Piirtotabletti

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Pojalla olisi joululahjatoiveena piirtotabletti. Olisko suositella max.300eur malleja? Itse bongasin tämmöisen
Näyttäisi siltä, että kyseinen verkkokauppa toimii ulkomailta käsin eli takuutapauksissa laitteen postitus tulee itseni maksettavaksi.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
Nämä vähän itseänikin kiinnostaisi kun tytär on ehdotellut myös piirtotabletin hankkimista.
XP-Pen lisäksi olen katsellut Huion Kamvas laitteita. Mutta mitään en näistä ymmärrä eli mikä olisi aloittelijalle hyvä hankita missä hinta-laatu kohtaisi?
Huion:ssa on ilmeisesti mahdollisuus liittää myös Android laitteeseen Window/Mac lisäksi?
Aliexpressistä saisi jalustan kanssa esim. Huion Kamvas 13 laitteen Saksan varastosta ja XP-Pen Artist 12 Pro laitteen Puolan varastosta. Molemmat noin 240 euroa.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
1 186
Itse en asiasta mitään tiedä, mutta vuosia sitten tietokoneiden lisälaitteista keskusteltaessa piirtopöytiä käsiteltiin ja mieleeni jäi nimi Wacom. Se oli ainakin silloin ammattikäyttöön ilmeisin valinta, mutta saatavilla oli myös harrastajatasolle suunnattuja edullisempia (mutta ei ilmeisesti halpoja?) Wacom-malleja. Kannattaa ainakin tarkistaa, mikä on tilanne tänään. Umpimähkään googlatessani laitteen nimeä tarkistaakseni osuin tuollaiseen vertailuun:
Wacom vs XP Pen (2020): The Better Brand For Your First Tablet - Compare Before Buying
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
88
Meillä on käytössä muutama Huionin piirtopöytä, (DWH69 ja Inspiroy 1409v2), hyvälaatuisia olleet eikä mitään valittamista merkistä. Saksan Amazon ollut ihan hyvä paikka hankkia niitä. Valitettavasti Huionin piirtotableteista ei ole kokemusta. Tuolla on vertailu Kanvas 13 ja Wacom Onen välillä
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
Tarkoituksena olisi siis hankkia tuollainen piirtotabletti missä on näyttö. Se unohtui mainita aiemmassa postauksessa.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
927
iPad Air, Apple Pencil 2 ja Procreate on aika hyvä kombo, jos tietokone ei ole pakollinen. Toki budjetti paukkuu jos raja oli 300, mutta mukana saa täysiverisen taulutietokoneen. :)
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
Tässä hyvä vertailu XP-Pen Artist 13.3 Pro ja Huion kamvas pro 13 -laitteiden välillä.
Jos nyt siis ymmärsin oikein, niin nuo molemmat (ja tällaiset piirtotabletit yleensäkin) tarvitsevat toimiakseen yhteyden tietokoneeseen? Näitäkö ei siis voi käyttää ns. stand-alone -laitteina?
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
Eilen hain postista tyttärelle tilatun Huion Kamvas 13 piirtotabletin. Tilasin Aliexpressistä. Tuli Saksan varastosta joten Tulliin jäämisestä ja ALV:stä ei ollut huolta.

Otin bundlen, missä tuli itse tabletin ja normaalien oheistarvikkeiden (3in1 kaapeli, kynä-ja teline sekä vaihtokärjet ja piirtohansikas) lisäksi pöytäteline sekä USB-C kaapeli. Valmistajan omaa kaapelia suositellaan käytettäväksi koska tabletin USB-C portit ovat syvällä ja ahtaat, jolloin 3rd party kaapelit ei sovi ilman modaamista.

Tosin tuo USB-C kaapeli oli turha nykyisen HP läppärin kanssa, koska ilmeisesti läppäri ei tue video-out toimintoa USB-C:n kautta. Eli piti tyytyä HDMI-kaapeliin. Muuta eroahan tuolla ei ole kuin se, että yksi USB-C kaapeli olisi ollut siistimpi ratkaisu pöydällä vrt. paksu 3in1 kaapeli. Mutta onpahan varalla jos joskus läppäri vaihtuu.

Laite toimii mainiosti. Latasin ja asensin ajurit Huion:n sivuilta ja tabletti lähti heti toimimaan Windows 10 kanssa. Piirtäminen toimii hyvin sekä Windowsin omien ohjelmien (Paint) kanssa kuin myös Kritan parina, minkä latasimme ja asensimme ohjelman kotisivuilta. Tuota Kritaa kyllä voi suositella. Se on jopa suomenkielinen ja luullakseni pärjää vertailussa ihan maksullisille ohjelmille. Tosin itse en osaa piirtää enkä noista mitään ymmärrä. Tytär on meillä se taiteilija joka laitetta käyttää. Itse toimin vain teknisenä tukena :geek:

Mutta jos hakee edullista, näytöllistä piirtotablettia niin ainakin tuo Huion on meillä todettu toimivaksi ja hyväksi. Aiempi piirtotabletti oli ilman näyttöä oleva X-Pen, mutta tytär halusi tuollaisen näytöllisen, koska hänen on helpompi piirtää kun kuva piirtyy kynän alle kuten paperille piirtäessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2022
Viestejä
1
Wacom on varmaan parasta laatua mitä voi saada, ne ei mene helposti rikki ja toimii hyvin, mutta hintaa niillä riittää. XP-PEN on toinen hyvälaatuinen merkki.


XP-Pen Piirtopöytä on varmaan paras ratkaisu aloittelijalle, koska ne ovat rutkasti halvempia ettei haittaa.

Maalausohjelmista ei välttämättä tarvitse maksaa rahaa, sillä avoimen lähdekoodin Kritan ja MyPaintin pitäisi tukea piirtopöytiä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 567
Viestejä
4 166 631
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom