Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minusta on oikeastaan jännää, että ihmiset vaihtavat mielummin työpaikkaa kuin asuinpaikkaansa. Kukaan ei edes vaikuta harkitsevan muuttoa lähemmäs töitä, mutta töiden vaihtoa lyhyen työmatkan perässä haikailee moni.
Itse olen valinnut asuinpaikkani hyvinkin tarkasti nimenomaan työmatkan mukavuuden mukaan vuosien ajan ja vaihtanut tarpeen mukaan.
Minusta on oikeastaan jännää, että ihmiset vaihtavat mielummin työpaikkaa kuin asuinpaikkaansa. Kukaan ei edes vaikuta harkitsevan muuttoa lähemmäs töitä, mutta töiden vaihtoa lyhyen työmatkan perässä haikailee moni.
Itse olen valinnut asuinpaikkani hyvinkin tarkasti nimenomaan työmatkan mukavuuden mukaan vuosien ajan ja vaihtanut tarpeen mukaan.
Johan pelkästään autolle kulkemiseen menee aikaa? Jättävätköhän nämä ihmiset jotain laskematta työmatkoistaan?
Ehkä jos asuu yksin vuokralla. Mutta paha kai se on muutella jos ei ole sinkku. Jos muuttaa vaan toisen työn perässä niin toisella sitten ehkä kohtuuton matka. Riippuu toki tilanteesta.Minusta on oikeastaan jännää, että ihmiset vaihtavat mielummin työpaikkaa kuin asuinpaikkaansa. Kukaan ei edes vaikuta harkitsevan muuttoa lähemmäs töitä, mutta töiden vaihtoa lyhyen työmatkan perässä haikailee moni.
Mitä ihmettä? Erittäin tyypillinen työmatkan kesto autolla tai pyöräillen. Joukkoliikenteessä lieneekin harvinaista, että ihan noin nopeasti pääsee mihinkään.Tämän ketjun työmatka-aikoja tulee vähän ihmeteltyä, miten kenelläkään voi mennä 20min työpaikalle joitain poikkeuksia lukuun ottamatta (asuu työpaikalla/sen vieressä)? Johan pelkästään autolle kulkemiseen menee aikaa? Jättävätköhän nämä ihmiset jotain laskematta työmatkoistaan?
Niin, minulla menee 12min ovelta ovelle kävellen tai vähän bussin saapumistuurista riippuen n. 7-10min. Ydinkeskustaan/rautatieasemalle riippuen siitä että ottaako lähijunaa vai ratikkaa ja mihin on tarkalleen menossa n. 10-15min. Ravintoloita, kauppoja, leffateattereita jne. on alle 15min kävelyetäisyydellä tarjolla vaikka kuinka ja harvaan aktiviteettiin siirtymiseen saa uhrattua yli 20min.Tämän ketjun työmatka-aikoja tulee vähän ihmeteltyä, miten kenelläkään voi mennä 20min työpaikalle joitain poikkeuksia lukuun ottamatta (asuu työpaikalla/sen vieressä)? Johan pelkästään autolle kulkemiseen menee aikaa? Jättävätköhän nämä ihmiset jotain laskematta työmatkoistaan?
Tällä hetkellä työmatka, joka ennen kesti aina alle 15 minuuttia ja yleensä oli noin 12 minuutin pintaan, kestää noin 30 - 50 minuuttia. Syynä tähän valtaisa koko moottoritiepätkän (siis työmatkallani oleva) mittainen remontti. On aika syvältä. Ja remonttialueen voi toki kiertää, mutta matka ei nopeudu, kun moni muukin yrittää sitä samaa. Aikatauluja ei juuri voi rukata lasten hoitoaikojen takia. On siis vaan kärsittävä. Syynä kärsimykseen siis Pohjantien remontti Oulun kohdalla ja tästä ilosta nautitaan vielä reilu kolme vuotta.
Sähköpyörä ratkaisi itsellä tämän ongelmanMatkaa 10,5 km suuntaansa. Autolla n. 13 min, julkisilla n. 50 min ja pyörällä n. 25 min. Autolla ja julkisillä tulee kuljettua, perheessä kun ei ole kuin yksi auto. Fillari olisi ehkä mieluisin mutta hitto kun duunissa ei ole suihkua, koko matka yhtä ylä- ja alamäkeä, hikihän siinä tulee.
Tää on kyllä paha! Tiedän kun samaa suhaillut itsekin, tosin ei ole päivittäinen työmatka joten pääsen helpolla.Tällä hetkellä työmatka, joka ennen kesti aina alle 15 minuuttia ja yleensä oli noin 12 minuutin pintaan, kestää noin 30 - 50 minuuttia. Syynä tähän valtaisa koko moottoritiepätkän (siis työmatkallani oleva) mittainen remontti. On aika syvältä. Ja remonttialueen voi toki kiertää, mutta matka ei nopeudu, kun moni muukin yrittää sitä samaa. Aikatauluja ei juuri voi rukata lasten hoitoaikojen takia. On siis vaan kärsittävä. Syynä kärsimykseen siis Pohjantien remontti Oulun kohdalla ja tästä ilosta nautitaan vielä reilu kolme vuotta. Ja matkahan ei ole pitkä, mutta ajallinen kesto on muuttunut aivan käsittämättömäksi.
Homman piti olla selvä tuolloin 2019 syksyllä, mutta havaitsivat, että siltojen kantavuus ei ole sitä mitä niiden piti olla. Pitää siis rakentaa uudet sillat kokonaisuudessaan sen sijaan, että olisivat rakentaneet vain sen uuden kevyenliikenteen väylän kummallekin puolelle siltoja. Aikaa menee arvioiden mukaan 2 - 2.5 vuotta kauemmin kuin alkuperäisellä mallilla.Tää on kyllä paha! Tiedän kun samaa suhaillut itsekin, tosin ei ole päivittäinen työmatka joten pääsen helpolla.
Mulla oli mielikuva että homman pitäisi olla about valmis syksyllä 2019, eikö näin sitten olekaan? Kyllähän tuosta aiheutuu ihan mielettömän kulut ihan vaan jos miettii että tuhannet ihmiset istuvat päivittäin vaikkapa puoli tuntia enemmän autoissaan. Siis ihan vaan se kuinka mielettömästi aikaa menee enemmän.. No,ei kai tuollaiseen tietyöprojektiin ole mitään helppoa ratkaisua.
Hitaita kilometrejä...17 kilsaa suuntansa eli tunnin julkisilla. Bussi-metro-kävely. Mikäs siinä torkkuessa.
Semmoista se on, kun matkaa seutuliikenteessä pk-seudulla kombolla bussi-metro-bussi. Tai vaihtoehtoina on bussi-juna-metro-bussi tai bussi-bussi+kilometrin kävely.Hitaita kilometrejä...
Itselläni 9km matka, jonka ajaa n. 10 minuutissa.
Tämä on kyllä totta. Olennaista ja vaikuttaa varsinkin lyhyissä matkoissa aika paljon jos toinen puhuu "ovelta ovelle" ja toinen taas puhuu siitä mitä menee bussilla huristellessa. Varsinkin julkiset on tässä paha ja varsinkin silloin jos sisältää vaihdon. Tahtoo olla että sun on aina oltava (ok,riippuu kaupungista ja pysäkistä tietysti olennaisesti) n.5min aiemmin pysäkillä jotta minimoit myöhästymiset. Tuon jos kertoo kahdella niin helposti tulee yhden vaihdon reissussa helposti 10min ihan vaan odottelua..päivässä 20min ja viikossa yli tunti. Onneksi kun itse oon julkisilla kulkenut niin pysäkki niin vieressä ja GPS seuranta näyttää missä bussi menee. Treella tuo on hoidettu hyvin.Olen muuten huomannut että aika moni ilmoittaa matkansa keston pelkästään liikennevälineessä istumallansa ajalla. Esim "tästä menee vaan 15min metrolla kotiin", todellisuudessa siihen tulee varmasti toiset lisää kävelyineen, rappukäytävineen jne.
Olen muuten huomannut että aika moni ilmoittaa matkansa keston pelkästään liikennevälineessä istumallansa ajalla. Esim "tästä menee vaan 15min metrolla kotiin", todellisuudessa siihen tulee varmasti toiset lisää kävelyineen, rappukäytävineen
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.