Posti pakettiautomaatti

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 041
Ei ainakaan puhelimen hakuun törmännyt. Onko kellään kokemusta mitäs tapahtuu paketille jonka viimeinen noutopäivä on esin 5.1 ja sattuu tulemaan samana päivänä yöllä himaan joten paketin pääsis noutamaan 6.1 aamulla. Onko paketti kadonnut softalla jo vai mahtaako nouto onnistua seuraavana päivänä?

Kävi pikku käpy kun kuulokkeiden toimitusajan piti olla 4vk ja olikin 2...

Mitäs sitten tapahtuu? Paketti ilmeisesti palaa myyjälle?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Eiköhän se palauteta takaisin lähettäjälle.
Tossahan on se automaattinen järjestelmä,jos ei noudeta määrättyyn aikaan mennessä,
niin järjestelmä heittää sivuun.
Tais olla jossakin postilla mainita.
Jos pakettia ei noudeta säilytysajan sisällä,
niin se palautetaan lähettäjälle.

Onko mahdollista,että saat jonkun toisen henkilön noutamaan lähetyksesi.
Anna lokerokoodi niin kaveri läy hakemassa.
Hyvällä tuurilla voit vielä saada noudettua,riippuu mihinkä aikaan olet luukulla.
Mitenkä tarkkaan toi noutoaika/säilytysaika on laitettu,onko se siitä kun paketti on laitettu lokeroon.Meneekö sitten sivuun vuorokauden vaihtuessa.
 
Viimeksi muokattu:

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 041
Sitä lähinnä kyselin, ehkä saan jonkun hakemaan, mutta siinä on aina se vaiva toisellekkin. Ajattelin just kun tiedän, että heppu käy ruuvaamassa noin 11-15 aikaa pakettiautomaattia (eli täyttää), niin saankohan vielä seuraavana päivänä noudettua heti aamulla. Mulla on ihan mahdollisuus olla siinä "perus prisman ovella 08:00 ja siitä nyt ei mene kun minuutti automaatille". Näin ollen olen aivan varma, että paketti siinä automaatissa on vielä sisällä, mutta saako sen sieltä ulos vielä samalla koodilla...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
On käynyt itselle niin että itsepalvelu pakettitomaatille mennessäni kone sanoi jotain että pakettia ei ole, vaikka haku-aikaa olisi ollut vielä 2.5 päivää jäljellä. Posti virkamiehen selitys puhelimessa oli, että pakettitomaatit on ruuhkautuneita, että ei saisi pitää pitkään pakettia itsepalvelu automaatissa. Että sellaista..

edit: arvelen että ehdit paketin hakemaan 6päivä, kunhan haet heti aamulla
seuraan mielenkiinnolla päivitystä :think:

edit: niin juuuh.. postista paketille muuten voi pyytää lisää säilytys aikaa tomaattiin, luulisi 1 vrk heltiävän
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Kyllä luulis onnistuvan paketin nouto,heti prisman ovien auettua.
Siitä muistaakseni tulee ilmoitus kännykkään jos on paketti poistettu automaatista.
Kyllä se sama koodi pitäis toimia,jos paketti on vielä lokerossa.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 041
No helvetti, vedetään tuurilla. Ilmotusta tulee sitten miten kävi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
514
Fiksumpi paikka varmaan kysellä tätä vaikka Postin chatista kuin täältä.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 041
Kokemuksia voi kysyä vaikka vauva.fi sivustolla. Ei ne kerro postin chatista yhtään mitää hyödyllistä saati vaikuta pakettiautomaattien juttuihin.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
514
Eli heillä on pakettiautomaattia koskevia kysymyksiä varten oma chat-palvelu, mutta kannattaa kysyä mieluummin muualta? :tup:
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
301
Helpoiten juu saa asian hoidettua kun chattiin tai aspanumeroon pyytää seurantakoodilla pidentämään aikaa. Olen tehnyt monesti
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 041
Perhana. No chatissa on ollut robotti aina kun sinne olen päässyt liekö sitten syynä joulun pyhät vai lokaationi, joka ilman vpn karkaa norjaan tai ruotsiin.

Jää tämä mysteeriksi, kun sainkin erään noutamaan paketin huomenna. Postista neuvottiin ottamaan yhteyttä lähettäjään. (ja siis näin tein myös heti kun tilanteen huomasin)

e.
Tänään sain henkilön hakemaan paketin, sekä samalla saapui viesti lähettäjältä, että on pyytänyt lisäaikaa paketin noutamiseen, sekä palveluviesti postilta
"Pakettisi noutopäivä on muuttunut, viimeinen noutopäivä on 11.01.2018. Paketti on noudettavissa paikasta: Empäkerrolällällää lokerokoodilla 123456"

Lisähintaa ajan pidennykselle ei tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Sitä lähinnä kyselin, ehkä saan jonkun hakemaan, mutta siinä on aina se vaiva toisellekkin. Ajattelin just kun tiedän, että heppu käy ruuvaamassa noin 11-15 aikaa pakettiautomaattia (eli täyttää), niin saankohan vielä seuraavana päivänä noudettua heti aamulla. Mulla on ihan mahdollisuus olla siinä "perus prisman ovella 08:00 ja siitä nyt ei mene kun minuutti automaatille". Näin ollen olen aivan varma, että paketti siinä automaatissa on vielä sisällä, mutta saako sen sieltä ulos vielä samalla koodilla...
Täälläpäin lukee se viimeinen aika automaatissa, oikeasti tulee klo 17-17.30 tuomaan paketteja ja sen jälkeen ottaa lähtevät. MA-PE
Eiköhän se seuraan päivän iltana haeta pois, tuskin aiemmin.

Mutta tuohan oli selvinny toisella tavalla. Varmaan eivät ottaneet pyhiä huomioon.
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
22
Paketti palautuu lähettäjälle ja lähettäjältä peritään "palautusmaksu" ~8 €.

Yhen paketin vain ja perhana anto väärän puhelinnumeron ni ei ikinä viestiä saanut.. :)
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 041
Olen saanut puhelinnumeron korjattua soittamalla, pyydän aina seurantakoodin ja myös itse lähetän moisen kun paketin olen lähettänyt (kuva watsappiin tms). Muuten on aika paska väittää, että kyllä minä lähetin sen näyttiksen!... Seurantakoodilla ja henkilöllisyydellä saa ihmeitä aikaan. Tuota ajan pidennystä olisin kerran aikaisemminkin tarttenut, mutta en saanut ja sillonkin sain toisen noutamaan - sattumalta.

Tuo meikäläisen automaatti täytetään 14-17 välissää, aika usein olen samaan aikaan sattunut ja viestit tulee tosi nopeasti kun on täyttänyt - automaattisesti. Siksi itsekkin pohdin, että mahtaako antaa noutaa jos paketti on automaatissa, mutta koodi on mennyt "vanhaksi".
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
Täälläpäin lukee se viimeinen aika automaatissa, oikeasti tulee klo 17-17.30 tuomaan paketteja ja sen jälkeen ottaa lähtevät. MA-PE
Eiköhän se seuraan päivän iltana haeta pois, tuskin aiemmin.

Mutta tuohan oli selvinny toisella tavalla. Varmaan eivät ottaneet pyhiä huomioon.
Itse lähetin pari viikkoa sitten paketin ja viimeinen noutopäivä oli vaikka 27.12, niin paketti oli lähtenyt takaisin 28.12 klo 9.30 about.

Paketti palautuu lähettäjälle ja lähettäjältä peritään "palautusmaksu" ~8 €.

Yhen paketin vain ja perhana anto väärän puhelinnumeron ni ei ikinä viestiä saanut.. :)
Em. palautuneesta paketista ei minulle ainakaan tullut mitään kuluja. Laitoin sen ihan normaalisti uudestaan liikkeelle ja luonnollisesti siinä vaiheessa maksoin postikulut udestaan, mutta mitään "palautusmaksuja" ei tullut.
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
22
Itse lähetin pari viikkoa sitten paketin ja viimeinen noutopäivä oli vaikka 27.12, niin paketti oli lähtenyt takaisin 28.12 klo 9.30 about.

Em. palautuneesta paketista ei minulle ainakaan tullut mitään kuluja. Laitoin sen ihan normaalisti uudestaan liikkeelle ja luonnollisesti siinä vaiheessa maksoin postikulut udestaan, mutta mitään "palautusmaksuja" ei tullut.
Lucky you. :)

"Posti säilyttää perillesaamattomia paketteja 3 kk, jonka aikana lähettäjä voi lunastaa lähetyksen maksamalla siitä lunastus- ja käsittelykulut alk. 10 €. "

Säilytysajat - Posti henkilöasiakkaille
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
109
Lainataan tätä ketjua kun oli samalla otsikolla.

Kävin tänään pakettiautomaatilla ja piti lähettää pakettia, mutta se maksuvaihtoehto kortilla ei enää ollut käytettävissä (valinta harmaana), ainoa vaihtoehto oli maksaa netissä ennakkoon ja hankkia koodi automaattia varten. Onko koneessa vaan joku fiba, vai pitääkö jatkossa aina hankkia joku koodi valmiiksi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Hyvä että tuli ketju vastaan, olisi muuten jäänyt huomaamatta. Näin se taas palvelu paranee kun poistetaan vaihtoehtoja, seuraavaksi on vuorossa taas hintojen nostaminen kun asiakkaat vähenevät muutoksen johdosta. Kännykällä ihan helvettiä tuo paketin lähettäminen joten jatkossa joutunee sitten tietokoneella naputtelemaan tiedot pakettiin, joka pitää sitten kuitenkin kuskata pakettiautomaatille jossa oli tähän asti aivan riittävä toiminnallisuus paketin lähettämiseen.

Mihinkään automaatilla asioimisen nopeuteen tämä ei vaikuta. Ne jotka halusivat automaatilla maksaa tiesivät jo etukäteen maksavansa automaatilla joten se lisäminuutti oli jo varattu asiointiin, loppujen kohdalla automaatilla ei ole käytännössä koskaan jonoa vaan ongelma on se, että automaatit ovat täynnä joten paketit eivät edes saavu automaattiin koskaan. Maksuautomaatin poistaminen ei tähän vaikuta pätkääkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
433
Sattuukohan kellään olemaan tietoa mikä voisi olla, kun paketin vastaanottaja ei ole saanut lokerokoodia vaikka puhelinnumero on oikein. Paketti on mennyt lokeroon vähän ennen kahta. Seurannassakaan ei näy että koodia olisi lähetetty vastaanottajalle (muistaakseni siitä pitäisi olla maininta seurannassa?).
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Hyvä että tuli ketju vastaan, olisi muuten jäänyt huomaamatta. Näin se taas palvelu paranee kun poistetaan vaihtoehtoja, seuraavaksi on vuorossa taas hintojen nostaminen kun asiakkaat vähenevät muutoksen johdosta. Kännykällä ihan helvettiä tuo paketin lähettäminen joten jatkossa joutunee sitten tietokoneella naputtelemaan tiedot pakettiin, joka pitää sitten kuitenkin kuskata pakettiautomaatille jossa oli tähän asti aivan riittävä toiminnallisuus paketin lähettämiseen.

Mihinkään automaatilla asioimisen nopeuteen tämä ei vaikuta. Ne jotka halusivat automaatilla maksaa tiesivät jo etukäteen maksavansa automaatilla joten se lisäminuutti oli jo varattu asiointiin, loppujen kohdalla automaatilla ei ole käytännössä koskaan jonoa vaan ongelma on se, että automaatit ovat täynnä joten paketit eivät edes saavu automaattiin koskaan. Maksuautomaatin poistaminen ei tähän vaikuta pätkääkään.
Se maksupääte on jälleen yksi huollettava ja varsin helposti rikkoutuva osa. Noihin on ihan tahalteen tungettu ties mitä roskaa (purkkaa jne) korttiaukkoon joka rikkoo sitten koko päätteen.
Sattuukohan kellään olemaan tietoa mikä voisi olla, kun paketin vastaanottaja ei ole saanut lokerokoodia vaikka puhelinnumero on oikein. Paketti on mennyt lokeroon vähän ennen kahta. Seurannassakaan ei näy että koodia olisi lähetetty vastaanottajalle (muistaakseni siitä pitäisi olla maininta seurannassa?).
Näkyisikö OmaPosti sovelluksessa koodia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
433
Vastaanottajan pitäisi nähdä paketin tiedot OmaPostista.
Vastaanottajani on 74-v isäni ja epäilenpä että hän olisi koskaan tuonne luonut tunnuksia..

E: Minun omapostista ei näy kun samat tiedot kuin seurantakoodilla.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 362
Viestejä
4 158 459
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom