Ei se mielestäni ihan noin yksinkertaista ole, etteikö pienille luureille olisi kysyntää. Niitä ei vaan vuosiin ole tehty sellaisilla spekseillä ja erityisesti sen hintaisia että menisi kaupaksi. Väittäisin että tosi moni ostaisi mieluummin esim. lasten ensiluuriksi pienemmän kuin 6,5” lankun, jos sellaisia saisi samaan n. 150-200e hintaan kuin noita isompia. Luulen että valmistajille on vain paljon helpompi ja halvempi tehdä isoja puhelimia, suunnittelu ja kokoonpano on helpompaa kun komponenteille on enemmän tilaa. Ei tarvitse optimoida komponenttien virrankulutusta viimeisen päälle, vaan tyrkätään laitteeseen isompi akku kun tilaa on jne. Hinta ohjaa kuluttajien ratkaisuja, jolloin on helppo perustella että pienten puhelimien kysyntä on heikkoa, kun valikoima on ajettu marginaalituotteiksi suhteellisen korkealla hintalapulla.
Ihan varmasti olisi. Pienille ei vaan ole kysyntää, jos ne ovat malliston kärkipäätä spekseiltään ja maksavat tonnin. Minäkin olisin ostanut S23:n välittömästi, jos sen hinta olisi edes etäisesti kohtuullinen. Tai vastaavasti olisin ostanut esim. alemman tason A54:n, jos sitä saisi saman kokoisena kuin mitä S23 on. Mutta kun ei saa, vaan kaikki ovat näitä saakelin tablettikokoisia jättiläisiä.
Jos, jos, niin voisi ehkä olla kysyntään.
Mutta ilman niitä ei ole. Kuulunto toki itse siihen ryhmään jonka mielestä puhelimet on liianisoja, ja jossain S23 sarjassa arvostaisin enemmän s23 kokoa kuin S23 Ultrakokoa, mutta kun.
Markkinoilta on ne pienet puhelimet kadonneet , sitkeimmätkin niistä luopuneet. Jos olisi kysyntään, niin miksi lopettaisivat.
Kysyntään ilmanmuuta vaikuttaa hinta, mutta esimerkkine kertoo siitä että sitä maksuhalukkuutta ei ole.
Ja kun se joku "pieni" on ollut markkinoilla, jos hinta kohdallaan ´, niin sitten on puuttunut ominaisuuksia, tai jos ominaisuuksia niin hinta ei ole ollut kohdallaan.
Ja olen edelleen myös sillä kannalla että ne nyky sovellukset(* ei ole yhtä käytettäviä pienellä näytöllä, joten moni on enemmin valmis tyytyyn suurempaan kokokoon, halvempaan hintaan, kuin pieneen kookoon. Ja noiden pienten halppisten kohdalla, enemmin ottavat enemmän ottavat enemmän ja muilta osin parempiominaisuuksia.
Kaupan hyllyllä on edelleen taitettavaa, ja ei niin tunnettujen merkkien pieniä, ei ne keiku myyntitaloistoissa.
(*
No Androidinkon itse alustakaan välttämättä ihan kunnolla taivu pieniin ruutuun, jos mennään aloituksen kokoluokkaan.