Pikatestissä Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse & Nitro+

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Ei toimi Asuksen R9 Nano. Kaikki Nanot ovat kuitenkin refuja.

Trixx boost on tosin turha gimmick, että saman tuloksen saa tehtyä tekemällä custom resoluution Radeon asetuksista. Trixx boost tekee tuon vain vähäsen kätevämmin.
Asuksella näyttää olevan oma bios noilla Nano korteilla.
TechPowerUp
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Esim GamingX jonka Avg.kulutus oli 270w ja silti viileämpi ja hiljaisempi kuin Asus Strix joka kulutti 236w
GamingX on massiivinen jäähy kuten myös useassa muussakin mallissa. Eli ei se Asuksen Strix jäähy ole ylivoimaisesti järein kun vertaa kilpailijoihin.

Lähde tälle listalle olisi kiva. Itse olen IO-techin lisäksi lähinnä Gamers Nexuksen ja Hardware Unboxedin testit katsonut läpi.

Tämä Navi olisi ollut kiva saada isompanakin piirinä markkinoille.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Täytyy kehua että tuo taulukko missä seurataan kellotajuuden vaihtelua ja muuta on todella valaiseva. Saa aivan erilailla kuvan siitä miten kortti elää käytössä. Pitäkää tuo taulukko ehdottomasti aina mukana.

Tuon taulukon perusteella Pulse tosiaan näyttäisi olevan pitkälti saman kaliiperin kortti kuin Gigabyten tekele, vain karvan verran hiljaisempi. Minä olen vertaillut paremman tiedon puutteessa kortteja niin, että olen luottanut ilmoitettuun 'gaming-kellotajuuteen', olettaen isomman lukeman tarkoittavan jämptimmin suunniteltua korttia, tiedostaen samalla sen ettei Navit hirveästi hyödy korkeammasta kellotaajuudesta ja tietty ääriraja on sama kaikille korteille. Harmillisesti myöskin AMD on lähtenyt näiden sekavien lukemien linjalle, enkä tämän Tekin arvostelun jälkeen ymmärrä että mitä ihmeen merkitystä noilla luvuilla on yhtään missään mielessä.

Hienoa että valoitatte siis kokonaiskuvaa ja nyt tiedänkin, että mustan perjantain tarjouksista Pulse ja Gigabyte ovat melkeinpä yhtä hyviä kortteja mitä nuo kymppejä enemmän maksavat. Odotankin merkittävään tarjoukseen tulevan nimen omaan näitä ns. heppoisempia malleja kuin huippumalleja.
Järkevästi olette antaneet myös toimituksen valinnan sille kortille missä on hinnan suhteen järkeä, eikä vaan yksinkertaisesti parhaalle suorittajalle hinnasta välittämättä. Oikein hyvää työtä!

Toiveena olisi vielä saada PowerColor 5700 XT Red Dragon testiin jos on mielenkiintoa, aikaa ja sen ilmaiseksi saa. Asrock 5700 XT Challenger olisi ihan mielenkiintoinen myös, vaikka arvata saattaa kortin olevan meluisa tekele, kun kerran Taichi jo on aika meluisa tekele jäähyynsä nähden.

PS. Vielä kun tässä ihmetteli niin tuo Nitro+ on kyllä todella vaikuttavasti äärimmilleen viritelty kortti ja silti hiljainen. Sapphire kasvattaa taas mainettaan, suorastaan erinomainen tekele.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
PS. Vielä kun tässä ihmetteli niin tuo Nitro+ on kyllä todella vaikuttavasti äärimmilleen viritelty kortti ja silti hiljainen. Sapphire kasvattaa taas mainettaan, suorastaan erinomainen tekele.
Parin viikon kokemuksella oli kyllä asiallinen tuo Nitro+. Eikös toi Sapphire ole (ainakin ollut) AMD:n sopimusvalmistaja referenssi korteille; hyvä syy/seuraus että tekee hyviä kortteja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 135
Viestejä
4 196 778
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom