Phison esitteli ensimmäistä PCI Express 4.0 NVMe -SSD-ohjainpiiriä

Viestiketju alueella 'Uutisia lyhyesti' , aloittaja Kaotik, 11.01.2019.

  1. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 581
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Phison on esitellyt CES 2019 -messuilla E16:n, maailman ensimmäisen PCI Express 4.0 -standardia tukevan NVMe -SSD-ohjainpiirin.
    Ohjainpiirin luvataan yltävän parhaimmillaan 4 Gt/s:n luku ja 4,1 Gt/s:n kirjoitusnopeuksiin. Prototyyppi-SSD-asemalla ajetussa CrystalDiskMark-testissä Q32T8-asetuksilla aseman lukunopeudeksi mitattiin 4071,9 Mt/s ja kirjoitusnopeudeksi 4244,4 Mt/s.

    https://www.phison.com/en/company/n...general/971-consumer-electronics-show-2019_en
     
  2. Threadripper

    Threadripper BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    3 702
    Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Ihmettelinkin jo mihin Phison E12 hävisi. Ilmeisesti heittivät sen roskiin ja kehittivät tämän sen sijaan.
     
  3. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    8 581
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Ei se mihinkään hävinnyt.
     
    Threadripper tykkää tästä.
  4. Nerkoon

    Nerkoon Se ainoa oikea Platinum-jäsen

    Viestejä:
    3 261
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kuinkahan paljon nuo noilla nopeuksilla kuumenevat?
     
  5. Threadripper

    Threadripper BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    3 702
    Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Höh. Tuosta oli puhetta 2018 alussa ja testejä oli 2018 puolivälissä. Eikä vieläkään ole tuotteita myynnissä.
     
  6. KoneenKokoaja

    KoneenKokoaja

    Viestejä:
    191
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2018
    Jep itseäkin kiinnostaisi lämpeneminen noilla nopeuksilla. Noissa on varmaan pakko olla joku jäähdytys siili?

    Mun 970 EVO M2 NVMe käy jo jonain 63 asteisena jos luukuttaa 30 sekkaa täydellä teholla kirjotusta. Minuutissa mennään jo 70 asteessa sen ylemmäksi ei nouse vaikka kuinka kirjoittaisi ja lukisi täydellä kapasiteetillä. Ei tosin ole mitään jäähdytyksiä pelkkä tikku. Mitään ongelmia ei ole ollut muuta kuin nopeudet throtlettaa kun mennään seitsemääkymppiä lämmöissä. Kulutukseenhan nämä on tehty. :happy: