• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Pelimuseo sai haltuunsa id Softwaren PC-version Super Mario Bros. 3:sta

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Strong National Museum of Play on saanut haltuunsa harvinaista herkkua, eli id Softwaren, tai silloin vielä Ideas From the Deepin kehittämän Super Mario 3 -pelin PC-version.
PC-versio pelistä on nähty aiemmin John Romeron vuonna 2015 julkaisemalla videolla ja sen olemassaolo varmistettiin alun perin vuonna 2003 kirjassa Masters of Doom.

Museo ei aio tuoda peliä yleisön saataville tai nähtäville ainakaan tässä vaiheessa, mutta tutkijat ja muut vastaavat tahot voivat pyytää kopiota pelin koodista tutkimuskäyttöön.



Lähde: Museum obtains rare demo of id Software’s Super Mario Bros. 3 PC port
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Tuskin oli mitään muuta kuin PC-piippperi.. Commander Keen tuli tuon jälkeen ja siinäkin oli vain nämä äänivaihtoehdot.

Lisäksi tässä, niinkuin sen ajan peleissä oli 16 väriä (EGA), kun Nintendossa oli 48.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 011
Tähänkin liittyen iso suositus Masters of Doom-kirjalle :) Todella mielenkiintoisia tapahtumia tuohonkin aikaan kun John Carmack "hieman" koodaili uusia juttuja :)
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
229
Tähänkin liittyen iso suositus Masters of Doom-kirjalle :) Todella mielenkiintoisia tapahtumia tuohonkin aikaan kun John Carmack "hieman" koodaili uusia juttuja :)
Vahva komppaus. Itse uutinen oli vähän clickbait kun kyseessä ei ollukkaan Suomen pelimuseo :( Mitä meitä kiinnostaa joku Strong National Museum of Play?!?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Vahva komppaus. Itse uutinen oli vähän clickbait kun kyseessä ei ollukkaan Suomen pelimuseo :( Mitä meitä kiinnostaa joku Strong National Museum of Play?!?
Otsikossa olisi silloin lukenut Suomen pelimuseo, ei sen nimi ole pelkkä pelimuseo :hmm:


Tässä kiinnostaa ihan se, että tuo koodi on löytynyt ja päätynyt museon käsiin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
851
Ja eiköhän tuokin museo ole ihan potentiaalinen vierailukohde sinä kohtaa, kun korona hellittää
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 543
Oisko ollu ees adlib äänet? Tai SB 8-Bit tai gravis? Jonnet ei tiedä....
Ei ollut Adlib, Sound Blaster tai Ultrasound tukea edes samaan teknologiaan perustuneissa mutta vähän myöhemmin julkaistuissa ekoissa Keeneissä (1-3), tuli vasta Keen Dreamsiin ja Keen episodeihin 4-6
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Tähänkin liittyen iso suositus Masters of Doom-kirjalle :) Todella mielenkiintoisia tapahtumia tuohonkin aikaan kun John Carmack "hieman" koodaili uusia juttuja :)
Sen kirjan lukemisen jälkeen mulla oli olo, että miten hitossa ne tyypit sai mitään aikaan. Järjettömän sekasorron vallassa kasanneet pelit. "mitä on tiimityö?".
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 711
Jännä. Enpä ollut koskaan tajunnut että Commander Keen oli ID:n tekemä. Toi on kanssa aika mielenkiintoista ettei tuota otsikon sarjaa ole portattu PC:lle. Mikähän siinäkin on aikoinaan ollut, joku hillitön pelko että se peli piratoidaan? Tai joku ylpeys, ettei meidän hienoa peliä sotketa joihinkin likaisiin PC:hin.

Ihan pelattavia noi oli aikoinaan, niin luulisi että olisi toiminut PC:lläkin. Kaupallisesti siis tarkoitan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
13
Ei ollut Adlib, Sound Blaster tai Ultrasound tukea edes samaan teknologiaan perustuneissa mutta vähän myöhemmin julkaistuissa ekoissa Keeneissä (1-3), tuli vasta Keen Dreamsiin ja Keen episodeihin 4-6
Tää käännös siis ois pitänyt tehdä ehdottamasti parraimmalle, eli Amigalle!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 604
Viestejä
4 185 674
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom