Peräpukaman hoito?

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Jaahas, ikää on jo reippaasti 40 puolella, ja tänään elämäni ensimmäistä kertaa totesin että peräpukama se taitaa olla siellä joka vähän nipistelee näin alkuun. Kyseessä siis todennäköisesti ulos muljahtanut pukama.
Onko tekkiläisillä kokemusta siitä, että tämän tapainen pukama olisi muka sormin työnnettävissä takaisin suolen sisälle? Tarviiko toimenpiteeseen mitään liukastetta?
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 503
Apteekista saa reseptivapaita lääkkeitä. Kyllä se niillä pitäs turtua ja sitten ajanmittaan katoaa. En ihan alkuun suosittele lääkäriin menoa, vasta sitten parin viikon jälkeen tai kun ongelmasta tulee oikeasti paha eli niitä pukamia on enemmänkin eikä istuminen onnistu ilman kyyneliä. Eräs elämäni karmeimpia kokemuksia käydä vastaanotolla hankalien pukamien kanssa mutta pakkohan se oli.

Aika yleinen ongelma miehille mutta eikö tämä silti olisi ollut parempi ketju kuin perustaa oma? Terveyshuolet
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Apteekista saa reseptivapaita lääkkeitä. Kyllä se niillä pitäs turtua ja sitten ajanmittaan katoaa. En ihan alkuun suosittele lääkäriin menoa, vasta sitten parin viikon jälkeen tai kun ongelmasta tulee oikeasti paha eli niitä pukamia on enemmänkin eikä istuminen onnistu ilman kyyneliä. Eräs elämäni karmeimpia kokemuksia käydä vastaanotolla hankalien pukamien kanssa mutta pakkohan se oli.

Aika yleinen ongelma miehille mutta eikö tämä silti olisi ollut parempi ketju kuin perustaa oma? Terveyshuolet
Annan ääneni omalle ketjulle. Ei niitä liian usein tule.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
868
Reseptivapaita lääkkeitä ei suomesta ole saatavilla kuin harvakseltaan. Apteekit myy ei oota. Ac3 comfort on ainut, mutta se ei tee muuta kun auttaa kutinaan.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 503
Scheriproctia olen käyttänyt, en muista oliko reseptillä mutta pakkauksessa ei ainakaan ollut lappua kiinni.
Saattaa tosin kyllä hyvinkin olla reseptilääke koska sisältänee voimakkaampia kortikosteroideja
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 174
Jaahas, ikää on jo reippaasti 40 puolella, ja tänään elämäni ensimmäistä kertaa totesin että peräpukama se taitaa olla siellä joka vähän nipistelee näin alkuun. Kyseessä siis todennäköisesti ulos muljahtanut pukama.
Onko tekkiläisillä kokemusta siitä, että tämän tapainen pukama olisi muka sormin työnnettävissä takaisin suolen sisälle? Tarviiko toimenpiteeseen mitään liukastetta?
Yleensä ne kai saa työnnettyä takaisin, ainakin jos pullahtaa kakatessa ulos. Olen huomannut, että sen jälkeen pitää hetki ottaa rauhallisesti, siis istuskella rennossa asennossa, tai muuten ne helposti pullahtaa uudestaan. Harmittavasti siis pitää varata aikaa koko toimitukseen. Tuskinpa tarvitsee mitään liukastetta, mutta jos tarvitsee, niin käytä edellä mainittuja voiteita.
 

gulliver

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
619
Huomautus - tällainen leikkausmateriaali spoilereiden sisään!
näin niistä pääsee eroon

Leikkausvideo:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 174
Kumilenkkejä voidaan myös kokeilla. Varmaan vähän tapauksesta riippuen kumpaa kokeillaan.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Scheriproctia olen käyttänyt, en muista oliko reseptillä mutta pakkauksessa ei ainakaan ollut lappua kiinni.
Saattaa tosin kyllä hyvinkin olla reseptilääke koska sisältänee voimakkaampia kortikosteroideja
Ei pitäisi olla reseptilääke ja auttaa heti ensi kerrasta alkaen jos ohjeiden mukaan käytteleepi. Isommat pojat on kertoneet, että toimii!
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Itsellä ei ole toistunut sen jälkeen kun lopetti WC-paperilla raastamisen. Aiemmin pesin bideesuihkulla ja kuivasin paperilla, mutta nykyään pesevä WC-istuin hoitaa tehtävän ja samalla jää enemmän aikaa istua kännykkä kädessä pöntöllä :D
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Itse myös suosittelen paperin vaihtamista vähintään märkäpyyhkeisiin, mutta bidee tosiaan paras ratkaisu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
191
Scheriproctia olen käyttänyt, en muista oliko reseptillä mutta pakkauksessa ei ainakaan ollut lappua kiinni.
Saattaa tosin kyllä hyvinkin olla reseptilääke koska sisältänee voimakkaampia kortikosteroideja
Scheriproctia (salva) on olemassa reseptillä ja ilman reseptiä. Reseptikama paljon tujumpaa, joten sitä ehdottomasti
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
24
näin niistä pääsee eroon

Itse kyseisen operaation läpikäyneenä voin vahvistaa, että noin niistä todella pääsee eroon. Hirttämiset, ym. on ihan yhtä tyhjän kanssa. Niitäkin tuli pari kolme kertaa testattua. Rasvoista, ym. kotihoitolääkkeistä ei ole mitään hyötyä. Operaatio on muuten hyvin simppeli ja kotiin pääsee samana päivänä, mutta jumalauta ne kivut n. 4-5 viikkoa tuon jälkeen.. Hiki tulee vieläkin muistellessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Itse kyseisen operaation läpikäyneenä voin vahvistaa, että noin niistä todella pääsee eroon. Hirttämiset, ym. on ihan yhtä tyhjän kanssa. Niitäkin tuli pari kolme kertaa testattua. Rasvoista, ym. kotihoitolääkkeistä ei ole mitään hyötyä. Operaatio on muuten hyvin simppeli ja kotiin pääsee samana päivänä, mutta jumalauta ne kivut n. 4-5 viikkoa tuon jälkeen.. Hiki tulee vieläkin muistellessa.
Kun tuota videota aloin katsomaan niin en pystynyt hengittämään hetkeen. Ne puudutuspiikitkin näytti niin kivuliaalta jo. Mutta hyvä että oot saanut itsesi kuntoon tuollaisella leikkauksella, voin kuvitella niitä viikkoja leikkauksen jälkeen. No onneksi sitä leikkausta ei itse näe siitä pediltä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 174
Itse kyseisen operaation läpikäyneenä voin vahvistaa, että noin niistä todella pääsee eroon. Hirttämiset, ym. on ihan yhtä tyhjän kanssa. Niitäkin tuli pari kolme kertaa testattua. Rasvoista, ym. kotihoitolääkkeistä ei ole mitään hyötyä. Operaatio on muuten hyvin simppeli ja kotiin pääsee samana päivänä, mutta jumalauta ne kivut n. 4-5 viikkoa tuon jälkeen.. Hiki tulee vieläkin muistellessa.
Kuulin myös, että kivut ovat kovat. Eikö niihin saa lääkkeitä vai eikö ne auta tuohon kipuun? Vai onko syy ettei niitä saa, koska opioidit ummettavat? Toisella kertaa hirtettäessäkin tuli kaamea kipu ja oikeastaan onneksi kumilenkki lähtikin paskalla irti, niin ei tarvinnut kestää sitä.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
24
Kun tuota videota aloin katsomaan niin en pystynyt hengittämään hetkeen. Ne puudutuspiikitkin näytti niin kivuliaalta jo. Mutta hyvä että oot saanut itsesi kuntoon tuollaisella leikkauksella, voin kuvitella niitä viikkoja leikkauksen jälkeen. No onneksi sitä leikkausta ei itse näe siitä pediltä.
Mulla tehtiin selkäydin puudutuksessa, niin ei tarvinnut niistä välittää. Operaatio oli kaikin puolin ihan siedettävä, mutta toipuminen hirvittävää.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
24
Kuulin myös, että kivut ovat kovat. Eikö niihin saa lääkkeitä vai eikö ne auta tuohon kipuun? Vai onko syy ettei niitä saa, koska opioidit ummettavat? Toisella kertaa hirtettäessäkin tuli kaamea kipu ja oikeastaan onneksi kumilenkki lähtikin paskalla irti, niin ei tarvinnut kestää sitä.
Sain muutamaksi päiväksi vahvoja särkylääkkeitä ja reseptin panadoliin ja buranaan, mutta eihän niistä mitään iloa ollut. N. 4 viikkoa meni niin, että 30 minuuttia ennen vessareissua buranat, panadolit ja muut vahvemmat jostain haalitut lääkkeet naamariin sitten mahdollisimman nopea reissu vessaan, jotta ehtii pois ennenkuin taju lähtee. Joka reissun jälkeen polttava kipu kesti hellittämättä reilun tunnin.. tähän päälle jatkuva veren tihkuminen perseestä koko toipumisajan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 360
Lämmin vesi auttaa hiukan kipuihin, ei kylmä. Parasta olis jos olis joku amme jossa huljuttelis persettä. Itellä oli apteekista ostettu kylmä/lämpö pakkaus, lämmittelin sitä mikrossa ja se sit pyyhkeen sisäää ja perseeseen. Kivut oli aika-ajoin aivan sietämättömät, kuin puukolla olis viilletty persettä. Sitä kesti 1.5 viikkoa ja sit jokin pahka puhkes perseestä ja kivut oli hetkessä pois. Verta tuli päivätolkulla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 631
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom