Veloista vai perintäkuluista? Kuulostaa kuin olisivat itse maksuvaikeuksissa. Ei siis omakohtaista kokemusta.Snadi nekro tälle threadille, mutta onko kenellekkään tullu Lowellilta alennusta?
Just tiputti posti kirjeen että mun veloista ois yhteensä alea 45%.
Aiheeseen liittyen, vesiyhtiö muutti keväällä sovitun 500€/v x 10 investeointimaksun yksipuolisesti 5000€ kertamaksuksi. Ilmoituksella. En suostunut maksamaan kun kerran vesilaitoksen tj:n ja oma nimeni oli alla sopimuspaperissa jossa oli sovittu 500€ vuosi. Laittoivat 5000€ perintään. Ilmeisesti pelotellakseen. Laitoin lyhyen (saman)emailin molemmille. Perintätoimisto vastasi uhkaavasti seurauksista, vesilaitoksen pomo vastasi että voin repiä laskun ja ottavat omaksi tappiokseen.
Muutama naapuri oli lähtenyt tähän vedätykseen ja maksaneet pikaisesti ottamallaan pankkilainalla tuon 5000€ kertasuorituksella. Perintäyhtiöiden kanssa ei kuulemma "kannata tapella, kun maksaa kohta tuplasti" sanoivat vielä Ei ihme että tiettyä väestönryhmää kusetetaan ihan huolella.
Vesilaitoksen kanssa pystyi onneksi siis keskustelemaan. Perintätoimen kanssa ei. Perinteinen kuvio. Lisättäköön vielä että vesilaitoksen edustaja sanoi minulle että tulisin häviämään oikeudessa "koska eihän kukaan anna 5000€ lainaa ilman korkoa, eli sopimuksessa on selkeä virhe". Oli vedettävä etteks tiedä kuka oon tyyliin "että laskentaekonomina näen näitä ns. korottomia sopimuksia päivittäin, eikä niissä ole virheitä yleensä huudeltu". Toisekseen virhe sopimuksessa katsotaan lain mukaan aina sopimuksen laatijan vahingoksi. Tapausessa vesilaitos. Lisäksi tässäkin tulin sitouttaneeni kiinteistön veden loppuajoiksi kyseisen firman laskutuksen alle. Eli mistään ilmaisesta edusta ei ollut kyse.,
tldr: Vaikka velkaa perii perintäyhtiö, sen kannustin selvittää velan oikeellisuutta on olematon. Jos velkaa on" alennettu 45%" mulla heräisi kysymys onko se edes velka aiheellinen. Tai sitten muuttuuneet lait kiskonnasta tms on ylitetty jossain kohdin reippaasti ja nyt paikkaillaan tilannetta. Ehkäpä jonkun sanktion pelossa. Hyvää hyvyyttään sun maksusi sieltä ei kyllä vähene!
HS tutki | Joonas Raiskio alkoi tutkia perintäkirjeitään tarkemmin ja löysi paljon outouksia – HS:n laaja selvitys paljastaa, että perintäyhtiöt rikkovat toistuvasti lakia (maksuumuurin takana (saako tänne copypastata?, mutta hyvä artikkeli)
Viimeksi muokattu: