Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tulee ilmeisesti vain PS4 pelejä varten tuo SSD? Nopeus kun ei riitä PS5 pelejä varten.Itse ajattelin lähteä näillä liikenteeseen:
Ei PS5 taida hyväksyä nuita muinaisjäänne PCIx3 levyjä muutenkaan eli ei sinne voi asentaa mitään pelejä.Tulee ilmeisesti vain PS4 pelejä varten tuo SSD? Nopeus kun ei riitä PS5 pelejä varten.
Hyvin todennäköistä.Ei PS5 taida hyväksyä nuita muinaisjäänne PCIx3 levyjä muutenkaan eli ei sinne voi asentaa mitään pelejä.
MIksi se on niin vaikea lukea? Tuotteen sivulla selvästi: "2000/1925 Mt/s luku ja kirjoitusnopeus"Itse ajattelin lähteä näillä liikenteeseen:
Olisko jotain toista joka sopisi? Nimimerkki, menin sitten tilaamaan pro-mallin vahingossa muualta, ja se ei taida mahtua sinne?Vink, Verkkokauppaan ilmestyi muutama M.2-jäähdytin tarjolle.
Be quiet! MC1 jäähdytyssiili M.2 kortille 14,90
Be quiet! MC1 SSD-jäähdytin on passiivinen jäähdytysratkaisu uuden sukupolven SSD-levyille. M.2 SSD-jäähdytyksen avulla SSD-levy pysyy viileämpänä ja mahdollistaa maksimaalisen suorituskyvyn.
www.verkkokauppa.com
Edit: Meni jo.
Sitä katsoin itsekin. Hätäpäissäni jäi huomaamatta mitä olinkaan tilannut.Pro taitaa olla liian korkea
vs
"The New PlayStation 5 CFI-1100 Review"No mitäs video kertoo?
Juuri näin. Ei käytännön eroa.Mun käsitys videoiden pohjalta on, että loppukäyttäjälle on se ja sama ostaako uuden vai wanhanmallisen konsolin. Erot ovat pilkunviilausta/silikonilottoa/mittausvirhettä.
Käsitit oikein, ei käytännössä mitään merkitystä kumman version saa. Case closed.Mun käsitys videoiden pohjalta on, että loppukäyttäjälle on se ja sama ostaako uuden vai wanhanmallisen konsolin. Erot ovat pilkunviilausta/silikonilottoa/mittausvirhettä.
Laitoin kans ton Samsung T7 tilaukseen kun oli samalla hinnalla T5 kanssa.
Specsien perusteella ainakin parempi,tiedä sitten miten toimii...jotain jupinoita oli arvosteluissa.
sequential read and write rates of up to 7.4 and 5.8GB/s, respectively, depending on the model and configuration. In addition, graphene is used to create a thin heat spreader for the SSDs.
Jos sinulla on yhä PS4, siirrö kiintolevyn sisältö sisäiselle levylle ja siitä takaisin ulkoiselle. On nopeampaa kuin valokuituni yli lataaminen. Olen useamman kerran tuon tehnyt kun siirryin ensin terasesta kahteen ja sitten neljään.Jatkokysymys: Kunhan tuo uusi SSD-USB-levy saapuu, niin onko mitään keinoa siirtää vanhan USB-levyn sisältöä suoraan uudelle vai pitääkö vain ladata ne pelit uudelleen PS Storesta sinne.
Mietin itse 2 teratavun palikoiden ostamista mutta tarvirseeko oikeasti tässä vaiheessa enemmän kuin 1,6 teratavua PS5-peleille. Lisäksi kahden koneen päivityshinta olisi aika kova. Tuo 305 euroa verojen kanssa on vielä ihan ok, Sitten siilien metsästykseen,Tilaukseen lähti Samsung 980 Pro 1TB (Power 185€) ja sille EK:n M.2 siili. Eiköhän noilla omat pelailut pärjää.
Mietin itse 2 teratavun palikoiden ostamista mutta tarvirseeko oikeasti tässä vaiheessa enemmän kuin 1,6 teratavua PS5-peleille. Lisäksi kahden koneen päivityshinta olisi aika kova. Tuo 305 euroa verojen kanssa on vielä ihan ok, Sitten siilien metsästykseen,
Ja PS5-pelejä voi myös siirtää/varastoida ulkoiselle levylle (PS4 kamat) vaikka sieltä ei suoraan niitä pelata voikaan. Pikkuhiljaa nuo PS4-pelit tuolta poistuu eikä lisää toki tule, joten toiminee jatkossa nimenomaan varastolevynä.Itse tulin ainakin siihen päätökseen, että kyllä pleikan oma tila + teran muisti riittää. Tälläkin hetkellä yli tera vapaata, vaikka kaikenlaista sälää asennettuna. Jos tila käy ahtaaksi, niin poistelee sitten turhempia pois.
Tilasin 980 Pron ja ajattelin pärjätä ilman mitään heat sink virityksiä. Jos olisi niin olennaista niin tulisi varmaan paketin mukana. Ei noita heat sinkkejä ole mun mielestä kaikissa emolevyissäkään.
Yleensä ne on gen3 emoja. 980pro tulee ilman heatsinkkiä, koska se ei muuten mee kaikkiin emoihin jossa on oma jäähy. Sama wd sn850 on myynnissä heatsinkillä ja ilman. Jättää jäähy pois kuulostaa typerältä 10€ säästöltä.Tilasin 980 Pron ja ajattelin pärjätä ilman mitään heat sink virityksiä. Jos olisi niin olennaista niin tulisi varmaan paketin mukana. Ei noita heat sinkkejä ole mun mielestä kaikissa emolevyissäkään.
No mitä jäähyä ehdotat tuolle? Pitäisi ilmeisesti olla max 8mm korkea ja kaikki liikkeet myy ei-oota.Yleensä ne on gen3 emoja. 980pro tulee ilman heatsinkkiä, koska se ei muuten mee kaikkiin emoihin jossa on oma jäähy. Sama wd sn850 on myynnissä heatsinkillä ja ilman. Jättää jäähy pois kuulostaa typerältä 10€ säästöltä.
No mitä jäähyä ehdotat tuolle? Pitäisi ilmeisesti olla max 8mm korkea ja kaikki liikkeet myy ei-oota.
Eikö tästä ollut jotain juttua ensimmäisten teardownien kanssa, että ilmankierto olis suunniteltu siten, että sitä riittää myös M.2 slotille? Jos ei niin sitten oon jotain kuumehoureita nähnyt.Kannattaa myös huomioida, että pleikkarin oma muistislotti on suht ahdas ilman minkäänlaista ilmavirtaa, mikä voi lisätä kuumuutta. Emoissa on myös yleensä valmis siili johon m.2 -muisti asennetaan, joten siksi ei tule muisteissa "paketin mukana".
Se sonyn suositus on myös suunnattu itse laitteen koko käyttölämpötila-alueen mukaiseksi. Aika harvan olkkari on 35 asteinen ja veikkaisin että tosta jos ottaa 15 astetta pois niin lisälevy toimii ilman jäähyäkin. Onko tuota vielä tubettajien toimesta testattu?Kannattaa myös huomioida, että pleikkarin oma muistislotti on suht ahdas ilman minkäänlaista ilmavirtaa, mikä voi lisätä kuumuutta. Emoissa on myös yleensä valmis siili johon m.2 -muisti asennetaan, joten siksi ei tule muisteissa "paketin mukana".
Se sonyn suositus on myös suunnattu itse laitteen koko käyttölämpötila-alueen mukaiseksi. Aika harvan olkkari on 35 asteinen ja veikkaisin että tosta jos ottaa 15 astetta pois niin lisälevy toimii ilman jäähyäkin. Onko tuota vielä tubettajien toimesta testattu?
Sony has developed a surprisingly powerful aftermarket SSD for the PS5, but it comes through its Nextorage subsidiary.
PS5-Compatible Sony SSD Sequential Read/Write Random Read/Write Endurance 2TB Nextorage NEM-PA 7,300 / 6,900 MB/s 1,000,000 / 1,000,000 IOPS 1,400 TBW 1TB Nextorage NEM-PA 7,300 / 6,000 MB/s 750,000 / 1,000,000 IOPS 700 TBW Sony Releases Aftermarket PS5 SSD Under the Nextorage Brand
It seems SSD upgrades will be all the rage for consoleswww.tomshardware.com
Ehdotettiin 9mm paksua heat sinkkiä kun 8mm oli suositus. En tosiaan jaksa tällaisten kanssa säätää ja etsiä ja tutkia jotain heat sinkkejä.Menee 15 sekuntia sen jäähyn laittamiseen...
Heatsinkit menee tarralla, joten jos ei jaksa lapselle laastaria laittaa niin ei kannata konsoliakaan hankkia.Peruutin 980 Pro tilauksen, meni liian hankalaksi. En jaksa konsolin kanssa ruuvailla mitään heat sinkkejä erikseen.
Jaa, vai ei kannata konsolia hankkia jos ei jaksa tutkia ja etsiä sopivia romuja konsolin lisätilaksi… Selvä juttu.Heatsinkit menee tarralla, joten jos ei jaksa lapselle laastaria laittaa niin ei kannata konsoliakaan hankkia.
Ehdotettiin 9mm paksua heat sinkkiä kun 8mm oli suositus. En tosiaan jaksa tällaisten kanssa säätää ja etsiä ja tutkia jotain heat sinkkejä.
Pelaat ilmeisesti "lapsi accountilla". Kysy iskältä tai äiskältä että poistaa sen.Miten ps5 saa pois tuon 30min välein ilmestyvän peliaika muistutuksen? Ärsyttää kun leffoja kattoessakin se tulee. Valikoista en äkkiseltään löytänyt vipua tän poistolle