Playstation 5

Joo, tässähän voi ruveta Ratchet & Clankin jälkeen myymään konsolia pois ja vanha tilalle, kun loput pelit tuleekin sitten PS4:lle.
On kyllä melkosta paskaa, jo koko PS5 UI tuntuu keskeneräiseltä.
 
Joo, tässähän voi ruveta Ratchet & Clankin jälkeen myymään konsolia pois ja vanha tilalle, kun loput pelit tuleekin sitten PS4:lle.
On kyllä melkosta paskaa, jo koko PS5 UI tuntuu keskeneräiseltä.
Mikä siinä pitäisi olla? Onhan se yksinkertainen, mutta se on myös hyvä ja se on myös tyylikäs. Kumpikaan ei päde esim. Xboxin oksennukseen.
 
Joo, tässähän voi ruveta Ratchet & Clankin jälkeen myymään konsolia pois ja vanha tilalle, kun loput pelit tuleekin sitten PS4:lle.
On kyllä melkosta paskaa, jo koko PS5 UI tuntuu keskeneräiseltä.
Harmittaa se minuakin että pelejä ei tehdä vain ps5 mutta kertaakaan ei ole tullut mieleen että millä konsolilla pelaisin mahdollisimman huonoa versiota pelistä ihan sen vuoksi koska se tulee sille huonolle konsolille. Aina paras alusta mikä vain mahdollista oli peli mikä tahansa.
 
Mä en kyllä näe tuossa ps4-tuessa mitään negatiivista. Isomman asiakasjoukon ansiosta noita triple a pelejä saadaan useampia jo ensimmäisenä konsolin myyntivuotena. Mun mielestä ps5:en pelivalikoima on parempi kuin yhdenkään aikaisemman konsolin valikoima julkaisussa.

Jos pc pelit voi skaalata wanhasta läppäristä 3090:een niin kai sony saa skaalattua ps4:sta ps5:een?

Aika moni peli tukee jo 30 ja 60fps moodeja. Jännä nähdä miten pelit skaalaa, kun saadaan myyntiin ps5 pro tai ps6. Voisiko osa peleistä mennä pro mallilla 60 ja 120fps ps5 asetuksilla vai tuleeko ehkä joku pro mallin patch, joka lisää silmäkarkkia?
 
Viimeksi muokattu:
PS5:n UI:ssa kyllä parantamista ja toimintojen lisäämistä. Ihme että näinkin kauan mennyt ilman overhaulia. Eikä ne muiden niin pahoja ole...
 
Joo, tässähän voi ruveta Ratchet & Clankin jälkeen myymään konsolia pois ja vanha tilalle, kun loput pelit tuleekin sitten PS4:lle.
On kyllä melkosta paskaa, jo koko PS5 UI tuntuu keskeneräiseltä.
Eiköhän joku vapaaehtoinen löydy pelaamaan ne pelit PS5:lla 60fps rullaten, kun sinä väännät sillä PS4:lla hädin tuskin 30fps ja "jet black" konsoli huutaa kuin suihkumoottori. Nautit siinä samalla sitten PS4:n käyttöliittymästä.
 
Mikä siinä pitäisi olla? Onhan se yksinkertainen, mutta se on myös hyvä ja se on myös tyylikäs. Kumpikaan ei päde esim. Xboxin oksennukseen.
Esim Community välilehti puuttuu kokonaan, teema ei ole muokattavissa, epäloogisuus PS näppäimen kanssa esim. pitkään painamalla ei saa enää pikavalikkoa. Onhan tuo nyt ihan hirveä beta viritys ja Sony tuntien menee vuosia kunnes jotain järkevää tuonne saadaan lisättyä.
 
Store esim aivan syvältä aiempaan verrattuna. Ja menu ei "tyylikästä" ole kyllä nähnytkään, ikinä.
 
Minulla oli usein Ps4:ssa store ihan jumissa ja hidas. Toisinaan sitten parantui ainakin tilapäisesti. Ps5 storen kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut.

Tulee parannuksia sitten, kun tulee. En ole oikeastaan kaivannut vielä mitään. Peli päälle ja pelaamaan. Pääasia minulle ollut jouhevuus.
 
Ei se PS5:n storen ongelma olekaan se nopeus... vaan se jonkun idiootin keksimä layout, tai eihän sitä ole, on vaan kasattu osat jotenkin yhteen, jättäen paljon pois samalla.
 
Spiderman remasteria pelannut nyt parin päivän aikana (ultimate versio + demons souls remake UHD levyinä "alennuksesta"), niin kyllä natisee PS5 ohjaimen oikea liipaisin kerrostalojen välissä keinuessa. Vääjäämättä tulee mieleen, että hiukan parempi laatuinen saisi olla tuo liipaisimien vastavoima rakennelma olla. Jospa microsofti onnistuisi tekemään hiukan parannellun versio seuraavaan elite ohjaimeen.
 
Viimeksi muokattu:
Spiderman remasteria pelannut nyt parin päivän aikana (ultimate versio + demons souls remake UHD levyinä "alennuksesta"), niin kyllä natisee PS5 ohjaimen oikea liipaisin kerrostalojen välissä keinuessa. Vääjäämättä tulee mieleen, että hiukan parempi laatuinen saisi olla tuo liipaisimien vastavoima rakennelma olla. Jospa microsofti onnistuisi tekemään hiukan parannellun versio seuraavaan elite ohjaimeen.
Itsellä R2 liipasin painaa joskus itseään. Ei kovin herkkua esim demon soulssissa lyödä npc:tä tahattomasti. Pitäisi viedä takuu vaihtoon. Tuo ohjain on alkuperäinen pleikkarin kanssa tuleva. Kait Gigantti sen uuteen vaihtaisi kun marraskuussa ostettu.
 
Esim Community välilehti puuttuu kokonaan, teema ei ole muokattavissa, epäloogisuus PS näppäimen kanssa esim. pitkään painamalla ei saa enää pikavalikkoa. Onhan tuo nyt ihan hirveä beta viritys ja Sony tuntien menee vuosia kunnes jotain järkevää tuonne saadaan lisättyä.
Mikä teema. Se teema vaihtuu pelin mukaan. Asetuksiin haluaisit erikseen jonkin teeman valittavaksi?
 
Community oli ainakin minulle täysin turha, mutta se pelien striimausjuttu oli mukava. Sieltä oli hyvä katsella erilaisia kiinnostavia pelejä. Twitch on olemassa mutta Playstationin oma palvelu oli selkeämpi ja mainokseton.
 
Community oli ainakin minulle täysin turha, mutta se pelien striimausjuttu oli mukava. Sieltä oli hyvä katsella erilaisia kiinnostavia pelejä. Twitch on olemassa mutta Playstationin oma palvelu oli selkeämpi ja mainokseton.
Mulla on niistä videoista mielessä se, miten se kuvanlaatu oli aina jotain käsittämätöntä puuroa ettei niitä käytännössä viitsinyt katsoa.
 
Mikäs se avatar-maailma oli jossa liikuttiin ja oli jotain pientä aktiviteettia siellä? Siis PS3:n aikaan.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuossa Digital Foundryn eka review. Performance review muutaman päivän päästä mutta aika tasaista 60fps rullaa Performance RT moodissa. Silmän iiriksestä heijastuu pelimaailma ja zoomattuja turkkikuvia alkaa varmaan launchi päivänä tulvimaan. Infinite fur detail shaderit kovassa käytössä.

1623170311021.png
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuossa Digital Foundryn eka review. Performance review muutaman päivän päästä mutta aika tasaista 60fps rullaa Performance RT moodissa. Silmän iiriksestä heijastuu pelimaailma ja zoomattuja turkkikuvia alkaa varmaan launchi päivänä tulvimaan. Infinite fur detail shaderit kovassa käytössä.

1623170311021.png


Ei juma, pakko oli tilata Gigantista, ensimmäinen peli ööö ikinä julkaisuhintaan, no jos sitä kerran 40 vuodessa
 
Lähellä 90pts mennään

Murotus antoi 4.5/5
 
Tuli uusin rätsetti tilattua myös, koska onhan niitä tahkottu jo pari vuosikymmentä, niin miksei sitten samaan syssyyn toinen mokamakin.

Onko muuten siitä pleikkarin lisätallennustilasta kuulunut mitään uutisia ? Alkaa olemaan tila kortilla, eikä uusi rätsetti sitä ainakaan helpota.
 
Tuli uusin rätsetti tilattua myös, koska onhan niitä tahkottu jo pari vuosikymmentä, niin miksei sitten samaan syssyyn toinen mokamakin.

Onko muuten siitä pleikkarin lisätallennustilasta kuulunut mitään uutisia ? Alkaa olemaan tila kortilla, eikä uusi rätsetti sitä ainakaan helpota.
Tää alkaa jo vituttaa pikkuhljaa. Ei voi olla vaikeeta enabloda m.2 paikka. En usko että siihen pitäis jotain paraatimarssia järjestää. Itelläkin on sisästä levytilaa jäljellä 100 gigaa.
 
Tää alkaa jo vituttaa pikkuhljaa. Ei voi olla vaikeeta enabloda m.2 paikka. En usko että siihen pitäis jotain paraatimarssia järjestää. Itelläkin on sisästä levytilaa jäljellä 100 gigaa.
Itsellä tuli seitsemäs tai kahdeksas? peli asennettua ja piti poistaa, vaikka tilaa olisi jäänyt vielä 5gigaa. Vaatinee jonkun verran myös tyhjää päivityksille yms
 
Itsellä ehkä rajannut myös pelien ostoa että jos ei tilaa niin ei viitsi vielä ostaa. Tai sitten ostanut Series X:n puolelle kun siellä tilaa riittää, varsinkin jos ei ole ollut mitään merkittävää dualsense-enablointia tms pelissä.
 
Itse tuli laitettua PS4 prossa ollut samsungin 1 teranen ssd adapterilla kiinni konsolin taakse ja toimii täydellisesti. Kaikki PS4 pelit on siellä asennettuna ja lataa yhtä nopeasti (tai jopa nopeammin) kuin PS5 SSD.

What is especially curious is that with Fallout 4 and Cyberpunk 2077, we noted that external solutions were actually faster than the internal drive, which seems difficult to believe but was verified with multiple checks.

Kannattaa vilkaista digital foundryn artikkeli aiheesta:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ratchet and Clank peliä voi pelata myös ne jotka eivät voi pelata pelejä joihin on käytetty ylityötunteja. "Jokainen" pelin parissa työskennellyt on tehnyt 40h työviikkoja 8-16. :kippis:
 
Kyllä. Pitäisi saada varmistukseksi jokaiselta työntekijältä erikseen twiitti että tuosta voitaisiin varmistua ja voisi pelin turvallisin mielin ostaa. Skandaali siis kytee edelleen...

?

Kirjoitit:

"Jokainen" pelin parissa työskennellyt on tehnyt 40h työviikkoja 8-16.

Twiitissä sanoo, että voi puhua vain itsestään. En halua skandaalia, kaipasin tietoa asiasta. t. kruntsaava ohjelmoitsija.

E. Noh, piti lukea itse. Joku animaattori sanoi lisäksi, että jokunen myöhäinen ilta, mutta ei kruntsia.
 
Viimeksi muokattu:
?

Kirjoitit:



Twiitissä sanoo, että voi puhua vain itsestään. En halua skandaalia, kaipasin tietoa asiasta. t. kruntsaava ohjelmoitsija.
Paha mennä sanomaan kuinka yleistä on että yksittäistä henkilöä ajettaisiin aktiivisesti 16.00 pihalle firmasta samalla kun muut crunchaisivat. Kuulostaisi hassulta. Mutta siksi kirjoitinkin "jokainen" eli voihan se olla että yksittäisi henkilöitä on voitu pitää kellarissa pakosta. Ei ehkä jatkokäsittely kuulu tähän threadiin.
 
Paha mennä sanomaan kuinka yleistä on että yksittäistä henkilöä ajettaisiin aktiivisesti 16.00 pihalle firmasta samalla kun muut crunchaisivat. Kuulostaisi hassulta. Mutta siksi kirjoitinkin "jokainen" eli voihan se olla että yksittäisi henkilöitä on voitu pitää kellarissa pakosta. Ei ehkä jatkokäsittely kuulu tähän threadiin.

Juu, noita twiittaajia, jotka kertovat, että eivät kruntsanneet, ja puhuvat vain itsestään on ne kaksi. Joista lainasit yhtä. Olisit laittanut linkin vaikka tuon animaattorin jälkimmäiseen twiittiin, jossa uskoo, että tiimi ei kärsinyt crunchauksesta 'as a whole', tai jonkin niistä artikkeleista, joissa noita kolmea twiittiä käydään läpi, niin ei olisi sinunkaan tarvinnut alkaa säätämään, kun joku kysyy optimistisen kiinnostuneena lisätietoja.

Ratchet and Clank peliä voi pelata myös ne jotka eivät voi pelata pelejä joihin on käytetty ylityötunteja. "Jokainen" pelin parissa työskennellyt on tehnyt 40h työviikkoja 8-16.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mikähän tossakin on ongelma. Vaihtaa työpaikkaa/hommia jos työolosuhteet eivät miellytä. Miksi tästä edes höpistään täällä tai missään muuallakaan.
 
Jep. Aika helvetin monella alalla ja monessa työpaikassa ajetaan projektit loppuun sairailla ylityötunneilla. Ja komppaankin että ei tämä keskustelu kuulu PS5 ketjuun.

Minulla loppuu tilan lisäksi usb-paikat. Käyttääkö joku usb hubia, mitä on kiinni ja miten toimii?
 
Jos amerikkalaisten cruncheja lähtee pohtimaan niin jää melkein kaikki amerikassa tehdyt tuotteet välistä. Amerikassa on ihan erilainen työkulttuuri työajan suhteen kuin suomessa. Mun mielestä suomalainen työntekotapa ja kulttuuri on tehokkaampi ja parempi monella tapaa kuin amerikkalainen. Tosin cp2077:en pohjalta voi sanoa, että hullut ja epätehokkaat työajat eivät ole amerikkalaisten yksinoikeus. Oli myös se huawein tietoturvajohtajan ulostulo aika raflaava, jos siinä oli mitään totuusperää kiinalaisten työajoista ja lomista.

Amerikassa on "at will"-työsoppareita ilman ylityö tms. korvauksia. Työajat on sen mitä esimies käskee. Office Space leffa kiteytti aika hyvin kuutiomeiningin. Se mikä pelialalla ehkä harmittaa porukkaa versus google/apple/... on, että pelialan palkat taitavat olla kuopassa versus perinteisempi softa. Kysynnän ja tarjonnan laki. Moni haluaa tehdä pelejä ja on valmis ottamaan turpaan palkassa.

Toki amerikkalaisen systeemin bonus on se, että superosaajat voivat painaa pitkää päivää, viikkkoa, kuukautta, vuotta ja tehdä isoa tiliä. Tosin voi tulla myös burn out tutuksi, jos lähtee työajat ja vaatimukset lapasesta. Nimimerkillä, työuupumus ei ole leikin asia.
 
Tajuttoman kova suoritus. En edes hoksannut itse, että insomniac games on sekä miles moralesin että ratchet&clank:in takana. Osa pelitaloista ei ole päässyt vielä telineistä irti ja insomniac games pukkaa toista peliä ulos. Pelien metacritic 85 ja 89.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tehokasta meininkiä Insomniacilla tosiaan. Noiden pelien lisäksihän ne tekivät vielä jouluksi Spider-Man ykköseen remasterin, jossa tekivät paljon muutoksia, ja vähän aika sitten julkaisivat 2016 Ratchetistä 60fps pätchin. Melkoista :thumbsup:
 
Pitää huomioida että Miles Morales oli lähinnä DLC:n kokoinen peli. Luultavasti ollut hyvin pitkälti valmis jo Spider-Man ps4 julkaisun aikoihin.

60fps päivitys ratchettiin on pari riviä koodia. Vie aikaa n. 5min.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 739
Viestejä
4 920 221
Jäsenet
79 245
Uusin jäsen
Robsukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom