Pelikuulokkeet?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 316
Mulla on beyerdynamic DT770 kuulokkeet + JDS Labs The element tietokoneella eli kohtuullisen kallis/hi-fi, mutta kaveri on noita pelikuulokkeita ja niiden 7.1 surroundia yms. hehkuttanut niin tekisi mieli kokeilla. Nuo voisi kyllä olla pelaamiseen muutenkin paremmat massiivisemman basson ja mikin sekä langattomuuden takia. Varsinkin tuo langattomuus olisi mukava kun ostin sähköpöydän niin helpottaa liikkumista huomattavasti. Itellä ei myöskään ole mikkiä tällä hetkellä niin sitäkin varten voisi olla kätevä hankinta

Pakolliset kriteerit kuulokkeilta on langattomuus ja musta väri. Muuten olen ehdotuksille avoin. Säädettävää valaistusta ei tarvitse olla :facepalm::wtf:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 427
Tuo "7.1 surround" on sitten yleensä vaan spatiaalisen äänen virtualisointia milloin milläkin Dolby/surround nimellä, joten kaverillesi on tainnut mennä markkinointi täydestä (harvassa taas on oikeasti useampaa ajuria per kuppi ja se on tyhmä idea muutenkin kokorajoitteen takia). Saman hoitaa tavalliset perushyvät stereokuulokkeet ja tuon virtuaalisoinnin hyvin osaava erillinen äänikortti. Tähän ei voi sitten laittaa väliin mitään USB-DAC-vahvistinta, koska sitten menettää sen virtualisoinnin.

Itse en enää pelaa, mutta ymmärtääkseni kovin ylimääräinen basso ei ole hyvästä, koska sitten ei taas kuule pieniä ääniä. Ja DT770 ei ainakaan bassottomuudesta ole tunnettu.

Säädettävät valaistukset ja lapselliset ulkonäöt kertoo missä näiden varsinaisten "pelikuulokkeiden" prioriteetit on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 316
Tuo "7.1 surround" on sitten yleensä vaan spatiaalisen äänen virtualisointia milloin milläkin Dolby/surround nimellä, joten kaverillesi on tainnut mennä markkinointi täydestä (harvassa taas on oikeasti useampaa ajuria per kuppi ja se on tyhmä idea muutenkin kokorajoitteen takia). Saman hoitaa tavalliset perushyvät stereokuulokkeet ja tuon virtuaalisoinnin hyvin osaava erillinen äänikortti. Tähän ei voi sitten laittaa väliin mitään USB-DAC-vahvistinta, koska sitten menettää sen virtualisoinnin.

Itse en enää pelaa, mutta ymmärtääkseni kovin ylimääräinen basso ei ole hyvästä, koska sitten ei taas kuule pieniä ääniä. Ja DT770 ei ainakaan bassottomuudesta ole tunnettu.

Säädettävät valaistukset ja lapselliset ulkonäöt kertoo missä näiden varsinaisten "pelikuulokkeiden" prioriteetit on.
Kaveri kehui pelatessa sitä, että kuulee esim. mistä suunnasta askeleet tulevat. Langattomuus ja mikki olisi muutenkin ne ominaisuudet mitä haen niin helpoiten tuollaisella setillä saisi hoidettua. Mulla oli Sennheiser RS175 kuulokkeet missä oli myös "surround" tila, mutta sillä ei kyllä tehny yhtään mitään missään. Tosin pelatessa en kokeillu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Tilaäänessä on iso ero kun käsken äänikorttia syöttämään raa'an äänen sijaan Creativen SBX-virtuaalisurroundiääntä kuulokevahvistin-DACiin, minkä teen kun tulee joskus fps-pelejä pelattua. Toimii parhaiten isomman soundstagen kuulokkeilla: Beyerin DT990 ja Sennheiserin HD598SE on molemmat jees tuossa, mutta kyllä efekti ihan selvä on suljetuilla iSK HD9999:lläkin.

Äänikorttina Sound Blaster Z, mutta tämä emolevyn integroitu Realtek kykenisi vissiin samaan koska Gigabyte ilmeisesti lisensoi tuon pro studio -kikkareen siihen. En vaan jaksanut ottaa SBZ:aa pois koneesta kun tuon kuulokevahvistimen ostin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
680
Sound Blaster Z hoitaa täälläkin tilaäänet, luureina superlux hd-330 ja hyvin rokkaa. Oli myös aikoinaan aidot 5.1 luurit (zalman theatre 6), mutta nuo superluxit hakkaa ne mennen tullen mukavuudessa ja äänenlaadussa. Virittelin superluxeihin micmodin ni sai niistäkin kerralla headsetin. Micmodin sijaan jengi on myös viritellyt itse esim nippusiteillä mikkiä sankaan kiinni tähän malliin

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
214
millään surround vehkeillä ei tee mitään jos olet jo hankkinut hyvät stereo kuulokkeet. jos pelissä on ominaisuus mikä on jo aika yleistä että käytät joko stereo formaattia tai joku muu surround kilkutin niin kokeilet niitä.
itse käytän esim OWta pelatessa pelin omaa "surround" äänitilaa ja kuulokkeina sennheiser HD 650. jotka on kytkettynä Nuforce Icon uDAC3 - USB-DAC, väri musta 94,90 €

joskus jaksoin leikkiä noilla surround kuulokkeilla enkä rehellisesti huomannut mitään ihmeellistä niissä. alkuun oli jotkut ROG lelut mitkä hajos heti ja toiset päivää ennen takuun umpeutumista :D toiset oli jotkut Mad Catsit ja ihan kuralapiot...
totesin että kuin on kunnon avonaiset stereo kuulokkeet niin peli kyllä hoitaa tuon virtuaali surround tilan ja hommaa tollasen jonkin sortin Dacin jolla saa riittävästi jerkkua kuulokkeille niin ei muuta tarvitse :)

https://www.thomann.de/fi/the_tbone_gc_100_usb.htm
tuosta vielä mikki kylkeen. itselläni on kans tuo mikki ja hyvin on toiminut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 423
Kaveri kehui pelatessa sitä, että kuulee esim. mistä suunnasta askeleet tulevat. Langattomuus ja mikki olisi muutenkin ne ominaisuudet mitä haen niin helpoiten tuollaisella setillä saisi hoidettua. Mulla oli Sennheiser RS175 kuulokkeet missä oli myös "surround" tila, mutta sillä ei kyllä tehny yhtään mitään missään. Tosin pelatessa en kokeillu.
Niin kuulee stereokuulokkeillakin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
680
Edullisia Dac + esim. Beyerdynamic DT 990/880/770 jne. comboja saa jo sen verran edullisesti, että jättäisin ostamatta noita pelikuulokkeita. Ellet sitten satu tarvitsemaan sitä mikkiä, tai jos ei yksinkertaisesti ole varaa. Sen annan noille headseteille, että useat on erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltu äänenlaatuun nähden!
Ja hinnasta saa reilun siivun pois kun vaihtaa Beyerdynamicista Superluxeihin, jotka kyllä näyttävät ja kuulostavat beyerdynamiceilta. Ei noita superluxeja suotta ole kehuttu pitkin poikin foorumeita. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 316
Toi mun JDS Labsin the element dac/amp maksoi 400€, että ei tässä nyt ihan halvinta settiä oltu etsimässä :) Nyt kun noista pelikuulokkeista enemmän luin niin melkoista kuraahan ne on kaikinpuolin. On mulla myös Sony MDX 1000 kuulokkeet TV:n kaverina joten luultavasti noilla kahdella menen jatkossakin ja ostan erillisen mikin. Silläkin aloin tätä miettimään kun omat Beyerdynamic DT770 80ohm on takuu huollossa halkeamisen takia ja on tullut enemmän noita langattomia käytettyä.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Komppaan G933 jos pelaaminen on pääpointti, ei musassakaan kyllä valittamista. Ite pystyn kuuntelemaan/puhumaan koko 120m2 talossa, eli kuuluvuus aika jees. Armassa kuulee hienosti äänien suunnat DTS surroundilla :tup:
Näitä välillä löytyy aika edullisestikin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 401
Viestejä
4 216 695
Jäsenet
71 042
Uusin jäsen
JJVilzu

Hinta.fi

Ylös Bottom