Pelinäytöt

Liittynyt
18.08.2019
Viestejä
10
Olen hieman eri mieltä tuosta.
Ensinnäkin pitäisi omaksua sellainen ajatus että jos sinä pelaat fortniteä, se EI tarkoita että se seuraava joka kyselee jotain näytöistä tms. ei pelaa välttämättä sitä vi*un fortniteä. Eli käyttötarkoitus, käyttökohde, se mitä sä teet ko. osalla on se mistä pitäisi lähteä liikenteeseen. Käytännön esimerkkinä, mulle on yksi ja sama onko mulla VA vai IPS paneeli, mä en niitä värejä nuoleskele pilkuntarkasti, kun taas jollekin toiselle ne värit on elämän ja henki.

60Hz näyttö on sitäpaitsi vieläkin ihan perfect pelissä nimellä Russian Fishing 4. Myös monessa muussa jos on rautaa joka aja sitä 60Hz täydellisesti.

No, ehkä osa oikeasti näkee eron 144hz ja 145hz välillä mutta mulle se on yhtä hemmetin hifistelyä. Halpa ja tehokas auto on ostaa ruosteinen BMW ja lykätä M- merkki perään, mulle se ei toimi.


Sori kielenkäyttö, olen vain liian täynnä tuota että kyllä se ja se pitää olla siinä ja siinä osassa, ilman juuri sitä tärkeintä tietoa, eli että mitä sillä tehdään ja usein vielä ilman mitään syytä sille osan ominaisuudelle.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
136
Mainitsin ainakin omassa viestissäni, että jos näytöllä tehdään semmoista kuin pelaaminen niin silloin +120hz
 
Liittynyt
18.08.2019
Viestejä
10
Mainitsin ainakin omassa viestissäni, että jos näytöllä tehdään semmoista kuin pelaaminen niin silloin +120hz
Tuotakin voi vielä tarkentaa että mitä pelejä, sillä on vaikutusta koska osa vaatii ruudunpäivitykseltä enemmän ja osa grafiikalta, osa molempia jne.
Viestini tarkoitin ihan kaikille, eli en kohdentanut sitä kehenkään erityisesti, ettei synny väärinkäsitystä.
 

Kampanisu

Kultamestari
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
171
Mikä on paras näyttö alle tonnin hintaluokassa? Vaatimuksena min. 144hz, min. 1440p, ja 27"- 32".
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
89
Tarkoitus olisi viimein siirtyä 10v vanhasta 24" 1080p 60hz TN-paneelista nykypäivään. Katsellut/lukenut että tuo gigantin LG 32GK850F-B olisi todnäk best bang for buck tällähetkellä, mutta miten porukka on tottunut pelaamaan esim. CS/Siege näillä resoilla/kokoluokilla? Hyötyä kun näkee suurempana kaiken vai meneekö pään kääntelyksi? Onko kuvanlaatu siedettävä jos joutuu 32" 1440p downscale 1080p? Tästä olisi mukava kuulla käytännön mietteitä vaihdon tehneiltä.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Olen hieman eri mieltä tuosta.
Ensinnäkin pitäisi omaksua sellainen ajatus että jos sinä pelaat fortniteä, se EI tarkoita että se seuraava joka kyselee jotain näytöistä tms. ei pelaa välttämättä sitä vi*un fortniteä. Eli käyttötarkoitus, käyttökohde, se mitä sä teet ko. osalla on se mistä pitäisi lähteä liikenteeseen. Käytännön esimerkkinä, mulle on yksi ja sama onko mulla VA vai IPS paneeli, mä en niitä värejä nuoleskele pilkuntarkasti, kun taas jollekin toiselle ne värit on elämän ja henki.

60Hz näyttö on sitäpaitsi vieläkin ihan perfect pelissä nimellä Russian Fishing 4. Myös monessa muussa jos on rautaa joka aja sitä 60Hz täydellisesti.

No, ehkä osa oikeasti näkee eron 144hz ja 145hz välillä mutta mulle se on yhtä hemmetin hifistelyä. Halpa ja tehokas auto on ostaa ruosteinen BMW ja lykätä M- merkki perään, mulle se ei toimi.


Sori kielenkäyttö, olen vain liian täynnä tuota että kyllä se ja se pitää olla siinä ja siinä osassa, ilman juuri sitä tärkeintä tietoa, eli että mitä sillä tehdään ja usein vielä ilman mitään syytä sille osan ominaisuudelle.
Minusta 60Hz ei ole koskaan ollut riittävä edes työpöydälle. 75Hz vielä joten kuten sietää (100Hz CRT:n jälkeen vain 75Hz LCD näyttöjä ollu).
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
243
Tarkoitus olisi viimein siirtyä 10v vanhasta 24" 1080p 60hz TN-paneelista nykypäivään. Katsellut/lukenut että tuo gigantin LG 32GK850F-B olisi todnäk best bang for buck tällähetkellä, mutta miten porukka on tottunut pelaamaan esim. CS/Siege näillä resoilla/kokoluokilla? Hyötyä kun näkee suurempana kaiken vai meneekö pään kääntelyksi? Onko kuvanlaatu siedettävä jos joutuu 32" 1440p downscale 1080p? Tästä olisi mukava kuulla käytännön mietteitä vaihdon tehneiltä.
Henk.koht. kokemusta noin isosta näytöstä ei ole työpöydällä mutta kaiken järjen mukaan jos 27' tekee tiukkaa niin 32' kokoluokassa vasta jäätävältä näyttääkin . Minkälaisella näytönohjaimella olisi tarkoitus ajella tuota ruutua?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 260
Mikä on paras näyttö alle tonnin hintaluokassa? Vaatimuksena min. 144hz, min. 1440p, ja 27"- 32".
Eipä sitä oikein täydellistä löydy.
27" koossa löytyy valinnanvaraa oikein hyvin IPS ja VA-paneeleilla.
32 tuumaisten 2560x1440 144Hz IPS paneelien saapuminen taas on virunut eteenpäin ja siinä koossa löytyy käytännössä vain VA-paneeleita.

VA:n etu on LCD-tekniikoista ylivoimainen kontrasti ja mustan arvo. (eli hyvä jos tykkäät hämärästä huoneesta)
Se taas tulee "black crush" nimellä tunnetun horisontaalisen gamman muutoksen kustannuksella, joka suorasta kulmasta katsoessa romauttaa paneelin tummimmat sävyt täysin mustaksi.
Samoin tietyissä sävymuutoksissa VA:n vasteaika on melkoisen laiska.

IPS on LCD-paneeleista lähinnä kuvaputkea olevilla katselukulmilla/värien vakaudella ja vasteajat ovat tasaisen hyvät.
Kontrasti taas on LCD:n keskitasoa häviten VA:lle ja nykyisissä ilman A-TW suodinta olevissa mustan kirkkaus nousee viistoista kulmista.
(suoraan edestä keskeltä näyttöä katsoesssa kulmissa musta kirkastuu)
Eli hämärässä/pimeässä huoneessa se häviää VA:lle.

Mikähän se nykyinen näyttösi on?

Korkean kuvataajuuden 3840x2160 näytöt taas ovat vielä pahasti vaiheessa, puhumattakaan resoluution todella pahasta raskaudesta näytönohjaimelle.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
89
Henk.koht. kokemusta noin isosta näytöstä ei ole työpöydällä mutta kaiken järjen mukaan jos 27' tekee tiukkaa niin 32' kokoluokassa vasta jäätävältä näyttääkin . Minkälaisella näytönohjaimella olisi tarkoitus ajella tuota ruutua?
2060 Super hommattuna, fps:t ei varmasti ongelma koska jostain syystä aina vihannut reunanpehmennyksiä & asetusten pudottelu ei ahdista mieltä. :rofl: Tuostakaan 27" ei siis omakohtaista kokemusta, mutta itseni tuntien mitä isompi sen parempi, paitsi ehkä nuo fps-pelit. Tosin tämäkään ole ongelma jos nuo skaalaukset pelittää hyvin ilman sen suurempia blurreja (esim. pudotus siihen 1080p mustilla reunoilla ympäriinsä).
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 260
Tarkoitus olisi viimein siirtyä 10v vanhasta 24" 1080p 60hz TN-paneelista nykypäivään. Katsellut/lukenut että tuo gigantin LG 32GK850F-B olisi todnäk best bang for buck tällähetkellä, mutta miten porukka on tottunut pelaamaan esim. CS/Siege näillä resoilla/kokoluokilla? Hyötyä kun näkee suurempana kaiken vai meneekö pään kääntelyksi? Onko kuvanlaatu siedettävä jos joutuu 32" 1440p downscale 1080p? Tästä olisi mukava kuulla käytännön mietteitä vaihdon tehneiltä.
CS:GO on sen verran vanha peli, että se kyllä pyörii (moderneilla koneilla) hyvin 2560x1440:lläkin.
Ja kyllä raskaammissakin peleissä kevyesti päästään 60Hz:n yli.
Variarble refresh rate tekniikkaa kun vielä rajusti parantaa näytön virkistystaajuuden alle jäävän frameraten käytettävyyttä.

Tuosta voit verrata minkä verran tuossa LG olisi päivitystä nykyiseen näyttöösi nähden:
Visual TV Size Comparison : 24 inch 16x9 display vs 31.5 inch 16x9 display
(itse 5½ 30" 16:10 käyttäneen tuo 32" olisi ainoa 16:9 joka olisi riittävä)
Tuo 32" koko vain kovin laiminlyöty tällä hetkellä markkinointipellejen tunkiessa ultramatalakuvia joka paikkaan.
Korkean virkirtystaajuuden IPS:siä ei siinä koossa vielä ole ja jos et halua markkinoinnin ahterin mutkalle vääntämää näyttöä, niin ei VA-paneelisissakaan ole tuolle LG:lle vaihtoehtoja.
Mutkalla olevissa sitten löytyy AOC AG322QC4, MSI Optix AG32CQ/MAG321/MAG322 jne.
 

Kampanisu

Kultamestari
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
171
Eipä sitä oikein täydellistä löydy.
27" koossa löytyy valinnanvaraa oikein hyvin IPS ja VA-paneeleilla.
32 tuumaisten 2560x1440 144Hz IPS paneelien saapuminen taas on virunut eteenpäin ja siinä koossa löytyy käytännössä vain VA-paneeleita.

VA:n etu on LCD-tekniikoista ylivoimainen kontrasti ja mustan arvo. (eli hyvä jos tykkäät hämärästä huoneesta)
Se taas tulee "black crush" nimellä tunnetun horisontaalisen gamman muutoksen kustannuksella, joka suorasta kulmasta katsoessa romauttaa paneelin tummimmat sävyt täysin mustaksi.
Samoin tietyissä sävymuutoksissa VA:n vasteaika on melkoisen laiska.

IPS on LCD-paneeleista lähinnä kuvaputkea olevilla katselukulmilla/värien vakaudella ja vasteajat ovat tasaisen hyvät.
Kontrasti taas on LCD:n keskitasoa häviten VA:lle ja nykyisissä ilman A-TW suodinta olevissa mustan kirkkaus nousee viistoista kulmista.
(suoraan edestä keskeltä näyttöä katsoesssa kulmissa musta kirkastuu)
Eli hämärässä/pimeässä huoneessa se häviää VA:lle.

Mikähän se nykyinen näyttösi on?

Korkean kuvataajuuden 3840x2160 näytöt taas ovat vielä pahasti vaiheessa, puhumattakaan resoluution todella pahasta raskaudesta näytönohjaimelle.

Acer XZ321Q <- Nykyinen näyttö, eli 32" 1080p, 144hz VA paneeli. alkanut toi resoluutio nyppimään :dead: 4K resoluutio ei taida olla hyvä minulle, koska olen tottunut tähän 144hz paneeliin, niin voi olla aika raakaa totutella taas 60hz.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
907
Sain sellasen käsityksen, että Liinu haluaa isomman kuin 24 tuumaisen näytön ja silloinha melkeen kannattee ostaa 1440p näyttö. Mutta sitten taas budjetti on hieman rajallinen. 1440p 144hz näytöthän maksaa jo itsestään kohtuullisen paljon ja sitten ku sille pitäisi saada vielä tarpeeksi tehokas näytönohjain . Vaikea sitten sanoa , että mitkä on tarkemmat vaatimukset/toiveet näytön osalta.
Joo, kyllä näin. Ei varaan 1440p ja144hz, menee lähelle 400€ suoralla paneelilla.

144/165hz/1080 menee budjettiin tai 1440p /75Hz joten valitsen ton ensimmäisen option
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
520
Acer XZ321Q <- Nykyinen näyttö, eli 32" 1080p, 144hz VA paneeli. alkanut toi resoluutio nyppimään :dead: 4K resoluutio ei taida olla hyvä minulle, koska olen tottunut tähän 144hz paneeliin, niin voi olla aika raakaa totutella taas 60hz.
Voin lämpimästi suositella Asus PG279Q 2560x1440 @ 165hz IPS-paneelilla oleva.

Mulla on itselläni kakkos näyttönä Acer Predator 28" 4k @60hz näyttö TN-paneelilla. Tuo Asus vie voiton niin väreissä kuin virkistystaajuudessa vaikka on 2K, joka tekee siitä mieluisamman pelikäytössä.

Ennen näitä monitoreja ollut käytössä 1080p @ 144hz näyttöjä TN-paneelilla 24" ja 27" kokoluokissa.
 

Kampanisu

Kultamestari
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
171
Voin lämpimästi suositella Asus PG279Q 2560x1440 @ 165hz IPS-paneelilla oleva.

Mulla on itselläni kakkos näyttönä Acer Predator 28" 4k @60hz näyttö TN-paneelilla. Tuo Asus vie voiton niin väreissä kuin virkistystaajuudessa vaikka on 2K, joka tekee siitä mieluisamman pelikäytössä.

Ennen näitä monitoreja ollut käytössä 1080p @ 144hz näyttöjä TN-paneelilla 24" ja 27" kokoluokissa.

Tuota näyttöä olenkin harkkinnut yhtenä vaihtoehtona, ainoa asia miksi en ole vielä tilannut on se pieni epäilys, kun noissa on ollut aika lottoa tuon paneelin kanssa :confused: Mutta saahan sen vaihdettua jos ei ole hyvä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tarkoitus olisi viimein siirtyä 10v vanhasta 24" 1080p 60hz TN-paneelista nykypäivään. Katsellut/lukenut että tuo gigantin LG 32GK850F-B olisi todnäk best bang for buck tällähetkellä, mutta miten porukka on tottunut pelaamaan esim. CS/Siege näillä resoilla/kokoluokilla? Hyötyä kun näkee suurempana kaiken vai meneekö pään kääntelyksi? Onko kuvanlaatu siedettävä jos joutuu 32" 1440p downscale 1080p? Tästä olisi mukava kuulla käytännön mietteitä vaihdon tehneiltä.
Itse pistin tuon LG:n 32GK850F näytön tilaukseen. Itse siirryin aikoinaan FHD 21,5 60Hz -> FHD 27" 60Hz -> QHD 31,5 75Hz ja nyt sitten tulossa tuo QHD 31,5" 144Hz. Joten olen ollut jo tyytyväinen tähän mitä nykyinen ppi on joten nyt haluan vaan nopeamman näytön.
Kyllä tässä mun setupissa tällä 31,5" paneelilla joutuu päätä jo vähän käännellä kun katson tätä noin 40cm päästä mutta peleissä on kyllä mukana paremmin kuin pienemmällä näytöllä. Minulla oli testissä pari noita acerin 27" 1440p 144Hz näyttöjä noin viikon ajan mutta kaipuuta oli tähän 31,5" kokoon vaikka acerin IPS paneelissa oli paljon paremmat värit ja tietenkin kaikki näytti tarkemmalta kun PPI nousee mutta kun olin jo tottunut tähän suurempaan näyttöön niin se 27" vaikutti niin pieneltä. Ja isompi muutos tämä on kuin 24"->27 siinä vain 3" isompi näyttö kun 27->31,5" niin tulee jo 4,5" lisää. Ja varsinkin jos on vaihtamassa 24" näytöstä niin onhan tämä aika massiivinen sen suhteen.
Ja huomautuksena se että olisin ehkä pitänyt jomman kumman Acer 27" näytöistä jos niissä mitä minulla oli niin olisi ollut luminance/white uniformity kohdallaan. Toivottavasti tuo tuleva LG on minulle hyvä ja virheetön kun minulla on ollut jo 4 näyttöä testissä tässä kuukauden sisällä eikä enää jaksaisi säätää...

Edit. Ja kahdesta AOC CQ32G1 näytöstä oli tällaisia kokemuksia
QHD / WQHD näytöt (2560×1440)
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 260
Acer XZ321Q <- Nykyinen näyttö, eli 32" 1080p, 144hz VA paneeli. alkanut toi resoluutio nyppimään :dead: 4K resoluutio ei taida olla hyvä minulle, koska olen tottunut tähän 144hz paneeliin, niin voi olla aika raakaa totutella taas 60hz.
Minua se 1920x1080 rupesi nyppimään tusinan+ vuotta sitten heti kun sitä ruvettiin tunkemaan 1920x1200:n tilalle...
3840x2160 näytöt ovat pahasti vaiheessa ja se on niin raskas näytönohjaimillekin, että ei kannata paljoa miettiä useampaan vuoteen.
2560x1440 on kultainen keskitie, jossa päästään 100Hz:n yli maksamatta kättä ja molempia jalkoja.

27" kannattaa kyllä unohtaa.
Se olisi selvä downgrade:
Visual TV Size Comparison : 27 inch 16x9 display vs 31.5 inch 16x9 display

Gigantilla olisi tarjouksessa tuo LG.
LG 32GK850F-B 32&quote; näyttö (musta) - Näytöt

Kaarevista löytyy sitten esim. AOC AG322QC4, MSI Optix AG32CQ/MAG321/MAG322
MAG321 on ilmeisesti laajemman gamutin (väriavaruus) näyttö ja MAG322 sen sRGB versio.
AG32CQ:n eroista en ole ihan varma.



Voin lämpimästi suositella Asus PG279Q 2560x1440 @ 165hz IPS-paneelilla oleva.
Ei yhteen GPU-valmistajaan kahlitsevassa G-Sync näytössä ole suositeltavaa, ellei ole monopolien ja huonon hinta-suorituskykysuhteen kannattaja.
Ja tässä tapauksessa olisi kooltaankin downgrade.
 

Kampanisu

Kultamestari
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
171
Minua se 1920x1080 rupesi nyppimään tusinan+ vuotta sitten heti kun sitä ruvettiin tunkemaan 1920x1200:n tilalle...
3840x2160 näytöt ovat pahasti vaiheessa ja se on niin raskas näytönohjaimillekin, että ei kannata paljoa miettiä useampaan vuoteen.
2560x1440 on kultainen keskitie, jossa päästään 100Hz:n yli maksamatta kättä ja molempia jalkoja.

27" kannattaa kyllä unohtaa.
Se olisi selvä downgrade:
Visual TV Size Comparison : 27 inch 16x9 display vs 31.5 inch 16x9 display

Gigantilla olisi tarjouksessa tuo LG.
LG 32GK850F-B 32&quote; näyttö (musta) - Näytöt

Kaarevista löytyy sitten esim. AOC AG322QC4, MSI Optix AG32CQ/MAG321/MAG322
MAG321 on ilmeisesti laajemman gamutin (väriavaruus) näyttö ja MAG322 sen sRGB versio.
AG32CQ:n eroista en ole ihan varma.



Ei yhteen GPU-valmistajaan kahlitsevassa G-Sync näytössä ole suositeltavaa, ellei ole monopolien ja huonon hinta-suorituskykysuhteen kannattaja.
Ja tässä tapauksessa olisi kooltaankin downgrade.

Tää LG meni ny kyllä vakavasti harkintaan, aika edullinen hinta, ja pakko myöntää että tykkään tästä 32" koosta.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
89
Itse pistin tuon LG:n 32GK850F näytön tilaukseen. Itse siirryin aikoinaan FHD 21,5 60Hz -> FHD 27" 60Hz -> QHD 31,5 75Hz ja nyt sitten tulossa tuo QHD 31,5" 144Hz. Joten olen ollut jo tyytyväinen tähän mitä nykyinen ppi on joten nyt haluan vaan nopeamman näytön.
Kyllä tässä mun setupissa tällä 31,5" paneelilla joutuu päätä jo vähän käännellä kun katson tätä noin 40cm päästä mutta peleissä on kyllä mukana paremmin kuin pienemmällä näytöllä. Minulla oli testissä pari noita acerin 27" 1440p 144Hz näyttöjä noin viikon ajan mutta kaipuuta oli tähän 31,5" kokoon vaikka acerin IPS paneelissa oli paljon paremmat värit ja tietenkin kaikki näytti tarkemmalta kun PPI nousee mutta kun olin jo tottunut tähän suurempaan näyttöön niin se 27" vaikutti niin pieneltä. Ja isompi muutos tämä on kuin 24"->27 siinä vain 3" isompi näyttö kun 27->31,5" niin tulee jo 4,5" lisää. Ja varsinkin jos on vaihtamassa 24" näytöstä niin onhan tämä aika massiivinen sen suhteen.
Ja huomautuksena se että olisin ehkä pitänyt jomman kumman Acer 27" näytöistä jos niissä mitä minulla oli niin olisi ollut luminance/white uniformity kohdallaan. Toivottavasti tuo tuleva LG on minulle hyvä ja virheetön kun minulla on ollut jo 4 näyttöä testissä tässä kuukauden sisällä eikä enää jaksaisi säätää...

Edit. Ja kahdesta AOC CQ32G1 näytöstä oli tällaisia kokemuksia
QHD / WQHD näytöt (2560×1440)
Joo, lähti itelläkin tilaukseen. Ainahan sen voi viskata takaisin ja vaihtaa siihen pienempään jos ei oikeasti tunnu tottuvan kokoon. Samalla tavalla päättelin että se 3" on kuitenkin pieni ero koossa ja hinnat lähellä samaa. Tuon AOC CQ32G1 olin jo päässäni valkannut seuraavaksi kun olisi sen reilun satkun säästänyt vrt. LG mutta rupesi löytymään tarinaa mikä kallisti kupin LG:n suuntaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Joo, lähti itelläkin tilaukseen. Ainahan sen voi viskata takaisin ja vaihtaa siihen pienempään jos ei oikeasti tunnu tottuvan kokoon. Samalla tavalla päättelin että se 3" on kuitenkin pieni ero koossa ja hinnat lähellä samaa. Tuon AOC CQ32G1 olin jo päässäni valkannut seuraavaksi kun olisi sen reilun satkun säästänyt vrt. LG mutta rupesi löytymään tarinaa mikä kallisti kupin LG:n suuntaan.
Ja tuon neljän näytön rumban jälkeen en enää osta näyttöä muualta kuin gigantista koska sinne on niin helppo palauttaa jos siihen on tarve ja saa testata ihan rauhassa sen 50pv. Ja mulla lähin gigantti on vain 2,5km päässä. On se vaan niin paljon helpompaa kuin että alkaisi postittamaan jostain verkkokaupasta (en tarkoita verkkokauppa.com) ostettua näyttöä takaisin päin kun nämä eivät ole sieltä köykäisemmästä päästä. AOC:n painokin oli yli 10kg paketteineen.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
520
Minua se 1920x1080 rupesi nyppimään tusinan+ vuotta sitten heti kun sitä ruvettiin tunkemaan 1920x1200:n tilalle...
3840x2160 näytöt ovat pahasti vaiheessa ja se on niin raskas näytönohjaimillekin, että ei kannata paljoa miettiä useampaan vuoteen.
2560x1440 on kultainen keskitie, jossa päästään 100Hz:n yli maksamatta kättä ja molempia jalkoja.

27" kannattaa kyllä unohtaa.
Se olisi selvä downgrade:
Visual TV Size Comparison : 27 inch 16x9 display vs 31.5 inch 16x9 display

Gigantilla olisi tarjouksessa tuo LG.
LG 32GK850F-B 32&quote; näyttö (musta) - Näytöt

Kaarevista löytyy sitten esim. AOC AG322QC4, MSI Optix AG32CQ/MAG321/MAG322
MAG321 on ilmeisesti laajemman gamutin (väriavaruus) näyttö ja MAG322 sen sRGB versio.
AG32CQ:n eroista en ole ihan varma.



Ei yhteen GPU-valmistajaan kahlitsevassa G-Sync näytössä ole suositeltavaa, ellei ole monopolien ja huonon hinta-suorituskykysuhteen kannattaja.
Ja tässä tapauksessa olisi kooltaankin downgrade.
Tuo nyt on jokaisen oma päätelmä mikä näyttö on hyvä ja mihin haluaa sijoittaa.

Itselläni on ollut myös ennen Asuksen tuota näyttöä käytössä 34" 3440x1440 ultrawide ips näyttö. En kyllä allekirjoita tuota, että 27" oli downgrade miltään osin. Maku asioita mihin haluaa rahansa laittaa. Enkä kyllä kaarevaa näyttöä enää ole ihan heti ostamassa. En voi suositella.

Mulle on ihan sama mikä sun mielipide monopolista muka sanoo. Mulla on ollut käytössä aina Nvidian GPU:ita ja G-Sync näyttöjä. Mielestäni GTX1080ti ajaa oikein kivasti noita G-Sync näyttöjä. Joten mikäli omistaa Nvidiaa niin voin lämpimästi suositella.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
907
Tuli tilattua sitten tuo Asus vg278qr näyttö. Siinä oli maininta että G-Sync yhteensopiva. Mitähän mahtanee tarkoittaa?
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
99
Ei ole mitään järkeä ottaa pelkän G-Syncin näyttöä, jolla kahlitset itsesi Nvidian näytönohjaimiin.
Nvidiahan poisti viimein talvella ajureistakin sen alusta asti keinotekoisen "disable Adaptive/FreeSync" bitin.
Ja tuo LG on vasteajaltaan IPS:en kärkeä.
Jos on kaksi näyttöä joista toisessa on täysi g-sync tuki ja toisessa näytössä g-sync compatible tuki, niin miksi en hankkisi tuota täyttä g-sync näyttöä jos käytössä on nyt ja lähitulevaisuudessa nvidia?

Nyt on Asus pg279q Gigantissa hintaan 599 g-sync tuella ja sitten tuo uusi LG hintaan 599, jossa siis vain g-sync compatible.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Jos on kaksi näyttöä joista toisessa on täysi g-sync tuki ja toisessa näytössä g-sync compatible tuki, niin miksi en hankkisi tuota täyttä g-sync näyttöä jos käytössä on nyt ja lähitulevaisuudessa nvidia?

Nyt on Asus pg279q Gigantissa hintaan 599 g-sync tuella ja sitten tuo uusi LG hintaan 599, jossa siis vain g-sync compatible.
Oletko tarvinnut täyttä G-synccia? Jos olet osta sellainen jos et älä osta.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 260
Jos on kaksi näyttöä joista toisessa on täysi g-sync tuki ja toisessa näytössä g-sync compatible tuki, niin miksi en hankkisi tuota täyttä g-sync näyttöä jos käytössä on nyt ja lähitulevaisuudessa nvidia?
Näytöt kestävät käyttökelpoisina paljon pitempään kuin yksikään näytönohjain.
Ja mainstream Navithan voittavat NVidian vastaavat kortit suorituskyvyssä ja iso piiri on tulossa.
Ensi vuonna sitten Intelkin liittyy mukaan erillisnäyttiskisaan, niin kilpailua tulee riittämään.
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
99
Täällä ollaan siis sitä mieltä, että LG UltraGear 27GL850 on järkevämpi ja parempi hankinta kuin Asus pg279q. On meinaan aikomus hakea tuo Asus, mutta jätänkö kauppaan ja odottelen LG:tä?
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Täällä ollaan siis sitä mieltä, että LG UltraGear 27GL850 on järkevämpi ja parempi hankinta kuin Asus pg279q. On meinaan aikomus hakea tuo Asus, mutta jätänkö kauppaan ja odottelen LG:tä?
Itse ainakin odottelisin LG:tä, kun on ihan lähiaikoina suomen kauppoihin tulossa. Vissiin samanhintanen kuin pg279q ja parempi.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
Itse arvon ton LG:n ja Asus pg27aq välillä. Hintaeroa muutama kymppi mut arvostelut olis vähän paremmat tossa LG:ssä. Saatavuus nyt on heikko kummassaki
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 260
Täällä ollaan siis sitä mieltä, että LG UltraGear 27GL850 on järkevämpi ja parempi hankinta kuin Asus pg279q. On meinaan aikomus hakea tuo Asus, mutta jätänkö kauppaan ja odottelen LG:tä?
Ehdottomasti noista kahdesta LG, niin ei tulevaisuudessa tarvitse miettiä näytönohjaimen brändiä vaan voi ottaa sen mikä antaa eniten vastinetta rahalle.

Sitä ollaan saatu jo riittävästi maksaa kovia Intelin katteita CPU kehityksen puutteen vuosina, Nvidian katteita näytönohjainten kilpailun puuttuessa ja DRAM kartellille muistin hinnoissa.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Ehdottomasti noista kahdesta LG, niin ei tulevaisuudessa tarvitse miettiä näytönohjaimen brändiä vaan voi ottaa sen mikä antaa eniten vastinetta rahalle.

Sitä ollaan saatu jo riittävästi maksaa kovia Intelin katteita CPU kehityksen puutteen vuosina, Nvidian katteita näytönohjainten kilpailun puuttuessa ja DRAM kartellille muistin hinnoissa.
Riittäisköhän jo toi näytönohjaimen brändi kahlitsemis selitys. Oot nyt jo noin 50kertaa sanonut saman jutun tässä ketjussa. Eise mihkään kahlitse jossei synccejä käytä, mikä ei todellakaan oo peleissä mitenkään big deal.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 260
Riittäisköhän jo toi näytönohjaimen brändi kahlitsemis selitys. Oot nyt jo noin 50kertaa sanonut saman jutun tässä ketjussa. Eise mihkään kahlitse jossei synccejä käytä, mikä ei todellakaan oo peleissä mitenkään big deal.
No sovitaanko sitten niin, että koko G-Synckin on arvoton, eikä sitä saa täällä mainita ja sinä vahdit ettei kukaan ota sitäkään?
Vai oletko sinä täällä vain yrittämässä estää kilpailun ja kuluttajan edun toteutumista?
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
No sovitaanko sitten niin, että koko G-Synckin on arvoton, eikä sitä saa täällä mainita ja sinä vahdit ettei kukaan ota sitäkään?
Vai oletko sinä täällä vain yrittämässä estää kilpailun ja kuluttajan edun toteutumista?
Siis mitä ihmettä sä selität? o_Oo_Oo_O
Toistat itteäs ja kaikki tietää sun mielipiteen jo kyseisestä asiasta tässä ketjussa. Osa varmasti on samaa mieltä sun kanssas ja osa ei.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Kumma kun ei tästä Lenovosta löydy sitten mitään testiä mistään.... Lenovo Legion Y27q 27" -pelinäyttö 549,90
Jos olisi ollut DP1.4 niin olisin varmaan sokkona hommannut. LG olisi muuten lähes täydellinen, mutta sRGB tilan säädöt heikot ja kontrasti selvästi muita IPS näyttöjä jäljessä (tosin sitä ei välttämättä käytännössä huomaa).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
118
Sain Verkkiksestä aiemmin tilaamani LG 27GL850 näytön. Kuva on erinomainen ja kuolleita pikseleitä ei ole mutta vasemmassa alanurkassa on aika paljon valovuotoa/IPS-glowia. Hieman mietityttää saako tuon kanssa elettyä. Mitenkäs Verkkis suhtautuu kokeiltujen näyttöjen palautuksiin? Saako palautettua vaivatta?
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
508
Sain Verkkiksestä aiemmin tilaamani LG 27GL850 näytön. Kuva on erinomainen ja kuolleita pikseleitä ei ole mutta vasemmassa alanurkassa on aika paljon valovuotoa/IPS-glowia. Hieman mietityttää saako tuon kanssa elettyä. Mitenkäs Verkkis suhtautuu kokeiltujen näyttöjen palautuksiin? Saako palautettua vaivatta?
Etänä jos ostit niin se on se lakisääteinen 14 pv ilman tarkempaa selvittelytarvetta.

Kyllähän sen valovuodon pitäisi hieman muuttua käytössä, sillä sitä on saatettu säilyttää vaakana ja muutenkin lämpölaajentuminen vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Etänä jos ostit niin se on se lakisääteinen 14 pv ilman tarkempaa selvittelytarvetta.
Ei ole aivan noin suoraviivaista avattujen kohdalla. Verkkokauppa.comilla on kumminkin suht hyvät palautusmahdollisuudeet (32 päviää.) Pääosin tuo 14 päivän palautusoikeus koskee avaamattomia tuotteita. Loput on sitten kaupasta kiinni.

Tämä kannattaa huomioida:
Verkkokauppa.com tarjoaa asiakkailleen 32 päivän palautusoikeuden. Tuotteet voi palauttaa joko postin maksuttomalla asiakaspalautuksella tai suoraan myymälöiden huoltopisteisiin. Verkkokauppa.com vastaa palautuskustannuksista, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti Postin asiakaspalautuspalvelun kautta. Kodinkoneita, yli 32-tuumaisia televisiota tai muuta erikoiskuljetusta vaativaa palauttaessasi sinun tulee olla ennakkoon yhteydessä huoltoomme sähköpostilla (huolto@verkkokauppa.com).

Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Verkkokauppa.comilta.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet sekä vaipat ja muut vastaavat lastenhoitotuotteet.

Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu, tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun annettua suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.
Verkkokauppa.com Oyj:n sopimusehdot
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Itsellä onnistui mutkatta pari päivää käytetyn näytön palautus verkkokauppaan. Olin siis tilannut postitse ja palautin sen itse raision verkkokauppaan noin viikon kuluttua näytön saapumisesta. Kun vein sen palautukseen niin asiakaspalvelija kävi takahuoneessa testaamassa näytön (n.4min) ja sitten piti vaan allekirjoittaa palautus ja rahat näkyivät seuraavana päivänä tililläni. Tietysti olin pakannut näytön vastaavaksi kuin se oli tullessaan ja palautuksen syyksi mainitsin vaan että liian iso näyttö, ei mahdu pöydälle.
Toinen kokemus näistä näytön palautuksista oli kun palautin rde.fi:lle näytön postitse. Lähetin sen palautuskaavakkeen ohjeiden mukaan takaisin Latviaan ja tiistaina tuli maili että ovat saaneet näytön takaisin ja että ovat laittaneet klarnalle ilmoitusta että rahat voi palauttaa ja kahdessa viestissä ilmoittivat että klarnalle on laitettu infoa. No 3 päivää ja noin 20 mailia ja chatti viestiä myöhemmin oli klarnalle tullut eilen vasta ilmoitus rahojen palautuksesta ja varmaan siksi kun kehotin heitä(rde.fi) tarkistamaan että ovatko varmasti laittaneet klarnalle infoa tästä asiasta. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin jos ne rahat ensi viikolla palautuvat minun tililleni kun klarna niin ainakin on ilmoittanut.
Ostan seuraavat näyttöni vain suomalaisista liikkeistä jonne on helppo palauttaa jos siihen on tarve. Tällä hetkellä on se LG 32GK850F näyttö matkalla gigantista. Toivottavasti sen kanssa ei enää tarvii miettiä palautuksia kun on reilu kuukauden aikana ollut tosiaan 4 näyttöä testissä ja mihinkään en ole ollut tyytyväinen.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
508
Ei ole aivan noin suoraviivaista avattujen kohdalla.
On mikäli eivät halua väkisin olla noudattamatta KKV:n käytäntöjä. Peruuttamisoikeus etämyynnissä

Esimerkiksi tuolla oleva "Peruuttamisoikeuteen vaikuttaa se, voiko tuotetta myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota." ei täyty millään kokeillusta näytöstä kun katsoo millä hinnalla ko. firmojen outletit myyvät tuotteita. Alennukset on vain 10-15% luokkaa. Eri asia nuo muut tuotteet (esim. ohjelmistoissa selvä riski, että serial käytetty, joten niistä ei kukaan maksa juuri mitään avattuna), mutta nyt ei puhuttu niistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
118
Etänä jos ostit niin se on se lakisääteinen 14 pv ilman tarkempaa selvittelytarvetta.
Myymälästä hain. Verkkiksessä on 32 päivän palautusoikeus on seuraava lause voi tarkoittaa mitä tahansa:
Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.
No laitoin sähköpostia aspaan niin katsotaan miten käy.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
508
Myymälästä hain. Verkkiksessä on 32 päivän palautusoikeus on seuraava lause voi tarkoittaa mitä tahansa:


No laitoin sähköpostia aspaan niin katsotaan miten käy.
Onnea matkaan, eiköhän se mene sujuvasti. Saattaa olla hidasta jos haluat uuden kun esim. Gigantti lupaa 4.11. alkaen toimittaa noita näyttöjä.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Myymälästä hain. Verkkiksessä on 32 päivän palautusoikeus on seuraava lause voi tarkoittaa mitä tahansa:


No laitoin sähköpostia aspaan niin katsotaan miten käy.
Siis miks pitää tehdä ongelma ihan selvästä asiasta? Nykyään kaikilla isoilla firmoilla on todella pitkä palautusoikeus ja tuote saa olla käytössä vaikka palautuksen vikaan päivään saakka ja sitten palauttaa. Turha sitä sen enempää on alkaa miettimään ja kyselemään täältä. Palautukseen vaan jos siltä tuntuu.
Itse olen monia tuotteita palauttanut Giganttiin ja Verkkokauppaan palautusoikeuden sisällä. Välillä ne kysyy et miks palautat ja välillä ei. Sanoo vaan ettei ollut tyytyväinen
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
118
Siis miks pitää tehdä ongelma ihan selvästä asiasta? Nykyään kaikilla isoilla firmoilla on todella pitkä palautusoikeus ja tuote saa olla käytössä vaikka palautuksen vikaan päivään saakka ja sitten palauttaa. Turha sitä sen enempää on alkaa miettimään ja kyselemään täältä. Palautukseen vaan jos siltä tuntuu.
Itse olen monia tuotteita palauttanut Giganttiin ja Verkkokauppaan palautusoikeuden sisällä. Välillä ne kysyy et miks palautat ja välillä ei. Sanoo vaan ettei ollut tyytyväinen
Ei tässä ongelmaa ole, en ole vain ennen palauttanut toimivaa tuotetta Verkkokauppaan. Liikkeeseen on matkaa aika paljon niin halusin vain kysellä onko muilla kokemuksia ettei tarvi turhaan sinne ajella.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Ei tässä ongelmaa ole, en ole vain ennen palauttanut toimivaa tuotetta Verkkokauppaan. Liikkeeseen on matkaa aika paljon niin halusin vain kysellä onko muilla kokemuksia ettei tarvi turhaan sinne ajella.
Jos nyt jätkäsaaren myymälästä puhut, ni näyttö autoon vaa ja sinne myymälän tokaan kerroksee huolto/palautus tiskille. Sinne itte kaikkki tavarani oon palauttanu.
Rahat saat muutamassa päivässä tilille, miltä se on maksettu, taikka toinen vaihtoehto verkkokaupan lahjakortti, jonka saat heti myymälässä käytettyä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
89
Kävi tuo LG 32GK850F-B pyörähtämässä pöydällä, mutta samantien tajusi että liian iso nykyiseen setuppiin/omalle katseluetäisyydelle, ei edes tottumiskysymys enää. Yksi jumiutunut punainen pikseli löytyi myös joten helppo päätös heittää palautukseen. Onneksi paikallisesta gigantista löytyi 27" Acer VG271UP poistona hintaan 320€ joka päivän testauksella erinomainen yksilö, valovuodot minimissään eikä pikseliongelmia, paitsi tietysti ne mustat paskaa vrt. VA. Koko juuri passeli ja 10v vanhan TN-paneelin jälkeen välttää taas hetkeksi! :vihellys:
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Kävi tuo LG 32GK850F-B pyörähtämässä pöydällä, mutta samantien tajusi että liian iso nykyiseen setuppiin/omalle katseluetäisyydelle, ei edes tottumiskysymys enää. Yksi jumiutunut punainen pikseli löytyi myös joten helppo päätös heittää palautukseen. Onneksi paikallisesta gigantista löytyi 27" Acer VG271UP poistona hintaan 320€ joka päivän testauksella erinomainen yksilö, valovuodot minimissään eikä pikseliongelmia, paitsi tietysti ne mustat paskaa vrt. VA. Koko juuri passeli ja 10v vanhan TN-paneelin jälkeen välttää taas hetkeksi! :vihellys:
Tuota olen vähän itsekin tuumaillut ostavani. Mitähän käytännön eroa VG271UP:lla ja XV272UP:lla mahtaa olla?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
89
Tuota olen vähän itsekin tuumaillut ostavani. Mitähän käytännön eroa VG271UP:lla ja XV272UP:lla mahtaa olla?
Ainakin USB-hubi löytyy lisänä kakkoseen loppuvasta mallista, todnäk myös uudempaa firmistä sisällä? 270/271-malleissa ilmeisesti jotain välkkymisongelmaa ollut mitkä korjattu uudemmissa erissä. Jos noita malleja etsii niin kannattaa vilkaista se product date kyljestä, omassa näkyi "Jun 2019" joten melko tuore tapaus & ei ongelmia ainakaan toistaiseksi.

Edit: "XV272UP had a better stand."

Ja näkyy löytyy välkkymisestä juttua tuostakin mallista...

Tuotteen Acer Nitro XV272UP 27" -pelinäyttö arvostelut
 
Viimeksi muokattu:

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Ainakin USB-hubi löytyy lisänä kakkoseen loppuvasta mallista, todnäk myös uudempaa firmistä sisällä? 270/271-malleissa ilmeisesti jotain välkkymisongelmaa ollut mitkä korjattu uudemmissa erissä. Jos noita malleja etsii niin kannattaa vilkaista se product date kyljestä, omassa näkyi "Jun 2019" joten melko tuore tapaus & ei ongelmia ainakaan toistaiseksi.

Edit: "XV272UP had a better stand."
VG271UP:n hinta pompsahtanut ikävästi, kun sitä sai pitkän aikaa 349 eurolla. En ole ihan aikeissa maksaa tuosta viittäsataa, mutta jos Black Fridayna tuo olisi vaikka 299,- Gigantissa, niin kaupat saattaisivat syntyä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
89
VG271UP:n hinta pompsahtanut ikävästi, kun sitä sai pitkän aikaa 349 eurolla. En ole ihan aikeissa maksaa tuosta viittäsataa, mutta jos Black Fridayna tuo olisi vaikka 299,- Gigantissa, niin kaupat saattaisivat syntyä.
Juu en itsekkään ymmärrä miten nämä hinnat pomppii näissä vehkeissä, tarjouslapussa mainittu myös "normihinta 349€" muttakun menee sivulle niin 499€... :tdown: Tuohon hintaan todnäk löytyy jo varmempia valintoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 018
Viestejä
4 192 307
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
Package

Hinta.fi

Ylös Bottom