Playstation 5

Juu ei satavarmasti lopu PS5 varastot vielä pitkään aikaan. Myös Xboxeja saatavilla ihan normaalisti, ellei nyt puhuta jostain vanhemmasta konsolisukupolvesta.

Oman PS5:den huolto on alkuhäslingin jälkeen etenemässä hyvinkin rivakasti. Lähti 24.3 Tuusulan kautta Ranskaan huollettavaksi. Eilen tuli tieto, että huolto on valmis ja konsoli matkalla Suomeen. Seurannan mukaan nyt Saksassa ja arvioitu saapuminen 8.4.

Joo ei varmastikkaan samaa saa takaisin. Siellä on aina reservissä huollettuja laitteita joita sitten lähetetään eteenpäin sitä mukaa kun viallisia saapuu. Tämä on toisaalta perseestä koska jos oma konsoli on ollut esimerkiksi hiljainen jäähdytykseltään eikä coil whinea ole ollut yms. Tilalle voi tulla joku äänekäs paskiainen joka kuitenkin täyttää Sonyn kriteerit.

Joo ei varmastikkaan samaa saa takaisin. Siellä on aina reservissä huollettuja laitteita joita sitten lähetetään eteenpäin sitä mukaa kun viallisia saapuu. Tämä on toisaalta perseestä koska jos oma konsoli on ollut esimerkiksi hiljainen jäähdytykseltään eikä coil whinea ole ollut yms. Tilalle voi tulla joku äänekäs paskiainen joka kuitenkin täyttää Sonyn kriteerit.

Ja toisinpäinkin mahdollista. Omassa julkaisumallissa oli hieman coil whineä ja tuulettimen ääniprofiili oli hieman ärsyttävä. Kone meni rikki ja huollosta tuli yksilö jossa ei kelat vinkunu eikä tuulettimista kuulunut mitään.

Nyt muuten taas PS5 Pro tarjouksessa Powerissa ja Gigantissa 749€.

Sieltä tulee varmaan valmiiksi huollettu konsoli hyllystä tilalle.
Varmasti näin ja tämä on täysin ok. Ei ole mitään tarvetta saada samaa masiinaa takaisin, kunhan on toimiva. Mutta nopea on palvelu, kun alle kaksi viikkoa huoltoon lähetyksestä on jo ehjä tulossa takaisin.

PS5 Slim, lisää tallennustilaa,

Verkkiksessä on mm

WD Black SN850X 2 Tt M.2 NVMe -SSD-kovalevy 154,99

Ja sitten kaiketi sama limppu ilmeisesti vain erilaisella heatsinkillä?

WD Black SN850X Heatsink 2 Tt M.2 NVMe -SSD-kovalevy 208,99

Eli käykö halvempi, onko siinä heatsinkiä ollenkaan vai suosiolla vain 50€ kalliimpi?

Ite ostin aikanaan heatsinkin erillisenä samalla, kun tilasin Plekariin M.2 SSDn

Sampan saisi Sikantista edullisesti, eihän näiden eroja sinänsä käytännössä huomaa, tuossa olisi ohut design ja heatsink matkassa.

Onko pleikkariin mahollista laittaa lyhkäsempi m.2 levy? Jäi rikki menneestä läppäristä yli niin voisi tökätä kiinni pleikkariin

Onko pleikkariin mahollista laittaa lyhkäsempi m.2 levy? Jäi rikki menneestä läppäristä yli niin voisi tökätä kiinni pleikkariin
1744046859813.png

Pahus, marraskussa ostetut Pulse elite kuulokkeiden sanka murtunut liki poikki.
Kun rakennetta katsoo niin ei ihmekään. Ulkokehä on yhtenäistä muovia mutta sisäpuolella sellainen kahden muoviosan sauma joka antanut periksi. Kun tämä tapahtuu koko rasitus siirtuu ohuelle ulkokehämuoville ja murtuu.

Googlaamalla huomasin että netti täynnä vastaavia tapauksia. Jaksaisiko reklamoida ? Kai se pitää....

(kuva napattu netistä )

pulse-elites-breaking-v0-kc3rtm60u5uc1[1].jpg

pulse-elites-breaking-v0-d1k1gfimms8d1[1].jpeg

Pahus, marraskussa ostetut Pulse elite kuulokkeiden sanka murtunut liki poikki.
Kun rakennetta katsoo niin ei ihmekään. Ulkokehä on yhtenäistä muovia mutta sisäpuolella sellainen kahden muoviosan sauma joka antanut periksi. Kun tämä tapahtuu koko rasitus siirtuu ohuelle ulkokehämuoville ja murtuu.

Googlaamalla huomasin että netti täynnä vastaavia tapauksia. Jaksaisiko reklamoida ? Kai se pitää....

(kuva napattu netistä )

pulse-elites-breaking-v0-kc3rtm60u5uc1[1].jpg

pulse-elites-breaking-v0-d1k1gfimms8d1[1].jpeg
MInulla hajosi samalla tavalla. Takuuvaihto kesti 3kk.

Nyt kun nuo muovirimpulat on hajalla, niin voisi ostaa kunnon kuulokeet tilalle. Onko suosituksia ?

Näihin törmää aika usein netissä:

Aavistuksen hintavat mutta jos olisi hyvät ja kestävät.

Audeze Maxwellissa on aivan loistava soundi, mut kuulokkeet ovat aika painavat.

Jos haluaa katsoa kunnon arvosteluja mistä tahansa headsetistä, niin YouTubesta suosittelen GadgetryTechin kanavaa. GadgetryTech

Suosittelisin tätä

Edit: Eli siis (Logitech) Astro A50 Gen 5. Jos haluaa viel paremmin perehtyä, niin katso samalta tyypiltä ton A50X:n arvostelu, koska on monelta osin sama headset.

Nyt kun nuo muovirimpulat on hajalla, niin voisi ostaa kunnon kuulokeet tilalle. Onko suosituksia ?

Näihin törmää aika usein netissä:

Aavistuksen hintavat mutta jos olisi hyvät ja kestävät.
Nuo on ihan huiput kuulokkeet, Verkkokaupan Outletissa nyt jokunen hintaan 300-365€. Suosittelen.

Thomannilla on ihan listahintana 299 EUR, aika iso ero verkkisen 399:siin.
Varmaan nappaan sieltä noi pienen revikkatutkimuskierroksen jälkeen.

Maxwellit on varmastikin parasta mitä PS5:lle on tarjolla. Itsekin noita katsellut pidemmän aikaa, mutta ei ole vielä raaskinut tilailla. Tuo Thomannin 300€ hinta on kyllä houkutteleva,

Noista Pulse Eliteistä tuli mieleen (mitkä itsekin viim. Marraskuussa ostin, kun halvalla sai..) niin onko muilla tullut staattista kohinaa tai ritinää niitä käyttäessä?

Katselin elokuvaa, niin kuulosti erittäin epämiellyttävältä. Vähän niin kuin kuuntelisi musiikkia liian kovalla ja ääni pääsee särkymään, ihan sama onko volyymi hiljaisella vai normaalilla tasolla. Pikaisella Googlettamisella muillakin ollut samanlaista ongelmaa :hmm:

Noista Pulse Eliteistä tuli mieleen (mitkä itsekin viim. Marraskuussa ostin, kun halvalla sai..) niin onko muilla tullut staattista kohinaa tai ritinää niitä käyttäessä?
Ei ole ollut, muuten toimineet hyvin, paitsi nyt kun sanka hajosi. Toisella puolell myös alkava murtuma.

Laiton Maxwellit tilauksen Thomannilta. Toivottavasti ovat hintansa väärtti. Sekä äänenlaadullisesti että kestävyydeltään. Tässä nyt mennyt parissa vuodessa yhdet Pulset ja Pulse Elitet. Hintavaksi tämäkin tulee.....

Thomannilla oli muuten yhdet B stock kuulokkeet (palautuskuulokeet) 269.EUR Sitä halvemmalla ei varmasti niitä mistään saa jos tuo ei haittaa.

Viimeksi muokattu:
Ei ole ollut, muuten toimineet hyvin, paitsi nyt kun sanka hajosi. Toisella puolell myös alkava murtuma.

Laiton Maxwellit tilauksen Thomannilta. Toivottavasti ovat hintansa väärtti. Sekä äänenlaadullisesti että kestävyydeltään. Tässä nyt mennyt parissa vuodessa yhdet Pulset ja Pulse Elitet. Hintavaksi tämäkin tulee.....

Thomannilla oli muuten yhdet B stock kuulokkeet (palautuskuulokeet) 269.EUR Sitä halvemmalla ei varmasti niitä mistään saa jos tuo ei haittaa.
Et tule pettymään. Nuo ovat rakenteellisesti sekä äänenlaadullisesti priimaa.

Mie tilasin maxwellit ja jumpe, kun oli hyvä ääni niissä. 10 minuutin käytön jälkeen ne vain alkoivat jo painaa korvia ja päälakea aika paljon, joten palautukseen lähti :(

Mie tilasin maxwellit ja jumpe, kun oli hyvä ääni niissä. 10 minuutin käytön jälkeen ne vain alkoivat jo painaa korvia ja päälakea aika paljon, joten palautukseen lähti :(
Tämäpä juuri. Maxwellit ei käyttömukavuudessa oikein loista.

Headsettejä valitessa käyttömukavuus on ykkönen ja kaikki muu toissijaista.

Tämänhän näissä tuntuu olevan riskinä. Jotkun sanovat että paino ei haittaa ja joitakin se ahdistaa. Saa nähdä miten oma pää ottaa vastaan nämä möhkäleet. Kerron sitten oman pään kuulumiset kun ne ovat kotiutuneet.

Pulse eliteistä vien kauppaan takaisin takuun puitteissa. Kaiketi saan uudet tilalle. Jos Maxwellit luhistaa kallon niin sitten mennään taas Eliteillä.

Pulse Elitessä ja 3D:ssä on se hyvä puoli pleikalla, että PS5 vaihtaa automaattisesti kuulokkeille äänen kun ne laittaa päälle ja toisin päin myös eli sammuttaessa kuulokkeet niin äänet tulee sitten kajareista.
Sony rampauttanut pleikkaa niin että kolmannen osapuolen kuulokkeilla ei tuota tapahdu.

Ps. jos pelaatte Arma Reforgeria pleikalla niin tällä hetkellä kolmannen osapuolen dongle kuulokkeilla ei saa voice chät ääniä kuulokkeisiin kuin vain kytkemällä ne johdolla ohjaimeen. Ehkä korjaantuu tämä kuitenkin jatkossa kun BI tietoinen bugista.

Hei nyt sit valistuneta arvioita ja omia kokemuksia! :o Kävi nimittäin äsken niin että PS5 päivitti itsensä, sit ajattelin että pelaanpas vaikka matskin Bäfä 2042:ta. No en pelannut, ei käynnistynyt vaan antoi jiksikin ohjeeksi ladata /asentaa uudestaan.

No, sitten kokeilin käynnistää muitakin pelejä. Mikään peli mikä oli asennettu itse asennetulle m.2:lle,, ei käynnisty, kaikilla herjaa samaa. Käyttislevy toimii ihan normaalisti. MUTTA: ei se itse lisätty levy ihan sökö ole sillä sieltä kyllä näkee mitä sinne on asennettu.

UPDATE1 heti minuutin jälkeen. Sammutin siis konsolin ja ajattelin että käynnistän sen uusiksi jotta kokeilen saako itse lisätyltä levyltä poistettua pelejä että toimiiko m.2 sen verran. No, nyt ei lähtenyt konsoli enää ohjaimesta päälle. Sen lisäksi kun "käynnistin" sen itse konsolista niin ei juuri eloa tullut. Siksi aikaa syttyi sininen valo konsoliin kun otin sisällä olleen levyn ulos.

Konsoli ostettu julkaisussa. Kertokaas että mitä nyt sitten? Saattoiko se joku päivitys hajottaa / sekoittaa jotain konsolista ja nyt siitä tuli toimimaton? Vai mitä helvettiä? Kuinka edetä? :)

UPDATE2: Tähän siis jatkoa. Ulkoilutin pistoketta ehkä vartin, sen jälkeen konsoli lähti käyntiin ohjaimesta, ei tosin aloitusnäyttöön vaan ruutuun tuli teksti "After repairing the console, console will restart". Jotain se rakkine siinä itseään korjaili ja buuttasi mutta sammutti lopulta virrat. Eli enää ei lähtenyt ohjaimesta käyntiin.

Mistäs moinen olisi osviittaa? Eli, silloin kun pleikka alkoi temppuilemaan niin ensin lakkasi toimimasta se itse asennettu m.2 ja käyttislevyltä lähti pelikin päälle. Sammutuksen jälkeen homma olikin tuossa "UPDATE1"-kohdassa ja siitä eteenpäin.

Viimeksi muokattu:

Katselin elokuvaa, niin kuulosti erittäin epämiellyttävältä. Vähän niin kuin kuuntelisi musiikkia liian kovalla ja ääni pääsee särkymään, ihan sama onko volyymi hiljaisella vai normaalilla tasolla. Pikaisella Googlettamisella muillakin ollut samanlaista ongelmaa :hmm:

Vastaan itselleni, että tämä korjaantui niinkin yksinkertaisella kikalla kuin resetoimalla ohjain eli painamalla neulalla tmvs. sitä ohjaimen pohjassa olevaa pientä nappia.

Ei tosiaan ollut kuulokkeissa vikaa (kokeilin erikseen vielä AUX-piuhallisilla kuulokkeilla Pulsejen lisäksi)

Ostatteko PS5 pelit fyysisenä levynä vai digitaalisena?
Paljon argumentteja Redditissä levyjen puolesta, että "omistat" kyseisen pelin. Onko nykypäivänä levyllä kuitenkaan mitään pelaamiskelpoista, vai toimiiko lähinnä fyysisenä avaimena lataukselle jos puhutaan AAA julkaisuista, esim. RDR2, CP 2077 jne?

Ensimmäinen pleikkari suunnitteilla sitten PS2 aikojen ja pohdin kumpaan suuntaan lähteä. :hmm:

Paljon argumentteja Redditissä levyjen puolesta, että "omistat" kyseisen pelin. Onko nykypäivänä levyllä kuitenkaan mitään pelaamiskelpoista, vai toimiiko lähinnä fyysisenä avaimena lataukselle jos puhutaan AAA julkaisuista, esim. RDR2, CP 2077 jne?

Ensimmäinen pleikkari suunnitteilla sitten PS2 aikojen ja pohdin kumpaan suuntaan lähteä. :hmm:
Itse pyrin ostamaan aina fyysisenä, koska yleensä pelit on halvempia + ne voi myydä halutessaan eteenpäin.

On tullut hankittua molempia ja hankintahinta tuossa sinänsä on ollut se määräävä tekijä. Fyysisiä löytyy välillä hyvistä tarjouksista, voi ostaa käytettynä, lainata jostain tai toki myös myydä eteenpäin. PS Storessakin monesti kamppiksia ja siellä pelejä myynnissä. Digipeleissä arvostan sitä ettei tarvitse käydä vaihtelemassa levyjä, kuunnella levyaseman pyöritystä, ei ole koteloita pyörimässä nurkissa ja ovat hieman ekologisempia. Nykyään tulee tosin ostettua vähemmän pelejä kuin ennen ja pelattua enemmän PS Plus Extran kautta löytyviä pelejä.

Ei kai tuossa sinänsä ole mitään syytä rajata hankintojaan vain toiseen malliin. Ellei sitten kysymyksen takana piile toinen kysymys eli hankkiakko levyasemallinen pleikkari vai ei. Itse hankin levyasemallisen, kun on PS4 pelejä ja elokuvia levyillä. Jos ei olisi tuollaista ”historian taakkaa” niin en ehkä tässä kohtaa enää alkaisi haalimaan fyysistä mediaa. Pitäisin jossain määrin mahdollisena myös sitä, että PS6 on ”digital only” konsoli ja siinä kohtaa sillä fyysisellä pelillä ei paljoa enää mitään tee ellei sitä saa siirrettyä digiversioksi.

Vaikka myöskin keräilen konsoleita, niin koskaan en ole sen kummemmin keräillyt varsinaisia pelejä.
Kyllä noille vanhoille konsoleille olen suoraan ostanut jonkun muistikorttisysteemin tai kiinakaupasta muutaman sadan pelin moduuleja.

Periaatteessa ostaisin aina sen fyysisen mieluummin, olen vaan näin vanhemmiten tullut niin hel****n laiskaksi, että ostan mieluummin digitaalisena niin ei tarvitse jatkuvasti könytä vaihtamaan levyä tms....

Heissan!

Tuli kai aika siirtyä ps4 pro -> ps5.
Syy on AC: shadows jota ei ps4 tullut.

Itsellä ps on 100% pelaamista varten, pelit diginä paitsi GT7 levyllä, mutta siinäkin ps5 versio mukana.

Käyttö LG:n 4k, 60hz, ei hdr töllön kanssa. Kun laukeaa jatkuu samanlaisella + hdr.

Jos nyt laukaisen osta napin alta ps5 slim digitalin ~400€ teenkö typerästi?
Eli onko mulla yhtään oikeaa syytä kaivaa sen 350€ verran syvemmältä taskua jotta saisin sen Pro version?

Oletan ettei, mutta varmistus visaammilta ei olisi pahitteeksi..

Viimeksi muokattu:
Heissan!

Tuli kai aika siirtyä ps4 pro -> ps5.
Syy on AC: shadows jota ei ps4 tullut.

Itsellä ps on 100% pelaamista varten, pelit diginä paitsi GT7 levyllä, mutta siinäkin ps5 versio mukana.

Käyttö LG:n 4k, 60hz, ei hdr töllön kanssa.

Jos nyt laukaisen osta napin alta ps5 slim digitalin ~400€ teenkö typerästi?
Eli onko mulla yhtään oikeaa syytä kaivaa sen 350€ verran syvemmältä taskua jotta saisin sen Pro version?

Oletan ettei, mutta varmistus visaammilta ei olisi pahitteeksi..
Minä en maksaisi... En missään nimessä...

Mutta tietenkin, minulla onkin pari kpl aika tehokkaita puuceita myös.

Henk. Koht. olen melko isosti pettynyt plussan suorituskykyyn. En siis omista sellaista (en nähnyt sen hommaamisessa mitään järkeä), mutta mitä olen tutkaillut analyysejä päivitetyistä peleistä, aika huonolta vaikuttaa suhteessa hintaan...

Minä en maksaisi... En missään nimessä...

Mutta tietenkin, minulla onkin pari kpl aika tehokkaita puuceita myös.

Henk. Koht. olen melko isosti pettynyt plussan suorituskykyyn. En siis omista sellaista (en nähnyt sen hommaamisessa mitään järkeä), mutta mitä olen tutkaillut analyysejä päivitetyistä peleistä, aika huonolta vaikuttaa suhteessa hintaan...

Joo näin epäilen itsekkin. Lisäksi aika puusilmä olen, ja ps4 Pro menisi vieläkin mutta kun pakottavat..

PC olisi ratkaisu, mutta konsoliin siitä päädyin koska en vaan opi ettei siinä tarvitte aina olla parasta Gputa tai 1,5k€ vesikiertoa, lasikoppaa ja kohta silmä alkaa ärtyä koko vehkeeseen ja alotettava alusta..
On se PS vaan helppo laitos;)

Statistiikka

Viestiketjuista
274 441
Jäsenet
77 183
Uusin jäsen
Viljamzzz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom