Philips TV ei sammu/reagoi kaikkiin kaukosäätimen painikkeisiin

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 615
Ongelma on seuraavanlainen:

Isovanhemmillani on philipsin älytelevisio. Telkkaria ei kuitenkaan saa nyt sammutettua kaukosäätimestä eikä television omasta virtapainikkeesta. Telkkari vilkuttaa sitä edessä olevaa lediä kyllä, eli jotain dataa se kaukosäädinkin lähettää. Voisiko tuossa olla joku monen laitteen ohjaustoiminto, joka olisi nyt vaihdettu ohjaamaan toista laitetta eikä siksi reagoi tv:n kanssa? Kanavat vaihtuu ja äänenvoimakkuus säätyy, mutta esim asetusvalikkoon en pääse.

Telkkarin malli:
40PFT4509/12

ja löysin käyttöohjeetkin sivulta:
40PFT4509/12 Philips 4000 series Full HD LED TV 40PFT4509 102 cm (40") Full HD LED TV Dual Core DVB-T/T2/C with Smart TV and Pixel Plus HD - Philips Support

Mutta ei noista käyttöohjeista ainakaan mitään mun silmään osu.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
509
Jos televisio ei sammu edes television omasta virtapainikkeesta, se kyllä viittaisi että vika olisi kenties itse televisiossa. Voisi kokeilla tätä käyttöohjeen menettelyä:
Valmiustilan merkkivalo vilkkuu
Irrota virtajohto pistorasiasta. Odota viisi minuuttia ja kytke
virtajohto uudelleen pistorasiaan. Jos valo vilkkuu edelleen, ota
yhteys Philipsin asiakastukeen.​

Sitten perusasian tarkastus: onko kaukosäätimen paristot vaihdettu viimeksi milloin? Jos siitä on pitkä aika, saattaa olla että kanavanvaihto ja äänenvoimakkuus -komennot lähetetään niin lyhyillä koodeilla että ne vielä onnistuvat, mutta pitemmissä koodeissa paristot uupuvat kesken kaiken. Eli jatkuuko ongelma jos vaihdat tuoreet paristot?

Kaukosäätimen SOURCES-napista voisi näköjään valita syötön jostain toisesta laitteesta, ja jos laite on kytketty HDMI-kaapelilla ja se tukee HDMI CEC-standardia (Philipsin markkinointinimi tälle on EasyLink, mutta muidenkin valmistajien HDMI CEC-toteutukset voivat toimia), niitä voisi ilmeisesti jossain määrin ohjatakin television kaukosäätimellä. Eli siinä voisi olla se monen laitteen ohjaustoiminto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Voisiko tuossa olla joku monen laitteen ohjaustoiminto, joka olisi nyt vaihdettu ohjaamaan toista laitetta eikä siksi reagoi tv:n kanssa? Kanavat vaihtuu ja äänenvoimakkuus säätyy, mutta esim asetusvalikkoon en pääse.
Minulle on käynyt niin, kun joskus digiboksin pultin ohjelmoin avaamaa myös telkkarin. Sain sen jossain vaiheessa jumiin niin, että itse laite ei reagoinut on/off nappiin. Olin valinnut väärän toimintanapin käyttöön.

Eli juuri tuolla monen laiteen ohjausnapilla sain sen sekoamaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 813
Viestejä
4 208 420
Jäsenet
70 964
Uusin jäsen
saimaannorppa

Hinta.fi

Ylös Bottom