- Liittynyt
- 14.11.2016
- Viestejä
- 2 405
Tässä aloin taas tahtomattani pohtimaan ja ärsyyntymään, kun pelasin DosBoxilla vanhan klassikon Ultima VII: The Black Gaten läpi ensimmäistä kertaa, mitä en siis aiemmin ole pelannut ollenkaan. Erittäin hyvä roolipeli missä kuljetaan ryhmässä ja tehdään vapaassa maailmassa myös sivutehtäviä. Mahtavaa!
Aloin samoin tein sitten pelaamaan jatko-osaa Serpent Isleä, jota on myös kehuttu, mutta en vain pysty jatkamaan tätä peliä, koska mielenkiinnotonta lässytystä on aivan liikaa. Heitän mutulla että tätä peliä oli tekemässä aivan eri tiimi. Lisäksi heti pelin aloitettuasi tulee kohtaus mikä pitää katsella ilman että voit itse tehdä mitään ("cutscene"). Tuosta kohtauksesta toki pääsin helposti yli, mutta heti sen jälkeen kun pääset ensimmäiseen kaupunkiin, ihmiset lässyttävät ja lässyttävät kaiken laista aivan joutavaa tarinaa kaupungin historiasta, perheestään, itsestään, junteista jne.
Minulla on hyvin alhainen sietokyky - enkä varmaan ole edes herkintä sorttia, kaiken laiselle dialogi- ja tekstitykitykselle, mihin jotkin pelit sortuvat. Täällä foorumilla olen haukkunut myös Witcher 3:sta, joka sortuu tähän samaan ongelmaan.
Kun pelaan pelejä, haluan vähän tekstiä tarinan ryydittämiseksi ja pelata omatoimisesti valtaosan ajasta. Huonot pelit ovat mielestäni näitä, missä valtaosan ajasta kuuntelet lätinää jostain hurjasta örkistä, sitten menet luolaan *pam* örkki tapettu - mitä varten oli lässytys?
Jotkin pelit tähän kompastuvat, mutta ymmärrän jos joku paljon kirjoja lukeva tykkää, eikä joitakin haittaa pelin keskeytyminen pitkäksikään aikaa tekstin lukemisen, kuuntelemisen tai videon katsomisen vuoksi, mutta minua tämä häiritsee aivan tolkuttomasti ja lopetan ja lyttään kaikki pelit välittömästi, jotka tämän kenkun tempun tekevät.
Vielä loppuun haluan korostaa että Ultima VII: The Black Gate on hyvä esimerkki sopivan pitkästä ja jämäkästä, silti informatiivisesta, persoonallisesta ja mielenkiintoisesta tavasta esittää tekstiä.
Mitäs itse ajattelet tämmöisestä ja suosittele ihmeessä peliä missä dialogi on jämäkkää, niin muut voisivat sitä pelata.
EDIT. Muotoilin tekstiä.
Aloin samoin tein sitten pelaamaan jatko-osaa Serpent Isleä, jota on myös kehuttu, mutta en vain pysty jatkamaan tätä peliä, koska mielenkiinnotonta lässytystä on aivan liikaa. Heitän mutulla että tätä peliä oli tekemässä aivan eri tiimi. Lisäksi heti pelin aloitettuasi tulee kohtaus mikä pitää katsella ilman että voit itse tehdä mitään ("cutscene"). Tuosta kohtauksesta toki pääsin helposti yli, mutta heti sen jälkeen kun pääset ensimmäiseen kaupunkiin, ihmiset lässyttävät ja lässyttävät kaiken laista aivan joutavaa tarinaa kaupungin historiasta, perheestään, itsestään, junteista jne.
Minulla on hyvin alhainen sietokyky - enkä varmaan ole edes herkintä sorttia, kaiken laiselle dialogi- ja tekstitykitykselle, mihin jotkin pelit sortuvat. Täällä foorumilla olen haukkunut myös Witcher 3:sta, joka sortuu tähän samaan ongelmaan.
Kun pelaan pelejä, haluan vähän tekstiä tarinan ryydittämiseksi ja pelata omatoimisesti valtaosan ajasta. Huonot pelit ovat mielestäni näitä, missä valtaosan ajasta kuuntelet lätinää jostain hurjasta örkistä, sitten menet luolaan *pam* örkki tapettu - mitä varten oli lässytys?
Jotkin pelit tähän kompastuvat, mutta ymmärrän jos joku paljon kirjoja lukeva tykkää, eikä joitakin haittaa pelin keskeytyminen pitkäksikään aikaa tekstin lukemisen, kuuntelemisen tai videon katsomisen vuoksi, mutta minua tämä häiritsee aivan tolkuttomasti ja lopetan ja lyttään kaikki pelit välittömästi, jotka tämän kenkun tempun tekevät.
Vielä loppuun haluan korostaa että Ultima VII: The Black Gate on hyvä esimerkki sopivan pitkästä ja jämäkästä, silti informatiivisesta, persoonallisesta ja mielenkiintoisesta tavasta esittää tekstiä.
Mitäs itse ajattelet tämmöisestä ja suosittele ihmeessä peliä missä dialogi on jämäkkää, niin muut voisivat sitä pelata.
EDIT. Muotoilin tekstiä.
Viimeksi muokattu: