Playstation 5

Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
924
Jos haluat yhden näytön, joka olisi erinomainen molempiin tarkoituksiin, niin sellaista ei oikeastaan olekaan. Joko hankit omat näytöt/telkkarit näihin tarkoituksiin, tai sitten mietit kumpi on sinulle tärkeämpi.

Itse en voisi kuvitellakaan minkään PS5-pelin pelaamista 28" kokoiselta ruudulta missään tilanteessa. Siinä menee monellakin tavalla puolet konsolista täysin hukkaan. Joutuu todennäköisesti karsimaan myös ominaisuuksissa, jotka ovat PS5:lle kohtalaisen tärkeitä.
Makuja on monia - ite siirsin PS5 olohuoneesta 55” OLEDIn (4k@120hz) rinnalta toimistoon 27” kaarevan 1440p näytön (Samsung G7) kaveriksi ja pelit maistuu paljon paremmin. Luultavasti siellä toimistossa pysyy siihen asti, että innostun Dolby Atmos setin väsäämään olohuoneeseen (nyt vain TV:n äänet käytössä), siihen asti 3D Pulset päässä naputtelen pelit toimistossa.

Toisaalta välillä siirrän läppärin OLEDin kaveriksi eli pelin ja fiiliksen mukaan näytöt käytössä - Demons Souls ja Returnal huomattavasti helpompi pelata näytöltä, Ratchedia en ole edes ajatellut sillä pelata.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Millainen Tv olisi optimaalinen ps5 käyttöön? (Leffakäytön lisäksi) Vanha on vuodelta 2014 FullHd Sony ja nyt kun tuli ps5 hommattua niin onko mitään erikoista huomioonotettavaa? Uusi tv voisi olla 65'70 tuumaa ja joku 2000-2500e maks.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 575
Millainen Tv olisi optimaalinen ps5 käyttöön? (Leffakäytön lisäksi) Vanha on vuodelta 2014 FullHd Sony ja nyt kun tuli ps5 hommattua niin onko mitään erikoista huomioonotettavaa? Uusi tv voisi olla 65'70 tuumaa ja joku 2000-2500e maks.
LG C1 OLED 65" LG OLED C1 65" 4K Ultra HD OLED -televisio 2 399,00

En lähtisi itse kuitenkaan ostamaan uutta mallia täydellä hinnalla, kun tuotakin saa varmaan 1800-1900e hinnalla black friday aikoihin ja 1500e hinnalla sitten ensi keväänä. Itse ostin oman 2020-mallin eli CX maaliskuussa, alennettu hinta oli 1500e ja sain siihen vielä Powerilta 10% alennuksen uutiskirjeellä.

Toki BF-alennuksiin on aikaa 3kk ja kevään alennuksiin yli puoli vuotta :smoke:

EDIT: Tuota viime vuoden mallia saa näköjään vielä RDE:stä tuolla 1500e hinnalla OLED65CX3LA televisio - 1496.45 €, toki kyseessä on vanha malli. Verkkokaupassa varastoa 1700e hinnalla, eli tulisikohan sieltäkin joku 1500e poistomyynti vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 351
Makuja on monia - ite siirsin PS5 olohuoneesta 55” OLEDIn (4k@120hz) rinnalta toimistoon 27” kaarevan 1440p näytön (Samsung G7) kaveriksi ja pelit maistuu paljon paremmin. Luultavasti siellä toimistossa pysyy siihen asti, että innostun Dolby Atmos setin väsäämään olohuoneeseen (nyt vain TV:n äänet käytössä), siihen asti 3D Pulset päässä naputtelen pelit toimistossa.

Toisaalta välillä siirrän läppärin OLEDin kaveriksi eli pelin ja fiiliksen mukaan näytöt käytössä - Demons Souls ja Returnal huomattavasti helpompi pelata näytöltä, Ratchedia en ole edes ajatellut sillä pelata.
Siis mihin perustuu tämä, että pieneltä näytöltä "maistuu paremmin" tai on "helpompi pelata"? Olen kyllä konsoleita käyttänyt 20" näytöstä 113" kankaaseen asti ja kaikkea siltä väliltä, mutta en ymmärrä mikä siinä pienessä koossa tekisi pelaamisesta helpompaa tai mukavampaa.

Luulisin, että tähän vaikuttaa muut seikat enemmän kuin se ruudun koko. Katseluetäisyys, peliasento, käytössä oleva tuoli/sohva, muut mukavuustekijät, yms.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Tottunut fps pelit pelaileen ennen pcllä.

Nakkasin ps5sen kylkeen logitechin näppiksen ja hiiren, ps tunnistaa ne kyllä mutta esim bf1stä pelatessa ei tue ollenkaan näppis/hiiri systeemiä ja pädillä pelaamisesta ei tule yhtään mitään.

Luin jostain Xim apex systeemistä. Onko esim. Tommonen toimiva systeemi vai saapiko näppis/hiiri setit unohtaa konsolilla?
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 351
Tottunut fps pelit pelaileen ennen pcllä.

Nakkasin ps5sen kylkeen logitechin näppiksen ja hiiren, ps tunnistaa ne kyllä mutta esim bf1stä pelatessa ei tue ollenkaan näppis/hiiri systeemiä ja pädillä pelaamisesta ei tule yhtään mitään.

Luin jostain Xim apex systeemistä. Onko esim. Tommonen toimiva systeemi vai saapiko näppis/hiiri setit unohtaa konsolilla?
Ihan pelikohtaista, että tukeeko peliä suoraan näppistä ja hiirtä vai ei. Osa peleistä tukee, eli voi pysyä vain niissä, tai sitten voi kokeilla noita Xim Apexin kaltaisia viritelmiä, jotka toimivat tietääkseni "ihan ok".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
LG C1 OLED 65" LG OLED C1 65" 4K Ultra HD OLED -televisio 2 399,00

En lähtisi itse kuitenkaan ostamaan uutta mallia täydellä hinnalla, kun tuotakin saa varmaan 1800-1900e hinnalla black friday aikoihin ja 1500e hinnalla sitten ensi keväänä. Itse ostin oman 2020-mallin eli CX maaliskuussa, alennettu hinta oli 1500e ja sain siihen vielä Powerilta 10% alennuksen uutiskirjeellä.

Toki BF-alennuksiin on aikaa 3kk ja kevään alennuksiin yli puoli vuotta :smoke:

EDIT: Tuota viime vuoden mallia saa näköjään vielä RDE:stä tuolla 1500e hinnalla OLED65CX3LA televisio - 1496.45 €, toki kyseessä on vanha malli. Verkkokaupassa varastoa 1700e hinnalla, eli tulisikohan sieltäkin joku 1500e poistomyynti vielä.
Niin oliko joku tietty ominaisuus tuossa juuri ps5 varten? Olin ajatellut jotain ei oled mallia. Viime vuonna muuten vain leffakäyttöön mietin jotain samsung q95 mallia.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Niin oliko joku tietty ominaisuus tuossa juuri ps5 varten? Olin ajatellut jotain ei oled mallia. Viime vuonna muuten vain leffakäyttöön mietin jotain samsung q95 mallia.

Near instant vasteajat, pieni input lagi ja ääretön kontrasti. Hirveän kirkas ei ole kuitenkaan. Vähä edittiä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
429
Niin oliko joku tietty ominaisuus tuossa juuri ps5 varten? Olin ajatellut jotain ei oled mallia. Viime vuonna muuten vain leffakäyttöön mietin jotain samsung q95 mallia.
Miksi ei OLEDia? Itse en harkitsisi peli- ja/tai leffakäyttöön enää mitään muuta. Tietokoneella pelailu sitten erikseen.
 
Liittynyt
04.05.2018
Viestejä
109
Siis mihin perustuu tämä, että pieneltä näytöltä "maistuu paremmin" tai on "helpompi pelata"? Olen kyllä konsoleita käyttänyt 20" näytöstä 113" kankaaseen asti ja kaikkea siltä väliltä, mutta en ymmärrä mikä siinä pienessä koossa tekisi pelaamisesta helpompaa tai mukavampaa.

Luulisin, että tähän vaikuttaa muut seikat enemmän kuin se ruudun koko. Katseluetäisyys, peliasento, käytössä oleva tuoli/sohva, muut mukavuustekijät, yms.
Kyllähän se ruudun koko, resoluutio ja etäisyys vaikuttaa. Suuremmasta ppi-luvusta ja pienemmästä etäisyydestä voi olla monessakin pelissä hyötyä vs 4k 65" monen metrin päästä.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 351
Kyllähän se ruudun koko, resoluutio ja etäisyys vaikuttaa. Suuremmasta ppi-luvusta ja pienemmästä etäisyydestä voi olla monessakin pelissä hyötyä vs 4k 65" monen metrin päästä.
Ihan totta puhut, mutta kun puhutaan siitä että "maistuu paremmalta" tai on "helpompi pelata", niin odottaisin erilaisia perusteluita. Suurempi ppi-luku ja pienempi etäisyys ei tuota merkittävää etua suurimmalle osalle pelaajista ja muutenkin vain tietynlaisissa peleissä. Mukavuustekijä se ei mielestäni ole juuri koskaan.

Itse olen huomannut, että 50-55" ruutu 1-2 metrin päässä on todella paljon mukavuutta tuova tekijä, jos vertaa 27-32" ruutuun puolta vähäisemmällä etäisyydellä. Mukavuutta tuo ihan se fakta, että ruudun ja pelaajan välissä on tyhjää, avointa tilaa jonka voi käyttää itse parhaaksi näkemällään tavalla. Pieniä ruutuja on pakko katsoa läheltä, jolloin tunnelma on väkisinkin hieman ahdas.

PC:n kanssa pienempi ruutu käy järkeen, koska käytetään näppistä ja hiirtä, joiden on syytä olla pöydällä, jos aitoa mukavuutta haluaa. Silloin lähellä oleva pienempi ruutu on usein se mukavin vaihtoehto, paitsi jos tilaa on niin paljon, että pystyy laittamaan isomman ruudun sopivan etäisyyden päähän myös pöytää käytettäessä, kuten itse olen ajoittain tehnyt. Konsolin kanssa ei tulisi mieleenkään kyyhöttää lähellä pientä ruutua ohjain käsissä.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 323
Siis mihin perustuu tämä, että pieneltä näytöltä "maistuu paremmin" tai on "helpompi pelata"? Olen kyllä konsoleita käyttänyt 20" näytöstä 113" kankaaseen asti ja kaikkea siltä väliltä, mutta en ymmärrä mikä siinä pienessä koossa tekisi pelaamisesta helpompaa tai mukavampaa.
Se läheltä pienemmällä näytöllä pelatessa on minusta iso etu, että koko katselukenttä peittyy (ruutu peittää katselukentästäsi lähes kaiken, ja tuosta on selkeää etua mm. räiskintäpeleissä. Räiskintäpeleissä pitää nähdä nopeasti kuvan sivullakin tapahtuvia asioita. Telkkaria kun tuijottaa läheltä niin että katselukenttä peittyy, niin sitten katseluetäisyydet sivulle kasvaa niin, että joutuu pääntä kääntelemään tai silmiä muljauttelemaan jos kuvan sivuilla tapahtuu.

Telkkari on minusta parhaimmillaan ajopeleissä ja seikkailupeleissä. Ja katseluetäisyyttä sen verran, että kuva pysyy terävänä. QHD-resoluutio vaan minusta on pelaamiseen se ideaali toistaiseksi, kun 4k vaatii niin helvetisti potkua näytönohjaimelta, että joudutaan tekemään kompromisseja FPS-suhteen, jo nyt konsoleillakin, vaikka ovat tuoretta rautaa. Mutta toki jos telkkari koossa pelaa, niin kyllä se 4k parantaa immersiota.

Luulisin, että tähän vaikuttaa muut seikat enemmän kuin se ruudun koko. Katseluetäisyys, peliasento, käytössä oleva tuoli/sohva, muut mukavuustekijät, yms.
Niinhän siihen vaikuttaakin, ja sen takia tämä aihe varmasti niin paljon jakaa mielipiteitä. Ja kun johonkin tottuu (10v pelailee samalla koolla), niin siitä pidetään kiinni. Kyllä telkkari on konsoleille yleensä paras ratkaisu. Varsinkin joku splitscreen kavereiden kanssa pelailu on aivan onnetonta alle 32'' näytöillä.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
116
Ihan pelikohtaista, että tukeeko peliä suoraan näppistä ja hiirtä vai ei. Osa peleistä tukee, eli voi pysyä vain niissä, tai sitten voi kokeilla noita Xim Apexin kaltaisia viritelmiä, jotka toimivat tietääkseni "ihan ok".
Joo. Perehdyin vähän asiaan ja Xim Apex + Hori Mini Pad setillä saa rokkaamaan 3rd Party padejä ja näppis/hiiri settejä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Täähän meni upeasti. Tänään tuli PS5 noudettavaksi, ja eikun nopeasti hakemaan automaatista jotta saisi pääsisi vielä tänään pelaamaan. Noh, kun on eka pleikkari itselläni sitten PS2, niin tietty ekana PS-tilin luontiin. Hyvä homma, tili luotu ja sitten PS Plussaa tilaamaan että pääsee käsiksi sen pelitarjontaan. Eipä vaan jostain syystä Sony hyväksy mitään mun luottokorteistani, ja kun sitten lopulta siirryn konsolilta tietokoneelle selvittelemään, niin eikö tuo ilmoita sisäänkirjautuessa että tilini on bannattu PSN-väärinkäytöksistä johtuen.

Tokihan tuossa nyt noin vartissa ehti tekemään vinon pinon väärinkäytöksiä, isoimpana varmaan se että yritän tyrkyttää Sonylle rahaa että pääsisin jotain pelaamaan. Ei ymmärrä. :confused: Huomenna varmaan sitten supportiin soittoa ja selvittelemään että mikä on homman nimi.
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Täähän meni upeasti. Tänään tuli PS5 noudettavaksi, ja eikun nopeasti hakemaan automaatista jotta saisi pääsisi vielä tänään pelaamaan. Noh, kun on eka pleikkari itselläni sitten PS2, niin tietty ekana PS-tilin luontiin. Hyvä homma, tili luotu ja sitten PS Plussaa tilaamaan että pääsee käsiksi sen pelitarjontaan. Eipä vaan jostain syystä Sony hyväksy mitään mun luottokorteistani, ja kun sitten lopulta siirryn konsolilta tietokoneelle selvittelemään, niin eikö tuo ilmoita sisäänkirjautuessa että tilini on bannattu PSN-väärinkäytöksistä johtuen.

Tokihan tuossa nyt noin vartissa ehti tekemään vinon pinon väärinkäytöksiä, isoimpana varmaan se että yritän tyrkyttää Sonylle rahaa että pääsisin jotain pelaamaan. Ei ymmärrä. :confused: Huomenna varmaan sitten supportiin soittoa ja selvittelemään että mikä on homman nimi.
Welcome to the brave new world!
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 054
Täähän meni upeasti. Tänään tuli PS5 noudettavaksi, ja eikun nopeasti hakemaan automaatista jotta saisi pääsisi vielä tänään pelaamaan. Noh, kun on eka pleikkari itselläni sitten PS2, niin tietty ekana PS-tilin luontiin. Hyvä homma, tili luotu ja sitten PS Plussaa tilaamaan että pääsee käsiksi sen pelitarjontaan. Eipä vaan jostain syystä Sony hyväksy mitään mun luottokorteistani, ja kun sitten lopulta siirryn konsolilta tietokoneelle selvittelemään, niin eikö tuo ilmoita sisäänkirjautuessa että tilini on bannattu PSN-väärinkäytöksistä johtuen.

Tokihan tuossa nyt noin vartissa ehti tekemään vinon pinon väärinkäytöksiä, isoimpana varmaan se että yritän tyrkyttää Sonylle rahaa että pääsisin jotain pelaamaan. Ei ymmärrä. :confused: Huomenna varmaan sitten supportiin soittoa ja selvittelemään että mikä on homman nimi.
Nyt on jo hyvä syy trokata tuo konsoli ja siirtyi takaisin PC Master race
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 368
Täähän meni upeasti. Tänään tuli PS5 noudettavaksi, ja eikun nopeasti hakemaan automaatista jotta saisi pääsisi vielä tänään pelaamaan. Noh, kun on eka pleikkari itselläni sitten PS2, niin tietty ekana PS-tilin luontiin. Hyvä homma, tili luotu ja sitten PS Plussaa tilaamaan että pääsee käsiksi sen pelitarjontaan. Eipä vaan jostain syystä Sony hyväksy mitään mun luottokorteistani, ja kun sitten lopulta siirryn konsolilta tietokoneelle selvittelemään, niin eikö tuo ilmoita sisäänkirjautuessa että tilini on bannattu PSN-väärinkäytöksistä johtuen.

Tokihan tuossa nyt noin vartissa ehti tekemään vinon pinon väärinkäytöksiä, isoimpana varmaan se että yritän tyrkyttää Sonylle rahaa että pääsisin jotain pelaamaan. Ei ymmärrä. :confused: Huomenna varmaan sitten supportiin soittoa ja selvittelemään että mikä on homman nimi.
Lie ollut Sonyn mielestä turhan ilkeä käyttäjänimi. Ei tuossa varmaan muuta syytä voi oikein olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Lie ollut Sonyn mielestä turhan ilkeä käyttäjänimi. Ei tuossa varmaan muuta syytä voi oikein olla.
Käyttäjänimessä ei ole mitään ilkeää, pervoa, omituista, tai yhtään mitään minkä missään palvelussa voisi tulkita bannaussyyksi. Mutta huomenna tuo nyt toivottavasti selviää kunhan Sonyn tukinumero aukeaa. Jos ei, niin nakkaan tuon paskan jontkaan tai trokaan eteenpäin ja pysyn jatkossa kaukana tällaisesta säädöstä.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
34
Täähän meni upeasti. Tänään tuli PS5 noudettavaksi, ja eikun nopeasti hakemaan automaatista jotta saisi pääsisi vielä tänään pelaamaan. Noh, kun on eka pleikkari itselläni sitten PS2, niin tietty ekana PS-tilin luontiin. Hyvä homma, tili luotu ja sitten PS Plussaa tilaamaan että pääsee käsiksi sen pelitarjontaan. Eipä vaan jostain syystä Sony hyväksy mitään mun luottokorteistani, ja kun sitten lopulta siirryn konsolilta tietokoneelle selvittelemään, niin eikö tuo ilmoita sisäänkirjautuessa että tilini on bannattu PSN-väärinkäytöksistä johtuen.

Tokihan tuossa nyt noin vartissa ehti tekemään vinon pinon väärinkäytöksiä, isoimpana varmaan se että yritän tyrkyttää Sonylle rahaa että pääsisin jotain pelaamaan. Ei ymmärrä. :confused: Huomenna varmaan sitten supportiin soittoa ja selvittelemään että mikä on homman nimi.
yksi tuli mieleen ettei luottokortti ole merkattu vain suomi alueeksi. En tiedä kyllä mistä maasta yrittävät sen laskuttaa ei kokemusta sonystä.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 351
Se läheltä pienemmällä näytöllä pelatessa on minusta iso etu, että koko katselukenttä peittyy (ruutu peittää katselukentästäsi lähes kaiken, ja tuosta on selkeää etua mm. räiskintäpeleissä. Räiskintäpeleissä pitää nähdä nopeasti kuvan sivullakin tapahtuvia asioita. Telkkaria kun tuijottaa läheltä niin että katselukenttä peittyy, niin sitten katseluetäisyydet sivulle kasvaa niin, että joutuu pääntä kääntelemään tai silmiä muljauttelemaan jos kuvan sivuilla tapahtuu.
Eihän mikään estä pelaamasta telkkarin kanssa sellaiselta etäisyydeltä, että katselukenttä peittyy täysin samalla tapaa kuin pienemmän ruudun kanssa lähempää. Siis noin teoriassa mikään ei estä, toki se on jokaisen kohdalla järjestelykysymys, että saa sellaisen etäisyyden toteutettua.

Kyllä sitä pientäkin ruutua voi katsoa liian läheltä, jolloin joutuu päätä kääntelemään nähdäkseen sivuille. Ihan samalla tapaa isoakin ruutua voi katsoa suhteessa ruudun kokoon sopivalta etäisyydeltä, jolloin päätä ei tarvitse käännellä sen enempää kuin pienemmän ruudun kanssa.

Nimenomaan olen puhunut telkkareiden puolesta sillä idealla, että tuo optimaalinen etäisyys isosta ruudusta on kauempana kuin pienemmän ruudun kanssa, joka tuo vapauttavaa tunnetta, kun ei tarvitse olla niin lähellä. Tottumiskysymyksiä toki, mutta itse olen tottunut melkeinpä kaiken kokoisiin ruutuihin ja etäisyyksiin helposti, sekä ihan oman kokemuksen kautta todennut, että isompi ruutu sopivan etäisyyden päässä on mukavuuden kannalta paras vaihtoehto.
 

Tikiti

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
215
Käyttäjänimessä ei ole mitään ilkeää, pervoa, omituista, tai yhtään mitään minkä missään palvelussa voisi tulkita bannaussyyksi. Mutta huomenna tuo nyt toivottavasti selviää kunhan Sonyn tukinumero aukeaa. Jos ei, niin nakkaan tuon paskan jontkaan tai trokaan eteenpäin ja pysyn jatkossa kaukana tällaisesta säädöstä.
Todennäköisesti kyseessä on se, että yritit ostaa plussaa luottokorteilla jotka eivät kelvanneet. Playstation taitaa tulkita ostoyrityksen kortilla joka ei toimi jostain syystä, yritykseksi "varastaa" pelejä. Steamissä on vissiin sama homma, että tili bannataan jos ostaa kortilla jonkun tuotteen jonka jälkeen tyhjentää itse tilin ennen rahan lähtemistä tililtä. Netissä on paljon sivuja joissa myydään varastetuilla luottokortilla ostettuja pelejä tai tunnuksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 462
Todennäköisesti kyseessä on se, että yritit ostaa plussaa luottokorteilla jotka eivät kelvanneet. Playstation taitaa tulkita ostoyrityksen kortilla joka ei toimi jostain syystä, yritykseksi "varastaa" pelejä. Steamissä on vissiin sama homma, että tili bannataan jos ostaa kortilla jonkun tuotteen jonka jälkeen tyhjentää itse tilin ennen rahan lähtemistä tililtä. Netissä on paljon sivuja joissa myydään varastetuilla luottokortilla ostettuja pelejä tai tunnuksia.
Joskaan noi esimerkit ei ole ollenkaan sama homma, jälkimmäisessä maksu menee näennäisesti läpi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
719
Täähän meni upeasti. Tänään tuli PS5 noudettavaksi, ja eikun nopeasti hakemaan automaatista jotta saisi pääsisi vielä tänään pelaamaan. Noh, kun on eka pleikkari itselläni sitten PS2, niin tietty ekana PS-tilin luontiin. Hyvä homma, tili luotu ja sitten PS Plussaa tilaamaan että pääsee käsiksi sen pelitarjontaan. Eipä vaan jostain syystä Sony hyväksy mitään mun luottokorteistani, ja kun sitten lopulta siirryn konsolilta tietokoneelle selvittelemään, niin eikö tuo ilmoita sisäänkirjautuessa että tilini on bannattu PSN-väärinkäytöksistä johtuen.

Tokihan tuossa nyt noin vartissa ehti tekemään vinon pinon väärinkäytöksiä, isoimpana varmaan se että yritän tyrkyttää Sonylle rahaa että pääsisin jotain pelaamaan. Ei ymmärrä. :confused: Huomenna varmaan sitten supportiin soittoa ja selvittelemään että mikä on homman nimi.
Se Sonyn heurestiikka on ihmeellisen tarkka.
Tukikaan ei yleensä keksi syytä bannaukselle.
Puhelinsoitolla muutama minsa ja banni saadaan poistettua.
Yleisin syy on käyttäjän oma luottokortin nettiesto tai maa-alue-esto tai ostoraja, joka on unohtunut fiksata ennen ostoja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 429
Itselläni on Paypal tili pleikkarissa, niin ainakaan sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 210
Paypal on kyllä hieno palvelu. Vuosikymmenen jo käyttänyt eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia. Käytän aina kun se vain on mahdollista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Homma selvitetty, mitään rikkeitä ei aspa nähnyt missään, ja tili oli jäädytetty turvallisuussyistä, ja epäili jotain häiriötä heidän järjestelmässään. Ja nyt ensimmäinen kortti mitä eilenkin yritin tuonne liittää, meni ilman mitään muutoksia läpi. Ehkä mä vaan olen niin epäilyttävä tyyppi että oli parempi bannata heti suorilta. Ei siis ehkä tarvii kiikuttaa tuota jätekatokseen sittenkään.

Mitkäs tällä on ns. "pakko pelata" pelejä, joko sitten PS4 tai PS5-puolelta?
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Kumma ettei vielä vajaan viikon myyntiin tulon jälkeen löydy mistään vertailukuvaa uuden 300g kevyemmän ja vanhan sisuskaluista. Yleensä tuollaiset tiedot julkaistaan pari päivää ennen virallista myyntiin tuloa jonkun innokkaan toimesta.
 

Tikiti

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
215
Homma selvitetty, mitään rikkeitä ei aspa nähnyt missään, ja tili oli jäädytetty turvallisuussyistä, ja epäili jotain häiriötä heidän järjestelmässään. Ja nyt ensimmäinen kortti mitä eilenkin yritin tuonne liittää, meni ilman mitään muutoksia läpi. Ehkä mä vaan olen niin epäilyttävä tyyppi että oli parempi bannata heti suorilta. Ei siis ehkä tarvii kiikuttaa tuota jätekatokseen sittenkään.

Mitkäs tällä on ns. "pakko pelata" pelejä, joko sitten PS4 tai PS5-puolelta?
Hienoa, että homma selvisi. Suosittelen katselemaan ps plus collectionista mikä olisi omaan makuun kiinnostavin. Itse suosittelen God of Waria.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 368
Homma selvitetty, mitään rikkeitä ei aspa nähnyt missään, ja tili oli jäädytetty turvallisuussyistä, ja epäili jotain häiriötä heidän järjestelmässään. Ja nyt ensimmäinen kortti mitä eilenkin yritin tuonne liittää, meni ilman mitään muutoksia läpi. Ehkä mä vaan olen niin epäilyttävä tyyppi että oli parempi bannata heti suorilta. Ei siis ehkä tarvii kiikuttaa tuota jätekatokseen sittenkään.

Mitkäs tällä on ns. "pakko pelata" pelejä, joko sitten PS4 tai PS5-puolelta?
Ehdottomasti Ratchet & Clank, sekä se PS4 ja uusi Rift Apart. Astros Playroom toki myös, sehän sulla jo onkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 429
Itse pelaisin ainakin Detroit: Become Human, Fallout 4, Ratchet and Clank, The Last of Us Remasted ja Until Dawn. Kaikki saa uusi PS5:sen omistaja ilmaiseksi, kunhan on plus jäsenyys.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
77
God of War myöskin sieltä Plussan puolelta on kyllä täyttä timanttia 60FPS moodissaan.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 578
Kumma ettei vielä vajaan viikon myyntiin tulon jälkeen löydy mistään vertailukuvaa uuden 300g kevyemmän ja vanhan sisuskaluista. Yleensä tuollaiset tiedot julkaistaan pari päivää ennen virallista myyntiin tuloa jonkun innokkaan toimesta.
Tätä minäkin ihmettelen. Uudet Prismasta saadutkin ovat jo vissiin näitä kevyempiä versioita, joten kun sitä noinkin hyvin on saatavilla niin luulisi jonkun innokkaamman tekniikkafriikin jo avanneen ja vertailleen jossain päin maailmaa. 300g on kuitenkin iso kevennys vaikka se olisi kokonaan heatsinkistä otettu, ja jotta noin ison poiston voisi tehdä, niin jotain muutakin pitää muuttua. Kiinnostaa onko esim. chipin viivanleveyttä muutettu pienempään, jolla virran kulutus ja siten lämmön tuotto olisi vähäisempää. Pohjassa näyttää kuitenkin olevan sama 220V 1.65A molemmissa malleissa.
 
Viimeksi muokattu:

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 368
Itse pelaisin ainakin Detroit: Become Human, Fallout 4, Ratchet and Clank, The Last of Us Remasted ja Until Dawn. Kaikki saa uusi PS5:sen omistaja ilmaiseksi, kunhan on plus jäsenyys.
Kyllä Fallout 4 kokemus jää aika tyngäksi jos sitä lähdet konsolilla pelailemaan.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 578
Hyvä peli se silti on vaikkakin vain 30fps edelleenkin. Kannattaa silti pelata kun PS+ kylkiäisenä sen saa. Muuten vähän sama kuin RDR2, että aika paljon nätimpi ja paremmin pyörii PC:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 736
Tätä minäkin ihmettelen. Uudet Prismasta saadutkin ovat jo vissiin näitä kevyempiä versioita, joten kun sitä noinkin hyvin on saatavilla niin luulisi jonkun innokkaamman tekniikkafriikin jo avanneen ja vertailleen jossain päin maailmaa. 300g on kuitenkin iso kevennys vaikka se olisi kokonaan heatsinkistä otettu, ja jotta noin ison poiston voisi tehdä, niin jotain muutakin pitää muuttua. Kiinnostaa onko esim. chipin viivanleveyttä muutettu pienempään, jolla virran kulutus ja siten lämmön tuotto olisi vähäisempää. Pohjassa näyttää kuitenkin olevan sama 220V 1.65A molemmissa malleissa.
Ainakin 1115A-mallista kuuluu huhuja että WiFi-moduuli olisi vaihdettu, olisko samaa tehty sitten 1116A:lle myös?

Ja nyt tietty punnittu noiden jalustojen kanssa punnittu, vois nekin erikseen kattoa jos kiinnostaa. Oliskohan PS:lle olemassa jotain järkevää testiä millä vois kattoa että onko suorituskyvyssä olennaisia muutoksia?

Kyllä Fallout 4 kokemus jää aika tyngäksi jos sitä lähdet konsolilla pelailemaan.
Tämä on PC:llä jo pelattu onneksi niin ei tarvi miettiä.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 578
Kun PS5 "light" versiosta ei ole kunnolla informaatiota niin spekuloinpa hieman...

Virtalähde näyttäisi olevan ennallaan, pohjassa on edelleen 220-240V ja 1.65A. Sitä ei ole siis "kevennetty". Lisäksi pääpiirin 6nm versio on aikataulutettu syksylle 2022, ja en usko että on mitenkään mahdollista että se olisikin jo nyt käytössä. Eli piirikin lienee ennallaan. Muutoin piirilevy on lähes tyhjää täynnä, siellä ei tuon piirin lisäksi ole kuin muistit, SSD piirit ja niiden kontrolleri. Runko on jo valmiiksi muovia.

Painon puolesta oikeastaan ainoa keventämisen paikka on siis massiivinen heatsink. Uskoisin että jäähdytys on ollut ylimitoitettu. Verrattuna muihin tällä hetkellä käytössä oleviin konsoleihini, PS3 fattikseen ja PS4 Prohon. Näissä ulos tuleva ilma on parhaimmillaan tulisen kuumaa. Ehkä minulla ei ole kunnolla PS5:sta rääkkääviä pelejä, mutta PS5:n ulospuhaltama ilma on siihen verrattuna vain lämmintä, ei samalla tavalla kuumaa. Joten ehkäpä jäähdytyksestä onkin voinut vähentää sen 300g pois, se on kuitenkin kallis osa.

Kolmannen/neljännen käden tietona joku oli bongannut jostain ranskalaiselta keskustelupastalta että NMB-merkkisen tuulettimen tyyppi oli hieman muuttunut, aikaisemmin 2.4A speksillä oleva on korvattu 2.0A speksillä. NMB on jo valmiiksi niitä "hiljaisempia" tuulettimia. Niille, jotka ei ole niihin perehtyneet niin normisti sisältä löytyy joko Nidec, NMB tai Delta puhallin, joista Nidec on tämä äänekkäin hieman rallattavalla äänellä varustettu jota tuntuu olevan eniten liikkeellä, ja kaksi jälkimmäistä ovat hiljaisempia. Minulla on myös tuo "rallattava" tuuletin, ja elättelen toiveita että kun tyyppi on muuttunut, niin näitä vanhan speksin hiljaisia NMB:n tuulettimia tulisi enemmän markkinoille ja hinta laskisi järkevämpään luokkaan. Tosin rallattavakaan tuuletin ei ole mitään esim. PS4 Pro:hon verrattuna, eli kohtalaisen hiljeinen sekin on, pahus vaan kun tietää että voisi olla hiljaisempikin.

Heatsinkin lisäksi toinen kallis ratkaisu on nestemäinen metalli lämpötahnan sijasta, lisäksi se on haastava kokoonpanovaiheessa, ja jos se pääsee vuotamaan niin se oikosulkee helposti paikkoja. Olisipa mielenkiintoista tietää onko sekin katsottu ylimitoitukseksi, ja uusissa malleissa olisikin tavallinen lämpötahna?

Teardown videota odotellessa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 515
Niin no, esim hifissä korkea paino on laadukkaan laitteen merkki joten me jo konson omstajat voimme sitten ylpeillä raskaammilla plesoillamme.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
624
Onneksi oma on vanhaa mallia, ottaisin sen jo tuon videon perusteella sata kertaa sadasta. Ei mitään järkeä että jäähdytyksestä on pihistelty.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 578
TL;DR uusi tuuletin, uusi wifi ja paino on säästetty jäähdytyssiilistä. Uusi versio kävi näiden testissä 3-5 astetta kuumempana.

Kallista kuparia säästelty. :smoke:
Oho. Kyllä on heatsinkeissä eroa. Kuparit jätetty pois ja tosiaan todella paljon pienempi, silmämääräisesti arvioiden puolet pienempi. Ja ihmetyttää tuo wifi-moduulin päivitys, kun samalla on jätetty ylhäällä olevat antennit pois. Entisessä 4 antennia ja uudessa 2. No, kai se ei tarvitse niitä, voihan se olla että uusi moduuli toimii tarpeeksi hyvin kahdella.

Sinänsä minusta kuitenkin näyttää että lämmöt on hallussa astron leikkihuoneen pyöriessä, mutta kyllä tulee mieleen että mites sitten kun pelit osaa ottaa paremmin kaiken irti? Joutuuko uusi versio alentamaan taajuuksia enemmän kuin vanhempi versio? Virran kulutuksen pieni ero tosiaan selittynee prosessikertoimella, eli eri valmistuserästä tulevat chipit kuluttaa hieman enemmän tehoa kuin toisesta erästä valmistuneet. Nykyisillä viivanleveyksillä erot on jo aika isoja. Ja jos jouluksi 2022 tulee päivitetty chippi, niin sehän voi taas kestää enemmän rääkkäämistä, eli onko tässä nyt joku väliversio joka ei ole kovin optimaalinen? Se jäänee nähtäväksi mutta kieltämättä hieman huolestuttavalta näyttää näin alkuun.

Niin ja äänitesti jää vähän torsoksi kun videon vanhemmassakin mallissa on näköjään sattunut olemaan hiljainen Deltan tuuletin, eikä sitä Nidec:iä joka suurimmalla osalla tuntuu olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
235
Eikös tuo Austin Evans ole tunnettu xbox fanboy ja dissannu pleikkareita monessakin videossa? Digital Foundryn vertailua odotellessa...
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 210
Ei tuo uusi missään nimessä huono varmasti ole. Mutta kyllä nyt täytyy silti sanoa että onneksi tuli jo alkuvuodesta hommattua, niin on alkuperäistä designia oleva laitos käsissä :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 238
Viestejä
4 232 436
Jäsenet
71 182
Uusin jäsen
SuperKilppari

Hinta.fi

Ylös Bottom