Playstation 5

Sivustoa kun katselee, niin sanoisin että 100% kusetus. Ostopiste comilla muitakin täysin identtisiä sivustoja, joissa myydään vaatteita yms.
 
Täysin scammisivusto ja yhteystiedoissa osoite yksityisasuntoon Italiassa.
Edit. Eikö Klarna vaadi hetun? Korkea riski, että henkilötunnukset pöllitään kaiken lisäksi.
 
Täysin scammisivusto ja yhteystiedoissa osoite yksityisasuntoon Italiassa.
Edit. Eikö Klarna vaadi hetun? Korkea riski, että henkilötunnukset pöllitään kaiken lisäksi.
No siis Klarna vaatii, mutta eipä se tuohon kauppaan sinänsä vaikuta. Klarna kuitenkin itsellä ollut ihan luotettava, klarna apin kautta vahvistin tilauksen. Mutta nähtäväksi jää. Missään vaiheessa tilauksessa ei tarvinnut hetua ym naputella, vain postiosoite.
 
Juu, appilla kun hoiti niin mitään hetuja tarvinnut antaa. Tilausvahvistuskin kolahti spostiin. Ja tosiaan jos mitään ei tule, niin Klarna ei myöskään laskuta.
 
Ei, kyllä ne halvat pleikkarit sieltä ihan varmasti tulee.
Näinpä :) Mahtavatkohan lähettää edes tyhjää pahvilaatikkoa vai ovatko vain lähettävinään ja Klarnalta tulee kuitenkin lasku, mitä saa sitten selvitellä. Mutta ei kai siinä mitään, jos on aikaa.
 
Ehkä lähettävät Pleikkari nelosen, olisi hinta suunnilleen linjassa. Siinähän sitten tosiaan saa Klarnan kanssa selvitellä.
 
Ei sieltä tavaraa ole tulossa. Korkeintaan tyhjä laatikko. Tilaajalle työtä kun saa alkaa Klarnan kanssa selvittelemään.
 
Mahtaa olla kiven alla nuo Dualsense Edge -tikkumoduulit? Koitin vähän katsella netissä, niin joka paikassa loppu ja sitten ebayssä myydään raakasti ylihintaan. Alkanut oikea tatti hieman driftaamaan, ei tosin aina ja ihan koko ajan. Jostain syystä PC:llä haittaa hieman enempi. Voihan noi vaihtaa päikseen mutta se on vaan vian siirtelyä.

Ois pitänyt ostaa samalla yksi varastoon, kun ohjaimen hommasin. :tdown:
 
Itsellä alkoi alle vuoden vanhan PS5:n DS ohjain tekemään tuollasta kun edes hieman meinasi liikuttaa tattia vasemmalle. Eli siis varmaan alle 1mm liike aiheutti tuollaisen reaktion toiminnassa. Takuusta sai onneksi uuden tilalle.
 
Mahtaa olla kiven alla nuo Dualsense Edge -tikkumoduulit? Koitin vähän katsella netissä, niin joka paikassa loppu ja sitten ebayssä myydään raakasti ylihintaan. Alkanut oikea tatti hieman driftaamaan, ei tosin aina ja ihan koko ajan. Jostain syystä PC:llä haittaa hieman enempi. Voihan noi vaihtaa päikseen mutta se on vaan vian siirtelyä.

Ois pitänyt ostaa samalla yksi varastoon, kun ohjaimen hommasin. :tdown:

@olaw pystyy varmaan auttamaan.
 
Siitä innokkaimmat beta testailemaan.
 
Kertokaas onko tuo todella noin, että jos omistat pelin perusversio niin et pysty ostamaan ultimate versiota pelistä PSN Storesta, koska omistat jo perusversion? Itse en sitä pysty enää ostamaan kyseisestä pelistä. Kalliimmaksi tulee ostaa seasonpass peliin kuin ultimate versio. Onko tähän jotain kikkakolmosta, että antaa ostaa.
 
Kertokaas onko tuo todella noin, että jos omistat pelin perusversio niin et pysty ostamaan ultimate versiota pelistä PSN Storesta, koska omistat jo perusversion? Itse en sitä pysty enää ostamaan kyseisestä pelistä. Kalliimmaksi tulee ostaa seasonpass peliin kuin ultimate versio. Onko tähän jotain kikkakolmosta, että antaa ostaa.
Usein noihin on tarjolla mahdollisuus ostaa upgrade siihen pelin versioon. Välilä tuo optio voi olla aika piilossa. Jos ei mistään löydy, niin sitten taitaa olla ainut vaihtoehto tehdä toinen PSN tili...
 
Usein noihin on tarjolla mahdollisuus ostaa upgrade siihen pelin versioon. Välilä tuo optio voi olla aika piilossa. Jos ei mistään löydy, niin sitten taitaa olla ainut vaihtoehto tehdä toinen PSN tili...

Asiakaspalvelun kautta voi myös saada pelin poistettua omalta tililtä. Pari kertaa joutunut tämän jo tekemään hieman vastaavassa tilanteessa. Bloodbornesta oli tilillä sekä ostettu GOTY että PS+ versio, PS+ versio esti GOTY version pelaamisen kokonaan. Toinen taisi kyllä myös liittyä PS+ versioon eli Ghost of Tsushiman joku PS+ moninpeliversio esti ostettuun Tsushimaan Director's Cut päivityksen ostamisen.

Tämä ei tietty auta jos on erityinen kiire asian kanssa (rajoitetun ajan tarjous tms.), vaikka kohtuullisen hyvin ovatkin asiakaspalvelusta aikaisemmin vastanneet.
 
Onhan tuo vähän outu juttu aina ollut, lähinnähän tuo on ärsytys silloin kun sen premium/ultra tms version saisi halvemmalla kuin mitä maksaisi perusversioon passit ja muut. Xboxin puolella aina onnistunut tuo niin pelkäsikö sony sitten että asiakkailta tulee niin paljon valitusta tyyliin "ostin vahingossa saman pelin, eikä kukaan varoittanut" tms.
 
On kyllä syvältä jos PS+ estää pelin ostamisen ja muutenkin Sonylla tässä opittavaa xboxilta. Yksi syy olla semmoista tilaamatta. Monta vuotta gamepassia pelanneena tätä mieltä. Siellä kun, jopa sai alennusta kun osti pelin omakseen.
Mutta aikansa kutakin ja nyt siirtynyt takaisin Sonyn pariin.
 
On kyllä syvältä jos PS+ estää pelin ostamisen ja muutenkin Sonylla tässä opittavaa xboxilta. Yksi syy olla semmoista tilaamatta. Monta vuotta gamepassia pelanneena tätä mieltä. Siellä kun, jopa sai alennusta kun osti pelin omakseen.
Mutta aikansa kutakin ja nyt siirtynyt takaisin Sonyn pariin.
Sopivasti alkaa myös Ms:n pelejä valumaan Playkalle. :thumbsup:

———

Mielenkiintoista tietoa PS5 Pro:n ja PSSR:n tulevaisuudesta, eli 2026 vuoden peleissä saatettaisiin nähdä jotain hyvin samanlaista AMD:n FSR 4:ään verrattuna. Aika lupaavalta vaikuttaa jos tämä toteutuu.

Our target is to have something very similar to FSR 4's upscaler available on PS5 Pro for 2026 titles as the next evolution of PSSR; it should take the same inputs and produce essentially the same outputs”


Tässä vielä esimakua FSR 4:stä ja kuinka vertautuu DLSS:ään:

 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas onko tuo todella noin, että jos omistat pelin perusversio niin et pysty ostamaan ultimate versiota pelistä PSN Storesta, koska omistat jo perusversion? Itse en sitä pysty enää ostamaan kyseisestä pelistä. Kalliimmaksi tulee ostaa seasonpass peliin kuin ultimate versio. Onko tähän jotain kikkakolmosta, että antaa ostaa.
Auttaisi aika paljon asiaa jos kertoisi mistä pelistä kyse.
 
Auttaisi aika paljon asiaa jos kertoisi mistä pelistä kyse.
Asia selvisi jo. Huomasin muuten, että jos sinulla on pelistä kokeiluversio ladattuna niin "ei ostettavissa" lukee eikä anna ostaa ja ylempänä lukee: omistat jo toisen version eli sen demon. Ihme säätöä. Tässä kokeiluversiossa oli ghost Recon wildlands pelistä kyse.Ehkä voi ostaa jos poistaa kokeiluversio kirjastosta, mutta sitten tulee turhaa latausta kun kerran peruspeli jo ladattu.

Screenshot_20250312-145713.png
 
Tuo tullut itselleä monen monituista kertaa vuosien varrella kun jotain parikymmentä vuotta tms tuo PSN ollut. Tosiaan xboxin puolella antaa ostaa vaikka saman pelin kertaa eikä kysele mitään.
 
Perkele, että menee hermo tämän ps5 romun kanssa. Ollut aikasemmin PS4 jossa ulkoinen kiinni ja siellä pelejä. Nyt kun koitan ps5 ladata näitä ostamiani pelejä niin ei onnistu. Perkele on kyllä paska serjäte.
Kuvan tekstit vaan tulee ja tätä sama kaikille silloin PS4 aikaa ostamilleni digipeleille, joita pidin ulkoisella levyllä. Mikä tähän nyt avuksi kun ei niitä voi poistaa eikä ladata uudestaan.

DSC_2545.JPG


DSC_2544.JPG
 
Perkele, että menee hermo tämän ps5 romun kanssa. Ollut aikasemmin PS4 jossa ulkoinen kiinni ja siellä pelejä. Nyt kun koitan ps5 ladata näitä ostamiani pelejä niin ei onnistu. Perkele on kyllä paska serjäte.
Kuvan tekstit vaan tulee ja tätä sama kaikille silloin PS4 aikaa ostamilleni digipeleille, joita pidin ulkoisella levyllä. Mikä tähän nyt avuksi kun ei niitä voi poistaa eikä ladata uudestaan.

Eipä ole itselle tämmöistä ongelmaa tullut vastaan mutta pikagooglailun perusteella kokeilepa tämän linkin ohjetta:

 
Eipä ole itselle tämmöistä ongelmaa tullut vastaan mutta pikagooglailun perusteella kokeilepa tämän linkin ohjetta:

Joo. Pitää koittaa. On kyllä hankala systeemi jos ulkoiselle siirretty pelejä säilytykseen ja jos ulkoinen menee rikki niin ei voi vain ladata sisäiselle uudestaan.
 
Eihän tuossa ole sen kummempaa kuin poistaa se asennettu peli tai maininnat siitä pelistä järjestelmän levytilan hallinnan kautta jolloin saa ladattua uudestaan.
 
Kysymys koskien PS5 konsolini huoltoa: Syöttäessäni osoitetietojani huoltopyyntöön (osoite tulostuu lähetystarralle, jolla korjattu konsoli aikanaan huollon jälkeen lähetetään minulle takaisin), osoiterivi ei hyväksynyt koko osoitettani, vaan tunnisti pelkästään kadun nimen, numeron ja kirjaimen, joka tässä tapauksessa on kokonainen suuri taloyhtiö, eikä hyväksynyt rapun kirjainta ja asunnon numeroa.

Uskaltaakohan konsolia siis lähettää huollettavaksi tuolla palautusosoitteella? Tämähän ei varmaan ole ongelma, jos kone palautetaan joka tapauksessa postiin tai johonkin noutolokeroon ja saan siitä ilmoituksen s-postiin. Mutta onko mahdollista, että joku kuriiri yrittääkin tuoda pakettia ovelleni eikä löydä sitä ja homma menee vaikeaksi?
 
Kysymys koskien PS5 konsolini huoltoa: Syöttäessäni osoitetietojani huoltopyyntöön (osoite tulostuu lähetystarralle, jolla korjattu konsoli aikanaan huollon jälkeen lähetetään minulle takaisin), osoiterivi ei hyväksynyt koko osoitettani, vaan tunnisti pelkästään kadun nimen, numeron ja kirjaimen, joka tässä tapauksessa on kokonainen suuri taloyhtiö, eikä hyväksynyt rapun kirjainta ja asunnon numeroa.

Uskaltaakohan konsolia siis lähettää huollettavaksi tuolla palautusosoitteella? Tämähän ei varmaan ole ongelma, jos kone palautetaan joka tapauksessa postiin tai johonkin noutolokeroon ja saan siitä ilmoituksen s-postiin. Mutta onko mahdollista, että joku kuriiri yrittääkin tuoda pakettia ovelleni eikä löydä sitä ja homma menee vaikeaksi?
Postin heput ei käy kuitenkaan ovella, vaan vievät suoraan noutopisteeseen. UPS ja DHL ynnämuut omien kokemuksien mukaan aika hyvin soittelee ennen saapumista tai jos on jotain ongelmaa, niin tuolta osin kyllä selviäisi. Plus nekin vie sen vaan lähimpään noutopisteeseen jos menee hankalaks.
 
Osaisiko joku vielä neuvoa PS5:den takuuhuoltoon liittyen: Lähetin konsolin huoltoon 22.3, kohteena palautustarran mukaan ”Cycleon, palautukset, Tuusula.”
Postin seurantanumeron mukaan paketti saapui perille kohteeseen 26.3 ja postin sivuilla lukee, että tuote on ”palautettu”, eli lähetys on ns. valmis. Kuitenkin kun Sonyn sivuilta katson palautukseni tilaa palatusviitteelläni, lukee siellä että lähetys on ”Toimituksessa meille.” Eli huolto edelleen odottaa konsolia. Mistähän tässä on siis kyse? Jatkuuko konsolin matka tuolta Tuusulasta vielä varsinaiseen huoltoon, mahdollisesti jonnekin ulkomaille, ja tämä ei siis näy tuolla aiemmin saamallani seurantakoodilla, joka näytti paketin reitin Tuusulaan asti?

Olisin kiitollinen, jos joku asiasta tietävä valaisisi prosessia, pitäisikö minun saada uusi seurantakoodi tms? Hieman stressaavaa tämä, yritin selvitellä asiaa Sonyn kautta puhelimitse, mutta kaksi kertaa olen jonottanut tunnin verran eikä läpi pääse.
 
Noin se menee, eli siitä jatkaa matkaa vielä Ranskaan tai jonnekin, kun itse laitoin ohjaimen aikoinaan takuuhuoltoon. Sitten kun se tuli takasipäin niin se oli osoitettu Cycleonille (minun osoite siinä kuitenkin oli). Siinä joutu sitten vähän selittämään miten se menee UPS:n vai minkä noutopisteestä nyt sen hainkaan. Oli siinä paketissa sitten minunkin nimi, kun tyyppi haki sen jostain takahuoneesta.
 
Viimeksi muokattu:
Noin se menee, eli siitä jatkaa matkaa vielä Ranskaan tai jonnekin, kun itse laitoin ohjaimen aikoinaan takuuhuoltoon. Sitten kun se tuli takasipäin niin se oli osoitettu Cycleonille (minun osoite siinä kuitenkin oli). Siinä joutu sitten vähän selittämään miten se menee UPS:n vai minkä noutopisteestä nyt sen hainkaan. Oli siinä paketissa sitten minunkin nimi, kun tyyppi haki sen jostain takahuoneesta.
Kiitos tiedoista. Muistatko yhtään, kauan ohjaimesi matkasi Tuusulasta Ranskaan? Ja sen matkan aikanako ei paketin liikkumisen siis kuulukaan näkyä sillä alkuperäisellä seurantakoodilla, jonka sain lähettäessäni konsolin huoltoon?
 
Kiitos tiedoista. Muistatko yhtään, kauan ohjaimesi matkasi Tuusulasta Ranskaan? Ja sen matkan aikanako ei paketin liikkumisen siis kuulukaan näkyä sillä alkuperäisellä seurantakoodilla, jonka sain lähettäessäni konsolin huoltoon?
No turhaan siinä hätäilet. Varaudu odottelemaan kuukauden tai pari. Se noissa varmaan ainakin kestää. Sonyn takuukäytännöt ovat ihan kuraa.
 
No turhaan siinä hätäilet. Varaudu odottelemaan kuukauden tai pari. Se noissa varmaan ainakin kestää. Sonyn takuukäytännöt ovat ihan kuraa.
Kiitos tiedoista. Muistatko yhtään, kauan ohjaimesi matkasi Tuusulasta Ranskaan? Ja sen matkan aikanako ei paketin liikkumisen siis kuulukaan näkyä sillä alkuperäisellä seurantakoodilla, jonka sain lähettäessäni konsolin huoltoon?
Ihan nyt vinkki vitosena ettei kuluttajan tarvitse kuukausitolkulla odotella tuotteen korjailuja. Tästä löytyy kosolti esimerkkikeissiä kun haeskelee kohtuullinen korjausaika. Palttiarallaa pari viikkoa taitanee olla hyväksyttävä taso.
 
Ihan nyt vinkki vitosena ettei kuluttajan tarvitse kuukausitolkulla odotella tuotteen korjailuja. Tästä löytyy kosolti esimerkkikeissiä kun haeskelee kohtuullinen korjausaika. Palttiarallaa pari viikkoa taitanee olla hyväksyttävä taso.
Itse olen odotellut kahden ohjaimen korjailua (vaihtoa). Ensimmäisessä meni vähän reilu kuukausi ja toisessa taidettiin mennä lähemmäs 3 kuukautta.

EDIt: ääh. Siis ensimmäinen oli driftaava ohjain ja toinen oli pulse elite kuulokkeet.
 
Itse olen odotellut kahden ohjaimen korjailua (vaihtoa). Ensimmäisessä meni vähän reilu kuukausi ja toisessa taidettiin mennä lähemmäs 3 kuukautta.

EDIt: ääh. Siis ensimmäinen oli driftaava ohjain ja toinen oli pulse elite kuulokkeet.
No, kuluttajasuojalain ja kkv linjausten mukaan ei olisi tarvinnut odotella kuin muutama viikko. Toki jos ei tiedä mitä vaatia tms, niin helposti menee puolikin vuotta.
 
Mitäs tälle kävi?
Eihän sieltä mitään tullut kuten odottaa saattoi. Apilla ensin koitin perua maksun, mutta se aktivoitui uudestaan kun myyjä ei mitään vastannut tms. Soitin sitten aspaan asiasta ja käski laittamaan spostiin support(@)klarna.fi viestiä aiheesta. Säätämiseltä nyt ois voinut välttyä kun olisi jättänyt tekemättä koko "tilausta" kun se noin selkeä oli, mutta eipä tässä nyt montaa minuuttia ole vielä aikaa tuhraantunut. :rolleyes:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 362
Viestejä
4 714 716
Jäsenet
77 021
Uusin jäsen
JTallgre

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom