Pelikonetta autotalliin

Liittynyt
16.07.2018
Viestejä
36
Tervehdys!

Olen rakentamassa kakkoskonetta autotalliin, valmiita osia löytyy jo MSI ventus rtx3080 ja NZXT Kraken X53 prossu AIO.

Pääasiallinen käyttötarkoitus esport yms pelaamiseen ja studiokoneeksi bänditoimintaan.

Olen noita Jimmsin ryzen 5600(x) bundleja katsellut mutta hiukan hirvittää ammunko itseäni jalkaan kasaamalla koneen am4 kannalle vai pitäisikö odottaa kuukausi-pari am5 julkaisua tai nykyisten hintojen laskua? Inteleitä en ole tutkinut juuri yhtään, löytyykö niistä päivityspolkua uudelle sukupolvelle? Ykköskoneessa 5900x joten päivityspolku sinänsä löytyisi kotoa päin kunhan ensin päivittää kyseisen prossun sitten joskus prosessoriin x mikä tarkoittaa tietenkin emon yms vaihtoa. Toki saattaisi olla sekin tilanne että 5600 menisi ennemmin kiertoon ja uutta tilalle sitten joskus.

Kotelo on kanssa hukassa vielä. Lian lin omat vaikuttaa ihan tyylikkäiltä mutta paljon olen kuullut hyvää corsairin 4000D airflowsta. Ykköskoneessa on fractalin define r6 ja olen tykännyt todella paljon irrotettavista suodattimista.

Ajatuksissa kasata kone jolla mieluusti mentäisiin muutama vuosi eteenpäin, budjettia en ole sinänsä määrittänyt, mieluusti aina vähemmällä rahalla mutta toisaalta osaan komponentteihin aion panostaa jolloin seuraavat päivitykset eivät tarvitse kaikkea uusiksi esim virtalähteeksi ajattelin powerin jossa on riittävästi potkua vuosiksi eteenpäin kuten 1600w Evgan supernova.
Toisaalta taas kotoa löytyy olohuoneesta ykköskone ja tallissa en välttämättä kaipaa yhtä tehokasta prossua yms.

Koneelle ei varsinaisesti ole kiire, mutta mieliteko olisi suuri ettei tarvitsisi joka viikonloppu siirtää olohuoneen konetta talliin. Lähinnä varmistelen onko nykyhetki mistään kotoisin uuden koneen hankintaan? Olen myös seurannut käytettyjen markkinoita mutta ei hirveästi houkuta hankkia serriä ja uudempien osien hinta on lähellä hyllyhintoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 264
Viestejä
4 231 104
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom