Build Phanteks Enthoo Primo + W-3175X + Dominus Extreme

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Hei!

En yleensä ole jaksanut tehdä postauksen postausta kasauksistani, mutta nyt ajattelin tehdä poikkeuksen kun on ehkä vähän harvinaisempaa rautaa tarjolla. En myöskään ole aiemmin tehnyt mitään varsinaisia modauksia koteloihin. Tämä on siis se prosessori jota Intel jäähdytteli chillerillä siinä yhdessä demossa 5 GHz taajuudella.

Tarkoitus olisi siis asentaa Intelin W-3175X 28c/56t prosessori ja Asuksen järkälemäinen C621 ylikellotusemolevy nykyiseen valkoiseen Phanteks Enthoo Primo koteloon. Tämä setti on enemmän sellainen jonka halusin, en välttämättä kuitenkaan tarvinnut. Emolevy on siis 35,5 x 35,5cm kokoinen, eikä se joka koteloon todellakaan mahdu. Se on tavallaan ylhäältä korkeampi ja paljon leveämpi jos rinnalle laittaa Asuksen "E-ATX" emolevyn. Vaimo sietää kotona ainoastaan valkoisia koteloita ja toisaalta Primo on ollut todella hyvä, joten projekti alkoi. Osat on hankittu vähänkäytettyinä/uusina Ebaysta juuri ennen joulua. :) Pienenä kuriositeettina tätä modia aloittaessa vaikutti siltä ettei tuota emolevyä saisi järkevästi mihinkään muuhunkaan koteloon jos haluaa myös kattoon radin.

Suurin huolenaihe tässä modissa oli emolevykehikon kantavuus modin jälkeen, se alkoikin hieman heilumaan kädellä kokeiltaessa mutta myöhemmin tuli huomattua että emolevy itsessään tukee kehikkoa kunhan ruuvit on kiinni ja kehikko on kuitenkin ylhäältä ja alhaalta ruuveilla ja sivulta vetoniiteillä kiinni. Toisaalta virtalähde ja alaradi tukevat sitä myös.



Kotelo: Phanteks Enthoo Primo
Prosessori: Intel Xeon W-3175X
Näytönohjain: Palit RTX 2080 TI EK vesiblokilla
Emolevy: Asus Dominus Extreme
Muistit: Corsair Dominator Platinum 6x8GB DDR4-3200
SSD: Intel 750 NVMe 1.2TB + Samsung 960 PRO 1TB
Virtalähde: Corsair 1500i
Jäähdytys: Alphacool XT45 480mm + Alphacool Monsta 360mm, EK XRES D5 pumppu-säiliökombo, Corsair ML120/ML140 RGB tuulettimet.



Ensi töikseni jouduin hankkimaan lisää työkaluja, eli hankin Dremel 4000:n ja lisäksi uuden halvan porakoneen ja teriä metallin työstöön. Primosta siis piti poistaa kokonaan vetoniiteillä kiinni oleva 5,25" asemakehikko, sekä leikata palanen emolevykehikkoa. Emolevykehikon ja asemakehikon välissä oli kulma, joka piti saada pois jotta emolevy mahtuu vielä senkin päälle. Asemakehikon voi toki kiinnittää takaisin halutessaan ruuveilla ja muttereilla. Tässä oli lähtötilanne josta tuo näkyy:




Perheelliselle kerrostaloasukille tämä projekti on tuottanut paljon tuskaa, ajan- ja tilanpuutteen ja sopivan hetken vuoksi. Vaimo päätti aloittaa pienen maalausurakan viikonloppuna jolloin oli sopiva hetki käyttää ensin päivä kotelon ja loopin tyhjentämiseksi.

Kun kotelo oli tyhjennetty ja vetoniitit porattu läpi porakoneella otin Dremelin esiin ja teippasin maalarinteipillä alueen reunan josta piti alkaa sahaamaan.



Käytin ensin metallilaikkoja mutta ne menivät rikki heti kättelyssä. Luulin että paketissa oli 5 kpl mutta niitä olikin vain 2 kpl. Onneksi paketissa oli jotain "heavy duty" laikkoja joilla homman sai loppuun. Rosoisen metallireunan käsittelin vielä Dremelin harjan näköisellä työkalulla, minulla ei ole mitään käryä mitä mihinkin noista välineistä oikeasti käytetään mutta homma tuli tehdyksi. Kotelon imurointi ja kaikki osat suihkuun. Minusta siitä tuli jopa yllättävän hyvä ensikertalaiselle eikä siihen satuta sormiaan. Olisikohan tuohon jotain "listaa" minkä laittaisi vielä päälle?



Tässä kohtaa pistin hommaan hieman lisää vauhtia ja aloin ajanpuutteen vuoksi lappaamaan tavaraa koteloon takaisin jotta saisin ne pöydiltä pois ennenkuin jälkikasvu alkaisi osilla leikkimään. Emolevy mahtui nyt hienosti itse koppaan:



Kuitenkin yläradin kanssa tuli ongelmia, kun Asus on muun möhkälemäisyyden lisäksi laittanut VRM-jäähyn vielä aavistuksen koholle vielä esim. IO-shieldin tasolta. Valitettavasti jouduin käyttämään tässä varoen hieman voimaa koska ruuvit piti juuri ja juuri saada kohdalleen. Emolevykelkkaa pystyi onneksi vähän löysyttämään ylhäältä.



Jatkuu seuraavassa osassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Tuli mieleen että tuosta VRM-jäähystä voisi poistaa ehkä tuon päälliritilän niin sitten ei olisi ehkä mahtumisongelmaa radin kanssa. Ehkä ilmakin liikkuu paremmin. Tänään letkua koneeseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Prosessorin ja blokin esittelyä. Prosessori on tahnalla toteutettu. Mutta deliddaus 3470€ prosessorille kuulostaa aika riskialttiilta ja lisäksi seuraavassa postauksessa on esittelyä itse socketista, joten sanoisin ettei homma kannata ellei halua kasaa ongelmia itselleen. :(


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Intelin 3647 socketti on todella huonosti suunniteltu. Prosessori vaan laitetaan 3647 pinnin päälle kellumaan ja sitten aletaan ruuvaamaan jäähyä kiinni. Tai esim. Noctuan tapauksessa prosessori laitetaan ensin jäähyn pohjaan kiinni ja sitten koko vehje ruuvataan kiinni sockettiin. Pelkässä testipenkissä sain puolet muisteista katoamaan kun kiristys oli epätasainen. :tup: Pinnejä en ole (vielä) saanut solmuun. En tiedä sainko tällä kerralla.

Tilasin Aliexpressistä Barrow Narrow ILM blokin prosessorille. Olisin halunnut EK:n mutta EK:n blokki maksaa käsittämättömät 260 euroa vrt. Barrow alle 50 euroa kusteineen Kiinasta. Eli blokki maksaa koska muukin alusta maksaa? :mad:





Barrow CPU water block SKYLAKE-E-LGA3647 Server Block_BARROW 水冷智造专家





 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Johtosotku koneen takana on aivan kammottava, etenkin jos käyttää Corsairin RGB-tuulettimia. Corsair Commander tuulettimien ohjaukseen, 3+1 Corsair lighting node pro:ta joissa kaikissa useampi piuha. Buildissa on 10 kpl ML120:stä ja 3 kpl ML140:stä.




Sain johtoja onneksi jo vähän siistittyä, mutta siistiä tästä ei kyllä tule. :D

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Muistit meni vielä sisään. Testasin nopeasti virtoja päälle ilman vettä koneessa, jotta näkisin buuttaako emolevy enää. Kyllähän se ainakin buuttasi. Kyseisessä emosarjassa on ollut valmistusvika jossa ilmeisesti tuotantolinjalla suureen määrään emoja oli lipsahtanut vääränmallisia komponentteja. Vähän ikävä jos 1800€ emossa on boottiongelma. Jotkut selvittivät tämän itse mutta ei ainakaan itsellä tuollaisia kolvaustaitoja ole. No, onneksi oma Ebaysta hankittu emo oli todennäköisesti takuuvaihdettu toimivaan. Paketissa ja emossa oli eri sarjanumerot.




 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Eilinen menikin muisteja säätäessä. Varmaan 15 mounttia blokille ja testibuutteja ilman vesiä, lopulta jokin loitsu sai kaikki muistit näkymään kun usein näkyi 24-40GB/48GB. :dead: Koitin kiristellä blokin ruuveja eri tavoilla. Prossu veti thermal shutdownin pari kertaa 15s buutissa mutta ei tuota olisi saanut muuten oikein testattua. :( Toki pikaliittimet blokille ois kiva, muttei oikein istunut tähän looppiin.

Vähän huolestuttaa jo miten jäähtyy kun vedet sisässä ja huollot. Ja 12x8G olisi kiva esim. Gskill Royalia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Muutama suttuinen kuva eiliseltä, kun ei ole vain oikein aikaa ottaa kuvia ja näitä tulee aina väkerrettyä lähes pikkutunneilla. :D Perheonnikin alkaa olla koetuksella kun osia lojuu pitkin poikin.

EK XRES D5 RGB on aika rasittava pumppu-säiliökombo kun minusta IN ja OUT ovat juuri väärin päin aivan kuten heidän kaikissa blokeissaankin. Lisäksi eivät ole mitenkään symmetrisesti. Sitten vielä jos kääntää tähän looppiin sopivasti niin RGB-johto törröttää edestä. :tdown: Aiemmin ollut EK BAY RES D5 ja se on ollut huippu, mutta tähän sitä ei nyt järkevästi enää saanut. Pitää varmaan hommata joku järkevämpi kombo tähän jossain välissä, ellei tämä buildi nyt mene pahasti pieleen ja palaan takaisin alkuperäiseen.





Laitetaas vielä tuo kylki paikalleen niin ei johdot paista silmiin:





Muistiongelmia riitti eilen:

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Eilen projekti saatiin lähes päätökseen. Johtosotku koneen takana vaatinee pientä motivaatioboostia. Kuvan jälkeen laittelin vielä muutaman irtopiuhan kiinni. Olisikohan kellään myydä Barrow 3-pin LRC2.0 RGB -> 4 pin RGB adapteria? Täytyy kysellä vesijäähypuolella tuosta. @AkTechGears ?










Valitettavasti loopissa on valmiiksi vähän jotain töhnää. Tuo valkoinen partikkeli kyllä lähti liikkeelle tuosta. Ajan- ja tilanpuutteen vuoksi en pystynyt lisäksi vielä putsaamaan kaikkia osia - esim. radeja ei ole huuhdeltu sitten vuoden 2014 vaan on menty vuosittaisella 1-2 kertaa nesteiden vaihdolla :D. Kyllä, luit oikein. Putsaus on nyt kuitenkin helpompi tehdä erillisenä projektina esimerkiksi kesällä, kun kone on muuten jo läjässä johtoineen ja ylimääräiset osat on saatu piilotettua kaappeihin. Ja letkuja todennäköisesti ei tarvitse vaihtaa vaan irrottaa ja laittaa vain takaisin. Aiemmin käytin 13/10 letkukokoa ja tuntui että ajanmyötä tuli kiristeltyä liittimiä sen verran että letku alkoi mennä poikki. 16/10 koossa tuntuu olevan paksuutta sen verran että noin ei kovin helposti pääse tapahtumaan.

Lämpöihin tuolla möhnällä ei näyttänyt olevan minkäänlaista vaikutusta.

Letkut eivät ole ihan noin myrkynvihreitä luonnossa, enemmänkin sellasen vaalean vihreän värisiä.
 

AkTechGears

The Water Cooler.
Tukijäsen
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 205
Just katselin läpi ja täytyy sanoa, että prossu on aika vaativa jäähdytyksen kannalta. Itse käyttäisin kyllä chilleria ja/tai jotain laajempaa jäähdytin ratkaisua, esim(MO-RA3 420 PRO). Toinen vaihtoehto on vähän järkevämpi kotelo, esim Corsair 1000D jne. Kaapelisotkun olisi voinut ratkaista toisellakin tavalla kun näköjään löytyy myös käsitaitoja (dremelin kanssa). Eli kotelon takapuolelle menisi vaikka 3-4mm akryylilevy johon olisi voinut hienosti piilotella kaapeleita jne. Jos lämpötilat ovat optimaaliset ja ulkonäkö ei ole ongelmana, niin toki näillä ratkaisuillakin voidaan mennä. RGB adapterista löytyy kyllä tuo mainitsemasi 3-pin LRC2.0 RGB (ARSKZQ manuaalinen ohjain) ja myös laajennettavat adapterit (ARKZXS 1-4 ), (NZBDZJX 3 pin to 5V add-header). lisäksi löytyy myös kontrolleri ( DK201 (aurora) 8 x 3 pin LRC 2.0 rgb:lle).



Barrow LRC 2.0 RGB.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Just katselin läpi ja täytyy sanoa, että prossu on aika vaativa jäähdytyksen kannalta. Itse käyttäisin kyllä chilleria ja/tai jotain laajempaa jäähdytin ratkaisua, esim(MO-RA3 420 PRO). Toinen vaihtoehto on vähän järkevämpi kotelo, esim Corsair 1000D jne. Kaapelisotkun olisi voinut ratkaista toisellakin tavalla kun näköjään löytyy myös käsitaitoja (dremelin kanssa). Eli kotelon takapuolelle menisi vaikka 3-4mm akryylilevy johon olisi voinut hienosti piilotella kaapeleita jne. Jos lämpötilat ovat optimaaliset ja ulkonäkö ei ole ongelmana, niin toki näillä ratkaisuillakin voidaan mennä. RGB adapterista löytyy kyllä tuo mainitsemasi 3-pin LRC2.0 RGB (ARSKZQ manuaalinen ohjain) ja myös laajennettavat adapterit (ARKZXS 1-4 ), (NZBDZJX 3 pin to 5V add-header). lisäksi löytyy myös kontrolleri ( DK201 (aurora) 8 x 3 pin LRC 2.0 rgb:lle).



Kiitos vinkeistä. Kyllä tuli itsellekin mieleen jokin akryylilevy, mutta toisaalta piuhat jäävät kuitenkin enimmäkseen piiloon eivätkä näy juurikaan kuin toinen sivukylki avaamalla. No, täytyy katsoa riittääkö siihen vielä jaksamista jossain välissä. Jäähdyttimiä mahtuisi koteloon vielä ainakin 240mm tai 280mm, mutta en usko että on merkittävää hyötyä. Vertailuna Noctuan 3647 jäähdyttimeen tuntuu että lämmöt karkaavat kummalla tahansa jäähdytyksellä käsistä joka tapauksessa. Kokeilin Prime95:stä ilman AVX-käskyjä 4.3 GHz taajuudella ja pelkkä prosessorin tehonkulutus nousi idle-kulutukseen verrattuna noin 550W noinkin maltillisilla kelloilla. :) Chilleriä tai ulkoista jäähdytintä ei ole mahdollista järkevästi sijoittaa asunnossa. Corsair 1000D:tä ja Phanteks Enthoo Eliteä katselin mutta tässä joutuu nyt taipumaan vaimon tahtoon ja siitä tuo kotelomodikin sitten lähti liikkeelle. :)

Varmaan tuo 3 pin LRC V2 to 5v Add_Header on se mitä haen, blokki on siis tämä ja nyt on tuo Molex RGB adapteri mutta haluaisin kytkeä sen emoon josko sitä kautta saisi synkattua valot muiden kanssa jotenkin.

Barrow CPU water block SKYLAKE-E-LGA3647 Server Block_BARROW 水冷智造专家

Jatketaan tästä YV:llä :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Kiitokset @AkTechGears joka ystävällisesti laittoi jo kaapelin matkaan. :)

Vähän kelloja testailtu ja jäähdytys prosessorille on aika hankalaa kun on vielä tahnalla. Red Dead Redemptionin viimeinen chapteri pelattu loppuun, ja pari tuntia Terminator: Resistancea. Muussa käytössä kone ei ole kaatunut, muuten kuin ensimmäisenä testauspäivänä. Ensimmäisenä testauspäivänä toistui sama ongelma kuin testipenkissä GTX1070 näytönohjaimella, että idlenä Windowsin työpöytä kippasi siten ettei se palautunut, itse kone jäi ns. toimimaan taustalle normaalisti ja Event Viewerissä näkyi että DWM olisi kaatunut. Vaihdoin silloin testipenkkiin AMD:n 280X näytönohjaimen tilalle ja kaatuilu loppui. Tässä koneessa päädyin vaihtamaan PCIe virtakaapelit kun muistilokeroiden uumenista kaivelin tietoja että vanhassa setupissa kuva hävisi ajoittain tietyillä virtakaapeleilla ja silloin pelkäsin että näytönohjain olisi rikki. Vaihdoin kaapelit ja tuo loppui. Nyt myös irrotin nuo epäilyttävät kaapelit ja vaihdoin toisiin. Tämän jälkeen ei ole enää kaatunut! :eek:

Lämmöistä:

Testailen Prime95 SmallFFT:llä ilman AVX-käskyjä "maksimilämpöjä" ja koitan tällä saada prosessorin selviämään lähes mistä vain ilman että olisi huolta a) loopin b) prosessorin c) kaiken muun sulamisesta. :)

Kellotukset tällaisella 28-ytimisellä poikkeaa aika tavalla vaikka 8-ytimisen kellotuksesta. Säädöt on nyt laitettu niin että prosessorilla käytetään adaptive voltagea jota on säädetty 50mV alaspäin. Joka prosessorin corella on tietyllä kertoimella oma VID ja minimijännite ei voi olla pienempi kuin tuo ohjelmoitu jännite ellei käytä samalla offsettiä miinusmerkkisenä. Kellot on asetettu Per Core tilaan eli muutamalla ytimellä käytetään maksimissaan 4.6 GHz, josta lasketellen alaspäin 28 corelle 4.1 GHz. Mikäli käyttäisi manuaalijännitettä niin AVX-käskyjen kanssa toimiminen olisi todella haasteellista. Adaptivella todennäköisesti saan optimoitua hieman myös tehonkulutusta alaspäin eli kaikilla ytimillä ei ole esim. 1.1 V jännite jatkuvasti.

Käytännössä 4.1 GHz:llä prosessori toimii Prime95 testissä ja tunnin SmallFFT testissä muutaman ytimen lämpötila nousi jo yli 100 asteeseen ja veden lämpötila tällä loopilla niinkin korkealle kuin 44 asteeseen. Nyt tavallaan myös jäähdytyksestä loppuu jo kapasiteetti kesken vaikka prosessori tahnalla onkin. Tietysti korkkaamalla ja nestemetallilla saattaa prosessori käydä jokusen asteen viileämpänä. Mutta ei se näinkään kaadu. Muussa kuin Prime95 SmallFFT:ssä eli esim. Cinebenchissä prosessori toimii ytimien huomattavasti viileämpänä (riippuen veden lämpötilasta).

Parannuksia:

Katselin kuvia koneestani ja totesin että voisin vaihtaa tuon EK:n säiliö-pumppukombon ehkä Corsairin uuteen malliin, koska siinä olisi tuo tulo ja lähtö vähän järkevämmin sijoiteltavissa (toisiinsa nähden) eikä vähän miten sattuu. Samaan syssyyn voisi ehkä siistiä nuo loput kaapelisotkut koneen takaata nippusiteillä tms ja irroittaa tuon emolevyn VRM:n päällimmäisen pellin. Uskoakseni VRM:n pienet tuulettimet ovat itse jäähyssä, eikä siinä pellissä kiinni. No näinkin näyttää VRM-jäähdytys toimivan ja maksimilämmöt mitä olen VRM:llä nähnyt on 62 astetta. En sitten tiedä mihin tarvitsee 6x8 pin liittimiä prosessorille emolevyllä, kun tälläkin hetkellä on 2x8 pin kiinni ja tilanne on ylläolevan mukainen prosessorin kellotusten osalta. :D Korkkaustakin voisi harkita, mutta työkalu on erittäin kallis Casekingissä (89,90€) ja lisäksi huolettaa saanko sen jälkeen kaikkia muisteja enää edes tunnistumaan kun ongelmia sen kanssa riitti. Kuten tuolla kellotusketjussa oli juttua niin jotkut ovat tehneet tälle kannalle vaihtoehtoisia socketin kiinnikkeitä, jopa 3647 -> AM3 adapterin.

Sitten vielä houkuttelisi ulkonäön osalta G.Skill Trident Z Royal hopeiset kammat. Ehkä 8x8 GB settejä kaksi, joista jäisi neljä kampaa yli, mutta hinta on kyllä aivan liikaa...tai sitten yksi 8x8 GB kitti ainoastaan. Mutta käytännön hyöty tästä olisi aika marginaalinen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 516
@xarot Tuohonhan menisi pohjaan 480 radi ja pumppu sitten ihan siihen etummaisen tuulettimen päälle tulevalla jalustalla, saisi vähän lisää radipinta-alaa. :)

IMG_20190521_205623_270.jpg
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
413
@xarot

Laita siihen leikattuun reunaan reunasuojanauhaa niin ei tarvitse ainakaan sormien puolesta pelätä jos joskus joutuu työstämään. Löytyy varmasti jokaisesta teknisen tavaran kaupasta? Tulee samalla erittäin siisti jälki jos et ala viilalla siloittemaan.

Esim: Etra Oy - Reunasuojanauhat

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
@xarot Tuohonhan menisi pohjaan 480 radi ja pumppu sitten ihan siihen etummaisen tuulettimen päälle tulevalla jalustalla, saisi vähän lisää radipinta-alaa. :)

Juu menee toki. Nyt siinä on tosin tuo pikaliitin tuossa etupäässä, niin sen ratkaisun mielellään pitäisi. Mutta täytyy miettiä tätä vaikka kesän kynnyksellä jos tuon Monstan muutenkin vaihtaisi vähän slimmimpään radiin. :tup:


@xarot

Laita siihen leikattuun reunaan reunasuojanauhaa niin ei tarvitse ainakaan sormien puolesta pelätä jos joskus joutuu työstämään. Löytyy varmasti jokaisesta teknisen tavaran kaupasta? Tulee samalla erittäin siisti jälki jos et ala viilalla siloittemaan.

Esim: Etra Oy - Reunasuojanauhat
Kiitos, täytyy tsekata nämä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Eilen satuin kokeilemaan huvikseen Realbench 2.43 versiota. Realbench ei minusta ole kovin hyvä softa vakauden testaamiseen koska saattaa olla konflikteja muiden sovellusten kuten Afterburnerin kanssa ja käyttää myös GPU:ta. No kuitenkin koko kone jäätyi jopa minuutissa testin aloittamisesta ja totesin että kyllä jossain on nyt vikaa-vikaa kun ei Afterburnerin poisto auttanut.

Muistit irti ja yksi kampa ei enää tunnistunut, ei sitten millään. Noin 4½ tunnin aikana tein aika monta prosessorin irroitusta ja kiristystä blokille ja lopulta kaivoin kaapista Noctuan ilmajäähyn ja sillähän kaikki muistit lähti pienen kiristelyn jälkeen taas tunnistumaan. Realbenchiä 20 minuuttia ilman mitään ongelmia.

Blokkia takaisin ja mikään ei onnistu. Nyt ei enää tullut kuvaakaan. Näyttiksen käyttö irti. Tästä vielä tunti eteenpäin ja jokin loitsu sai ruuvit oikealle kiristykselle Barrowin blokin kanssa ja nyt Realbenchiä aamulla 30 minuuttia läpi 32 GB muistinkäytöllä (muistia 48GB). :tup: Lämpötahnat siellä on kuitenkin varmaan aivan miten sattuu nyt. Mutta kunhan toimii edes.

Kyllähän tässä on varmaan nieltävä tappionsa ja hommattava tuo 260 euron EK-Velocity WS kun se näyttäisi olevan hitusen jykevämpää materiaalia tähän Barrowiin verrattuna ja kiristysmekanismi vaikuttaa myös paljon paremmalta. Ei saatana mikä työmaa. :mad: Kuitenkin vaikuttaisi että tuo kontakti on nyt se mikä emossa aiheuttaa eniten ongelmia. Aikoinaan Rampage V Extreme emolevyllä oli myös näitä tunnistumisongelmia jonkin verran ja siihenkään ei mitään viisasten kiveä ollut vaan yhtäkkiä lähti toimimaan.
 

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
398
No eihän Barrow yleisesti mikään huono merkki ole.
No ihan vain ihmettelin kun muuten koko buildi on tehty tyylillä parasta mitä rahalla saa niin blokki joka on "Ei se huono ole" kategoriaa pistää pahasti silmään.

Mutta juu. Pirun siisti kone on :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
No ihan vain ihmettelin kun muuten koko buildi on tehty tyylillä parasta mitä rahalla saa niin blokki joka on "Ei se huono ole" kategoriaa pistää pahasti silmään.

Mutta juu. Pirun siisti kone on :tup:
Casekingistä tilattu nyt tuo EK:n versio. En nyt sanoisi että EK on välttämättä kovin laadukas, mutta katsotaan onko enää samoja ongelmia kun saapuu. Jäätävän kallis se blokki kyllä oli. :cautious:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Laitetaas vielä lopulliset kuvat. Tällä hetkellä tuo Intelin 750 1.2 TB SSD jostain syystä kiukuttelee ettei joka bootilla tunnistu. Mutta aiemminkin ollut vähän jotain kontaktiongelmaa kun perspelti tuntuu vetävän kortin välillä vinoon. Toivottavasti ei taas emolevyssä syy. :)

IMG_3799.jpg

IMG_3804.jpg

IMG_3810.jpg
 

Markkedi

:smoke:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
398
Laitetaas vielä lopulliset kuvat. Tällä hetkellä tuo Intelin 750 1.2 TB SSD jostain syystä kiukuttelee ettei joka bootilla tunnistu. Mutta aiemminkin ollut vähän jotain kontaktiongelmaa kun perspelti tuntuu vetävän kortin välillä vinoon. Toivottavasti ei taas emolevyssä syy. :)



Jos intelissä ei ole enää takuuta ja se meinaa levitä niin voin olla halukas sen edukkaasti ostamaan :whistling:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
8 074
Komeeta rautaa ja tekemistä. Barrowin blokin kiinnityskö aiheutti ongelmia? Mites lämmöissä eroa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 201
Komeeta rautaa ja tekemistä. Barrowin blokin kiinnityskö aiheutti ongelmia? Mites lämmöissä eroa?
Kiitos! Tuntuisi että EK:n blokilla olisi muutaman asteen alhaisemmat lämmöt. Mutta vesijäähdytyksestäni loppuu jo kapa kun veden lämpötila nousee jo yli 40 asteeseen esim. Primessä.

Barrowin blokin suurin ongelma on itse ruuvit: ne tavallaan pusketaan ruuvarin kanssa alaspäin kiristysvaiheessa. EK:n blokin kanssa ne vaan pudotetaan ja aletaan kiristämään työkalulla, ei tarvitse painaa alaspäin tai mitään. Tuossa varmaan se suurin syy huonoon kontaktiin.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjuja
80 969
Viestejä
1 649 435
Jäsenet
36 306
Uusin jäsen
nikozur

Hinta.fi

Ylös Bottom