Pitkä työmatka

Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Olen muuten huomannut että aika moni ilmoittaa matkansa keston pelkästään liikennevälineessä istumallansa ajalla. Esim "tästä menee vaan 15min metrolla kotiin", todellisuudessa siihen tulee varmasti toiset lisää kävelyineen, rappukäytävineen jne.
Tämä on kyllä totta. Olennaista ja vaikuttaa varsinkin lyhyissä matkoissa aika paljon jos toinen puhuu "ovelta ovelle" ja toinen taas puhuu siitä mitä menee bussilla huristellessa. Varsinkin julkiset on tässä paha ja varsinkin silloin jos sisältää vaihdon. Tahtoo olla että sun on aina oltava (ok,riippuu kaupungista ja pysäkistä tietysti olennaisesti) n.5min aiemmin pysäkillä jotta minimoit myöhästymiset. Tuon jos kertoo kahdella niin helposti tulee yhden vaihdon reissussa helposti 10min ihan vaan odottelua..päivässä 20min ja viikossa yli tunti. Onneksi kun itse oon julkisilla kulkenut niin pysäkki niin vieressä ja GPS seuranta näyttää missä bussi menee. Treella tuo on hoidettu hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Olen muuten huomannut että aika moni ilmoittaa matkansa keston pelkästään liikennevälineessä istumallansa ajalla. Esim "tästä menee vaan 15min metrolla kotiin", todellisuudessa siihen tulee varmasti toiset lisää kävelyineen, rappukäytävineen
Tuli viime viikolla seurattua tarkemmin mitä siihen työmatkaan menee aikaan. 15-20 minuuttia siitä kun kotiovelle paiskasi kiinni kramppasi käsi työpaikan oven kahvassa. Suurimman eron matka-ajassa tuli rekkojen ohittelussa, kun niiden taakse oli kerääntynyt jonoa. "Yllättäen" aamulla puoli kuuden aikoihin oli vähiten liikennettä kun taasen puolenpäivän aikoihin oli jonomuodostelmaa toisella tavalla.
Matkaa tietä pitkin on 16km.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Ketjun nimi "Pitkä työmatka", aiheena pitkät työmatkat ja sitten postaukset on tyyliin "pyörällä 5 minuuttia". :facepalm:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Ketjun nimi "Pitkä työmatka", aiheena pitkät työmatkat ja sitten postaukset on tyyliin "pyörällä 5 minuuttia". :facepalm:
Niinno, ketjun aloittaja ei halua yli 20min työmatkoja, mutta ketjun otsikkona kuitenkin pitkä työmatka. Varmaan haetaan sitä mitä toiset kokevat pitkäksi työmatkaksi.

Itselle 45min suuntaansa oli liikaa ja muutin lähemmäksi työpaikkaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
457
Niinno, ketjun aloittaja ei halua yli 20min työmatkoja, mutta ketjun otsikkona kuitenkin pitkä työmatka. Varmaan haetaan sitä mitä toiset kokevat pitkäksi työmatkaksi.

Itselle 45min suuntaansa oli liikaa ja muutin lähemmäksi työpaikkaa.
Itse juuri aloitin työssä, jossa tulee keskimäärin 250 km/työpäivä (50 % työpäivistä etänä kylläkin, joten kun ajetaan, ajetaan sitten reilusti). Aikanaan vaimo kulki 5 v 400 km/pv. Tuommoinen tunti/suunta pitäisi mielestäni olla se te-toimistonkin vaatima työnhakuetäisyys. Sehän menee parhaimmillaan saman kaupungin sisäiseen siirtymiseen kaupunkialueella.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Mielenkiintoinen video siitä miten eräs hard working lady on ratkaissut pitkän työmatkan ongelman:



83 miles = 133km
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 875
Nykyään työmatka 20km sivu, noin 25minuuttia. Pari vuotta sitten oli vielä 65km sivu se oli vähän turhan paljo, talvella huonolla kelillä reilu 2h matkoihin
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
Oma nykyinen työmatka on linnuntietä 3km, omalla autolla 5km. Ajallisesti siihen menee 10 minuuttia, jos ei jää jumiin kaikkiin liikennevaloihin.

Kaveri joka asui ennen ihan tässä vieressä oli työmatka myös 5km, julkisilla siihen meni 1-1,5h riippuen siitä miten vaihdot onnistuivat. Itse kellotin autolla 7 minuuttia samaan matkaan. Sittemmin hän muutti kauemmas ja alkoi kulkemaan omalla autolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 065
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom