• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Pikakompostori Biolan 220 eco, Tokmanni, 399€ (-20%)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
416
Tuote: Pikakompostori Biolan 220 eco
Tarjoushinta: 399€
Normaalihinta: 499€
Kauppa: Tokmanni
Voimassa: Tarjous voimassa 3.5.2026 saakka, tai niin kauan kuin tuotetta riittää.
Linkki: Pikakompostori Biolan 220 eco


Kommentti tarjouksesta: Harvoin näin hyvässä tarjouksessa. 2-laatuista saa biolanin kaupasta ilman takuuta 399, mutta nyt "täyslaadulla" ja takuulla Tokmannilta. Mukana 2 säkkiä Biolan-komposti- ja huussikuiviketta. Useasta myymälästä jo loppu, ei saa verkkokaupan kautta.
 
Voin suositella. Ostin moisen Prisman vastaavasta alennuksesta Inoran kompostorin korvaajaksi ja laatu, rakenne ja toimivuus on reilusti Inoran vastaavaa parempi.
 
Joo, erittäin laadukas ja ihan toimiva. Toki vetään sydäntalvella jäihin kuten kaikki muutkin. :D

Meillä ollut muutaman vuoden käytössä.
 
'Jännästi' hinnat lähtevät laskuun, kun enää ei ole pakko ostaa kompostoreita hinnalla millä hyvänsä. 🤔
 
'Jännästi' hinnat lähtevät laskuun, kun enää ei ole pakko ostaa kompostoreita hinnalla millä hyvänsä. 🤔

Joka kevät näitä kompostoritarjouksia on ollut eikä mikään ole muuttunut kompostorien "pakollisuuden" suhteen. Jatkossakin taajamassa olevalla kiinteistöllä täytyy olla joko kompostointi tai biojätteen erilliskeräys, ja luultavasti jatkossakin jätehuoltoviranomainen voi valvoa sen toteutumista.
 
Joo, erittäin laadukas ja ihan toimiva. Toki vetään sydäntalvella jäihin kuten kaikki muutkin. :D
Laitat lämmittimen, niin pysyy sydäntalvellakin sulana. Jos tavaraa tulee päivittäin, niin saattaa pärjätä ilmankin lämmitintä. Ja kompostiherätettä voi käyttää, jos meinaa lämpö laskea.
Itsellä on mennyt jäähän vain silloin, kun vanha massa on unohtunut pitkäksi aikaa pohjalle ja tuolla 1. versiolla taitaa olla vuosia kymmenen. Biolanilta on onneksi saanut hyvin varaosia, ainakin lämpömittari ja kannesta saranat, kumilenkki (ei enää uudessa mallissa) sekä aukipitosalpa on pitänyt vaihtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Laitat lämmittimen, niin pysyy sydäntalvellakin sulana. Jos tavaraa tulee päivittäin, niin saattaa pärjätä ilmankin lämmitintä. Ja kompostiherätettä voi käyttää, jos meinaa lämpö laskea.
Itsellä on mennyt jäähän vain silloin, kun vanha massa on unohtunut pitkäksi aikaa pohjalle ja tuolla 1. versiolla taitaa olla vuosia kymmenen. Biolanilta on onneksi saanut hyvin varaosia, ainakin lämpömittari ja kannesta saranat, kumilenkki (ei enää uudessa mallissa) sekä aukipitosalpa on pitänyt vaihtaa.
En jumalauta kuluta senttiäkään rahaa jonkun kompostin lämmittämiseen. Menkööt roskiin talvella kun on 4 viikon tyhjennysväli kuitenkin. :D :D

Jos sais kotilabrasta hukkalämmöt tonne, niin sit lämmittäisin ehkä. :P
 
Jos sais kotilabrasta hukkalämmöt tonne, niin sit lämmittäisin ehkä. :P
On muitakin vaihtoehtoja, kuten lämminvesipullot hyvissä ajoin, tai kompostin sijoitus suojaisempaan paikkaan. Mutta kun komposti jäätyy, niin syy on poltettavan aineen vähyydessä tai huonossa hoidossa, kuten liian märkää tai tiivistä massaa. Pikakompostori ei välttämättä toimi hyvin, jos taloudessa tulee vain vähän biojätettä.

Tai sitten menee helpoimmalla ja käyttää paikkakunnan biojätekeräystä, ei tarvitse miettiä koko kompostia.
 
Laitat lämmittimen, niin pysyy sydäntalvellakin sulana. Jos tavaraa tulee päivittäin, niin saattaa pärjätä ilmankin lämmitintä. Ja kompostiherätettä voi käyttää, jos meinaa lämpö laskea.
Itsellä on mennyt jäähän vain silloin, kun vanha massa on unohtunut pitkäksi aikaa pohjalle ja tuolla 1. versiolla taitaa olla vuosia kymmenen. Biolanilta on onneksi saanut hyvin varaosia, ainakin lämpömittari ja kannesta saranat, kumilenkki (ei enää uudessa mallissa) sekä aukipitosalpa on pitänyt vaihtaa.

Lämmitin ei auta jos luukku jäätyy kiinni. Sitä voi tietysti yrittää vähentää lisäämällä kuivikkeen käyttöä ja kuivaamalla/suojaamalla luukkua.
 
Biolanin komposteista kun on puhe niin kannattaa aina muistaa myös biolanin oma kauppa kakkoslaatuisten suhteen: Biolan Pikakompostori 220eco Talouslaatu - Biolan Suomi
Toki taitaapi tuo rahti (itselle näyttää 81€) tehdä kannattamattomaksi, jos vain on mahdollisuus hakea kaupasta itse.

Tuolla näyttäisi olevan myös kakkoslaatuista kompostikäymälää 499€ (+ omaan osoitteeseeni 58€ rahti) joka se taitaakin sitten olla halvempi kuin mistään kaupasta.

Tietty näissä ei sitten takuuta ole vs. 20v takuu noissa kaupan ykköslaatuisissa.
 
Tai sitten menee helpoimmalla ja käyttää paikkakunnan biojätekeräystä, ei tarvitse miettiä koko kompostia.
Juu, tuplaa jätehuoltokustannukset (minimiväli on 2 viikkoa + erillinen astia vs nykyinen 4 viikkoa ja yksi polttokelpoinen astiaa). Makselisin siis <puolet täynnä olevan polttojäteastian tyhjentelemisestä tuplat + toinen astia. Juuei. (Mistään kunnan pisteesta ei ole tietoa - ei ole ainakaan niin lähellä että sinne viitsisi useamman kerran viikossa viedä tavaraa - autolla.)

Kuivikettahan tuo varmaan kaipaisi lisää. Mutta jotenkin koomista että "kompostoitu" on yli puolet kuiviketta suoraan muovipussista. Biolanin kompostorista tuleva lopputuote on kuitenkin semmoista "raakamassaa" joka pitäisi vielä vuodeksi laittaa jonnekin muuttumaan mullaksi. Eli vaatii jatkotyötä että sen saa pihalla koirilta piiloon joille kyllä kelpaa herkullinen biomassa jossa mm. munan- ja avokadojen kuoret, mangojen siemenet, jne ovat vielä kätevästi melkeein kokonaisina mukana. :D
 
Juu, monella on täysin väärä kuva, että kotikompostorilla saisi valmista multaa, mitä saa teollisuuskompostorilla. Lisäksi kuluttajia voi hämätä, että biohajoavat tuotteet eivät hajoa kotikompostissa, vaan ovat tarkoitettu isoihin laitoksiin, missä olosuhteet ovat oikeat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 676
Viestejä
5 235 233
Jäsenet
83 348
Uusin jäsen
pakkomielle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom