Pieni bluetooth-vastaanotin [kuulokkeet langattomiksi]

Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
159
Olin tässä langattomia kuulokkeita hankkimassa mutta kun katselin tuota kuulokearmeijaa kotonani, niin mieleeni tuli, että onko olemassa mitään fiksua ja toimivaa tapaa muuttaa piuhalliset kuulokkeet langattomiksi?

Eihän esimerkiksi joku Kossin PortaPro Wirelesskään ole kuin perus-Kossi langattomalla vastaanottimella ja akulla varustettuna. Saisiko siis jotain sen tapaista ostettua, johon voisi minkä tahansa normaalin audioplugin lyödä kiinni ja vastaanottaa bluetoothin kautta ääntä?

Krääsäkaupathan noita on täynnä mutta ei ole mitään hajua että onko edes kalliimmat toimivia ja mitä kannattaisi edes katsella ja millä hintaa. Ilmeisesti aptx kannattaisi olla että on vähemmän viivettä?

Olisi ainakin omalle kohdalla ehkä paras taktiikka "päivittää" jo olemassaolevat kuulokkeet langattomiksi sen sijaan, että ostaa taas uudet kuulokkeet ja samalla kenties tekee jo olemassa olevista museokamaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
84
Olin tässä langattomia kuulokkeita hankkimassa mutta kun katselin tuota kuulokearmeijaa kotonani, niin mieleeni tuli, että onko olemassa mitään fiksua ja toimivaa tapaa muuttaa piuhalliset kuulokkeet langattomiksi?

Eihän esimerkiksi joku Kossin PortaPro Wirelesskään ole kuin perus-Kossi langattomalla vastaanottimella ja akulla varustettuna. Saisiko siis jotain sen tapaista ostettua, johon voisi minkä tahansa normaalin audioplugin lyödä kiinni ja vastaanottaa bluetoothin kautta ääntä?

Krääsäkaupathan noita on täynnä mutta ei ole mitään hajua että onko edes kalliimmat toimivia ja mitä kannattaisi edes katsella ja millä hintaa. Ilmeisesti aptx kannattaisi olla että on vähemmän viivettä?

Olisi ainakin omalle kohdalla ehkä paras taktiikka "päivittää" jo olemassaolevat kuulokkeet langattomiksi sen sijaan, että ostaa taas uudet kuulokkeet ja samalla kenties tekee jo olemassa olevista museokamaa.
Itse olen miettinyt FIIO uBTR vastaavaan käyttöön.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
159
Jotain tuollaisia itsekin katselin mutta kun ei tosiaan tiedä yhtään että millä hintaa saisi toimivan.

Mietin myös että tosiaanko suurin osa on suoraan vain ostanut bluetooth-kuulokkeet ja jättäneet tällaiset ratkaisut kokonaan pois? Erityisesti jos löytyy kalliit langalliset kuulokkeet niin luulisi laadukkaan ja toimivan bt-vastaanottimen olevan loistava upgrade sellaisille.

Olen tässä nyt viimeisten päivien aikana laittanut tilaukseen/varaukseen useita asiaan liittyviä ostoksia: kuulokkeita, lähetin/vastaanotin-yksikön jne. enkä tiedä yhtään että mitkä pidän ja mitkä en.

Amazonista on tulossa lähetin/vastaanotin, jonka tarvitsen siis siihen että saan tv:stä äänet kaksille kuulokkeille. Kuulokkeiden suhteen vielä mietin että pidänkö jo testiini hankkimani bt-kuulokkeet vai tilaisinko jonkinlaisia FIIO uBTR:n kaltaisia "päivityksiä" jo olemassa oleviin langallisiin.

Eikö tällaisista ratkaisuista tosiaan ole kokemuksia kun kovin hiljaista ainakin tässä on? Löytyisikö jokin muu paikka jossa olisi kokemuksia?
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
159
mulla on tuommonen käytössä ja olen ollut tyytyväinen: Fiio BTR3K
Melko tyyris kapine verrattuna tuohon toiseen Fiioon, joka myös linkitettynä.

Ihan ok bt-kuulokkeita saa jo tuolla hinnalla ja ideana oli siis päivittää olemassaolevat vehkeet langattomiksi - siis myös sen kannalta, ettei homma tulisi yhtä kalliiksi kuin ostaa bt-kuulokkeet.

Tosin jos kuulokkeita on monta, niin tuon hinnan voi jakaakin niiden kesken eli ei tuo silti huono vaihtoehto ole.

Ja juuri tämä olikin se oma ongelma tässä: mikä on sellainen hinta, jolla saisi riittävän laitteen? Onko hyvä laite juuri tuo 70e Fiio vai riittäisikö tuo 30$ laitekin?

No, itse tein jo jonkinlaisen ratkaisun ja tulossa on (postikuluineen) 41 euron bt-lähetin/vastaanotin (tekee molemmat vivusta vaihtamalla moodin) ja lisäksi ostin kahdet bt-kuulokkeet. Meni siis oma ratkaisu päinvastaiseen mitä tässä aiheessa pohdin.

Kiinnostaisi tästä huolimatta tietää miten muut on asian ratkaisseet ja mitä on kustantanut. Yhähän noita langallisia kuulokkeita on, joten voisihan nekin päivitellä langattomiksi jos hyvä hinta-/laatu-suhteinen kapistus löytyy.

Tällä hetkellä kiinnostaisi ottaa kyllä tuo 30$ laite testiin mutta kun ehdin jo hankkia bt-kuulokkeet, joten ei ole enää oikeaa tarvetta tuolle.

Kirjoitelkaas tänne kokemuksia jos tuon (tai vastaavan hankitte).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
430
Erittäin toivottu threadi.
Nimittäin itse tykkään käyttää eräitä Sennheiserin nappeja joita ostin useita pareja edullisesti jonkin aikaa sitten ja jotka eivät ole mitään in ear -vehkeitä vaan mukavat ilmavat ja soundiltaan erittäin laadukkaat perus nappikuulokkeet. Olen käyttänyt niitä mm. Jabran ikivanhan BT-palikan kanssa joka on kestänyt pitkään mutta alkaa olla finaalissa.
En missään nimessä halua ostaa mitään bluetoothkuulokkeita joissa en pysty käyttämään haluamiani hyviä elementtejä joten jokin muu ratkaisu on oltava. Tuo Fiio on kyllä ihan asialliselta vaikuttava peli. Lienee pakkohankinta jos muita hyviä ehdokkaita ei ilmene. Hintakaan ei ole paha IMHO, tosin akkukesto olisi voinut olla vielä parempi koon huomioonottaen sillä käyttämäni Jabran akku kestää yli 4 tuntia monen vuoden käytön jälkeen vaikka vehje on about avaimenperän kokoinen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 729
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom