PinePhone-älypuhelimen UBports Community Edition julkaistu

PostmarketOs softista tuolloin käytettävin ja taitaa olla sitä edelleen, tarkoituksena tilailla pinephone pro ja alkaa testailemaan sitä, suorituskykyä pitäisi olla huomattavasti enemmän kuin vanhemmassa pinephonessa, sekä tuo heidän näppäimistökotelonsa jäi myös testaamatta.
Lisäksi eri käyttisten boottaaminen masiinalla on helpottunut, alkaisiko vihdoinkin arm-laitteille ilmestyä standardi boottiloaderi.
Itseäni kiinnostelisi Fairphone 5, mutta täytyy kyllä odottaa hintojen reilua laskua ensin.

Noniin, nyt olisi aika sitten hypätä postmarketOS leiriin, käyttöliittymäksi ajattelin sxmo. Pyöriikö forumilla vielä pinephone käyttäjiä, pro mallia itse ajattelin ja tuota pine64:n näppäimistökoteloa

Noniin, nyt olisi aika sitten hypätä postmarketOS leiriin, käyttöliittymäksi ajattelin sxmo. Pyöriikö forumilla vielä pinephone käyttäjiä, pro mallia itse ajattelin ja tuota pine64:n näppäimistökoteloa
Ei suositella Pro mallille, ellei halua tukea kehitystä (ei kovin hyvä jokapäiväiseen käyttöön mielestäni)
WARNING: At present the PinePhone Pro should be considered a development platform. Don't get one unless you intend to contribute to development!

Pinephonea aikoinaan mietin, mutta niin paljon ongelmia pelkässä puhelin käytössä jopa, niin eipä omaan käyttöön soveltunut. Liekkö akku kestää nykyään paremmin, ettei tarvii ladata moneen kertaan päivässä.

Itse olen siirtymässä GrapheneOS käyttäjäksi, kun tuli tuo Pixel 9 Pro ostettua julkaisussa. Siinä on kyllä hyvin rajoitettu/poistettu Googlen lonkerot pois. Jollan SailFish ollut käytössä yli vuosikymmen, mutta ongelmat etenkin pankkisovelluksien kanssa vaan pahenee, joten joutuu luopumaan sen käytöstä.

Kyllä se vaan nykymaailma koko ajan enemmän pakottaa Android/IOS käyttäjäksi, jos haluaa hyödyntää palveluita.

Varmaan kannattaa ihan Pinephone ketju luoda, jos enemmän keskustelua haluaa...

Ei suositella Pro mallille, ellei halua tukea kehitystä (ei kovin hyvä jokapäiväiseen käyttöön mielestäni)
WARNING: At present the PinePhone Pro should be considered a development platform. Don't get one unless you intend to contribute to development!

Pinephonea aikoinaan mietin, mutta niin paljon ongelmia pelkässä puhelin käytössä jopa, niin eipä omaan käyttöön soveltunut. Liekkö akku kestää nykyään paremmin, ettei tarvii ladata moneen kertaan päivässä.

Itse olen siirtymässä GrapheneOS käyttäjäksi, kun tuli tuo Pixel 9 Pro ostettua julkaisussa. Siinä on kyllä hyvin rajoitettu/poistettu Googlen lonkerot pois. Jollan SailFish ollut käytössä yli vuosikymmen, mutta ongelmat etenkin pankkisovelluksien kanssa vaan pahenee, joten joutuu luopumaan sen käytöstä.

Kyllä se vaan nykymaailma koko ajan enemmän pakottaa Android/IOS käyttäjäksi, jos haluaa hyödyntää palveluita.

Varmaan kannattaa ihan Pinephone ketju luoda, jos enemmän keskustelua haluaa...
Joo, tuon pron ongelmista olen kuullut, mutta ilomielin otan haasteen vastaan. Itselleni säätäminen on elämäntapa enkä juurikaan hyödynnä mitään ns normaaleja mobiilipalveluita niin näen tämän itselleni oikein hyvänä ratkaisuna. Sailfish oli kyllä loistava, mielelläni olisin nähnyt sen menestyvän duopolin mobiilikäyttöjärjestelmien siaan. Itselleni androidin tai iosin käytä tai itke ja käytä ideologia ei todellakaan ole omiaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 440
Jäsenet
74 798
Uusin jäsen
STW1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom