Onko sulla se jo matkahuollon kuljetettavana?Eilen Elisalta tilattu Horizon bundle lähti 11 aikaan matkaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko sulla se jo matkahuollon kuljetettavana?Eilen Elisalta tilattu Horizon bundle lähti 11 aikaan matkaan.
No ei, mutta seurantakoodi jo on, odottaa noutoa, mutta kaippa se totuttuun tapaan lähtee illalla liikkumaan ja huomenna noudettavissa.Onko sulla se jo matkahuollon kuljetettavana?
Ok...eli sama tilanne kuin mulla. Toivotaan että kaikki saa lasit nopeasti.No ei, mutta seurantakoodi jo on, odottaa noutoa, mutta kaippa se totuttuun tapaan lähtee illalla liikkumaan ja huomenna noudettavissa.
Laitoin viestiä äsken, ja vetos lakkoruuhkaan kun kysyin et miten tänään tilannu on menny miu ohi jonossa... no pitäs edetä tänää tai huomenna...Mä itse vaihdoin aamulla elisaan koska dna lta ei olis saanut laseja ties koskaan koska niillä lasei ollut edes saapun omaan varastoon. Mulla siis jo käsitelty heti ja matkahuollon haettavissa. Kannattaa heti chättää vielä tänään elisalle.
Ohjaimen akut loppumassa?Kellään muulla ongelmia ohjaimien kanssa? Valikoissa toimivat loistavasti, mutta esim horizonin alkukohtauksessa vasemmalla kädellä ei tarraa ollenkaan tikkaisiin, eikä kävely onnistu kummallakaan ohjaustyylillä. Ei siis liiku tatista eteenpäin, eikä toisella liikkumistavalla rekisteröi neliön painamista ollenkaan.
Sitten taas kun yrittää mennä pelaamaan RE8:ia, ei pelissä pääse edes päävalikkoon asti, kun peli ei rekisteröi mitään napinpainalluksia.
No jos siellä pelikohtaisesti jotain suorituskyky ongelmia niin nehän pystyy aina päivityksillä hoitaa....kyl mä luulen että optimointi paljon helpompaa ps5 selle kuin pc ympäristössä kun siellä niin laaja skaala eri kokoonpanoja...en ole huolissaan.Täälläkin näyttäisi, että ehkä jo huomenna paketti perillä. Eipä tässä ennen perjantaita olisi ehtinyt pelaamaankaan, että ihan ok jos huomenna tulee. Saapahan lämmöt tasaantumaan ja akut täyteetn ennen pelaamista. Mielenkiintoista kyllä lukea kokemuksia, kun on niin vaihtelevia. Hauska nähdä mihin leiriin sitä päätyy.
Parissa viestissä oli PS5-tehojen riittämistä epäilty, niin toivottavasti tämä on vielä käyttökelpoinen PS6:n kanssa. =D
Ohjaimen akut loppumassa?
Ei vielä itselle pakettia tullut niin osaa auttaa muuten, onks niille ohjaimille mitään resetointia tai uudelleen paritusta?
Juu, eipä tehojen puute ole pelaamista ennenkään haitannut, vaikka välillä sen ruudunpäivityksessä huomaakin.No jos siellä pelikohtaisesti jotain suorituskyky ongelmia niin nehän pystyy aina päivityksillä hoitaa....kyl mä luulen että optimointi paljon helpompaa ps5 selle kuin pc ympäristössä kun siellä niin laaja skaala eri kokoonpanoja...en ole huolissaan.
Pystyykö noita ohjaimia muuten lataa ihan esim. Powerbankilla? Molempiin johdot kiinni ja iskee bankkiin kiinni...eiks se pitäis onnistua ihan no problem niin kuin muitakin laitteita...Akut latasin täyteen ennen käyttöä. Mutta ongelma ratkesi kuitenkin, kun käynnisti pleikan vaan uudestaan.
Näköjään ihan arpapeliä joka paikassa tilaat sit ennakkoon tai julkkariaamuna...kyl on onnetonta kyl toiminta kun niillä aikaa valmistautiua monts kuukautta. Itsellä oli alkuun siis alkuvuodesta otettu ennakkotilaus dna mut se kusi täydellisesti...vaihdoin elisaan tänä aamuna ja meni heti läpi.Verkkokauppa.com on kyllä hidas käsittelee näitä paketteja.
Hyvissä ajoin ennakotilattu ja eivät ole vieläkään saaneet matkahuoltoon pakettia laitettua.
Loistavaa.
Olisi hauska, jos voisi pelata ohjaimet latauksessa powerbankit hihoissa, mutta se on ilmeisesti estetty ja siitä tulee varoitus ruudulle, että ohjaimissa on johdot kiinni?Pystyykö noita ohjaimia muuten lataa ihan esim. Powerbankilla? Molempiin johdot kiinni ja iskee bankkiin kiinni...eiks se pitäis onnistua ihan no problem niin kuin muitakin laitteita...
Aaaa...ookoo...mut edes lataus pitäisi onnistua? Kunnon muhkeet powerbankit ranteissa ois pelaillut pari kuukautta niin ois ollut kasvanut kunnon muskelit No voi pahus kun ei onnistuOlisi hauska, jos voisi pelata ohjaimet latauksessa powerbankit hihoissa, mutta se on ilmeisesti estetty ja siitä tulee varoitus ruudulle, että ohjaimissa on johdot kiinni?
Juu, ihan perus 5v ja olikohan 1.2A tai sinnepäin.Aaaa...ookoo...mut edes lataus pitäisi onnistua?
Tuossa yllä oli samanlaista ongelmaa. Ratkesi käynnistämällä konsoli uudestaan.Auttakaas tyhmää. Jo jonkin aikaa olen yrittänyt saada ohjaimia toimimaan. Toimii valikoissa hyvin mutta peleissä pätkii. Esimerkiksi RE Villagessa ei tunnista X nappia. Olen yrittänyt ohjainten uudelleen parittamista, konsolin uudelleen käynnistämistä ja ohjaimen resetointia mutta ei auta mikään.
Olen koittanut jo kahdesti, ei auta. Staw Warsissa ei taas toimi vasemmasta ohjaimesta kuin L2-nappi mutta oikeassa toimii kaikki.Tuossa yllä oli samanlaista ongelmaa. Ratkesi käynnistämällä konsoli uudestaan.
Auttakaas tyhmää. Jo jonkin aikaa olen yrittänyt saada ohjaimia toimimaan. Toimii valikoissa hyvin mutta peleissä pätkii. Esimerkiksi RE Villagessa ei tunnista X nappia. Olen yrittänyt ohjainten uudelleen parittamista, konsolin uudelleen käynnistämistä ja ohjaimen resetointia mutta ei auta mikään.
Koitettu molempia. Ei auttanut. Kummallista kun kaikki napit toimii valikoissa mutta peleissä sitten osa eiItsellä ongelma ratkesi kun sammutti koko konsolin ja sitten käynnisti uudelleen, pelkkä "käynnistä uudelleen" ei auttanut.
Varjo Aerossa pitäisi olla todella laaja sweet spot erittäin terävän kuvan lisäksi. FOV on sitten sen heikko kohta, etenkin ylä-ala suunnassa. Niin se taisi olla.FOV mielestäni todella hyvä (osittain varmaan noiden loistavien säätöjen ansiota, lasit saa säädettyä lähelle silmiä). Sweet spot sitten vähemmän hyvä, paljon saa kyllä päätä käännellä, että kuva pysyy jokseenkin tarkkana. Mielestäni esim. Pico 4:ssä on jonkin verran laajempi sweet spot (liekö pancake-linssien ansiota?). Toki ei näissä missään VR-vehkeissä tuo puoli erityisen mahtava toistaiseksi vielä ole.
Varjo Aerossa pitäisi olla todella laaja sweet spot erittäin terävän kuvan lisäksi. FOV on sitten sen heikko kohta, etenkin ylä-ala suunnassa. Niin se taisi olla.
Odotus palkittiin ja psvr2:en saapui. Lisätään jotain kommentteja muiden jatkoksi
Screen door effect/oled mura näkyy rasvaisena pintana grafiikan päälle. Sen näkee aika helposti, kuitenkin paljon vähemmän häiritsevä kuin quest1:en screen door effect. Ei ole mikään jeesuslaite, mutta ostaisin tän uudestaan/ostos ei harmita.
Odotus palkittiin ja psvr2:en saapui. Lisätään jotain kommentteja muiden jatkoksi
Screen door effect/oled mura näkyy rasvaisena pintana grafiikan päälle. Sen näkee aika helposti, kuitenkin paljon vähemmän häiritsevä kuin quest1:en screen door effect. Ei ole mikään jeesuslaite, mutta ostaisin tän uudestaan/ostos ei harmita.
Gran Turismo7 on todella hyvä. Grafiikat ohjaamossa ja lähelle skarpit, kauemmas katsoessa turhan pehmeät. Ei varmaan edes resoluution tuplaaminen eli pikseleiden nelinkertaistaminen riittäisi siihen, että olisi täydellinen. Osansa tekee se screen door effect/mura suttuisuuden kanssa. Vaikka olen VR pelannut vuosia niin gt7 sai silti olon epävarmaksi. Jotain luonnotonta siinä on, kun ei tule g-voimia jarrutuksista/mäistä. Joutunee totuttelemaan tuohon tovin ennen kuin pystyy pidempiä sessioita ottamaan.
Laite oli yllättävän muovinen. Päähän asentaminen on pilkunviilaamista, kun on aika pieni alue missä laite tarjoaa terävän kuvan. Kuvittelis, että tuonne alle sais silmälasit helposti kiitos fiksun mekaniikan miten näytön etäisyyttä silmistä säädetään.
Sennheiserin kuulokkeet asettuivat oudosti päähän, mutta tuntuivat silti toimivan. Ei saa lappuja korville vaan kuulokkeet jäävät vähän korvista ulos. Ehkä noi kuulokkeet vois laittaa ensin päähän ja sitten kypärän. Tarvii kokeilla.
Ei ollut ongelmia ohjaimien tms. kanssa.
Huomenna toivottavasti on molemmat niin pääsee testaamaan. Kuulokkeet ostin ihan tätä varten joten toivon niiden toimivan lasien kanssa.Mites ne Pulse-kuulokkeet, onko kellään? Istuu varmaan hyvin? Äänenlaatu kai vähän niin ja näin mutta Corsairit ei oikein istu niin vaihtoehtoja pitää miettiä.
Nyt alkoi toimimaan. Eli vasemman ohjaimen napit vaati vähän kovempaa rämpyttelyä. Ilmeisesti joku nappi jumitti vaikkei sitä sormilla tuntenut.Ei vieläkään onnea ohjainten kanssa edes tuntien räpeltämisen jälkeen. Outoa ettei netistä löydy vielä yhtään juttua missä ohjaimet eivät toimisi kunnolla peleissä. Valitettavasti näyttää siltä että palautukseen lähtee. Harmi kun sen mitä pystyi kokeilemaan, vaikutti tosi makeelta.
Itellä pulset ja meni hyvin päähän.Mites ne Pulse-kuulokkeet, onko kellään? Istuu varmaan hyvin? Äänenlaatu kai vähän niin ja näin mutta Corsairit ei oikein istu niin vaihtoehtoja pitää miettiä.
Mites te kaikki jotka olette lasit saaneet niin onko noi oled näytöt olleet ihan priimas tavaraa? Ei mitään kuolleita pixeleitä eikä muutakaan vikaa? Eli onko laatu tasaista....
Ekat quest 2 jouduin aikoinaa palauttaa kun ruudussa näkyi piste koko aika joka seuras silmää, eli varmasn oli kuollut pixeli.
Hyvä kuulla että on sellainen laite periaatteessa mitä hehkutettukkin...mulle riittää että saa valovoimaisen oled näytön ja pcvr kaliiberin pelit toimimaan tuolla verrattuna quest 2 standalone.Ei ainakaan mulla ole mitään valittamista näytöstä laitteen hinnan huomioiden. Ei kuolleita pikseleitä. Resident evil:in alussa musta oli ihan mustaa ilman suttuja. Se mistä vois valittaa on screendoor effect. Musta verkko/rasvakerros näkyy kuvan päällä riippuen vähän miten sitä osaa tuijottaa/millaista tavaraa on näytöllä. Ei missän nimessä täydellinen vehje, mutta ihan oleellisesti parempi kuin mulla oleva quest1. Quest2:een en osaa verrata.
Jos sais parannusehdotukset sonylle niin
- terävä alue isommaksi. Tämä tosin voi olla vain alkuajan ongelma, kun ei osaa vielä laittaa kypärää tasalaatuisesti päähän
- isompi resoluutio, korjais varmaan screendoor effectiä samalla
- enemmän softaa, 3d vr 180/360 local videoplayer(aikuisviihde ja muut videot), 3d vr youtube jne. ois kiva saada
- ne muut jutut mitä nyt itse kukin voi keksiä
imho. hintaisekseen hyvä laite, etenkin kun siinä saa kyljessä sonyn pelit. GT7 räjäytti ainakin mun tajunnan. Harmi ettei maha kestä niin pitää totutella pienissä palasissa.
Helppo olis speksata kalliimpi pro versio kypärästä mikä olis parempi. Mutta jos pitäs maksaa vaikka 2k$ oleellisesti paremmasta versus psvr2 niin en tiedä lähtisinkö maksamaan,...
---------------
Silmienseuranta on kyllä täysin huomaamaton(hyvä asia). En ainakaan vielä ole huomannut, että bugais/onnistuis niin katsomaan ruutua, että löytäisi foveated rendering huonommat pikselit.
Ei ainakaan youtube appsista kun käynnisti cirque du soleilin videon niin toiminut kuin 1080p 2d:na. Taitaa oculuksen alustat olla ainoat missä on kelvollinen youtube clientti. Liekö joku diili googlen kanssa vai ei google/sonya kiinnosta asia.Ai ei toimi vielä youtube 360 vr ollenkaan laseissa? Luulis sen nyt tulevan suht piakkoin...ois kyl kuvitellut että tulee heti.
Huomenna toivottavasti on molemmat niin pääsee testaamaan. Kuulokkeet ostin ihan tätä varten joten toivon niiden toimivan lasien kanssa.
Ootko varma ettei se SDE ole murasta johtuva? Tämän reson RGB oledeissa ei pitäisi itse SDE näkyä lähes ollenkaan. Mura tuo näissä laseissa semmoisen hienon tasaisen SDE näköisen verkon niin helppo sekoittaa.