PineBook Pro ?

Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
831
Ihmettelin kun ko. linux arm läppärille ei ollut omaa ketjua ja noh päätin laittaa tulille. :)
Itseäni todella paljon kiinnostaisi moinen härpätin. Ei kellään täällä ole kokemuksia laitteesta.
Mistä tuon toimitus on ? Eli onko 199$ läppäri suomessa kuitenkin 199$ + postikulut + alvi + nönnönöö jotain muuta ?

Youtubesta olen jotain katsellut ja ainakin Manjaro vaikuttaisi ihan ok käyttikseltä tuohon.

PINEBOOK Pro | PINE64
Pinebook Pro - PINE64
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
89
Minulta löytyy kyseinen laite ja tätäkin kirjoittelen juuri kyseisellä koneella :)

Kone lähetettiin Hong Kongista DHL kuriirin kuljettamana. Tilasin koneen mukana myös NVMe-adapterin ja hinta postikuluineen näille 226 euroa. Tulli vielä verotti tämän päälle 53 euroa. Tullaus kannattaa hoitaa itse sillä DHL hoitama tullaus maksaa verojen päälle +20 euroa. Tullauksesta saa ohjeet tekstiviestillä.

Manjaroa tällä ajelen ja on luultavasti paras käyttis tälle tällä hetkellä. Vakiona tullut Debian vaikutti hieman purkkaviritykseltä.

Joitain plussia ja miinuksia mitä tulee nyt mieleen:

++
Hyvä simppeli design, ei mitään logoja jne. Ohut ja todella kevyt! Laadukkaan tuntuinen.
Näyttö on ok, FullHD, ei kuolleita pikseleitä tai muitakaan virheitä. Kirkkauttakin ihan tarpeeksi.
Näppäimistö on yllättävän hyvä. Tällä naputtelee koodia ihan mielellään.
Ei tuuletinta eli täysin äänetön.
Akku kesto, nettiä selaillessa ehkä joku 8-9 tuntia.

--
Trackpad on todella nihkeä. Pienet tarkat liikkeet on vaikeita, esim. ikkunan reunasta koittaa muuttaa ikkunan kokoa niin osuminen on vaikeaa. Firmware päivityksen olen kyllä ajanut ja paransi tilannetta hieman, mutta ei korjannut täysin.
Kaiuttimien ääni on surkea. Lisäksi kaiuttimista kuuluu häiritsevä vinkuna ääntä toistaessa. Tämä vissiinkin joku ajuri ongelma, joten korjaantunee jossain vaiheessa. Mua ei niin paljoa haittaa kun kuulokkeita mielummin käytän.
Softatuki. ARM alustalle ei löydy joitain suosittuja sovelluksia, esim Dropbox, Discord. Mutta näitä voi onneksi vaikka selaimella käyttää.

Ihan mukava laite hintaisekseen. Ei tätä isovanhemmille kannata hommata, mutta virittelijälle ja harrastajalle oikein hauska vehje. Pinen foorumeilta kannattaa lueskella kokemuksia ja tutkia distro valikoimaa.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 542
Itse myös hommasin kyseisen masiinan ja juri sillä tätä kirijoittelen. Ylempänä olevat kommentit pitävät paikkansa itselläni pyörii koneessa debian. Sanotaanko näin että loistava kone harrastajalle ja nörtille joka jaksaa säätää ja värkkäillä mutta ei tavikselle
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 542
Yritän kääntää pamfrost 3d ajureita pinebook prolle näillä ohjeilla ja skriptillä. Skripti ja ohjeet alla linkissä
Prosessi toimii muuten jees forumilla oleva skripti asentaa kehitysympäristön mutta lopussa antaa seuraavan virheen. Onko porukalla tästä kokemusta. Miten saisin varmistettua että käytössä on UTF8 terminaalissa jne
WARNING: You are using 'ANSI_X3.4-1968' which is not a a Unicode-compatible locale.
WARNING: You might see errors if you use UTF-8 strings as filenames, as strings, or as file contents.
WARNING: Please switch to a UTF-8 locale for your platform.
The Meson build system
Version: 0.37.1
Source dir: /home/rock/Development/UPSTREAM/mesa
Build dir: /home/rock/Development/UPSTREAM/mesa/pbp-build
Build type: native build

Meson encountered an error in file meson_options.txt, line 21, column 0:
Unknown type array.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Oletko nähnyt käytettyä mallia myynnissä Suomessa? Huuto.netissä ja Torissa ei ole löytynyt kun pari kertaa olen etsinyt, eikä foorumin kauppa-alueeltakaan ainuttakaan.

Ulkomaiden postikuluja ei ainakaan huvita maksaa, enkä harkitse uuden mallin ostoa.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 542
Oletko nähnyt käytettyä mallia myynnissä Suomessa? Huuto.netissä ja Torissa ei ole löytynyt kun pari kertaa olen etsinyt, eikä foorumin kauppa-alueeltakaan ainuttakaan.

Ulkomaiden postikuluja ei ainakaan huvita maksaa, enkä harkitse uuden mallin ostoa.
Käytettynä pinebookkeja tuntuu liikkuvan vähemmän jos ollenkaan, en ainakaan suomessa käytettyjä koneita ole nähnyt
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Käytettynä pinebookkeja tuntuu liikkuvan vähemmän jos ollenkaan, en ainakaan suomessa käytettyjä koneita ole nähnyt
Käytettyä rautaa myyvät kaupat eivät varmaan ota satasen tai kahden koneita myyntiin alhaisen katteen vuoksi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 646
Viestejä
4 197 270
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom