Porukoille toimistokone

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 352
Faija on viemässä porukoiden nykyistä 2400G/B350/16GB konetta perhefirman toimistoon "ettei tartte säätää tuon läppärin kanssa". Käski kasata uuden koneen tuonne kotiin jota sekä mutsi että faija käyttää työjuttuihin ja vähän muuhunkin.

Nykyinen kone klaaraa hienosti kaikki Office 365-softat, lomakuvien photoshoppaukset ja mutsin kevyet Sims4/Civ6/AoE2 sessiot 1080p resolla, mutta nyt tarkoituksena olisi heivata vanhat 2x 1080p näytöt pois ja ottaa 1440p ultrawide tilalle. Jaksaako 3400G:n iGPU noita pelejä 3440x1440p resolla, vai pitäisikö ennemmin harkita 3600+1660 tyylistä ratkaisua?

Vaatimukset:

- Pyörittää ym. softia ja pelejä 3440x1440p resolla, ei olla siis hakemassa mitään pelitykkiä, kevyitä pelejä kun ovat
- 1TB storage (NVMe:llä mennään varmaankin)
- näytöistä mulla ei ole mitään käryä, suositelkaan ihmeessä jotain 3440x1440p IPS näyttöä. Ei tartte olla mikään pelinäyttö, mutta olettaisin että monessa on ainakin 85hz tai 100hz virkitystaajuus.
- mATX koppa ja emo koska kone menee suht ahtaaseen tilaan, mulla on ylimääräisenä Arcticin 140mm flektejä eli jos koppaan sais ne mahtumaan niin olis plussa
- hiljaisuus ja pelkistetty ulkonäkö plussaa, mutsi ei halua mitään "star trek koteloita sinne sisustusta pilaamaan"

Mitään tiukkaa budjettia ei ole tähän saanut koska toi menee firman piikkiin. Kasailen tuon varmaan ensi viikon aikana koska oon menossa stadiin päin jeesaamaan heitä hieman sesonkipiikin ajaksi.

Jotain tällaista ajattelin, mahdollisesti vielä jollain paremmalla prossucoolerilla tyyliin Arctic 34 (huom, hiljaisuus ja komponenttien laadukkuus on tässä huomattavasti tärkeämpää kuin absoluuttinen teho)

paketti1.png


Mietteitä?
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 166
Jotain tällaista ajattelin, mahdollisesti vielä jollain paremmalla prossucoolerilla tyyliin Arctic 34 (huom, hiljaisuus ja komponenttien laadukkuus on tässä huomattavasti tärkeämpää kuin absoluuttinen teho)
3600:sen stockijäähy on aika rimpula. Erityisen äänekäs se ei ole mutta lämmöt tuppaa karkamaan täydessä rasituksessa 7nm piireillä ja kellot kärsii. Itse laittaisin minimissään Artic Freezer 34. Scythe Mugen 5 rev b tai Fuma 2 ovat myös hiljaisia max 1200rpm tuulettimillaan jos haluaa arcticia tehokkaamman.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 004
Viestejä
4 209 757
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom