Pitkäikäinen pelikonepaketti?

Liittynyt
19.04.2024
Viestejä
2
Hei, olen alkuvuodesta asti kartoittanut ja tutkinut komponentteja, millä tulisi optimaalinen lopputulos hyvään ja pitkäikäiseen pääasiassa peli PC:hen, mutta ajattelin vielä kysyä foorumin käyttäjien mielipiteitä/apuja.

Vanha PC on kestänyt ongelmitta nyt 10v, mutta alkaa veteleen viimeisiään eikä siinä ole vähään aikaan pyörinyt uudemmat raskaat pelit:
EMO: Gigabyte Z97X-Gaming 3
GPU: Gigabyte GTX 970
CPU: Xeon E3-1231 v3
Cooleri: Seasonic G-550

Seuraavan PC:n olisi 4k/1080p pelaamiseen ja astetta parempi kuin edeltäjänsä:
Datatronic ostoskori

Olen yrittänyt saada kokonaisuudesta hyvää lämpöjen, äänen sekä tehojen suhteen, olematta kuitenkaan hinnan suhteen liian kallis (>3000€ ei tunnu enää hyvältäo_O) varsinkin jos sillä pääsisi taas tehokäytössä useamman vuoden verran.

Kiitos jo etukäteen!
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 655
Kannattaa tosiaan mennä AMD:n AM5-alustalla koska se tarjoaa päivitettävyyttä, ja Ryzen 7800X3D on siihen parasta mitä rahalla saa. Emosta ja näyttiksestä voi säästää jonkin verran valitsemalla hieman halvempia malleja, ilman että menettää käytännössä mitäään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
328
Ihan hyvältä näyttää. Muutaman kympin pystyy säästämään vähän halvemmalla jäähyllä ja ssd:llä.



Tai:


Suorituskyvyssä ei ole Samsungiin verrattuna juurikaan eroa.

Ja pitkää ikää kun pelikoneelle haetaan, niin 2TB levytilaa tulee loppumaan kesken kun 100GB AAA-peleistä kirjastot täyttyy. Niin itse ehkä tekisin niin, että 1TB boottilevyksi, noista kolmesta hyvä valita, WD halvin, ja pelikirjastolle esim.:


Hintaa tulee enemmän, mutta myös 2,5 kertaisesti tilaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 603
Tuossa aloituspostauksen korissa onkin jo hyvät osat osattu valita, eli ei sen suhteen suuremmin tarvitse korjata mitään. Prossucoolerin tosiaan saa halvemmallakin, kuten tuo mainittu Peerless Assassin on erinomainen kapistus. Myös emolevyistä löytyy edullisempia malleja.

Näytönohjaimen vaihtaisin tähän, on 50 euroa halvempi ja löytyy nopealla toimituksella suoraan hyllytavarana:


Löytyykö asiallinen pelinäyttö jo omasta takaa?
 

pjl

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
124
Hyödynnä Asuksen cashback ja osta ProArt 4080 Super. Hintaa jää n. 1100 eur ja saat siron ja tyylikkään kortin, joka ei turhaa valaise ledeillä. Jäähy vähän snadimpi kuin monissa muissa, mutta ei tuo kyllä paljon lämpenekään.

Ryzen ei kummallista jäähyä kaipaa jos et kellotushommia harrasta. Komppaan aiempia: siitä voi hyvin nipistää. Mutta toisaalta muutama kymppi sinne tänne ei enää parin kuukauden päästä tunnu missään. Eli osta se mikä tuntuu hyvältä, vaikka pelkästään sen vuoksi että ”on paras” ;).

Powerin osalta varmistaisin että shiftin kanssa mahtuu vetämään johdot. Ehkä tuossa isommassa Torrentissa mahtuu. Ja varmista, että powerin mukana on myös virtakaapeli Nvidian kortille, niin ei tarvitse ostaa erikseen.

Itselläni on aika lailla sama setup kuin ostoskorissasi, kotelona on vaan compact. Hyvät on romut :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Hyödynnä Asuksen cashback ja osta ProArt 4080 Super. Hintaa jää n. 1100 eur ja saat siron ja tyylikkään kortin, joka ei turhaa valaise ledeillä. Jäähy vähän snadimpi kuin monissa muissa, mutta ei tuo kyllä paljon lämpenekään.

Ryzen ei kummallista jäähyä kaipaa jos et kellotushommia harrasta. Komppaan aiempia: siitä voi hyvin nipistää. Mutta toisaalta muutama kymppi sinne tänne ei enää parin kuukauden päästä tunnu missään. Eli osta se mikä tuntuu hyvältä, vaikka pelkästään sen vuoksi että ”on paras” ;).

Powerin osalta varmistaisin että shiftin kanssa mahtuu vetämään johdot. Ehkä tuossa isommassa Torrentissa mahtuu. Ja varmista, että powerin mukana on myös virtakaapeli Nvidian kortille, niin ei tarvitse ostaa erikseen.

Itselläni on aika lailla sama setup kuin ostoskorissasi, kotelona on vaan compact. Hyvät on romut :thumbsup:
Tämä on hyvä ehdotus. Siis ProArt on mielestäni sama kuin TUF, mutta taas enemmän kauneutta arvostavalle, vähemmän gamer ja enemmän kauniin funktionaalinen. Tietenkin, ledien puute ja pelkistetty ulkonäkö voi olla jollekin miinus, mutta minä tykkään.

Ulkonäöstä viis, tuo on mielestäni Asuksen toiseksi paras malli (paras = Strix). Niin jos se on halvempi kuin kilpailijan tuote, niin osta pois! Se on parempi jäähy, parempi VRM ja yleisesti parempilaatuiset osat. Itse ostaisin tuon, jos olisin 4080 Superia ostamassa.

Datatronic kyllä kokoaa koneen valmiiksi ilman näytönohjainta, niin se on vaan 5min helppo asennus. Tosin tonnin kortti, mutta tämä on niistä asennuksista helpoimpia. Verkkokaupasta kortti ja Datatronicista kone - näin suosittelen minäkin.

Sitten Asuksen Cashback on vähän luihu, eli rahojen saamisessa kestää maksimit ja niiden perään joutuu kyselemään. Tästä on ketju. Olen käyttänyt toki itsekin. Mutta siis, tässä joutuu vähän omaa vaivaa näkemään , mutta rahat olen aina saanut, kun olen ensin kysellyt niiden perään. Omatoimisesti eivät tulleet.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 452
Tuon ostokorin Corsair shift virtalaähde pitäisi toimia torrent kotelon kanssa ainakin löytyy kuvat missä on 1200w shift asennettu torrent koteloon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 809
Viestejä
4 204 529
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom