Pikkuveljen parhaiden arvoitus

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
60
Kaikki varmaan tietävät karkkirasian nimeltään Pikkuveljen parhaat. Kyseessä on tuote jota koululaiset yleensä myyvät kerätäkseen rahaa esimerkiksi luokkaretkiin. Näitä karkkeja tulee ostettua oikeastaan aina kun on tilaisuus, vaikka hinta on melko tähtitieteellinen 7 euroa per rasia.

Koska nämä karkit ovat mielestäni hyviä, ilmeisesti muutkin pitävät sillä karkit ovat valmistajan suosituimpia, haluaisin tilata niitä tukkupakkauksessa kotiin enemmän ja kenties halvemmalla.

Niinpä tiedustelin valmistajalta mistä esimerkiksi ne rasiassa olevat englannintoffeet tulevat, mutta he haluavat itse pitää asian salaisuutena eivätkä kerro valmistajaa. Olen karkkipapereiden perusteella pyrkinyt etsimään samanlaisia, mutta en ole niitä yhdeltäkään valmistajalta löytänyt.

Onko techiläisillä tietoa mistä nämä karkit kenties tulevat?
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
45
Pikkuveljen Paras Toffeesekoitus. Paino 415 gr. Ainekset:Glukoosisiirappi, sokeri, kasvisrasva (palmu, kovetettu kookos), kondensoitu rasvaton maito, kaakaovoi, kokomaitojauhe, kaakaomassa, voi, maitoherajauhe, laktoosi (peräisin maidosta), maito, maitorasva, rasvaton maitojauhe, liivate, dekstriini, suola, emulgontiaine (soijalesitiini, rasvahappojen mono- ja diglyseridit), hyytelöimisaine (arabikumi), happo (sitruunahappo), aromiaineita, piparminttuöljy, lakritsauute, salmiakki, kosteuden säilyttämisaine (glyseroli), väriaineita (kasvihiili, punajuuriväri, beta-apo-8’-karotenaali, karoteeni). Saattaa sisältää pähkinöiden ja mantelin jäänteitä. Valmistettu Englannissa ja Hollannissa.

Tossa "resepti" voit vaikka itse tehdä, vaikuttaa herkulliselta ja terveelliseltä!

Ps. On kyllä kilohinta kohdillaan tuollaiselle moskalle yök! Ilmeisesti noita kauppaamaan laitetaan lapset varainkeruun ja hyvinvoinnin nimissä.
Mantelitkin kilohinnaltaan halvempia, joista tuossa varoitellaan. Myisivät niitä, niin kansanterveys edes hieman paranisi, ainiin muttei niistä saa tuollaisia voittoja! No ainakin joku voittaa, mut se tuskin oot sinä.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
60
Pikkuveljen Paras Toffeesekoitus. Paino 415 gr. Ainekset:Glukoosisiirappi, sokeri, kasvisrasva (palmu, kovetettu kookos), kondensoitu rasvaton maito, kaakaovoi, kokomaitojauhe, kaakaomassa, voi, maitoherajauhe, laktoosi (peräisin maidosta), maito, maitorasva, rasvaton maitojauhe, liivate, dekstriini, suola, emulgontiaine (soijalesitiini, rasvahappojen mono- ja diglyseridit), hyytelöimisaine (arabikumi), happo (sitruunahappo), aromiaineita, piparminttuöljy, lakritsauute, salmiakki, kosteuden säilyttämisaine (glyseroli), väriaineita (kasvihiili, punajuuriväri, beta-apo-8’-karotenaali, karoteeni). Saattaa sisältää pähkinöiden ja mantelin jäänteitä. Valmistettu Englannissa ja Hollannissa.

Tossa "resepti" voit vaikka itse tehdä, vaikuttaa herkulliselta ja terveelliseltä!

Ps. On kyllä kilohinta kohdillaan tuollaiselle moskalle yök! Ilmeisesti noita kauppaamaan laitetaan lapset varainkeruun ja hyvinvoinnin nimissä.
Mantelitkin kilohinnaltaan halvempia, joista tuossa varoitellaan. Myisivät niitä, niin kansanterveys edes hieman paranisi, ainiin muttei niistä saa tuollaisia voittoja! No ainakin joku voittaa, mut se tuskin oot sinä.
Kiitos vastauksesta, ennen tätä olinkin luullut että kyseiset karkit ovat terveystuotteita. Maailmani mullistui.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Nämä Kakkutukun rasiat kutistuivat viime joulukaudelle melkoisesti mutta hinta pysyi samana. Meidän tytön ope oli halunnut näitä myyntiin, ilmoitin että en kehtaa pyytää tyttöä myymään noilla hinnoilla mutta palautetaan kaikki plus rahaa joka korvaa menetetyn tuoton. Nykyään kun peruskoulussa ei saa pyytää rahaa suoraan retkiin niin markkinat aukesi paremmin näille karkki-keksi-sukka-veskipaperi-ymym-kerhokaupoille
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Juuri viikonloppuna tuli näitä taas paketillinen ja sehän meni melkein saman tien. Sisältö tuntuikin onnettoman pieneltä. Mikäs näistä on se osuus jonka luokka/seura saa, kun paketista maksetaan 7€?

Mielelläänhän näitä ostaa tukemisen vuoksi, mutta aina sitä rahankeräystä voisi tehdä tehokkaammin. Laitetaanko pojat firma pystyyn pro bono-periaatteella ja Kakkutukku kumoon? :D
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Nämä Kakkutukun rasiat kutistuivat viime joulukaudelle melkoisesti mutta hinta pysyi samana. Meidän tytön ope oli halunnut näitä myyntiin, ilmoitin että en kehtaa pyytää tyttöä myymään noilla hinnoilla mutta palautetaan kaikki plus rahaa joka korvaa menetetyn tuoton. Nykyään kun peruskoulussa ei saa pyytää rahaa suoraan retkiin niin markkinat aukesi paremmin näille karkki-keksi-sukka-veskipaperi-ymym-kerhokaupoille
Eikö muka ? Ainakin oman 5 luokkalaisen tyttäreni opettajalta on tullut ihan wilmaan viestiä, että sellainen ja sellainen retki tulossa, ja tarvisi tämän verran rahaa tuoda kouluun. Eikä siinä mitään ongelmaa. Näin ollaan sovittu vanhempainilloissa. Mieluummin minä muksun mukana sen rahan laitan, kuin alan myymään jotain krääsää / karkkeja tutuille ja tuntemattomille :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Kaikki varmaan tietävät karkkirasian nimeltään Pikkuveljen parhaat. Kyseessä on tuote jota koululaiset yleensä myyvät kerätäkseen rahaa esimerkiksi luokkaretkiin. Näitä karkkeja tulee ostettua oikeastaan aina kun on tilaisuus, vaikka hinta on melko tähtitieteellinen 7 euroa per rasia.

Koska nämä karkit ovat mielestäni hyviä, ilmeisesti muutkin pitävät sillä karkit ovat valmistajan suosituimpia, haluaisin tilata niitä tukkupakkauksessa kotiin enemmän ja kenties halvemmalla.

Niinpä tiedustelin valmistajalta mistä esimerkiksi ne rasiassa olevat englannintoffeet tulevat, mutta he haluavat itse pitää asian salaisuutena eivätkä kerro valmistajaa. Olen karkkipapereiden perusteella pyrkinyt etsimään samanlaisia, mutta en ole niitä yhdeltäkään valmistajalta löytänyt.

Onko techiläisillä tietoa mistä nämä karkit kenties tulevat?
Löytyykö pakkauksesta ey merkki? Siitä tiedät missä tehtaassa tehdään :)
Terveysmerkintä – Wikipedia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
505
Eikö muka ? Ainakin oman 5 luokkalaisen tyttäreni opettajalta on tullut ihan wilmaan viestiä, että sellainen ja sellainen retki tulossa, ja tarvisi tämän verran rahaa tuoda kouluun. Eikä siinä mitään ongelmaa. Näin ollaan sovittu vanhempainilloissa. Mieluummin minä muksun mukana sen rahan laitan, kuin alan myymään jotain krääsää / karkkeja tutuille ja tuntemattomille :D
Entinen duunikaveri myi näitä penskansa puolesta duunissa, kiersi jokaisen huoneen läpi ja ilmoitti että otat kaksi rasiaa, tässä vaihtoehdot ja tilinumero johon voi siirtää rahat, ei kukaan siihen mitään kehdannut sanoa, joten sai sellaiset 100 laatikkoa myytyä kerralla. Myyntimies mynttinen hoitaa hommat.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Eikö muka ? Ainakin oman 5 luokkalaisen tyttäreni opettajalta on tullut ihan wilmaan viestiä, että sellainen ja sellainen retki tulossa, ja tarvisi tämän verran rahaa tuoda kouluun. Eikä siinä mitään ongelmaa. Näin ollaan sovittu vanhempainilloissa. Mieluummin minä muksun mukana sen rahan laitan, kuin alan myymään jotain krääsää / karkkeja tutuille ja tuntemattomille :D
Opetushallitus - Kouluretket ja leirikoulut

Jos kyse on ihan opetukseen liittyvistä retkistä niin niiden kuuluisi olla maksuttomia. Meidän muksujen koulussa opettajat eivät hoida luokkaretkirahastoa vaan joku vanhemmista hallinnoi rahoja.

Meidän ala-asteella on retket rahoitettu kun kutosluokat järjestävät kukin yhden diskoillan ja lähes koko koulu osallistuu niihin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 399
Kyllä meilläkin isosiskon salaisia suklaaunelmia, kalsareita ja pesuaineita kaupitellaan. Listoja on välillä pöydällä, ja ne ostavat ketkä haluavat. Mitään tyrkytystä ei ole ollut. Pari kertaa olen ostanut jotain keksejä tai toffeeta työkaverien naposteltavaksi ja joku arpa joulukalenterikin tullut hankittua. Sitä mässyä ei kyllä viitsi kotiin tuoda, koska tulee sitten vedettyä ne yksin ja menee aika pikaisesti :lol:. Koska itse tulee ostettua laatua (ja usein siksi kallista) ja tarpeeseen, mitään kalsareita, sukkia tai kerrastoja en tulisi mieleenkään ostaa näistä. Pesuaineetkin saa marketista halvemmalla, tosin eipä idea taida ollakaan mikään BF dumppi.

Vai että on pakko ostaa tai muuten katsotaan kieroon :bored:. Olen kyllä sanonut ihan suoraan muutamalle, että jos ei ole varaa ylläpitää lapsia ja niiden harrastuksia, niin olisi kannattanut ajatella sitä ennen lasten hankkimista. Mikä minä olen maksamaan muiden ihmisten lasten harrastukset ja leirikoulut? Ihan samaa muutama muukin kollega sanonut päin naamaa kaupittelijoille. Meillä onneksi duunissa huumori pelaa, eikä kukaan ota näistä itseensä, mutta onhan tuo käytännössäkin muilla kulunsa maksattamista ja piparifirmat vielä vetää välistä. Jos joku vetää herneet nenään, niin omapahan on asiansa.

Pari kertaa käynyt kyllä mielessä myydä itse jotain huuhaata. Hakee kaupasta pari 50 lakun pakettia ja myy ne sitten 2€ / kappale sponssaamaan tiimin saunailtaa. Saisivat piparimyyjätkin välillä raottaa kukkaroaan oikeasti hyvään tarkoitukseen :).
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 097
Joskus 90-luvulla oli niitä ihme sulkatarroja tms mitä laittoivat kylille myymään. Pikkuveljen parhaat on hyviä, samoin oli joku isöisän keksit tms paketti. Paikallisen urheiluseuran nuoriso kävi ihan omatoimisesti myymässä vitosen lakupaketteja missä oli vielä peräti heidän oma printti kyljessä. Kyllä noita tulee osteltua jos kersat itse myy noita tai ovat siinä myyntitapahtumassa muuten mukana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 849
Viestejä
4 206 203
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
Blankd

Hinta.fi

Ylös Bottom