Pelikonetta 1440p

Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
6
Morjesta! Meininki pitkästä aikaa kasailla 1440p resoon käypänen kone. Kokonaisbudjettia ei nyt oikeastaan ole, ajattelin, ihan pakostakin, tilailla osia aina silloin tällöin, tässä syksyn/talven aikana.

Käyttötarkoituksena pelailla, pelaan/olen pelannut pääsääntöisesti PS5:lla. Kaikkia pelejä kun ei Pleikalle saa joten vaihtoehtona uusi kone tai Xbox, vaaka kallistuu tällä kertaa kyllä uuden konepaketin puolelle. Pelejä mitä nyt akuutisti haluaisin pelailla on Starfield ja se tuleva Indiana Jones, eli siis periaatteessa action RPG osastoa. Toki sillä sitten myös sujuu kaikki muu yleiskäyttö, mahdollisesti pienimuotoinen äänihomma (rumpujen nauhoittelu omaksi iloksi tms.) Reaperilla. Toki mulla on myös MacBook Air M1 joka toimii siihen käyttötarkoitukseen paremmin.

Ainut komponentti minkä varmaksi tiedän mikä tulee on Fractal Designin North- kotelo. Laitan tähän alle mitä olen listalle kerännyt. Ja listalta varmasti jotain puuttuukin, käyttöjärjestelmä on omasta takaa, jos siis vanhan Win 10 lisenssin voi vielä päivittää Win 11. Jos ei niin sitten tarvitsee toki senkin. Hiiri näppis ja näyttö löytyy myös.

Eikä sitten mitään käsitystä palikoitten yhteensopivuudesta. Saa/pitää ehdottaa muutoksia.

Ainiin, ja AMD olisi preferenssi. Älkää kysykö miksi, olen nyt vaan niin päättänyt. :D

Näyttökuva 2024-08-09 kello 14.13.26.png
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 306
Jos ja kun pelaaminen on koneen päätarkoitus niin prossuksi vain ja ainoastaan 7800x3d tuossa hintaluokassa:

Johon saatavat varat siirtyy kätevästi valitsemalla Thermalrightin kuuleri, esim:

7900 gre:n saatavuus ja hinta droonikaupassa hieman nihkeätä niin:


Tai sitten voit siirtää kaikki ostokset esim tuonne ylläolevaan ja foorumin yhteistyökumppanin liikeeseen ja unohtaa tuon dronekauppiaan tarjonnan.
 
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
55
Kannattaa varmistaa, että Win-lisenssi on retail, jotta sen voi siirtää vanhasta koneesta uuteen. Win 11 Home/Pro -lisenssin saa tarvittaessa huuto.netistä alle kympillä. Esim.

 
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
6
Jees, koppa+poweri lähtikin jo tilaukseen, niitä voikin sitten ihastella hetken, sovitella pöydälle. :lol: Kiitos vinkistä tuon Jimmsin suhteen, en ole nyt hetkeen tarvinnut sieltä mitään tilata, en osannut aavistaa, enkä lukenut uutisia aiheesta. Boikottiin menee koko sivusto. :thumbsdown:Tässä onkin nyt sitten hyvin aikaa etsiä sopivaa täytettä koteloon kun tilailee palikan kerrallaan, tarkoitus kuitenkin kasata mylly jolla ei heti jää jalkoihin. Kiitos vinkeistä tähän asti! :)
 
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
6
Kannattaa varmistaa, että Win-lisenssi on retail, jotta sen voi siirtää vanhasta koneesta uuteen. Win 11 Home/Pro -lisenssin saa tarvittaessa huuto.netistä alle kympillä. Esim.

Taitaa muistaakseni olla ihan erikseen ostettu. Vai olikohan jopa niinkin vanha kun Win 8, josta sitten päivitetty 10:iin. No, se on sitten helpoin hankinta jos tarvitsee käyttis hommata.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 300
Viestejä
4 352 158
Jäsenet
72 393
Uusin jäsen
Nklkol

Hinta.fi

Ylös Bottom