Peliohjaimet (ratit, padit, joystickit, liikeohjaimet yms.)

Xbox Labin ohjain tuli nopeasti. Suomen sivuilla lukee, että sisältää langattoman xbox-sovittimen. No ei sisällä.
Enkun sivuilla puhutaan vaan teknologiasta yhteensopivuuden kohdalla.

Koittanu huvikseen vääntää itelle tulemaan adapteria ilmaseksi, mutta ei kyllä näytä onnistuvan ja kukaan xboxilla asiaan taipuvan 😂. Kirjotusvirhe/asiavirhe/käännösvirhe, mutta merkittävä minun mielestä.

Viimeksi muokattu:
Lentosimuötökän pistettyä tuli sitten lirpastua TM Warthog Proshopin erästä (349e). Maxgaming.fi näyttäis olevan vielä samaan hintaan.

Tikun ja throttlen design on jo vanha toki, mutta ilmeisen suosittu ja toimiva vieläkin, jopa ne alkupään setit. Pieniä viilauksia TM on myös tehnyt tuotteeseen vuosien varrella mikäli internettiin on luottamista ja uudempiin arvosteluihin. Ja on tuo kuitenkin uudempi ja stydimpi kuin nykyinen Microsoft Sidewinder Precision Pro :geek:
Setti saapunee parin päivän päästä, tarttee sitten keksiä vielä kiinnitykset rigiin.

Lentosimuja enemmän kuluttavat kovasti suositteli Winwingsiä ostamaan, mutta 'hivenen' shadyt sivustot tarjouksineen sekä netistä löytämäni muutamat pöyristyttävät takuukokemukset ei oikeen saanut TM Warthogia vastaavaa summaa heltiämään kukkarosta.
Iha ok haki paikkansa, vielä tosin riittää opeteltavaa 😵‍💫 ja varmaan pientä hienosäätöä.

20241202_160711527_iOS.jpeg
20241202_165310262_iOS.jpeg

Itse en oo ikinä konsoleilla pelaillut ja siksi padit aivan vieraita. Tytär pelaillut PC:llä minecraftia yms mutta kyselee nyt joululahjaksi peliohjainta (pad mallista) kun haluaisi pelata fifa tai vastaavia pelejä joita kaverinsa konsolilla kokeillut. Ilmeisesti kahta ohjainta ei kannata ostaa kun kaksin peli ei ymmärtääkseni PC versioissa ole tuettuna (fifa vai mikä lie FC nykyään onkin)

Eli auttakaaa miestä mäessä.. minkä padin tilaisi pukin konttiin? Oon ajatellut tuota microsoftin xbox ohjainta, mutta meneekö se pahasti pieleen. Lisäksi niistä kahta versiota, joista toiseen merkattu mukaan usb-c kaapeli. Tietokoneesta löytyy kyllä bluetooth, joten en ole ihan varma tarviiko johtoa? Tuleeko perus mallin mukana normi usb johto ja toisessa tuo C-malli?

Proshopilla olisi ainakin Asus ROG sarjan ohjainta tarjouksessa, mutta toisaalta tuo xbox ohjaimen langattomuus houkuttaa.

Xboxin ohjain on natiivisti tuettu suoraan windowsin kans, se ainaki on varmatoiminen
Itse en oo ikinä konsoleilla pelaillut ja siksi padit aivan vieraita. Tytär pelaillut PC:llä minecraftia yms mutta kyselee nyt joululahjaksi peliohjainta (pad mallista) kun haluaisi pelata fifa tai vastaavia pelejä joita kaverinsa konsolilla kokeillut. Ilmeisesti kahta ohjainta ei kannata ostaa kun kaksin peli ei ymmärtääkseni PC versioissa ole tuettuna (fifa vai mikä lie FC nykyään onkin)

Eli auttakaaa miestä mäessä.. minkä padin tilaisi pukin konttiin? Oon ajatellut tuota microsoftin xbox ohjainta, mutta meneekö se pahasti pieleen. Lisäksi niistä kahta versiota, joista toiseen merkattu mukaan usb-c kaapeli. Tietokoneesta löytyy kyllä bluetooth, joten en ole ihan varma tarviiko johtoa? Tuleeko perus mallin mukana normi usb johto ja toisessa tuo C-malli?

Proshopilla olisi ainakin Asus ROG sarjan ohjainta tarjouksessa, mutta toisaalta tuo xbox ohjaimen langattomuus houkuttaa.

Tai sitten Xbox ohjain langattomalla adapterilla. Jostain syystä nyt en oikein löydä sitä ohjaimen versiota missä adapteri tulee mukana.

EDIT: hetkinen, millä laitteella ohjainta siis on tarkoitus käyttää?

Tai sitten Xbox ohjain langattomalla adapterilla. Jostain syystä nyt en oikein löydä sitä ohjaimen versiota missä adapteri tulee mukana.

EDIT: hetkinen, millä laitteella ohjainta siis on tarkoitus käyttää?
PC:llä siis pelailisi. Emolla jo bt valmiina niin oon käsittänyt että ainakin xbox ohjain voisi sitä hyödyntää ilman erillistä donglea tai ainakin toimii sit viimeistään usb-johdolla?

PC:llä siis pelailisi. Emolla jo bt valmiina niin oon käsittänyt että ainakin xbox ohjain voisi sitä hyödyntää ilman erillistä donglea tai ainakin toimii sit viimeistään usb-johdolla?
Piuha tai dongle. BT ei ainakaan itellä toiminu mitenkään pelattavasti Xbox Elite V2 ohjaimella, enkä usko sen olevan muissa sen parempi.

Kyllästyin 8bitDo:n padien synkkaamisongelmiin vaihdellessa laitteesta toiselle, joten nykyisin käytän näitä ainoastaan USB-piuhaan liitettynä. XBOX ONE Padit ovat toimineet vallan mainiosti useamman persoonallisen tietokoneen ja tabletin kanssa, vaikka näiden digitaaliset näppäimet eivät ole markkinoiden parhaita 2D retropeleihin. Nintendo Vitsille löytyy myös Poro-Controller, jota en ole saanut synkattua vielä muiden laitteiden kanssa, tässä on mielestäni yksi parhaista digitaalisuuntanäppäimistä ikinä :kahvi:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 299
Jäsenet
74 954
Uusin jäsen
Sese

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom