PlayStation VR2 -keskustelu

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 876
Täällä kans elisan paketista tuli seurantakoodia päivällä, toivottavasti huomenna olis jo nuodettavissa!
 
Liittynyt
25.06.2020
Viestejä
14
Mä itse vaihdoin aamulla elisaan koska dna lta ei olis saanut laseja ties koskaan koska niillä lasei ollut edes saapun omaan varastoon. Mulla siis jo käsitelty heti ja matkahuollon haettavissa. Kannattaa heti chättää vielä tänään elisalle.
Laitoin viestiä äsken, ja vetos lakkoruuhkaan kun kysyin et miten tänään tilannu on menny miu ohi jonossa... no pitäs edetä tänää tai huomenna...
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Heräsin aamulla, totesin että Elisa ei ole lähettänyt pakettia, katsoin Powerin saldot ja totesin, että ennen aamupalaa tulee road trip Imatra-Lappeenranta-Imatra. Luonnollisestikin Elisa ilmoitti lähettäneensä paketin kun olin paluumatkalla. No, tulipahan jo tänään vietettyä päivä käytännössä VR:ssä.

GT7:ssa takana nyt noin 600 km eri autoilla, enimmäkseen Tokyo Expressiä mutta myös Nordschleifea yms. Kypärä on hyvä, todella hyvä. Ergonomialtaan selvästi paras mitä itselläni on ollut, ja käytettävyys vaikuttaa kaikin puolin helpolta. Ei kauheasti hikoiluta, vaikka kuminaamari toki hieman kostuttaa otsaa. Linssit ei huurru millään, ja kun asettelee setin päähän tarkoin, niin pari tuntiakin meni ilman mitään paineen tunnetta ohimoilla. Sellainen vinkki, että linssien etäisyys kannattaa ehkä tarkistaa sen alkusäädön jälkeen jossain korkean resoluution ja korkean kontrastin tilanteessa, esim. itse sain GT7:n showroomissa auton ohjaamossa istuessa hienosäädöllä kojelaudan tekstit selvästi tarkemmiksi.

Eniten täydellisestä kokemuksesta jäädään edelleen vajaaksi ihan siinä kuvan tarkkuudessa. Sanoisin, että kuva näyttää tarkkuudeltaan aika vastaavalta kuin PS3-aikoihin telkkarilla eli ollaan jotakuinkin GT5/GT6-tasolla. Hyvänä puolena se, että kirkkautta oikeasti on aika kivasti eli aurinkoa vasten ajaessa saa jo siristellä ja kontrasti on varsin uskottavalla tasolla. Linssit on mun mielestä aika hyvät, ja fresnelin god rayt itseasiassa pelaa jopa yhteen paneelien kirkkauden kanssa häikäisytilanteissa. Sweet spot on kapeahko, eli kypärän säätöön kannattaa kiinnittää huomiota, mutta onneksi se pysyy niin hyvin paikallaan, että ainakaan istuiltaan ei tarvitse säätää käytön aikana lisää. Kuulokkeina käytin itse tänään Senkun HD599:jä, ja ne sai asettumaan osin pannan päälle siten, että ilma pääsi kiertämään kupin alla.

Kyllä tää on mun mielestä enemmän kuin hintansa väärti, jos GT7 yhtään kiinnostaa ja rigi löytyy.

Jos muuten joku haluaa lunastaa Imatralta sen Elisalta tulossa olevan VR2:n ehkä huomenna eli kunhan saapuu, niin voi laittaa mulle yv:tä. Muuten saa palata omia aikojaan lähettäjälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 810
Verkkis on kyllä lähettänyt paketin, mutta postissa jumittanut kaksi päivää liikkumatta juuri mihinkään. Ens viikkoon menee, kuten arvelinkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Kellään muulla ongelmia ohjaimien kanssa? Valikoissa toimivat loistavasti, mutta esim horizonin alkukohtauksessa vasemmalla kädellä ei tarraa ollenkaan tikkaisiin, eikä kävely onnistu kummallakaan ohjaustyylillä. Ei siis liiku tatista eteenpäin, eikä toisella liikkumistavalla rekisteröi neliön painamista ollenkaan.

Sitten taas kun yrittää mennä pelaamaan RE8:ia, ei pelissä pääse edes päävalikkoon asti, kun peli ei rekisteröi mitään napinpainalluksia.

Edit. Ongelma ratkesi sammuttamalla ja käynnistämällä pleikan uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Kellään muulla ongelmia ohjaimien kanssa? Valikoissa toimivat loistavasti, mutta esim horizonin alkukohtauksessa vasemmalla kädellä ei tarraa ollenkaan tikkaisiin, eikä kävely onnistu kummallakaan ohjaustyylillä. Ei siis liiku tatista eteenpäin, eikä toisella liikkumistavalla rekisteröi neliön painamista ollenkaan.

Sitten taas kun yrittää mennä pelaamaan RE8:ia, ei pelissä pääse edes päävalikkoon asti, kun peli ei rekisteröi mitään napinpainalluksia.
Ohjaimen akut loppumassa?

Ei vielä itselle pakettia tullut niin osaa auttaa muuten, onks niille ohjaimille mitään resetointia tai uudelleen paritusta?
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Täälläkin näyttäisi, että ehkä jo huomenna paketti perillä. Eipä tässä ennen perjantaita olisi ehtinyt pelaamaankaan, että ihan ok jos huomenna tulee. Saapahan lämmöt tasaantumaan ja akut täyteetn ennen pelaamista. Mielenkiintoista kyllä lukea kokemuksia, kun on niin vaihtelevia. Hauska nähdä mihin leiriin sitä päätyy.

Parissa viestissä oli PS5-tehojen riittämistä epäilty, niin toivottavasti tämä on vielä käyttökelpoinen PS6:n kanssa. =D
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Täälläkin näyttäisi, että ehkä jo huomenna paketti perillä. Eipä tässä ennen perjantaita olisi ehtinyt pelaamaankaan, että ihan ok jos huomenna tulee. Saapahan lämmöt tasaantumaan ja akut täyteetn ennen pelaamista. Mielenkiintoista kyllä lukea kokemuksia, kun on niin vaihtelevia. Hauska nähdä mihin leiriin sitä päätyy.

Parissa viestissä oli PS5-tehojen riittämistä epäilty, niin toivottavasti tämä on vielä käyttökelpoinen PS6:n kanssa. =D
No jos siellä pelikohtaisesti jotain suorituskyky ongelmia niin nehän pystyy aina päivityksillä hoitaa....kyl mä luulen että optimointi paljon helpompaa ps5 selle kuin pc ympäristössä kun siellä niin laaja skaala eri kokoonpanoja...en ole huolissaan.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
No jos siellä pelikohtaisesti jotain suorituskyky ongelmia niin nehän pystyy aina päivityksillä hoitaa....kyl mä luulen että optimointi paljon helpompaa ps5 selle kuin pc ympäristössä kun siellä niin laaja skaala eri kokoonpanoja...en ole huolissaan.
Juu, eipä tehojen puute ole pelaamista ennenkään haitannut, vaikka välillä sen ruudunpäivityksessä huomaakin.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Akut latasin täyteen ennen käyttöä. Mutta ongelma ratkesi kuitenkin, kun käynnisti pleikan vaan uudestaan.
Pystyykö noita ohjaimia muuten lataa ihan esim. Powerbankilla? Molempiin johdot kiinni ja iskee bankkiin kiinni...eiks se pitäis onnistua ihan no problem niin kuin muitakin laitteita...
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
64
Verkkokauppa.com on kyllä hidas käsittelee näitä paketteja. :thumbsdown:
Hyvissä ajoin ennakotilattu ja eivät ole vieläkään saaneet matkahuoltoon pakettia laitettua.

Loistavaa. :cautious:
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Verkkokauppa.com on kyllä hidas käsittelee näitä paketteja. :thumbsdown:
Hyvissä ajoin ennakotilattu ja eivät ole vieläkään saaneet matkahuoltoon pakettia laitettua.

Loistavaa. :cautious:
Näköjään ihan arpapeliä joka paikassa tilaat sit ennakkoon tai julkkariaamuna...kyl on onnetonta kyl toiminta kun niillä aikaa valmistautiua monts kuukautta. Itsellä oli alkuun siis alkuvuodesta otettu ennakkotilaus dna mut se kusi täydellisesti...vaihdoin elisaan tänä aamuna ja meni heti läpi.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Pystyykö noita ohjaimia muuten lataa ihan esim. Powerbankilla? Molempiin johdot kiinni ja iskee bankkiin kiinni...eiks se pitäis onnistua ihan no problem niin kuin muitakin laitteita...
Olisi hauska, jos voisi pelata ohjaimet latauksessa powerbankit hihoissa, mutta se on ilmeisesti estetty ja siitä tulee varoitus ruudulle, että ohjaimissa on johdot kiinni?
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Olisi hauska, jos voisi pelata ohjaimet latauksessa powerbankit hihoissa, mutta se on ilmeisesti estetty ja siitä tulee varoitus ruudulle, että ohjaimissa on johdot kiinni?
Aaaa...ookoo...mut edes lataus pitäisi onnistua? Kunnon muhkeet powerbankit ranteissa ois pelaillut pari kuukautta niin ois ollut kasvanut kunnon muskelit ;) No voi pahus kun ei onnistu :)
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
98
Kyllä itse tuli pikaisesti tähän härveliin tutustuttua ohjaimet powerbankkiin kytkettynä, kun tosiaan tyhjinä saapuivat. Eli ohjainten kytkeminen lataukseen ei estä niiden samanaikaista käyttöä.
 
Liittynyt
22.04.2020
Viestejä
87
Auttakaas tyhmää. Jo jonkin aikaa olen yrittänyt saada ohjaimia toimimaan. Toimii valikoissa hyvin mutta peleissä pätkii. Esimerkiksi RE Villagessa ei tunnista X nappia. Olen yrittänyt ohjainten uudelleen parittamista, konsolin uudelleen käynnistämistä ja ohjaimen resetointia mutta ei auta mikään.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 406
Auttakaas tyhmää. Jo jonkin aikaa olen yrittänyt saada ohjaimia toimimaan. Toimii valikoissa hyvin mutta peleissä pätkii. Esimerkiksi RE Villagessa ei tunnista X nappia. Olen yrittänyt ohjainten uudelleen parittamista, konsolin uudelleen käynnistämistä ja ohjaimen resetointia mutta ei auta mikään.
Tuossa yllä oli samanlaista ongelmaa. Ratkesi käynnistämällä konsoli uudestaan.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
597
Ekat savut otettu ja sitähän nuo on mitä pitikin. Se kyllä yllätti että tuo piuha ei haitannut yhtään. Vielä ei olla tekniikassa sillä tasolla mistä moni haaveilee, se vaatisi tuplasti tarkemmat näytöt ja neljä kertaa enemmän suorituskykyä. Vähän autot Turismossa tarkkaan katseltuna "häntii" kun ei ole natiivi 120 fps, eikä sitä tietysti odotakaan. Vauhdin hurma ja siellä olemisen tuntu välittyy silti niin hyvin että ei tule varmaan pelattua enää oled-töllöllä. Osasin ajaa uskomattoman nätisti, se oli suorastaan helppoa kun etäisyydet ja nopeudet tuntee, niitä ei tarvitse ajatella lainkaan. Nyt kehtaa verkkoon mennä kun ei lipsu sikailuksi vahingossa.

Horizon vakuutti myös! Nätti ja hyvin tehty tuntuu olevan.

Ja joku kysyi ehkä miten normaalipelien pelaaminen sujuu. Pienensin hieman "ruudun" oletuskokoa niin oikein hyvin (isolla kuvalla nurkat jää epätarkaksi). Ei töllön tasoa mutta enemmän kuin ajaa asiansa. Returnalia pelasin pari huonetta menestyksekkäästi, en huomannut mitään vikaa. Liiketoisto on siis hyvä.

Nyt taukoa, sen verran vähiin käynyt Questin peluu että ei viitsi heti rasittaa pääkoppaa kerralla liikaa.

En kyllä malta odottaa Pavlovia enkä etenkään Firewall Ultraa.

Money well spent!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Auttakaas tyhmää. Jo jonkin aikaa olen yrittänyt saada ohjaimia toimimaan. Toimii valikoissa hyvin mutta peleissä pätkii. Esimerkiksi RE Villagessa ei tunnista X nappia. Olen yrittänyt ohjainten uudelleen parittamista, konsolin uudelleen käynnistämistä ja ohjaimen resetointia mutta ei auta mikään.
Itsellä ongelma ratkesi kun sammutti koko konsolin ja sitten käynnisti uudelleen, pelkkä "käynnistä uudelleen" ei auttanut.
 
Liittynyt
28.12.2020
Viestejä
242
Mitäs suosituksia kuulokkeiksi lasien kaveriksi? Nuo mukana tulleet napit tuuppaa putoamaan korvista ulos, ehkä ne pulse 3d kuulokkeet olisi paremmat? Toimiiko ne langattomasti lasien kanssa vai pitääkö ne kytkeä plugiin?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 034
Nyt on testattu PSVR2 ja GT7. Odotukset oli maltillisen korkealla ja yhteenvetona voisi sanoa, että ihan positiivinen kokemus vaikka ei mikään super maaginen laite olekaan.

Kun pakettia avasin, niin ensimmäisenä kiinnitin huomiota laitteen "muovisuuteen". Oletettavaa oli, että muovia on käytetty runsaasti, jotta paino pysyy kurissa, mutta muihin Sonyn laitteisiin verrattuna jotenkin halvemman tuntuiset materiaalit. Omissa oli jo tehtaalta jotain jälkiä muoviosissa.

Positiivisena puolena on ehdottomasti näiden kiikareiden säädöt ja sitä kautta istuvuus päässä. Todella mukavat päällä, vaikka hieman etupainoiset ovatkin. Valo blokkautuu erinomaisesti ulkopuolelle ja uskoisin, että nämä saa pään koosta ja muodosta riippumatta istumaan melkeinpä poikkeuksetta erittäin hyvin.

Käyttöönotto todella helppoa, kuten konsolituotteelta odottaa sopii, eikä minkäänlaisia ongelmia esiintynyt noin 2.5 tunnin pelisession aikana. Ajaminen todella hauskaa ja itse ainakin olen selvästi nopeampi VR:llä kuin ruudulla pelattaessa. Grafiikat GT7:ssa ehkä pienoinen pettymys, esim. Pico 4 Virtual Desktopin kautta selvästi tarkempi AC:ssa ja Automobilistassa PC:llä. Voi toki olla, että IPD-säätö ei ole ihan jiirissä.

FOV mielestäni todella hyvä (osittain varmaan noiden loistavien säätöjen ansiota, lasit saa säädettyä lähelle silmiä). Sweet spot sitten vähemmän hyvä, paljon saa kyllä päätä käännellä, että kuva pysyy jokseenkin tarkkana. Mielestäni esim. Pico 4:ssä on jonkin verran laajempi sweet spot (liekö pancake-linssien ansiota?). Toki ei näissä missään VR-vehkeissä tuo puoli erityisen mahtava toistaiseksi vielä ole.

Siinä jotain ajatuksia näin nopeasti testattua. Ehkä vielä sen voisi mainita, että riippuen pään muodosta voi olla, että kuulokkeiden käyttö on mahdotonta, jolloin napit ainoa vaihtoehto ellei sitten kaiuttimia ole käytössä. Itsellä tämä tilanne (panta tulee takaraivossa sen verran alas, että lasien "sivutuet" menevät niin läheltä korvia, että sankakuulokkeet on mahdottomuus).
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 406
Odotus palkittiin ja psvr2:en saapui. Lisätään jotain kommentteja muiden jatkoksi

Screen door effect/oled mura näkyy rasvaisena pintana grafiikan päälle. Sen näkee aika helposti, kuitenkin paljon vähemmän häiritsevä kuin quest1:en screen door effect. Ei ole mikään jeesuslaite, mutta ostaisin tän uudestaan/ostos ei harmita.

Gran Turismo7 on todella hyvä. Grafiikat ohjaamossa ja lähelle skarpit, kauemmas katsoessa turhan pehmeät. Ei varmaan edes resoluution tuplaaminen eli pikseleiden nelinkertaistaminen riittäisi siihen, että olisi täydellinen. Osansa tekee se screen door effect/mura suttuisuuden kanssa. Vaikka olen VR pelannut vuosia niin gt7 sai silti olon epävarmaksi. Jotain luonnotonta siinä on, kun ei tule g-voimia jarrutuksista/mäistä. Joutunee totuttelemaan tuohon tovin ennen kuin pystyy pidempiä sessioita ottamaan.

Laite oli yllättävän muovinen. Päähän asentaminen on pilkunviilaamista, kun on aika pieni alue missä laite tarjoaa terävän kuvan. Kuvittelis, että tuonne alle sais silmälasit helposti kiitos fiksun mekaniikan miten näytön etäisyyttä silmistä säädetään.

Sennheiserin kuulokkeet asettuivat oudosti päähän, mutta tuntuivat silti toimivan. Ei saa lappuja korville vaan kuulokkeet jäävät vähän korvista ulos. Ehkä noi kuulokkeet vois laittaa ensin päähän ja sitten kypärän. Tarvii kokeilla.

Ei ollut ongelmia ohjaimien tms. kanssa.
 
Liittynyt
22.04.2020
Viestejä
87
Ei vieläkään onnea ohjainten kanssa edes tuntien räpeltämisen jälkeen. Outoa ettei netistä löydy vielä yhtään juttua missä ohjaimet eivät toimisi kunnolla peleissä. Valitettavasti näyttää siltä että palautukseen lähtee. Harmi kun sen mitä pystyi kokeilemaan, vaikutti tosi makeelta.
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
794
FOV mielestäni todella hyvä (osittain varmaan noiden loistavien säätöjen ansiota, lasit saa säädettyä lähelle silmiä). Sweet spot sitten vähemmän hyvä, paljon saa kyllä päätä käännellä, että kuva pysyy jokseenkin tarkkana. Mielestäni esim. Pico 4:ssä on jonkin verran laajempi sweet spot (liekö pancake-linssien ansiota?). Toki ei näissä missään VR-vehkeissä tuo puoli erityisen mahtava toistaiseksi vielä ole.
Varjo Aerossa pitäisi olla todella laaja sweet spot erittäin terävän kuvan lisäksi. FOV on sitten sen heikko kohta, etenkin ylä-ala suunnassa. Niin se taisi olla.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 406
Varjo Aerossa pitäisi olla todella laaja sweet spot erittäin terävän kuvan lisäksi. FOV on sitten sen heikko kohta, etenkin ylä-ala suunnassa. Niin se taisi olla.
Aero on aika eri hintaluokan laite. Aeroon mukaan ohjaimet ja majakat niin hinta on 4.5x versus psvr2. En tarkoita etteikö saisi vertailla, mutta mitä alemmas hintaa painetaan niin sitä enemmän tulee kompromisseja vastaan.

imho. psvr2 on onnistunut laite hintaluokassaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 034
Odotus palkittiin ja psvr2:en saapui. Lisätään jotain kommentteja muiden jatkoksi

Screen door effect/oled mura näkyy rasvaisena pintana grafiikan päälle. Sen näkee aika helposti, kuitenkin paljon vähemmän häiritsevä kuin quest1:en screen door effect. Ei ole mikään jeesuslaite, mutta ostaisin tän uudestaan/ostos ei harmita.
Tämä screen door effect jäi mainitsematta, en osannut sitä yhdistää oled-tekniikkaan kun ei ole aikaisemmin ollut oled-paneelilla olevia vr-kakkuloita, mutta tosiaan tuo efekti on erittäin selvästi esillä ainakin GT7:ssa.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Odotus palkittiin ja psvr2:en saapui. Lisätään jotain kommentteja muiden jatkoksi

Screen door effect/oled mura näkyy rasvaisena pintana grafiikan päälle. Sen näkee aika helposti, kuitenkin paljon vähemmän häiritsevä kuin quest1:en screen door effect. Ei ole mikään jeesuslaite, mutta ostaisin tän uudestaan/ostos ei harmita.

Gran Turismo7 on todella hyvä. Grafiikat ohjaamossa ja lähelle skarpit, kauemmas katsoessa turhan pehmeät. Ei varmaan edes resoluution tuplaaminen eli pikseleiden nelinkertaistaminen riittäisi siihen, että olisi täydellinen. Osansa tekee se screen door effect/mura suttuisuuden kanssa. Vaikka olen VR pelannut vuosia niin gt7 sai silti olon epävarmaksi. Jotain luonnotonta siinä on, kun ei tule g-voimia jarrutuksista/mäistä. Joutunee totuttelemaan tuohon tovin ennen kuin pystyy pidempiä sessioita ottamaan.

Laite oli yllättävän muovinen. Päähän asentaminen on pilkunviilaamista, kun on aika pieni alue missä laite tarjoaa terävän kuvan. Kuvittelis, että tuonne alle sais silmälasit helposti kiitos fiksun mekaniikan miten näytön etäisyyttä silmistä säädetään.

Sennheiserin kuulokkeet asettuivat oudosti päähän, mutta tuntuivat silti toimivan. Ei saa lappuja korville vaan kuulokkeet jäävät vähän korvista ulos. Ehkä noi kuulokkeet vois laittaa ensin päähän ja sitten kypärän. Tarvii kokeilla.

Ei ollut ongelmia ohjaimien tms. kanssa.
Mulla on paneelit jopa yllättävän tasaiset, eli en itse koe muraa olevan mikä on erittäin positiivinen yllätys. SDE kyllä näkyy selkeähkösti.

Mullakin Senkun kuulokkeet, jotka soikean mallisina jäävät väkisin pannan päälle, mutta itse asiassa toimi hämmästyttävän hyvin kun antoi vaan olla siinä.

Päivän saldona tuli Nordschleifea, Tokyota ja Grand Valleyta tahkottua yli 800 km edestä. Kyllähän pää vähän "kevyeltä" nyt tuntuu, mutta täytyy antaa ergonomialle ja yleiselle toimivuudelle korkea arvosana, kun ei kipuja eikä pahoinvointia tuolla saanut aikaan.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
597
Mites ne Pulse-kuulokkeet, onko kellään? Istuu varmaan hyvin? Äänenlaatu kai vähän niin ja näin mutta Corsairit ei oikein istu niin vaihtoehtoja pitää miettiä.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
714
Mites ne Pulse-kuulokkeet, onko kellään? Istuu varmaan hyvin? Äänenlaatu kai vähän niin ja näin mutta Corsairit ei oikein istu niin vaihtoehtoja pitää miettiä.
Huomenna toivottavasti on molemmat niin pääsee testaamaan. Kuulokkeet ostin ihan tätä varten joten toivon niiden toimivan lasien kanssa.
 
Liittynyt
22.04.2020
Viestejä
87
Ei vieläkään onnea ohjainten kanssa edes tuntien räpeltämisen jälkeen. Outoa ettei netistä löydy vielä yhtään juttua missä ohjaimet eivät toimisi kunnolla peleissä. Valitettavasti näyttää siltä että palautukseen lähtee. Harmi kun sen mitä pystyi kokeilemaan, vaikutti tosi makeelta.
Nyt alkoi toimimaan. Eli vasemman ohjaimen napit vaati vähän kovempaa rämpyttelyä. Ilmeisesti joku nappi jumitti vaikkei sitä sormilla tuntenut.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 406
Kokeilin netflixiä. Kyllä mä tota voisin katsoa vaikka kuvanlaatu on kompromissi. Hyvin samanlainen fiilis netflix kuvanlaadusta psvr2:ssa kuin oli aikoinaan sonyn taustaprojisiotelkkua katsoessa.

Resident evilin demossa tulee hienosti musta on mustaa ja valoista hdr efektit silmille. Kuvanlaadun vois sanoa olevan aika mixed bag, kun on melko wow hetkiäkin seassa.

Horizon on hieno ja fiilis katossa sitä pelatessa.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Mites te kaikki jotka olette lasit saaneet niin onko noi oled näytöt olleet ihan priimas tavaraa? Ei mitään kuolleita pixeleitä eikä muutakaan vikaa? Eli onko laatu tasaista....

Ekat quest 2 jouduin aikoinaa palauttaa kun ruudussa näkyi piste koko aika joka seuras silmää, eli varmasn oli kuollut pixeli.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 406
Mites te kaikki jotka olette lasit saaneet niin onko noi oled näytöt olleet ihan priimas tavaraa? Ei mitään kuolleita pixeleitä eikä muutakaan vikaa? Eli onko laatu tasaista....

Ekat quest 2 jouduin aikoinaa palauttaa kun ruudussa näkyi piste koko aika joka seuras silmää, eli varmasn oli kuollut pixeli.
Ei ainakaan mulla ole mitään valittamista näytöstä laitteen hinnan huomioiden. Ei kuolleita pikseleitä. Resident evil:in alussa musta oli ihan mustaa ilman suttuja. Se mistä vois valittaa on screendoor effect. Musta verkko/rasvakerros näkyy kuvan päällä riippuen vähän miten sitä osaa tuijottaa/millaista tavaraa on näytöllä. Ei missän nimessä täydellinen vehje, mutta ihan oleellisesti parempi kuin mulla oleva quest1. Quest2:een en osaa verrata.

Jos sais parannusehdotukset sonylle niin
- terävä alue isommaksi. Tämä tosin voi olla vain alkuajan ongelma, kun ei osaa vielä laittaa kypärää tasalaatuisesti päähän
- isompi resoluutio, korjais varmaan screendoor effectiä samalla
- enemmän softaa, 3d vr 180/360 local videoplayer(aikuisviihde ja muut videot), 3d vr youtube jne. ois kiva saada
- ne muut jutut mitä nyt itse kukin voi keksiä

imho. hintaisekseen hyvä laite, etenkin kun siinä saa kyljessä sonyn pelit. GT7 räjäytti ainakin mun tajunnan. Harmi ettei maha kestä niin pitää totutella pienissä palasissa.

Helppo olis speksata kalliimpi pro versio kypärästä mikä olis parempi. Mutta jos pitäs maksaa vaikka 2k$ oleellisesti paremmasta versus psvr2 niin en tiedä lähtisinkö maksamaan,...

---------------

Silmienseuranta on kyllä täysin huomaamaton(hyvä asia). En ainakaan vielä ole huomannut, että bugais/onnistuis niin katsomaan ruutua, että löytäisi foveated rendering huonommat pikselit.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Ei ainakaan mulla ole mitään valittamista näytöstä laitteen hinnan huomioiden. Ei kuolleita pikseleitä. Resident evil:in alussa musta oli ihan mustaa ilman suttuja. Se mistä vois valittaa on screendoor effect. Musta verkko/rasvakerros näkyy kuvan päällä riippuen vähän miten sitä osaa tuijottaa/millaista tavaraa on näytöllä. Ei missän nimessä täydellinen vehje, mutta ihan oleellisesti parempi kuin mulla oleva quest1. Quest2:een en osaa verrata.

Jos sais parannusehdotukset sonylle niin
- terävä alue isommaksi. Tämä tosin voi olla vain alkuajan ongelma, kun ei osaa vielä laittaa kypärää tasalaatuisesti päähän
- isompi resoluutio, korjais varmaan screendoor effectiä samalla
- enemmän softaa, 3d vr 180/360 local videoplayer(aikuisviihde ja muut videot), 3d vr youtube jne. ois kiva saada
- ne muut jutut mitä nyt itse kukin voi keksiä

imho. hintaisekseen hyvä laite, etenkin kun siinä saa kyljessä sonyn pelit. GT7 räjäytti ainakin mun tajunnan. Harmi ettei maha kestä niin pitää totutella pienissä palasissa.

Helppo olis speksata kalliimpi pro versio kypärästä mikä olis parempi. Mutta jos pitäs maksaa vaikka 2k$ oleellisesti paremmasta versus psvr2 niin en tiedä lähtisinkö maksamaan,...

---------------

Silmienseuranta on kyllä täysin huomaamaton(hyvä asia). En ainakaan vielä ole huomannut, että bugais/onnistuis niin katsomaan ruutua, että löytäisi foveated rendering huonommat pikselit.
Hyvä kuulla että on sellainen laite periaatteessa mitä hehkutettukkin...mulle riittää että saa valovoimaisen oled näytön ja pcvr kaliiberin pelit toimimaan tuolla verrattuna quest 2 standalone.

Ei täydellustä laitetta tietenkään ole olemassakaan, siksihän aina uutta ja parempaa puskee ulos ;)

Ai ei toimi vielä youtube 360 vr ollenkaan laseissa? Luulis sen nyt tulevan suht piakkoin...ois kyl kuvitellut että tulee heti.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 406
Ai ei toimi vielä youtube 360 vr ollenkaan laseissa? Luulis sen nyt tulevan suht piakkoin...ois kyl kuvitellut että tulee heti.
Ei ainakaan youtube appsista kun käynnisti cirque du soleilin videon niin toiminut kuin 1080p 2d:na. Taitaa oculuksen alustat olla ainoat missä on kelvollinen youtube clientti. Liekö joku diili googlen kanssa vai ei google/sonya kiinnosta asia.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 034
Huomenna toivottavasti on molemmat niin pääsee testaamaan. Kuulokkeet ostin ihan tätä varten joten toivon niiden toimivan lasien kanssa.
Ostin juuri nämä Sonyn Pulset tänään lasien seuraksi, kun en napeista oikein välitä. Ei mahdu itsellä päähän samalla lasien kanssa. Ihan on pään koosta ja muodosta kiinni, että onnistuuko oikeastaan minkäänlaisten kuulokkeiden käyttö yhdessä.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 406
Ootko varma ettei se SDE ole murasta johtuva? Tämän reson RGB oledeissa ei pitäisi itse SDE näkyä lähes ollenkaan. Mura tuo näissä laseissa semmoisen hienon tasaisen SDE näköisen verkon niin helppo sekoittaa.
Ainakin mun laseissa mura on melkein olematon. Musta verkko näkyy vaaleilla pinnoilla. Normaalisti katsomalla näyttää rasvaiselta pinnalta. Kun osaa sopivasti katsoa sivuun niin näkee selkeästi verkon rakenteessa. Musta oli ainakin resident evil demon yökohdassa ihan tasaista mustaa ja yllätti laadukkuudellaan. En ole aikaisemmin sellaista mustaa ja hdr kirkasta valoa vr:ssa kohdannut.

God Rayt on minimaaliset, mutta niitäkin löytää, jos etsii. Ei häiritse ainakaan minua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 657
Viestejä
4 317 796
Jäsenet
72 085
Uusin jäsen
Silppa

Hinta.fi

Ylös Bottom