posti pakettiautomaatti

Viestiketju alueella 'Yleinen rautakeskustelu' , aloittaja Eramaankettu, 29.12.2017.

  1. Eramaankettu

    Eramaankettu Lost and Forgotten Premium-jäsen

    Viestejä:
    926
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Ei ainakaan puhelimen hakuun törmännyt. Onko kellään kokemusta mitäs tapahtuu paketille jonka viimeinen noutopäivä on esin 5.1 ja sattuu tulemaan samana päivänä yöllä himaan joten paketin pääsis noutamaan 6.1 aamulla. Onko paketti kadonnut softalla jo vai mahtaako nouto onnistua seuraavana päivänä?

    Kävi pikku käpy kun kuulokkeiden toimitusajan piti olla 4vk ja olikin 2...

    Mitäs sitten tapahtuu? Paketti ilmeisesti palaa myyjälle?
     
  2. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    607
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Eiköhän se palauteta takaisin lähettäjälle.
    Tossahan on se automaattinen järjestelmä,jos ei noudeta määrättyyn aikaan mennessä,
    niin järjestelmä heittää sivuun.
    Tais olla jossakin postilla mainita.
    Jos pakettia ei noudeta säilytysajan sisällä,
    niin se palautetaan lähettäjälle.

    Onko mahdollista,että saat jonkun toisen henkilön noutamaan lähetyksesi.
    Anna lokerokoodi niin kaveri läy hakemassa.
    Hyvällä tuurilla voit vielä saada noudettua,riippuu mihinkä aikaan olet luukulla.
    Mitenkä tarkkaan toi noutoaika/säilytysaika on laitettu,onko se siitä kun paketti on laitettu lokeroon.Meneekö sitten sivuun vuorokauden vaihtuessa.
     
    Viimeksi muokattu: 29.12.2017
  3. Eramaankettu

    Eramaankettu Lost and Forgotten Premium-jäsen

    Viestejä:
    926
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Sitä lähinnä kyselin, ehkä saan jonkun hakemaan, mutta siinä on aina se vaiva toisellekkin. Ajattelin just kun tiedän, että heppu käy ruuvaamassa noin 11-15 aikaa pakettiautomaattia (eli täyttää), niin saankohan vielä seuraavana päivänä noudettua heti aamulla. Mulla on ihan mahdollisuus olla siinä "perus prisman ovella 08:00 ja siitä nyt ei mene kun minuutti automaatille". Näin ollen olen aivan varma, että paketti siinä automaatissa on vielä sisällä, mutta saako sen sieltä ulos vielä samalla koodilla...
     
  4. Fenotype

    Fenotype Tukijäsen Team Retro Team AMD

    Viestejä:
    714
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    On käynyt itselle niin että itsepalvelu pakettitomaatille mennessäni kone sanoi jotain että pakettia ei ole, vaikka haku-aikaa olisi ollut vielä 2.5 päivää jäljellä. Posti virkamiehen selitys puhelimessa oli, että pakettitomaatit on ruuhkautuneita, että ei saisi pitää pitkään pakettia itsepalvelu automaatissa. Että sellaista..

    edit: arvelen että ehdit paketin hakemaan 6päivä, kunhan haet heti aamulla
    seuraan mielenkiinnolla päivitystä :think:

    edit: niin juuuh.. postista paketille muuten voi pyytää lisää säilytys aikaa tomaattiin, luulisi 1 vrk heltiävän
     
    Viimeksi muokattu: 29.12.2017
  5. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    607
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Kyllä luulis onnistuvan paketin nouto,heti prisman ovien auettua.
    Siitä muistaakseni tulee ilmoitus kännykkään jos on paketti poistettu automaatista.
    Kyllä se sama koodi pitäis toimia,jos paketti on vielä lokerossa.
     
  6. Eramaankettu

    Eramaankettu Lost and Forgotten Premium-jäsen

    Viestejä:
    926
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    No helvetti, vedetään tuurilla. Ilmotusta tulee sitten miten kävi.
     
  7. FiveBridges

    FiveBridges

    Viestejä:
    607
    Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
    Jep.Lycka till ja havuja perkele.:vihellys::rofl::wtf::D
     
  8. Matthi

    Matthi

    Viestejä:
    44
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Fiksumpi paikka varmaan kysellä tätä vaikka Postin chatista kuin täältä.
     
  9. Eramaankettu

    Eramaankettu Lost and Forgotten Premium-jäsen

    Viestejä:
    926
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Kokemuksia voi kysyä vaikka vauva.fi sivustolla. Ei ne kerro postin chatista yhtään mitää hyödyllistä saati vaikuta pakettiautomaattien juttuihin.
     
    Memory ja neko tykkäävät tästä.
  10. Matthi

    Matthi

    Viestejä:
    44
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Eli heillä on pakettiautomaattia koskevia kysymyksiä varten oma chat-palvelu, mutta kannattaa kysyä mieluummin muualta? :tup:
     
  11. Detum

    Detum

    Viestejä:
    110
    Rekisteröitynyt:
    19.12.2016
    Helpoiten juu saa asian hoidettua kun chattiin tai aspanumeroon pyytää seurantakoodilla pidentämään aikaa. Olen tehnyt monesti
     
  12. Eramaankettu

    Eramaankettu Lost and Forgotten Premium-jäsen

    Viestejä:
    926
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Perhana. No chatissa on ollut robotti aina kun sinne olen päässyt liekö sitten syynä joulun pyhät vai lokaationi, joka ilman vpn karkaa norjaan tai ruotsiin.

    Jää tämä mysteeriksi, kun sainkin erään noutamaan paketin huomenna. Postista neuvottiin ottamaan yhteyttä lähettäjään. (ja siis näin tein myös heti kun tilanteen huomasin)

    e.
    Tänään sain henkilön hakemaan paketin, sekä samalla saapui viesti lähettäjältä, että on pyytänyt lisäaikaa paketin noutamiseen, sekä palveluviesti postilta
    "Pakettisi noutopäivä on muuttunut, viimeinen noutopäivä on 11.01.2018. Paketti on noudettavissa paikasta: Empäkerrolällällää lokerokoodilla 123456"

    Lisähintaa ajan pidennykselle ei tullut.
     
    Viimeksi muokattu: 02.01.2018
  13. antero

    antero

    Viestejä:
    1 287
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Täälläpäin lukee se viimeinen aika automaatissa, oikeasti tulee klo 17-17.30 tuomaan paketteja ja sen jälkeen ottaa lähtevät. MA-PE
    Eiköhän se seuraan päivän iltana haeta pois, tuskin aiemmin.

    Mutta tuohan oli selvinny toisella tavalla. Varmaan eivät ottaneet pyhiä huomioon.
     
  14. Aestotheles

    Aestotheles

    Viestejä:
    19
    Rekisteröitynyt:
    06.08.2017
    Paketti palautuu lähettäjälle ja lähettäjältä peritään "palautusmaksu" ~8 €.

    Yhen paketin vain ja perhana anto väärän puhelinnumeron ni ei ikinä viestiä saanut.. :)
     
  15. Eramaankettu

    Eramaankettu Lost and Forgotten Premium-jäsen

    Viestejä:
    926
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Olen saanut puhelinnumeron korjattua soittamalla, pyydän aina seurantakoodin ja myös itse lähetän moisen kun paketin olen lähettänyt (kuva watsappiin tms). Muuten on aika paska väittää, että kyllä minä lähetin sen näyttiksen!... Seurantakoodilla ja henkilöllisyydellä saa ihmeitä aikaan. Tuota ajan pidennystä olisin kerran aikaisemminkin tarttenut, mutta en saanut ja sillonkin sain toisen noutamaan - sattumalta.

    Tuo meikäläisen automaatti täytetään 14-17 välissää, aika usein olen samaan aikaan sattunut ja viestit tulee tosi nopeasti kun on täyttänyt - automaattisesti. Siksi itsekkin pohdin, että mahtaako antaa noutaa jos paketti on automaatissa, mutta koodi on mennyt "vanhaksi".
     
  16. Kampele

    Kampele

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Itse lähetin pari viikkoa sitten paketin ja viimeinen noutopäivä oli vaikka 27.12, niin paketti oli lähtenyt takaisin 28.12 klo 9.30 about.

    Em. palautuneesta paketista ei minulle ainakaan tullut mitään kuluja. Laitoin sen ihan normaalisti uudestaan liikkeelle ja luonnollisesti siinä vaiheessa maksoin postikulut udestaan, mutta mitään "palautusmaksuja" ei tullut.
     
  17. Aestotheles

    Aestotheles

    Viestejä:
    19
    Rekisteröitynyt:
    06.08.2017
    Lucky you. :)

    "Posti säilyttää perillesaamattomia paketteja 3 kk, jonka aikana lähettäjä voi lunastaa lähetyksen maksamalla siitä lunastus- ja käsittelykulut alk. 10 €. "

    Säilytysajat - Posti henkilöasiakkaille
     
  18. 808s

    808s

    Viestejä:
    8
    Rekisteröitynyt:
    29.12.2017
    Lainataan tätä ketjua kun oli samalla otsikolla.

    Kävin tänään pakettiautomaatilla ja piti lähettää pakettia, mutta se maksuvaihtoehto kortilla ei enää ollut käytettävissä (valinta harmaana), ainoa vaihtoehto oli maksaa netissä ennakkoon ja hankkia koodi automaattia varten. Onko koneessa vaan joku fiba, vai pitääkö jatkossa aina hankkia joku koodi valmiiksi?
     
  19. spede

    spede

    Viestejä:
    1 416
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Joo, ne on poistamassa maksupäätteet kaikista automaateista.
     
    Zat tykkää tästä.
  20. 808s

    808s

    Viestejä:
    8
    Rekisteröitynyt:
    29.12.2017
    Zat tykkää tästä.
  21. Phinor

    Phinor

    Viestejä:
    71
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Hyvä että tuli ketju vastaan, olisi muuten jäänyt huomaamatta. Näin se taas palvelu paranee kun poistetaan vaihtoehtoja, seuraavaksi on vuorossa taas hintojen nostaminen kun asiakkaat vähenevät muutoksen johdosta. Kännykällä ihan helvettiä tuo paketin lähettäminen joten jatkossa joutunee sitten tietokoneella naputtelemaan tiedot pakettiin, joka pitää sitten kuitenkin kuskata pakettiautomaatille jossa oli tähän asti aivan riittävä toiminnallisuus paketin lähettämiseen.

    Mihinkään automaatilla asioimisen nopeuteen tämä ei vaikuta. Ne jotka halusivat automaatilla maksaa tiesivät jo etukäteen maksavansa automaatilla joten se lisäminuutti oli jo varattu asiointiin, loppujen kohdalla automaatilla ei ole käytännössä koskaan jonoa vaan ongelma on se, että automaatit ovat täynnä joten paketit eivät edes saavu automaattiin koskaan. Maksuautomaatin poistaminen ei tähän vaikuta pätkääkään.
     
    Awelonian ja Eramaankettu tykkäävät tästä.