• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

BF Plex Pass Lifetime -jäsenyys -25% (89,99€)

Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 687
Tuote: Plex Pass Lifetime -jäsenyys
Tarjoushinta: 89,99€
Normaalihinta: 119,99€
Kauppa: Plex:n omat sivut
Voimassa: 28.11. asti (tarjous päättyy aamulla)
Linkki: Plex Pass
Promokoodi: FUZZYFRIDAY

Kommentti tarjouksesta: Lyhyesti Plex olisi "tee se itse Netflix" -suoratoistopalvelu. Pääasiallisesti sisältö tulee omasta kirjastosta ja tähän tarvitset vähintään jonkin tietokoneen, NAS-laitteen tai vaikka Raspberry Pi:n. Jos et ole aiemmin Plex-sovelluksesta kuullutkaan, helposti tulee käsitys heidän verkkosivuiltaan, että kyseessä olisi suoratoistopalvelu kuin mikä tahansa muukin. Plex tarjoaa siis myös oman kirjastonsa, josta löytyy elokuvia, TV-sarjoja ja dokkareita, mutta nämä ovat useimmiten indie-tuotoksia tai entisen maailman klassikoita, joiden suoratoistoon et kuitenkaan tarvitse Plex Pass -jäsenyyttä (ja jäsenyys ei myöskään poista niistä mainoksia). Myös joitain ilmaiskanavia pystyy katsomaan, jos TV-sisältö kiinnostaa, mutta kaikki nämä ovat vain pientä lisämaustetta, eikä se varsinainen syy käyttää Plexiä.

Plex toimii oikeastaan laitteella kuin laitteella eli voit vaikka pleikkarille tai älytelkkariin ladata Plex-sovelluksen (ja yhteensopivuuden voit tarkistaa täältä: Apps & Devices). Käyttämällä omaa mediakirjastoa omalta mediapalvelimelta (eli edellämainittu tietokone tai esim. NAS-laite), voit suoratoistaa omaa sisältöäsi kätevästi ja helposti, kuin käyttäisit Netflixiä tai muuta suoratoistopalvelua. Näihin ominaisuuksiin ei vielä tarvitse Plex Pass -jäsenyyttä, mutta jäsenyydellä on lukuisia etuja, minkä vuoksi se kannattaa hankkia, jos oman mediakirjaston kokoaminen kiinnostaa. (Painotan vielä, että kyseessä on SINUN oma mediakirjasto, jota Plex voi käyttää lähteenä eli joko lataamasi elokuvat ja musiikit tai esim. DVD-levyltä kopioidut elokuvat ja sarjat. SINUN tulee tämä sisältö jostain ensin hankkia.)

"Mikään" ei sinänsä estä lataamasta elokuvia ja TV-sarjoja laittomista lähteistä Plex-mediapalvelimesi käyttöön, mutta pidetään tämäkin tarjousketju puhtaana tekijänoikeuslakiin liittyvästä keskustelusta eli tästä harmaan sävyisestä "maineesta" huolimatta Plexiä voi todellakin käyttää rehdisti*, kun itsestä se on kiinni, mistä oma sisältö tulee. Minulla omasta käyttötarkoituksestani esimerkki: olen aikanaan ostanut lapsuuden ajan Muumit talteen DVD-levyinä, kun ne olivat vielä Ylen vanhoilla äänillä. Kopioin jaksot talteen tietokoneelle DVD-asemalla ja sain vanhat kunnon Muumit tällä tavalla "ikuistettua" tietokoneelleni. Vaikka Muumien katseleminen onnistuu jo sellaisenaan tietokoneella ilman Plexiäkin, on ollut kiva pystyä suoratoistamaan Muumit myös puhelimeen. Siihen tarvitaan Plex ja oikeastaan myös Plex Pass.

Plex Pass -jäsenyys poistaa siis nämä rajoitukset käyttäessäsi Plex Media Server -sovellusta omalle kirjastollesi:
  1. Android / iOS -mobiilisovellukset saa käyttöön, mukaanlukien uudet Plex Labs sovellukset Plexamp (eli "tee se itse Spotify") ja Plex Dash, joka antaa seurata Plex-mediapalvelimesi tilan kätevästi.
  2. Rautakiihdytys suoratoistoille eli esim. Intel-suorittimien integroidun näytönohjaimen tai NVIDIAn näytönohjaimen saa täysin hyödynnettyä, jolloin mm. mobiiliyhteyksillä suoratoisto on sulavampi. (Lisähuomiona, että AMD:n näytönohjaimet ja APU:t ovat myös tuettuja, mutta Plex ei virallista tukea niille kuitenkaan myönnä eli NVIDIA lienee parempi vaihtoehto tässä tapauksessa.)
  3. Jos olet kytkenyt Plex-mediapalvelimeesi myös TV-kortin, voit Plex Pass -jäsenenä myös nauhoittaa TV-lähetyksiä suoraan Plexistä. Itse en tätä käytä ja Suomessa on kuitenkin mm. DNA TV -palvelu olemassa.
  4. Lukuisia pieniä käyttömukavuuden lisäyksiä sekä perhejako, jolloin perheenjäsenen Plex-tilin voi kytkeä omaan Plex-mediapalvelimeen ja antaa myös perheenjäsenen suoratoistaa omiin laitteisiinsa. Kannattaa vielä tarkistaa kaikki olennaiset asiat täältä: Plex: Free vs Paid.
Jos ei edellisestä auennut ajatus täysin, täytyy tosiaan olla esim. oma tietokone, jonka pitää myös päällä muihin laitteisiin suoratoistamista varten, jolloin Plex-sovelluksella (oli se olohuoneen telkkarissa tai ns. "on the go" omalla puhelimella) suoratoistaa omaa sisältöään, jonka on itse jollain tapaa jostain ensin saattanut tietokoneelleen, jota Plex voi käyttää hyödyksi. Nörttiratkaisuja ilmaiseksikin löytyy; olen joskus itse pistänyt päälle ihan FTP-palvelimen ja aikanaan PS3:een suoratoistanut DLNA-suoratoistoprotokollaa käyttäen. Nämä ratkaisut eivät ole yhtä kätevät tai näyttävät kuin Plex, koska Plexillä oman sisällön saa näyttämään vähintäänkin yhtä näyttävältä, kuin olisi ikioma Netflix tai HBO Max tai Disney+ tai mikä lie, mutta juju onkin siinä, että omistat oman sisällön etkä siihen tarvitse kk-maksua.

Miksi sitten Plex Pass -jäsenyys? Tosiaan, ellei tarvitse suoratoistaa sisältöään mobiililaitteisiin, niin suurin etu jäsenyydestä on hyödytön. Plexiä voi käyttää täysin ilmaiseksikin, mutta ilman yllä mainittuja ominaisuuksia, jotka saa vain Plex Pass -jäsenyydellä. Lifetime-jäsenyys onkin sitten "koko elämän" kestävä tilausjakso eli tuon 89,99€ summan lisäksi ei muuta tarvitse. Pelkästään jo rautakiihdytys on mielestäni hyvä ominaisuus, koska se mahdollistaa säilyttää korkealaatuiset (ja esim. vain kevyesti pakatut) videotiedostot mediapalvelimella, kun suoratoistaessa ne pakataan lennosta ja vain tarvittaessa kompaktimpaan muotoon, jolloin voi omia elokuviaan ja sarjojaan katsoa vaikka junamatkalla puhelimesta. Uusi Plexamp on tosiaan vielä upeampi kokemus, mutta omalle musiikille. Se on myös Plex Passin takana.

Toivottavasti tämä avasi riittävästi kertomaan, mistä on kyse, niin tarjouksesta kiinnostuneet voivat itse punnita, onko tämä sellainen asia, mihin haluaa rahansa laittaa kiinni, kun on yllättävän hyvä hinta kuitenkin palvelun tasoon ja laatuun nähden. Suosittelen jokaisen ensin tutustumaan Plexiin "paremmalla ajalla", mutta jos vähänkään ajatus omasta mediakirjastosta kiinnostaa, Plex tekee työlään puolen todella helpoksi (eli miten esim. omat elokuvat ja musiikit saa lopulta omiin laitteisiinsa) ja koska sen saa melkeinpä mille tahansa laitteelle asennettua, voi omaa mediakirjastoa nauttia olohuoneesta lähtien missä vain mobiilisovelluksiin asti. Kuitenkin iso huomautus tässä kohtaa: olen varmaan tästä väärässä, mutta Suomessa taitaa olla CD/DVD-levyjen kopiointi laillista, mutta Blu-ray -levyt ovat "harmaata" aluetta.

*Eli rehtikin käyttäjä voi törmätä lakipykäliin, joiden tulkinta ei ole yksioikoinen. Mainitsen tämän siksi, koska itselleni on vuosien saatossa ollut tärkeää ostaa talteen minua kiinnostavat elokuvat, sarjat ja musiikit, mutta en ole halunnut kuluttaa levyjä käytön myötä, vaan ennemmin olen kopioinut sisällön vain minun omaan käyttööni tietokoneella ja sitten Plexin ja muidenkin vastaavien ratkaisujen kautta saanut sisällön kätevästi toimimaan, säilyttäen levyt uudenveroisessa, naarmuttomassa kunnossaan. Tämä on minun tulokulmani tähän koko touhuun, joku muu voi toki haluta käyttää Plexiä tai kopioida elokuvia tietokoneelle eri syistä. Vanhoilla äänillä Muumeja ei kuitenkaan mistään suoratoisteta enää, eikä monta muutakaan sarjaa tai elokuvaa ole enää (sellaisenaan) saatavilla eli omanlainen taiteen säilyttäminen myös kyseessä.

EDIT: Plexiä saattaa moni vertailla Kodiin ja ihmetellä, mikä niiden ero on. Ainakin yksi tärkeä ero on, että Plex on paljon helpompi ottaa käyttöön ja erityisesti kodin verkon ulkopuolelta suoratoistaessa voi käyttää Plexin palvelimia apuna, ettei tarvitse oman verkon palomuuriin tai suojauskäytäntöihin tehdä muutoksia. "Relay"-suoratoistossa Plex tarjoaa pilvipalveluna välikäden, jota kautta muodostuu yhteys omalle mediapalvelimelle. Tässäkin tapauksessa Plex Pass -jäsenyydestä on hyötyä, kun suoratoiston laatu sallitaan paremmaksi (2 Mbps vs. 1Mbps), lisää tästä: Accessing a Server through Relay. Vaikka Kodi on avoimen lähdekoodin ratkaisuna osalle kiehtovampi vaihtoehto, voi se vaatia paljonkin teknistä taitoa ja siitä huolimatta se soveltuu paremmin kodin verkon sisällä käytettäväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
125
Eli jos olen mökillä, niin kotona pitää olla tietokone päällä, jotta tuo toimii?
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 687
Eli jos olen mökillä, niin kotona pitää olla tietokone päällä, jotta tuo toimii?
Kyllä, mutta Plex Pass -jäsenenä voit esim. puhelimen sovelluksella ladata haluamasi sisällön offline-tilaan valmiiksi, niin on mökillä katsottavaa ilman, että joutuu jättämään tietokoneen päälle.

Muussa tapauksessa tietokoneen tulee olla päällä, jotta omaan mediakirjastoon pääsee käsiksi. Sähkön hinnan ollessa mitä on, moni voi punnita haluamaansa ratkaisua, miltä tuo mediapalvelin näyttää.

Eli esim. peli-PC voi olla yliampuva ratkaisu, kun käyttötarkoitukseen sopii myös NAS-laite (mm. Synology tai QNAP) tai vaikka jokin Raspberry Pi. Voi vaatia vähän oppimista.

Sinänsä syvemmissä virransäästön oloissa ei moderni tietokone kuitenkaan liiakseen syö virtaa jättäessään sen päälle, mutta mökillä ollessa ehkä mielenrauhaa, että on kokonaan pois päältä.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
90
Osaako joku tietäjä kertoa onko tämä hintansa väärti verrattuna esim Jellyfinin käyttämiseen?
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 267
Ensinnäkin propsit @banaani -käyttäjälle erinomaisesta alustuksesta. Ostin aikoinaan (kun vielä tuli enemmän omaa mediakirjastoa pyöritettyä) Plex Passin Lifetime -jäsenyyden ja en ole katunut. Ainakin back-in-the-day osa kriittisistä toiminnoista oli maksumuurin (Plex Pass) takana. Plex Pass jäsenyyden käyttöönotettua Plexin käyttäminen oli aina todella huoletonta ja se toimi luotettavasti. Vaikka oma Plexin käyttö on vähentynyt viime vuosien aikana lähelle nollaa lähinnä suoratoistopalveluiden stabiloiduttua omiin käyttötottumuksiin parhaiten, silti olen tyytyväinen että Plex Pass Lifetime jäsenyys on takataskussa, jos jonain päivänä taas haluan aktivoitua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 623
Tätä pitänee harkita kun on tullut jonkin verran vanhoja lapsuus yms videoita rippailtua eri medioilta ja plexiin lisäiltyä, sekä jotain yle-areena klassikoita..

Nämä "Lifetime" jäsenyydet ei aina lupaa välttämättä hyvää jatkuvuuden kannalta, mutta eipä tuo nyt kovin iso kustannus ole..
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
19
Maksoin 5 euron kertamaksun Plexistä iOS:lle ja hyvin katselee NASilla olevat full hd leffat ja sarjat. Kotona Plex appi asennettuna DNA hubiin ja pyörii jopa 4K elokuvat ilman Plex passiä. En oikeen keksi muuta syytä maksaa tuosta, kuin kehittäjien tukeminen vaikkakin hyvä syy sekin.
 
Liittynyt
29.05.2017
Viestejä
45
Osaako joku tietäjä kertoa onko tämä hintansa väärti verrattuna esim Jellyfinin käyttämiseen?
Omistan lifetime passin ja oma kokemus on, että jos ei ole tarvetta sisällön muuntamiseen alkuperäisestä, lennossa tai ilman, erikaistaisten nettiliittymien yli tms. niin mielestäni Kodi tai Jellyfin on riittävä ja lisäosineen jopa parempi. Eli jos sisältöä pystyy joka tapauksessa katsomaan alkuperäisessä muodossa, esim. paikallisesti tai lähiverkossa niin Plexin selvin etu noihin jää saamatta. Lisäksi koska Plex on osaltaan keskitetty palvelu oman palvelimen löytää Plexin palvelun kautta ja se voi olla helpompi saada käyttöönotettua. Muilta ominaisuuksilta ja antaako Plexin itsessään tarjoamalle ilmaiselle ohjelmistolle arvoa on sitten makuasia, itse en niitä ole katsonut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
303
Hyvin kerrottu aloitus.

Itsellä pyörii plex asustorin nassissa ja olen miettinyt että onko tuosta passista hyötyä, mutta nähtävästi ei

Itse en katso mitään kodin ulkopuolelta enkä mobiililaitteilla, joten siitä jäisi sekin hyöty

Eli jos tuota käyttää vain kotona niin ei välttämättä kannata ostaa, koska ilmaisella versiolla katsoo sujuvasti kaiken. Ei ole ainakaan itsellä tullut mitään puutteita vastaan

Sitä mietin että saako maksullisella upskaalattua esim huonompia dvd rippejä(vanhat sarjat) mutta ehkä ei ole 90€ arvoinen juttu vaikka onnistuisikin
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
72
Hyvin kerrottu aloitus.

Itsellä pyörii plex asustorin nassissa ja olen miettinyt että onko tuosta passista hyötyä, mutta nähtävästi ei

Itse en katso mitään kodin ulkopuolelta enkä mobiililaitteilla, joten siitä jäisi sekin hyöty

Eli jos tuota käyttää vain kotona niin ei välttämättä kannata ostaa, koska ilmaisella versiolla katsoo sujuvasti kaiken. Ei ole ainakaan itsellä tullut mitään puutteita vastaan

Sitä mietin että saako maksullisella upskaalattua esim huonompia dvd rippejä(vanhat sarjat) mutta ehkä ei ole 90€ arvoinen juttu vaikka onnistuisikin
Onko sulla linkata asustorin nasista tarkka tuote?
--
Itte miettinyt myös että hommaisko jonkun Mini-ITX koneen Plexiä varten kun epäilen että Rasberry pi 5 @4-8Gb versiokaan ei riitä.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 267
Itte miettinyt myös että hommaisko jonkun Mini-ITX koneen Plexiä varten kun epäilen että Rasberry pi 5 @4-8Gb versiokaan ei riitä.
Tarvitsetko plexin transcodea vai riittääkö DirectPlay? Jos jälkimmäinen, niin Raspi riittää hienosti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
246
Osaako joku tietäjä kertoa onko tämä hintansa väärti verrattuna esim Jellyfinin käyttämiseen?
Isoin etu itsellä Plexissä verrattuna noihin vaihtoehtoisiin on että sillä toimii Plexampin myötä myös musiikkipuoli varsin hyvin. Tosin aloitukseen pieni korjaus että nykyään myös Plexamp on (rajatuilla ominaisuuksilla) käytettävissä myös ilmaiseksi.

Plexissä on nykyään vähän se ongelma että kun sovellusta pitää koko ajan kehittää/kasvattaa niin siihen lisätään sitten turhia ominaisuuksia esim. Plexin omaan suoratoistopalveluun liittyen. Nuo saa kyllä piilotettua että eivät pomppaa silmille omaa kirjastoa selatessa, ja ainakaan vielä ei harmita pari vuotta sitten tällä samalla hinnalla ostettu lifetime-jäsenyys.
 
  • Tykkää
Reactions: lko
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
72
Tarvitsetko plexin transcodea vai riittääkö DirectPlay? Jos jälkimmäinen, niin Raspi riittää hienosti.
Vähän riippuu. En edes tiedä missä tapauksissa tuo plex tekee transkoodausta..

Osa materiaalista on 4k, 1080p, 720p ja 480p..

oon siis vaan Plex serverin asentanut. Sinne laittanut kaikki leffat ja Samsungin telkulla katsonut (tekstit ladannu)

Eli pitääkö tuo Transcode valita Client vai Server päästä. Uskon että telkulla en ole mitään valinnut
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 267
Haluat käyttää DirectPlay aina kuin mahdollista. Laita televisio toistamaan jotain, ja mene plexin hallintasivulle katsomaan toistaako se DirectPlay vai ei. Joskus ainakin etänä katsominen oli automaattisesti transcode.

edit: ja riippuu siis päätelaitteen toistokyvystä, joutuuko Plex tekemään transcoden vai ri.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
19
Mikä tää DNA hubi tuote on? Kiinnostaa
DNA TV palvelun mukana tuleva viihdeboksi joka ajaa käytännössä saman asian kun Apple tv tai Chromecast, mutta pystyy katsomaan televisiota puhelimen kautta tai iptv:tä käyttäen, jolloin ei tarvitse antennikaapelia lainkaan. Helppo ottaa esim. mökille mukaan, missä ei muuten televisio näy. Tosin maksaa 11€/kk, mutta itsellä sen verran halpa 1000M netti, niin otin palvelun lisäksi käyttöön.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
19
Onko sulla linkata asustorin nasista tarkka tuote?
--
Itte miettinyt myös että hommaisko jonkun Mini-ITX koneen Plexiä varten kun epäilen että Rasberry pi 5 @4-8Gb versiokaan ei riitä.
Itsellä on "halpa" Asustorin Drivestor 2 AS1102T ja on toiminut moitteetta Plex media serverinä. 4K transkoodaus onnistuu yms.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 820
Itte miettinyt myös että hommaisko jonkun Mini-ITX koneen Plexiä varten kun epäilen että Rasberry pi 5 @4-8Gb versiokaan ei riitä.

Mulla on toi amazonin wishlistillä, jos vaikka hinta putoais tässä BF aikana :D
Siinä on intelin quicksync transkoodausta ajatellen, pari levypaikkaa (m.2 ja sata) ja kaksi muistipaikkaa (max 16GB). Lisäksi se käyttää USB-C virtalähdettä jonkun oman epästandardin sijasta.

Levyt on eri koneessa, tarkoitus on ottaa siitä plex-palvelin pois muutenkin.
 

e0f

Liittynyt
08.10.2022
Viestejä
6
Hyvin kerrottu aloitus.

Itsellä pyörii plex asustorin nassissa ja olen miettinyt että onko tuosta passista hyötyä, mutta nähtävästi ei

Itse en katso mitään kodin ulkopuolelta enkä mobiililaitteilla, joten siitä jäisi sekin hyöty

Eli jos tuota käyttää vain kotona niin ei välttämättä kannata ostaa, koska ilmaisella versiolla katsoo sujuvasti kaiken. Ei ole ainakaan itsellä tullut mitään puutteita vastaan

Sitä mietin että saako maksullisella upskaalattua esim huonompia dvd rippejä(vanhat sarjat) mutta ehkä ei ole 90€ arvoinen juttu vaikka onnistuisikin
Kodin ulkopuolella taisi toimia muutenkin ilmaiseksi, ja mobiililaitteilla katsomiseen riittää heidän 5€ maksava sovellus joten siinäkin plex-pass on turha. ei osaa upskaalausta ja itsekään en ole vielä keksinyt mitä hyötyä tuo pass toisi että olisi hintansa väärti
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
2
Kodin ulkopuolella taisi toimia muutenkin ilmaiseksi, ja mobiililaitteilla katsomiseen riittää heidän 5€ maksava sovellus joten siinäkin plex-pass on turha. ei osaa upskaalausta ja itsekään en ole vielä keksinyt mitä hyötyä tuo pass toisi että olisi hintansa väärti
Yksi asia mikä tulee mieleen on NAS:n laitteistokiihdytys. Vaatii Synologyssa Intelin piirin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 175
Viestejä
4 214 562
Jäsenet
71 011
Uusin jäsen
Alibisyotto

Hinta.fi

Ylös Bottom