• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Poijalle konepakettia alta 1500e

Nonnih ajattelinpas tässä pojan kanssa tehdä pikku rojektin.
Eli täysin uutta pelikonetta kasaamassa näytöt ja näppikset pitäis saada sopimaan buduun. Kuulokkeet on jo.
Kovasti tässä viikon yrittänyt sumplia ja yrittänyt päästä mahdollisimman piiiitkällä pennillä mutta jotta sillä koneella myös tekee jotain olen tullut tälläiseen kokoelmaan:

Mitä mestarit olette mieltä?

Nonnih ajattelinpas tässä pojan kanssa tehdä pikku rojektin.
Eli täysin uutta pelikonetta kasaamassa näytöt ja näppikset pitäis saada sopimaan buduun. Kuulokkeet on jo.
Kovasti tässä viikon yrittänyt sumplia ja yrittänyt päästä mahdollisimman piiiitkällä pennillä mutta jotta sillä koneella myös tekee jotain olen tullut tälläiseen kokoelmaan:

Mitä mestarit olette mieltä?
Onko tuo kone tarkoitus ite kasata?
Tuossa on monikin asia tavallaan pois optimista. Jos ite kasaamassa niin noita Prohopin tarjouksia voisi hyödyntää esim:

4060:

Datatronicista:

7500f sit vaikka tuolta datasystemistä kun näyttää olevan edullinen siellä.

Toki sitten yksivaihtoehto on tuo gigantin valmispaketti itse kasattavaksi, joka on kilpailukykyisesti hinnoiteltu, jonka suurin nutina on hidas muisti ja kehno ssd:

Onko tuo kone tarkoitus ite kasata?
Tuossa on monikin asia tavallaan pois optimista. Jos ite kasaamassa niin noita Prohopin tarjouksia voisi hyödyntää esim:

4060:

Datatronicista:

7500f sit vaikka tuolta datasystemistä kun näyttää olevan edullinen siellä.

Toki sitten yksivaihtoehto on tuo gigantin valmispaketti itse kasattavaksi, joka on kilpailukykyisesti hinnoiteltu, jonka suurin nutina on hidas muisti ja kehno ssd:
Juu tarkoitus itse kasata, käydä pojan kanssa vähän komponentteja läpi että mikä on minkäkin tehtävä.

Kiitos noista linkeistä, ”vähän” tässä ollaan itsekkin Lapsen kengissä näiden pc juttujen kanssa. Että jos noista osista jokin onkin selkeä pullon kaula.

Jää vielä joku vajaa 40€ näppikselle.

No tuossa on Baldrick hahmotellut, miten hahmotellut miten maksimoidaan se 1500€ budjetti. Tosin tarjousnäyttis on jo myyty loppuun niin siitä tulee muutama kymppi lisää hintaan.
Tuo Gigabyten näyttö on kyllä hyvässä alessa ja hintaansa nähden erinomainen. 1440P vaatii sitten kyllä potkua näyttikseltä natiiviresolla pelaamiseen, joten myös näyttiksessä pitää olla tehoja. Tuo 7800xt kelpaa, mutta jos 4060-luokan näyttikseen päädyt niin mieluummin sitten vain 1080p näyttöä.

kiitos näistä vinkeistä.
Katselin että olitte kasanneet aikaisemmalle kyselijälle ”tykkikone” jo aika hyvän setin.
Tässä nyt jäis se oma tekeminen veks. Mut mitå mieltä olette tuosta päivityksestä jonka tein näytönohjaimelle sillä listalla?
ja taitaa siinä taas yllättäen budjetti paukkua.

Tuolla hintaa 7900gre on huono ostos.
Jos ei ole pakko juuri nyt ostaa niin näyttisten tilanne selkiytyy tiistaina kun amd julkaisee uudet näyttikset. Vaikka niitä ei ilmeisesti olekaan heti ostettavissa niin huhut kertoo että pitäisi hinta/tehosuhteen parannusta juurikin tuohon (ylempään) keskiluokkaan mitä 7900gre edustaa.

7900gre mallin valmistus on jo lopetettu ja alkaa pikkuhiljaa poistumaan kauppojen valikoimastakin. Yleisestikin ottaen 7900gre.n ei pitäisi maksaa kuin noin ~50€ enempi kuin 7800xt:n eli se proshopin 489 7800xt on paljon parempi diili. Tosin Gigsu myi sitä 450€ mutta menneiden tarjousten perään vähän turha huudella.

AMD't hyötyvät hiukan paremmista muisteista, 6000MHz CL30 -moiset ovat nykyinen paras valinta hinta/laadultaan joten sen mukaan. En katsonut sopivaa muttei hinnan pitäisi nousta kuin kenties 10€?

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 693
Jäsenet
75 233
Uusin jäsen
Rokkiukko98

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom