Pelit kaatuu ja tiedostot korruptoituu

Pari vuotta sitten kasattu tietokone toimi aluksi hyvin, mutta sitten alkoi pelit kaatumaan ja tiedostot korruptoitua. Videot toimivat tosi huonosti ja netti sivut kaatuvat välillä. Tietäiskö kukaan mistä vois johtua
Windows ladattu moneen kertaan uusiks, bios päivitetty monta kertaa, kokeiltu toisella ssdllä ja näytönohjaimella, mutta samat ongelmat. Ram meni läpi memtest 86. Stressi testit ei kaadu ja lämmöt pysyt prossulla alle 90° ja näyttiksellä alle 85°

Koneen osat
I5 12400f
Kingston Nv2 1tb nvme
Asus prime B660 Plus-D4
Kingston fury 2x 8gb 3200hz ddr4
Asus Rx 6750 xt
Be quiet! 750w system power 10 80+ bronze
Asus ax-1800 pce wifi kortti
Prossussa vakio jäähy

IMG_0928.jpeg

IMG_0925.jpeg

IMG_0922.jpeg

IMG_0923.jpeg

IMG_0926.jpeg

IMG_0924.jpeg

kyllä nuo korruptoimiset ilman blue screenejä vahvasti menee Ram/SSD-osastolle

toki nää tarvitsee myös toimivat data- ja virtalinjat

ekana varmaan itse laittaisin muistit perusnopeudelle (2133 tai 2400), ja tämän jälkeen windowsin korjausasennusta, eikähän se ole sen verran päreinä

kyllä nuo korruptoimiset ilman blue screenejä vahvasti menee Ram/SSD-osastolle

toki nää tarvitsee myös toimivat data- ja virtalinjat

ekana varmaan itse laittaisin muistit perusnopeudelle (2133 tai 2400), ja tämän jälkeen windowsin korjausasennusta, eikähän se ole sen verran päreinä
oon koekillu laittaa ramit noin ja ssdn vaihtanu ja ladannu molemmille windowsin. Alkaa vaikuttaa emolevy/ prossu ongelmalta. Asusin bios asetukset anto aoikoinaan prossulle liikaa virtaa joten varmaan sen seurauksena veikkaisin. En vaan tiiä miten testaisin ne vai laitanko suoraan takuuseen molemmat ja katon mitä käy.

Statistiikka

Viestiketjuista
292 145
Jäsenet
80 229
Uusin jäsen
vathsan64

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom