Myyty PKS/Nurmijärvi: Lenovo Y510P - i5 4200M / 12 GB / GT 755M SLI / 1 TB hybridi

Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
528
Myytävä tuote: otsikon mukainen Lenovon peliläpystin
Hinta: 300 euroa käteistä. Kuitin kirjoitan pyydettäessä.
Tuote ostettu (mistä ja milloin): käytettynä tori.fi alkuvuodesta
Kuitti löytyy (takuu voimassa): ei/ei tietoa, tuskin voimassa ottaen huomiooon mallin iän (2013-2015)
Muuta: Käyttiksenä 64 bit Win 8.1 Pro, jonka palautusosio löytyy myös. Alkuperäinen muisti 4 + 2 = 6GB DDR3 päivitetty 8 + 4 = 12GB:iin. M.2-paikka vapaana (taitaa olla SATA III). Full HD-näyttö lienee TN, mutta yllättävä hyvä. Äänet myös läppäriksi hyvät, mainostavat itseään JBL:n kötöstyksinä. Kauppaan kuuluu vain itse kone ja laturi (alkuperäinen 170W), muuta en saanut itsekään.

Lenovon 15 tuuman peliläppäri hiukan vanhempaa vuosikertaa. Toimii. Myynnin syy: läppäreitä on jo aika monta ja tätä vaivaa näiden tyyppivika eli lämpenee enemmän kuin haluaisin. Ei ole minulla montaa kuukautta ollut, joten en ole ihan kaikkeani tälle ehtinyt vielä tehdä lämpöongelmia ajatellen. En tiedä onko se nyt sitten vika vai ominaisuus, lämmöt eivät nouse yli TDP:n salliman, mutta minusta liian ylös (yli 90 asteeseen).

Asensin tähän modatut biosit, joilla pääsee alivoltittamaan ja -kellottamaan sekä prossua (Intel Extreme Tuning Utilityllä) että näyttiksiä (nVidia Inspectorilla). Samalla lähti whitelistat eli esim. minkä vain wlan-kortin pitäisi käydä, itse olen mennyt vakiolla. Lämmöt tipahtivat, mutta ei tarpeeksi minulle. En ole tehnyt sen kummempia (rauta-)modeja, mutta jos ei laite lähde kiertoon ajattelin washer modia, eli jäähyn ruuveihin lisätään parit ohuet prikat, joiden avulla se istuisi tiukemmin. Toinen mietinnässä oleva on jäähyn vaihto, joko toiseen alkuperäisen kaltaiseen (kiero tai heatpipe viallinen?) tai sitten jos i7-versiolle on erilainen niin sellaiseen. Kolmas mahdollisuus on toisen näyttiksen (Ultra Bayssa) korvaaminen lisäjäähyllä, jos sellainen jostain löytyisi. Noiden lisäksi googlaamalla löytyy enemmän ja vähemmän hyviä ajatuksia pysyvämmistä rautamodeista. Onhan se kumma jos ei tämmöstä saa viilenemään varsinkin kun otetaan huomioon että tätä sai kaupasta myös i7-neliytimisenä. Prossu on muuten myös vaihdettavissa, eli ei ole tinattu kiinni. Se mitä olen pelannut (no joo, vanhaa pelikantaa) niin on toiminut nykimättä ja enempiä ihmettelemättä, ei kaatuiluja eikä kiinni leikkaamisia. Edellinen omistaja ilmeisesti ajellut myös melko nätisti, sanoi pelanneensa vain ja ainoastaan Civilizationia.

Sijainti: Nurmijärvi
Toimitustapa: Tuonti (Nurmijärvi, pks kympillä, muut sovitaan), nouto. En postita.
Maksutapa: Käteinen toimituksen yhteydessä. Ei takuuta eikä palautusoikeutta, kaupanteon yhteydessä saa katsoa toimivuutta.

Pistä viestiä samalle nickille gmailiiin jos haluat ostaa tai kysyä jotain. Vaihtoakin voi harkita, mutta joku järki ehdotuksiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 614
Viestejä
4 253 846
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Eero.hk

Hinta.fi

Ylös Bottom