten pitää ja maksoin laskun heti nettipankissa.
Vein paketin asiamiespostiin (xxxxxxxxx 00000) ja pyysin sieltä "Helposti paketti"-tarran. Heillä ei ollut tarroja joten he tarjoituivat tulostamaan sellaisen. Annoin koodin heille, mutta se ei toiminut postin järjestelmässä. Asiakaspalvelija soitti postin puhelinneuvontaan, joka neuvoi kirjoittamaan koodi paketin päälle kynällä. Kysyin asikaspalvelijalta, että miten paketti voi mennä perille, kun koodi ei toimi postin järjestelmässä? Hän vastasi paketin todennäköisesti palautuvan minulle takaisin. En voinut jättää pakettia postiin, koska lopputuloksena olisi ollut vielä lisää turhaa juoksemista.
Nyt jäi tämä luvattu elämys helppoudesta saamatta ja paketti mököttää tuulikaapin lattialla.
Tilausnumero: 0000000
Tilauspäivä: 04.04.2017
Maksaja
Pikselimössö
Ja homma jatkuu...
Postin asiakaspalvelu vastasi:
"
Hei!
Kiitos palautteestasi joka koski Helposti -pakettia. Pahoittelen että palvelu ei ole toiminut odotetulla tavalla.
Tarkistin ostosi tiedot ja se näyttää olevan kaikin puolin kunnossa. Jos tietoja ei löytynyt eilen Postin toimipaikasta, ilmeisesti koodi ei ollut vielä valitettavasti päivittynyt Postin toimipaikkojen järjestelmään. Voit siis lähettää paketin Helposti-koodillasi.
Toivon, että palvelumme toimii jatkossa paremmin.
Parhain terveisin
zzzzzzzzzzzz"
Ja minä vastasin heille:
"
Hei
Helposti paketti on nyt oikeasti Todella Vaikeasti Paketti.
"Toivotaan toivotaan"-asenne ei riittänyt ratkaisemaan ongelmaa.
Kävin juuri äsken samaisessa postitoimipaikassa.
"Helposti paketti"-tarroja ei vieläkään ollut tarjolla asiakkaalle, joten jouduin jonottamaan asikaspalvelutiskillä vuoroani. Asiakaspalvelija ei tiennyt mitä tehdä koodin kanssa, joten hän kutsui paikalle toisen asiakaspalvelijan. Hän kokeili tehdä koodillani tarralapun, jonka olisimme liimanneet pakettiin. Kävi ilmi ettei koodi toimi järjestelmässä edelleenkään, joten lappua ei tulostettu. Palvelu tiskillä päättyi tähän. Koodin sama mikä on sähköpostissani ja saamassani tekstiviestissä.
Paketti on edelleen tuuulikaapissani mököttämässä. Nyt olemme todella kaukana Postin mainostamasta helppoudesta.
Nyt kaipaisin jo selitystä miksi järjestelmänne on rikki. Vuosi on 2017 ja tiedon pitäisi liikkua kaikissa nykyaikaisissa järjestelmissä tosiaikaisesti.
Muistutan että en näe asiallisena vaihtoehtona sitä, että joudun viemään paketin postiin ja lähettämään sen perinteisellä tavalla ja maksamaan siitä kalliimman hinnan.
Pikselimössö
"