• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Pikaruoka™ - kuvia ja jutustelua burgereista, kebabeista, pizzoista jne

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
196
Itse ymmärrän mitä tässä tarkoitetaan ja olen itsekkin huomannut saman seikan BKn purilaisissa.
Itsekin huomannut että ei enää alkuviehätyksen jälkeen BK maistu verrattuna esim. mäkkäriin. Sämpylät aivan liian tuhteja verrettuna muihin makuihin, vähän kuin söisi ranskanleipää vähillä täytteillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 816
Itsekin huomannut että ei enää alkuviehätyksen jälkeen BK maistu verrattuna esim. mäkkäriin. Sämpylät aivan liian tuhteja verrettuna muihin makuihin, vähän kuin söisi ranskanleipää vähillä täytteillä.
Toi oli aika hyvä kuvaus mitä itekkin huomannu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 816
Tullu tässä kesälomma kiertäessä kokeiltua pariakin uutta ruokamestaa. Kuvia ei valitettavasti ole.

Xmeal. Uusi ketju ainakin itselle. Kotimainen. Oli jossain kuppasessa tienvarsipaikassa jyväskylästä eteenpäin. En odotellut kovin kaksisia, mutta yllätti positiivisesti! Annos oli isoja ranut parempia kuin muissa pikaruokaloissa. Hamppari oli iso ja sijoittui maussa jonnekkin hesen ja burger kingin väliin. Eli ei niin teollinen kuin hese, mutta ei myöskään niin kotitekoisen makuinen kun BK. Just semmonen sopiva. Ei nyt lemppari mutta pesee BKn ja Hesen.

Scan Burger. Iso hamppari jossa ok täyttet ja määrä.,mutta ne pihvit.. Hyi helvetti. Niin teollisen makuisia ja näköisiä että puistattaa. Yh. En aio enää tuolta mitää ottaa.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Mikä Burger kingin hampurilaisista maistuu edes etäisesti kotitekoiselta?
Tämän haluaisin tietää itsekin. Kaikkien isojen ketjupaikkojen kaikki perusburgerit maistuu ympäri maapallon about samalta. Kaikki testattu: mäkkäri, hese, BK, Wendy's, Carls Jr, Ruotsin Max jne.

Eri paikoilla toki eri painotukset, mutta kärjistäen menitpä Tukholmassa Maxiin tai Kiinassa mäkkäriin niin samalta teolliselta se maistuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
BK:n hamppareista on kyllä kanahommelit ylivoimaisia. Se ihan perus long chicken jalapenoilla ja pekonilla (ja miksei juustollakin) on ihan hemmetin hyvää. Se BK:n valkoinen majoneesi sopii kuin nyrkki silmään siihen. Whopperit esim. melko mauttomia kun tosiaan pullaa ja pihviä lähinnä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
685
Tulipa kokeiltua Lidlin paistopisteen lihapiirakkaa ihan karvalakkina. Ihanan rapsakka pinta, sisältö hiukka suolaton, mutta riisissä oli mukava tuntuma. Paremmasta päästä, pieksi ainaki Cittarin vastaavan ja Pirkka lihapiirakat, joita yleensä ostan. Pitääpä täytteiden kanssa kokeilla.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 146
Taco Bell kokemuksia, mitä tuolta kannattaa testata?

Taco Bell Finland – Live Mas
Mä olen parit tacot ja tortillat käynyt kokeilemassa Taco Bellissä, ja sanoisin, että ihan hyvää on mutta vähän ylihintaista kyllä. Tuotteet eivät ole mitenkään kovin isoja hintaansa nähden.

Plussaa siitä, että kaikki tuotteet saa vegetäytteellä eli nyhtökauralla...

Kastike noissa on kyllä hyvää ja sitä saa kai Jenkkilässä ostettua kotiinkin.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
15 minuuttia autokaistalla vaikka ainoa asiakas, kotiin päästyä jo kylmää, melkein 9€ Burrito-ateria ja ei sen parempaa kuin itse tehtynä, ja vielä viimeinen haukku maistui oudosti astianpesuaineelle. Kiertäisin ko. lafkan kaukaa.
Oisko tuo saippuan maku tullut tuoreesta korianterista? Toisten suussa se maistuu saippualle ja syynä on geeniperintö. Onneksi kuulun siihen ryhmään, jolle se on herkkua.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 065
Oisko tuo saippuan maku tullut tuoreesta korianterista? Toisten suussa se maistuu saippualle ja syynä on geeniperintö. Onneksi kuulun siihen ryhmään, jolle se on herkkua.
No nyt kun tuon mainitsit niin hyvin mahdollista, korianteri maistuu itselle saippualta. Yritin katsoa ainesosaluetteloa, mutta nähtävästi sitäkään ei ole saatavilla.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Joo ko. kommentin voi sitten varmaan unohtaa. Mutta ensimmäiseksi kosketukseksi aika lähellä viimeistä, tai sitten pitää jotain täysin muuta kokeilla.
Ei ollut siis tarkoitus puolustella kioskin mättöjä. Enhän mä ole edes ikinä käynyt siellä, ja tuskin käynkään :D
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
On tullut melkein totaalinen kyllästyminen hampurilaisiin ja löysin Fafa'sista hyvän vaihtoehdon. Fafa'sin halloumi falafel pita on kyllä aivan helvetin hyvä annos, hintaakaan ei ole kuin 9,90€.

Mitä muut mieltä Fafa'sin tarjonnasta?
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Fafa'sin halloumi falafel pita on kyllä aivan helvetin hyvä annos, hintaakaan ei ole kuin 9,90€.

Mitä muut mieltä Fafa'sin tarjonnasta?
Itte otan kans tuon Fafasissa, hyhää on :kippis:

Mutta kun katsoo hintalappua ranujen ja juoman kanssa niin pitää sen jo ollakkin hyvää. ~15€ :beye:
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 374
Itte otan kans tuon Fafasissa, hyhää on :kippis:

Mutta kun katsoo hintalappua ranujen ja juoman kanssa niin pitää sen jo ollakkin hyvää. ~15€ :beye:
Itelle turhan tuhti annos ranuilla. Yleensä just ton yli kympin hiipivän hinnan takia nappaan kotona syötäväksi.

Se niiden kana on kanssa hyvää, tosin aika rasvaista joten uppoaa vaan tietyissä tilanteissa.
 

Wizand

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
362
Kontribuoidaanpa tähänkin ketjuun.
Porissa parhaat kebunkit irtoaa Turos heavy kebabista keskustasta. Suomalainen paikallinen pikkuputiikki. Taso on inan ehkä laskenut alkuajoista koska paikasta on tullut niin suosittu etenkin nyt kun Wolt tuli Poriin.
Ei taida riittä resurssit keittiössä. Mutta edelleen etenkin kebabit ja purilaiset ovat hyviä. Löytyy myös vegemuonaa niille jolleen moinen solvaus maistuu: Turo's Heavy Kebab
He ovat ilmeisesti avaamassa toista ravintolaa kauppakeskus Puuvillaan, josko se pikkasen tasaisi kuormaa.

Heittämällä parhaat purilaiset tekee Blind burger. Blind Burger - Hampurilaisravintola Porissa - Lähellä tuotettua ja mahdollisimman puhdasta! | Etusivu
Liha tulee tuosta läheltä Kuuminaisten karjatilalta ja sämpylät paikalliselta leipomolta jossa käytetään paikallisen olutpanimon (Rocking bear brewers) maltaita(/mäskiä?) leipomisessa.

Huokeemmat grillidarramätöt haetaan tietty Grilli Porista, etenkin makkaraperunat ja iso kokolihahampurilainen ovat klassikkoja

EDIT: Tässä tuli niin kauhee nälkä että taidanpa käydä tänään Turoksessa ja postaan kuvan annoksesta. Ja tuosta:
IMG_20190922_180248.jpg IMG_20190922_180242.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 110
Itsekin huomannut että ei enää alkuviehätyksen jälkeen BK maistu verrattuna esim. mäkkäriin. Sämpylät aivan liian tuhteja verrettuna muihin makuihin, vähän kuin söisi ranskanleipää vähillä täytteillä.
Vanha postaus, mutta ite kans tajusin vastikään että mikä BK:n burgereissa mättää. Lähestulkoon ainoat burgerit joissa tää iso määrä sämpylää ei oo ongelma on Whopperit juustolla (ja mieluiten tuplapihvillä) sekä oma suosikki Bacon King. Se pekoni siinä on just kuin itse tehty & rakkaudella paistettu, toisin kuin monien ketjujen mitäänsanomattomat löllölihat.

Hesessä on muuten ihan sama juttu, oma suosikkini on se listan isoin eli megahampurilainen, ainesten koostumus ja jakauma on siinä parhaimmillaan. Olisipa minimega vastaava, niin olis sit pienempään nälkäänkin hyvä vaihtoehto.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Hesburgerin kanatortilla+tavallinen hampurilainen on kyllä omaan makuun paras budjettidiili jos ei jaksa tedä ruokaa.

Harmi muuten että pikaruokapaikat eivät ole tuotteistaneet kotipaketteja ilman juomaa. Esim mäkkäristä hamppari+ranut on vissiin juoman kanssa saman hintainen kuin ilman juomaa. Miksi rahtaisin mukijuomaa kotiin kun kotona voi ottaa 1.5l pullosta mitä haluaa.

Jos joku tuo myyntiin meal in a box jutun jossa vaikka hamppari, ranut, ja vaikka pari wingsiä ilman juomaa laatikossa/pussissa niin menen kyllä kiljuen heti sinne
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
801
Hesburgerin kanatortilla+tavallinen hampurilainen on kyllä omaan makuun paras budjettidiili jos ei jaksa tedä ruokaa.

Harmi muuten että pikaruokapaikat eivät ole tuotteistaneet kotipaketteja ilman juomaa. Esim mäkkäristä hamppari+ranut on vissiin juoman kanssa saman hintainen kuin ilman juomaa. Miksi rahtaisin mukijuomaa kotiin kun kotona voi ottaa 1.5l pullosta mitä haluaa.

Jos joku tuo myyntiin meal in a box jutun jossa vaikka hamppari, ranut, ja vaikka pari wingsiä ilman juomaa laatikossa/pussissa niin menen kyllä kiljuen heti sinne
Tämä, ja itse tykkään maidosta ruokajuomana. Pikaruokaloissa jos haluaa maitoa, sen hinta on yleensä kohtuuton.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Yle on näemmä tehnyt jutun vaasalaisten kebabbiloiden lahjasta pikaruokagenrelle: tillimakaronista. Parasta parhautta. Kebabilla käydessä "salaatti" koostuu tillimakaronista, suolakurkkukuutioista ja peperoneista. :drool:

Mustamakkaran tuntevat kaikki, tillimakaronia ei juuri kukaan – vaasalaisten paikallisherkkua on varattu maisteltavaksi 2000 kaupunkilaiselle

Haastateltu pitää Vaasassa Illyrian's-pizzeriaa, joka on priimaluokkaa kebupaikkojen joukossa. Melko suosittu paikka myös: lounasaikaan parikymmentä asiakaspaikkaa sisältävässä ravintolassa on monesti pöytävarauksia. :D
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Tuota tillimakaroonia saa muuten myös Oulusta ja esim Ylivieskasta ja Kokkolasta myös.

Voi toki olla Vaasalaislähtöinen juttu :vihellys:
Tokihan parhaus on lähtenyt leviämään laajemmalle, eikä siinä ole mitään väärää ;)

Joskus 90-luvulla tuota en ainakaan ole muualla tavannut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Osaako joku suositella hyväksi havaittuja kastikkeita kotitekoisten pitakebabien väliin? Itse joskus tehnyt paseeratusta tomaatista kastiketta, mikä on ihan toimivaa, mutta nyt olisi hakusessa jos löytyisi kaupasta ihan jotain valmista.

Onko tuo Korv Görans kebabkastike mistään kotoisin?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Osaako joku suositella hyväksi havaittuja kastikkeita kotitekoisten pitakebabien väliin? Itse joskus tehnyt paseeratusta tomaatista kastiketta, mikä on ihan toimivaa, mutta nyt olisi hakusessa jos löytyisi kaupasta ihan jotain valmista.

Onko tuo Korv Görans kebabkastike mistään kotoisin?
Minä teen aina kotitekoisen kebabin kanssa mättömestarin kastikkeen. On hyvä kastike.
https://www.mättömestari.fi/resepti/kebab-kastike-tomaattipohjainen-ohje/

edit. Ja sitten kun luin uudestaan, niin haitkin juurikin kaupan valmista kastiketta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Sinappinen ja suht vahvan makuinen. Lihan maku jää taka-alalle.

Menee paremman putteessa tai jos ei huvita tehdä itse.
Näin vähän pelkäsinkin. Ei oikein tuommoinen sinappikastike kiinnosta. Kiitos.

Minä teen aina kotitekoisen kebabin kanssa mättömestarin kastikkeen. On hyvä kastike.
https://www.mättömestari.fi/resepti/kebab-kastike-tomaattipohjainen-ohje/

edit. Ja sitten kun luin uudestaan, niin haitkin juurikin kaupan valmista kastiketta.
Joo tämä itselläkin käytössä. Ajattelin jos kaupastakin löytäisi jotain valmiina.
Ehkäpä jatkan tällä vaan sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 816
Osaako joku suositella hyväksi havaittuja kastikkeita kotitekoisten pitakebabien väliin? Itse joskus tehnyt paseeratusta tomaatista kastiketta, mikä on ihan toimivaa, mutta nyt olisi hakusessa jos löytyisi kaupasta ihan jotain valmista.

Onko tuo Korv Görans kebabkastike mistään kotoisin?
Ei toimi, ei sitten vähäkään. Etikkaista ja kuin chilillä terästettyä salaattikastiketta.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 590
Mä olen yleensä siinä vaiheessa kun Korv Göransien paisto pannulla alkaa olla valmis niin kipannut tuollaisen garlic salsa tms purkin pannulle ja vielä
vähän lämmitellyt, toiminut ihan hyvin

 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Kohta se on taas, vuoden rahakkain päivä pizzerioille, 1.1.

Mikäs on oma darrasuosikkinne?

Itse ostan kohmelossa yleensä jonkun lihaisan peruspizzan, tyyliin Kebab Punasipuli Kinkku Majoneesi.

Mites muilla?
 

gb1

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
208
PepperoniMAKKARA-jalapeno-aurajuusto-punasipuli varmaankin uv päivänä odottelee tilaamista tai sitten kanakebab-fetajuusto-oliivi-punasipuli-pepperoniPAPRIKA.. mmmmmmm....
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 685
Krapulapäivänä jätetään hifistelyt väliin. Pekoni-Salami-Aura-Ananas on pitkään ollut perusvalinta. Rasvaa ja suolaa mihin ananas tuo just sopivasti kontrastia.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Seinäjoen ideaparkin burgerking on kyllä ollut pettymys. Pulleat sämpylät ja aivan oikeasti olemattomat täytteet saavat hampurilaiset maistumaan kastuneelta pahvilta.

Ei hitto! Tupla QP:ssa kuivat pihvit, yksi juusto ja sipulirinkula ja ketsuppi tms soosia teelusikan verran.
Hyi helveette.. ja mä joskus tykkäsin BK:sta. Ja juu
,Palaan mäkkäriin. Siellä sentäs QP maistuu jollekin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Seinäjoen ideaparkin burgerking on kyllä ollut pettymys. Pulleat sämpylät ja aivan oikeasti olemattomat täytteet saavat hampurilaiset maistumaan kastuneelta pahvilta.

Ei hitto! Tupla QP:ssa kuivat pihvit, yksi juusto ja sipulirinkula ja ketsuppi tms soosia teelusikan verran.
Hyi helveette.. ja mä joskus tykkäsin BK:sta. Ja juu
,Palaan mäkkäriin. Siellä sentäs QP maistuu jollekin.
Tupla QP on mäkkärin tuote ei BK:n.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Oikein hyvä ketju, hyviä kommentteja! Tulee vaan älytön nälkä kun tätä tutkailee..

Krapulapäivänä jätetään hifistelyt väliin. Pekoni-Salami-Aura-Ananas on pitkään ollut perusvalinta. Rasvaa ja suolaa mihin ananas tuo just sopivasti kontrastia.
Kerran paikallisessa pizza-mestassa odottelin omaa safkaa niin joku semi-krapulainen kaveri tuli sisään. Tarjoilija kysyi että millainen pizza sais olla niin tää krapulaveikko sanoi vaan että "jotain suolaista ja rasvaista" :D tarjoilija vähän kakisteli kun olis tietysti halunnut täytteistä selkoa.. kyseli sitten että passaako joku salami+jotain pizza ja sehän passasi.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
685
Tulipa kokeiltua tehdä "Koskenlaskija pitsaa" ennen joulua, taitaa jokin hienompi nimi olla "Pizza Alfredo". Eli tomaattikastike korvattiin juustomössöllä.

Sanotaan, että en ainakaan heti ole kokeilemassa uudestaan. Alko jo ekalla siivulla tökkimään juustoisuus pahasti.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 110
Tulipa kokeiltua tehdä "Koskenlaskija pitsaa" ennen joulua, taitaa jokin hienompi nimi olla "Pizza Alfredo". Eli tomaattikastike korvattiin juustomössöllä.

Sanotaan, että en ainakaan heti ole kokeilemassa uudestaan. Alko jo ekalla siivulla tökkimään juustoisuus pahasti.
Mistä teit valkoisen mössön? Aika laajasti on erilaisia ohjeita siihen, mutta voin, kuohukerman (heavy / double cream jopa) sekä tuorejuuston yhdistelmä parmesaanin kanssa paistettuna vaikutti siltä että voisi maistuakin.

En ole itse kokeillut mutta kiinnostuin heti. Tämä ei kyllä sitten mitään otsikon mukaista pikaruokaa enää ole sinänsä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
685
Mistä teit valkoisen mössön? Aika laajasti on erilaisia ohjeita siihen, mutta voin, kuohukerman (heavy / double cream jopa) sekä tuorejuuston yhdistelmä parmesaanin kanssa paistettuna vaikutti siltä että voisi maistuakin.

En ole itse kokeillut mutta kiinnostuin heti. Tämä ei kyllä sitten mitään otsikon mukaista pikaruokaa enää ole sinänsä.
Mustaa Koskenlaskijaa (voihan muitaki käyttää) lämmitin kattilassa miedolla lämmöllä, notkistin maidolla. Tuttu maku itselle sinänsä. Toki voisi joskus kokeilla muilla juustoilla, jos viitseliäisyyttä on.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
Nostetaas tätä. Eli mistä saa pk-seudulta hyvät kebabit, jotka EI ole sitä iänikuista "Well kebab" roskaa?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 609
Viestejä
4 185 932
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom