Pelimaailman uutisia

Hmm, mitähän tämä lupaa Battle.netin suhteen, nähdäänkö noita B.netin pelejä myöhemmin myös muissa palveluissa. Varmaan ainakin mikkisoftan omiin juttuihin haluavat Codit ja Wowit.

Tilauspelaaminen on vissiin sit tulevaisuutta, firmat hankkii äkkiä hirveenä pelitaloja, että pääsee olemaan se pelialan netflix johon kaikki sitoutuu.
 
Koskahan Diablo 3 tulee gamepassiin? Voisi senkin viimein tsekata. Ja ehkä myös 4... :hmm:
 
Harmillista jos tulevaisuudessa on vain 3 vaihtoehtoa - Sony / Microsoft / Nintendo ja kaikki isoimmat julkaisut on 1st party only. Sony onneksi laajentanut vähitellen myös muille alustoille, tosin aikamoinen viive kyllä porttauksissa.
 
Aikamoinen rahasampo tuosta saadaan mikkisoftan käsissä, ei olla kaukana kun game passin saa pleikkarille. Voivat vääntää yksinoikeuksia vaikka millä mitalla. Wow konsoleille jne.

Kuka on seuraava Ea vai Ubisoft..
 
Harmillista jos tulevaisuudessa on vain 3 vaihtoehtoa - Sony / Microsoft / Nintendo ja kaikki isoimmat julkaisut on 1st party only. Sony onneksi laajentanut vähitellen myös muille alustoille, tosin aikamoinen viive kyllä porttauksissa.
PC on aina vaihtoehto ja näyttäisi siltä, että myös Sonyn 1st party titlet tulee jatkossa PC:lle ainakin osittain :)
 
Viimeksi muokattu:
Harmillista jos tulevaisuudessa on vain 3 vaihtoehtoa - Sony / Microsoft / Nintendo ja kaikki isoimmat julkaisut on 1st party only. Sony onneksi laajentanut vähitellen myös muille alustoille, tosin aikamoinen viive kyllä porttauksissa.
Kyllä tämä isossa kuvassa alkaa jo Sonynkin asemaa horjuttaa, kun on sen verran suorassa kilpailussa Microsoftin kanssa. Tämä tuskin oli Microsoftin viimeinenkään hankinta, ja Sonylla taas ei ole varaa vastata ihan samalla mitalla. Jos esim. Amazon tai Apple haluaisi ängetä markkinoille isolla rahalla, ei Sonylle välttämättä jäisi enää hirveästi. Microsoftin asema sen sijaan on nyt hyvin turvallinen. Ei tässä välttämättä mitään akuuttia uhkaa Sonynkaan kannalta ole, mutta enpä myöskään odottaisi loppujen isojen julkaisijoiden pysyvän omillaan loputtomiin. Nintendo sen sijaan on turvassa oman juttunsa tekemisen ansiosta.
 
Jos vaan Sony suostuu ottamaan MS GamePassin käyttöön pleikkarilla niin tulevat varmasti saamaan jatkossakin activisionin ja bethesdan pelit laitteilleen.
 
Jos vaan Sony suostuu ottamaan MS GamePassin käyttöön pleikkarilla niin tulevat varmasti saamaan jatkossakin activisionin ja bethesdan pelit laitteilleen.

Ne on niin ylpeitä ettei edes crossplay onnistu, vaikka se olisi täysin mahdollista. Monta seppukua Sonylla tapahtuu ennen moista.
 
Äskettäisen Activisionin kaupan myötä firmassa pähkäillään luovuttaisiinko vuosittaisista Call of Duty-julkaisuista.




Tuo voisi olla ihan virkistävä muutos, ottaen huomioon kuinka monta väkinnäistä julkaisua viime vuosina on jouduttu julkaisemaan. Etenkin nyt kun kilpailu (Battlefieldia vastaan) on melko kuollut.
 
Eiköhän se ole ihan rahallisesti kannattavampaa myydä seasoneja kuin vääntää "uusi' peli joka vuodeksi. Surullista mutta totta että kilpailu on olematonta.
 
Kerran kahteen vuoteen olisi ihan hyvä siirtyä. Kolme studiota kolmen vuoden syklistä siirryttäisiin pelkästään iw ja treyarch neljän vuoden syklillä.
 
Eiköhän se ole ihan rahallisesti kannattavampaa myydä seasoneja kuin vääntää "uusi' peli joka vuodeksi. Surullista mutta totta että kilpailu on olematonta.
Miks olis? Samaa peliä voi myydä täyteen hintaa joka vuosi "uutena" pienellä skinipäivityksellä. Niinkuin Fifat.
 
Miks olis? Samaa peliä voi myydä täyteen hintaa joka vuosi "uutena" pienellä skinipäivityksellä. Niinkuin Fifat.
Seasonista saavat yhtä paljon vähemmällä työllä, ohan noissa uusissa codeissa enemmän duunia kuin FIFAn päivityksissä.
 
Seasonista saavat yhtä paljon vähemmällä työllä, ohan noissa uusissa codeissa enemmän duunia kuin FIFAn päivityksissä.
Mutta ota huomioon että "uuden" pelin ilmestyessä kaikki mikromaksuskinit sun muu skeida nollaantuu. Pelkkä delsu maksaa sen minkä delsu maksaa ja thats it. "Uuteen" (lue: sama vanha peli uusilla skineillä) voi taas alkaa mikromaksujen keräämisen alusta.
 
Phil Spencerin innokkuus herättää vanhoja nimiä (mm. Hexen) henkiin antaa pientä toivoa paremmista ajoista peliteollisuudessa:kahvi:
 
Mutta ota huomioon että "uuden" pelin ilmestyessä kaikki mikromaksuskinit sun muu skeida nollaantuu. Pelkkä delsu maksaa sen minkä delsu maksaa ja thats it. "Uuteen" (lue: sama vanha peli uusilla skineillä) voi taas alkaa mikromaksujen keräämisen alusta.
Ehkäpä, en ole ite koskaan ostanut skinejä. Kai noissakin laskua näkyy jos peli myy huonosti.

Tuskin tuo on niin mustavalkoista, voi siihen syklin muutokseen vaikuttaa muutakin.

Esim. Microsoft tähtää game passilla Netflix tyyliseen raha virtaan.
 
Eikös tämä ole ollut Steamissa jo liki vuoden, vai onko tämä joku eri juttu?

Ilmeisesti kysessä on siitä vielä paranneltu versio:

PC:llä Elasto Manian jo omistavat voivat päivittää Remastered-versioon ilman erillistä maksua, muutoin päristely kustantaa noin kymmenisen euroa.
 
Vanhasta kunnon Elasto Maniasta tulee remastered -versio huomenna Steamiin ja GoG:iin:


Oi että. Tätä tuli teininä hakattua ihan helvetisti. Joskus sain "Two Steppes" radassa maailman top 5 ajan. No nopeastihan ne ajat happamia, kun porukka alko fysiikka glitcheillä tekemään ihan mielettömiä temppuja. :p
 
Noniin alkuperäinen Halo-kehittäjä lähti sitten Sonylle. Mielenkiintoista!

Kohta ei ole kuin muutama megakehittäjä jäljellä mitkä ostelee pienet pelipuljut pois. Milloinkohan on Remedyn vuoro?
Oma veikkaus on Sony, Microsoft ja Tencent tulee olemaan nämä isot perkeleet ketkä omistavat kaikki.
 
Kauppoja tulee siihen tahtiin, että varmaan Ubisoft on seuraavana jonossa jollekin näistä isoista firmoista. Guillemot tuskin osaa paikata vuotavaa laivaansa (leadit lähtevät parempiin hommiin) ja arvokkaat IP:t kuihtuvat nykyisen meiningin myötä. Alkaahan tuo mies muutenkin lähestyä eläkeikää.
 
Sony is buying Bungie for $3.6B

Jaaha tuleeko tästä nyt kisa sonyn ja microsoftin välillä?
Mielenkiintoinen yksityiskohta tässä kaupassa. Bungien ostaminen maksoi 2,4Miljardia taalaa. Sony maksaa Bungien työntekijöille 1,2Miljardia boonuksia päälle seuraavien vuosien aikana josta tulee kokonaissumma 3,6Miljardia taalaa.

 

Yhdysvaltain interaktiivisten taiteiden ja tieteiden akatemia AIAS jakaa tänä vuonna jälleen harvinaislaatuisemman elämäntyöpalkintonsa. Vuodesta 2007 asti jaetun AIAS Lifetime Achievement -palkinnon vastaanottaa helmikuussa Microsoftin Xbox-pomo Phil Spencer osana akatemian perinteistä DICE Awards -gaalaa.

– Phil Spencer on osoittanut sekä intohimoa että johtajuutta läpi koko Microsoft-uransa. Hän on vastuussa useista vaikuttavista ja ratkaisevista hankkeista, jotka ovat kaikuneet läpi koko pelialan, AIAS:n puheenjohtaja Meggan Scavio hehkuttaa.

Spencer liittyi osaksi Microsoftia alkujaan vuonna 1988 harjoittelijan asemassa. Koko Xbox-liiketoiminnan johtoon hän kohosi vuonna 2014 toimittuaan sitä ennen varsinkin pelinkehitysosasto Microsoft Studiosin vetäjänä. Spencerin johtamistöiden saavutuksista AIAS luettelee muun muassa vaikutuksen Halon, Gears of Warin ja Forzan kaltaisiin sarjoihin ja useampiin Xbox-malleihin. Mainninan saa lisäksi työ, jolla Spencer on vaikuttanut esimerkiksi eri alustojen väliseen riistiinpelaamiseen sekä tilauspalvelu Xbox Game Passiin ja Xbox Cloud Gaming -hankkeeseen.

Muut AIAS Lifetime Achievement -tunnustetut:

  • Genyo Takeda (Nintendon laite- ja pelisuunnittelija) - 2018
  • Satoru Iwata (Nintendon toimitusjohtaja) - 2016
  • Bing Gordon (Electronic Arts -pomo ja pelisuunnittelija) - 2011
  • Doug Lowenstein (Entertainment Software Associationin vanha johtaja) - 2010
  • Ken Kutaragi (PlayStationin luoja) - 2008
  • Minoru Arakawa ja Howard Lincoln (Nintendo of American vanha johtokaksikko) - 2007
DICE Awards -gaala järjestetään Las Vegasissa Suomen aikaan varhain perjantaina 25. helmikuuta. Saman tapahtuman yhteydessä Mortal Kombat -luoja Ed Boon lisätään osaksi akatemian Hall of Fameen. Gaalassa jaetaan jälleen myös joukko perinteisempiä vuoden peli -palkintoja.

Lähde: AIAS (1), (2)

----------

Onnittelut Spencerille.

leonardo-dicaprio-toast.gif
 
Jaaha Grand Theft Auto Community Update - Rockstar Games
What’s Next

With the unprecedented longevity of GTAV, we know many of you have been asking us about a new entry in the Grand Theft Auto series. With every new project we embark on, our goal is always to significantly move beyond what we have previously delivered — and we are pleased to confirm that active development for the next entry in the Grand Theft Auto series is well underway. We look forward to sharing more as soon as we are ready, so please stay tuned to the Rockstar Newswire for official details.

On behalf of our entire team, we thank you all for your support and cannot wait to step into the future with you!

- Rockstar Games
Virallisestikko on nyt sanottu että GTA 6 on tulossa.
 
Eli nyt pitää odottaa että se GTA 6 traileri tulee ensiksi pihalle ;)
Googletin tossa aiemmin että GTA V julkistettiin aiemmin samana syksynä kun traileri tuli pihalle. Että on tässä mahikset että tämänpäiväinen nootti oli julkistus, traileri tulee vielä tänä vuonna ja peli siitä kahen vuoden päästä.. *hopium*
 
Halo-säveltäjät haastoivat Microsoftin oikeuteen maksamattomien rojaltien vuoksi - harkitsevat pyytävänsä oikeudelta Halo tv-sarjan julkaisun lykkäämistä

Halo-pelisarjan alkuperäiset säveltäjät Marty O'Donnell ja Mike Salvatori ovat haastaneet Microsoftin oikeuteen maksamattomiin rojalteihin liittyen ja ovat myös äskettäin ohjeistaneet asianajajiaan selvittämään tulevan Halo televisiosarjan julkaisun lykkäämistä siinä käytetyn musiikin perusteella.

Microsoftilla laskut maksamatta.
 
Bethesda luopuu omasta launcheristaan ja siirtyy Steamiin.

We’re saying goodbye to the Bethesda.net Launcher this year. We would like to thank you for your support and assure you that all of your games are safe. If you’re not playing PC games through the Bethesda.net launcher then your work is done here. Thanks for reading! If you do have games through the Bethesda.net launcher, don’t worry. Starting in early April you’ll be able to migrate your games and Wallet to your Steam account.

Sunsetting the Bethesda.net Launcher & Migrating to Steam
 
Vähän under-the-radar ostoja.

Tencent ostaa Inflexion Gamesin. Ovat 2018 ex-Bioware porukan perustama pelifirma.


Muita tencentin ostoja.

Turtle Rock Studios meni Tencentille vuoden vaihteessa.


Vähän ennen tekivät myös pieniä ostoja ja nappasivat Wake up Interactiven.

 

"
After previously canceling its in-person E3 2022 event, the ESA has now informed its partners that there will be no digital event equivalent this year either - meaning E3 2022 has fully been canceled.



The news broke via a tweet from Razer PR lead Will Powers, who said that an email had been sent out announcing the cancellation of a digital E3 event. IGN has independently verified the contents of the email as well.

The ESA had initially planned for an in-person E3 event this year after having no event in 2020 due to COVID-19 and a digital one in 2021. However, this was canceled in January, with the ESA at the time unable to make a public statement on whether or not there would be a digital equivalent. According to sources speaking to IGN at the time, discussions around E3 had been fraught throughout the year, with third parties normally involved finding the ESA's ongoing silence regarding their plans frustrating.

Sources connected to the event tell IGN that discussions about a possible digital equivalent have been ongoing ever since, but without strong momentum to drive them. Instead, the ESA seems to be making plans to regroup for a larger comeback in 2023.

Update: The ESA has shared an official statement with IGN confirming E3 2022's cancellation and announcing that E3 will return in 2023 with "a reinvigorated showcase."

"We will devote all our energy and resources to delivering a revitalized physical and digital E3 experience next summer. Whether enjoyed from the show floor or your favorite devices, the 2023 showcase will bring the community, media, and industry back together in an all-new format and interactive experience.

"We look forward to presenting E3 to fans around the world live from Los Angeles in 2023."

The ESA adds that the 2022 showcase has been cancelled so the organization can "focus its resources" on the 2023 show.
"

Eli ei E3 messuja tänä vuonna, edes digitaalisesti/Live striimissä kuten viime vuonna.
 
Huhhuh kun näki että "Designed and written by Ron Gilbert & Dave Grossman"; vain Tim Schafer puuttuu alkuperäisestä ydinporukasta. Odotan innolla.

Hyvä etteivät julkaisseet traileria 1.4. tai olisin olettanut aprillipilaksi.
 

"
Crystal Dynamics has announced a new Tomb Raider game, and revealed that it will be built using Unreal Engine 5.

Announcing the game during the State of Unreal 2022, Crystal Dynamics' Tomb Raider franchise general manager, Dallas Dickinson promised a "high-quality cinematic action-adventure experience", but showed no gameplay or images, and didn't reveal a release window or title. Dickinson said the team is looking to "push the envelope of fidelity", and is looking to create an experience fans deserve from Crystal Dynamics and Tomb Raider as a series.



Crystal Dynamics Announce New Tomb Raider Game Using Unreal Engine 5

0:55

Autoplay setting: On

Crystal Dynamics becomes the latest major developer to move its next project to Unreal Engine 5. Other developers include The Coalition and CD Projekt Red, which has already announced that the next Witcher game will be developed using Unreal Engine 5.

This will be the first new mainline Tomb Raider game since Shadow of the Tomb Raider, which was released in 2018. Crystal Dynamics is best known in recent years for rebooting the Tomb Raider series, showing us a fresh look at Lara Croft's origins in a grittier setting. In recent years, it has developed Marvel's Avengers and has been assisting Microsoft's Initiative studio on a reboot of Perfect Dark.
"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 773
Viestejä
4 498 640
Jäsenet
74 281
Uusin jäsen
staffanjohansson34

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom