Pelikone

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Tervehdys kaikki!

Uutta pelikonetta olen suunnitelemassa ja kysynkin valistuneita mielipiteitänne osien suhteen.

Tavoitteena on varsin hillitty ulkonäkö, pieni koko, tehokas ja hiljainen.
Joo, kyllä. Hieman on hankala yhtälö.

En tarkoituksella jätä omia ideoita tässä vaiheessa sen enempää, koska haluaisin ohjaamattomia mielipiteitä.

Budjettia sen verran, että saa miellyttävän kokoonpanon.
Tällä hetkellä pelaan melkein pelkästään War Thunderia. Nykyinen i5 760 + gtx 970 jaksaa 1080p sitä kivuttomasti, mutta on iso ja ruma. Siitä ei kannata ottaa mitään tähän uuteen.

Näytöksi olen himoinnut ultra wideä.
Nyt olisi tarjouksessa (taas) Omen X 35" Kompletilla (999€)
3440x1440, g-sync, 100hz jne.
Onko hyvä näyttö? Ilmeisesti alussa vaivannut over shooting on saatu korjattua uudella firmwarella?
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
No laitan jonkin hahmotelman, niin pääsee paremmin jutulle.
Kopasta en oikein meinaa päästä ajatukselle, mikä olisi sopivin. Aluksi ajattelin Cubeor Vault:ia, mutta sittemmin olen jo kerennyt luopumaan ajatuksesta.

Näyttöstä nyt ei mitään tiedä. Predator 34A vai sitten tuo Omen X? Aiemmin ollut IPS näyttö 1080p 16:9.

Prossun jäähyksi tuo perinteinen, mutta onko tuossa kopassa joku parempi vaihtoehto?

Oikeastaan kaikki valinnat on tehty jossain määrin mutulla.

Kellottamisesta en osaa sanoa, kun en ole sitä aiemmin tehnyt, mutta ajattelin, että tuossa on vakiona sen verran potkua, ettei siihen heti joudu ryhtyäkkään.

Emossa on terminä hienolta kuulostava äänipuoli.

Valinnoissa huomioitu myös toimitusaikoja.

Huomioita, sopivuuksia, vinkkejä?

Komplet:
Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB
2x8GB 3000MHz DDR4 CL15, XMP, White

219€

OMEN X by HP 35" LED G-Sync 35c
3440x1440, 21:9, 4ms, 10M:1, HDMI/3xUSB/Display Port. Sort

999,01€

MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X
Näytönohjain, PCI-Express 3.0, 11GB GDDR5X, 1544/1657MHz, Pascal

829,89€

Seasonic Focus+ 650W 85+ GOLD PSU
ATX 12V, 85 Plus Gold, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 1x CPU, 8x SATA

99,89

Jimms:
Fractal Design Node 304 Mini-ITX kotelo, valkoinen
99€

Thermalright HR-02 Macho rev.b. -prosessorijäähdytin, LGA775/115x/1366/2011, AMD AMx/FMx
47,90€

Gigantti:
Intel Core i7-8700K prosessori (box)
395€

Asus ROG Strix Z370-I Gaming emolevy
215€

=2907,59€

Edit. Ei tietenkään pakko ole noin paljoa rahaa laittaa, mutta päivitysväli on aiemminkin ollut useita vuosia (5+), joten parempi olla sellainen, että ei heti ole siihen tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Kovalevyt uupuu tarvitsetko HDD vai menetkö pelkillä SSD lätyillä?
Käyttis Win 10?
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Muistit ainakin aika pirun kalliit.

Crucial 16GB (2 x 8GB) Ballistix Tactical, DDR4 3000MHz, 1.35V - 179,00€

Jos jotain vaultin kaltaista koteloa haaveilee niin tässä ihan hyvä vaihtoehto myös jota itsekkin tullut kateltua seuraavaksi kopaksi

Jonsbo VR1, ikkunallinen Mini-ITX -kotelo, hopea - 119,90€
Kiitos! Muistit ovat valkoiset, niin siksi listasin ne :) Toisaalta, jos on umpinainen koppa, niin ei sillä kyllä väliä ole.

Tuota koppaa katselin myös, mutta en oikein päässyt itseni kanssa sopimukseen.
Pöydällä kopan oikea kylki olisi enemmän esillä ja sillä puolella on virtalähde ja emon takaosa. Mitä muuten tarkoittaa virtalähteessä ATX PS2?
Edit. Ilmeisesti vain terminologiaa ja tarkoittaa samaa kuin ATX.

Kovalevyt uupuu tarvitsetko HDD vai menetkö pelkillä SSD lätyillä?
Käyttis Win 10?
Pelkkiä SSD:iä. Oisko se 850 evo 500Gb sitten vielä? Vanhassa on jokin 250Gb ssd, mutta se ei taida olla nopeudeltaan/laadultaan kummoinen. Hyvä parannus kyllä oli aikoinaan käynnistysnopeuteen.
Win 10 käyttikseksi. Joko yritän vanhasta siirtää tai hommaan uuden.

Näyttöä en nyt vielä kuitenkaan uskaltanut tilata, koska kompletilla on 14vrk palautus ja en pysty sanomaan, olenko tuona aikana kotona.
 
Viimeksi muokattu:

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
No viimeinkin laitoin tilaukseen seuraavan paketin:

Jimms:

Fractal Design 304 mini-ITX kotelo
Seasonic 650W FOCUS+ virtalähde (Nodeen 160mm ja jos modulaarinen niin reilusti alle. Tämä on 140mm.)
Cryorig H7 Quad Lumi prossun jäähy (Korkeus 145mm ja "yläpinnassa" ei jäähdytysputkien piikkejä. Tämä on henkilökohtainen kierouma :) )

Gigantti:

i7-8700K
Asus ROG strix Z370-I Gaming emolevy
Samsung 850 EVO ssd 500GB
MSI 1080ti Gaming X
Corsair Vengeance 2x8GB 3000Mhz CL15
Logitech G502 hiiri

Mielipiteitä? Menikö jokin pieleen?

Miten muuten bluetooth -kuulokkeet toimivat pelatessa? Hyötyykö emon SupremeFX äänistä BT:n kautta otetuista äänistä?
Koneeseen tarvii ilmeisesti jonkin sortin lähettimen sille?
Oon nyt pelannut Bosen vastamelukuulokkeilla (kylläkään en käytä ominaisuutta pelatessa).
Gigantissa olisi JBL BT kuulokkeet tarjouksessa.

Näytöstä ei vielä varmaa ajatusta. Harmittaa, kun se Omen X 35" UW tarjous oli ja meni. Jotenkin en innostu Predator UW:sta.. Tai jokin siinä epäilyttää. Toki näistä UW:sta on kirjotettu niin paljon kriittistä arviota, niin ei vain innostu.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Mulla tuo UW vaan oli niin hyvä puutteistaan huolimatta etten voi olla suosittelematta. Tosin puusilmä kun olen niin minulle riittää 60 fps. Kai tuo on sellainen kokeiltava omakohtainen juttu.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Asus itx emolevy ei vissiin ole kovin hyvä kylläkään. Ongelmia jäähdytyksessä. Menisikö vielä vakiokelloilla kuitenkin... jos kerta noin paljon panostat niin melkein emo vaihtoon. Tai ainakin siihen asuksen I ongelmiin perehtyminen haittaako se sinua.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Kiitoksia vastauksista!

Onko heittää ideaa paremmasta emosta?
Näyttää kaikki olevan "odottaa tuotetta" ja "keräilyssä" -tiloissa, niin varmasti ehtii vielä vaihtamaankin.

Mikä emossa kuumenee?
Alustavasti en ole kellottamassa ainakaan heti (ei ehkä tarvi?).
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Yritin googlata aiheesta, mutta en löytänyt mitään mainintaa.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Toi asrockin fatality olisi saman hintainen ja sitä on varastossa jimmsillä.

Siinä on myös bluetooth.
Toimiikohan se hyvin bt kuulokkeiden kanssa ja menettääkö bt kuulokkeilla jotain ominaisuuksia äänissä?

Mulla on vain joku ennakkoluulo, että asuksen lankut olisivat hyviä.. eikä se perustu oikein mihinkään muuhun kuin mutuun.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Pelaisin itse varmanpäälle ja ottaisin asrockin. Varsinkin kun olet sullomassa itx koteloon 8700 ja 1080ti eli lämpöä on tulossa muutenkin. Heikommalla prossulla ja näyttiksellä en olisi huolissani. Varsinkin kun tämä ei vaikuta kokonaisuuden hintaan mitenkään.

En minä näistä paljon ymmärrä. Luen paljon vain. Meinasin itsekkin tilata Asus F sokkona koska Asus. Myöhemmin luettuani foorumit puhki huomasin ettei Asukset ole hintalaatusuhteeltaan hyvällä tasolla. Olen ymmärtänyt että juuri I malli olisi hieman epäonnistunein malli Asuksen mallistosta. Tilasin itse asrock taichin mutta sitä ei oo itx mallina. Tuo fatal1ty on ilmeisesti hyvä myös.

Tuolta voisit kysyä:
Z370 (Coffee lake) LGA1151 emot yleissäie

Siellä ei ole käsitelty aihetta vielä...
 
  • Tykkää
Reactions: TMK

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Kiitoksia!

Jimmsin tilaukseen sain lisättyä chatin avustuksella Asrockin emon. Pitääpä yrittää perua Gigantin Asus, kunhan jaksavat taas olla töissä. Jimmsillä oli vielä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 205
Tuotapa en ajatellut... hmm.

Meniköhän nyt uusiksi suunnitelmat.
Alla olevien kuvien perusteella uskaltaisin sanoa että mahtuu, mutta toki voit ottaa varman päälle ja tilata toisen mallin. (vertaa pci slotin ylimenevää osaa kotelon takaosaan)

 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Kiitoksia viesteistä!

Muistelisin nähneeni kuvan, jossa ko. näyttis oli tuossa kopassa, enkä sen enempiä miettinyt :D

Nyt kylläkin googlaamalla löysin, että jollakin oli ilma seisahtunut 1080:n kanssa.
Puhaltava malli toimisi.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Tässä oon nyt pyörittellyt erilaisia vaihtoehtoja kotelo/näyttis/virtalähde -akselilla ilman tulosta.

Nano S tarvitsee taas matalemman PSUn.
Sitten taas mulla ei ole mitään hajua sfx-l virtalähteistä. Ja muutenkin Nano S:ään siirtyisin pitkin hampain.

Pitääkö se vain odottaa toi node 304 saapuvaksi ja testata..
Ja sitten kiukuspäiten rakentaa itte sopivan kotelon (en kyllä ajatellut tässä vaiheessa siihenkään ryhtyä)

Saa heittää uusia ajatuksia!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 205
Tässä oon nyt pyörittellyt erilaisia vaihtoehtoja kotelo/näyttis/virtalähde -akselilla ilman tulosta.

Nano S tarvitsee taas matalemman PSUn.
Sitten taas mulla ei ole mitään hajua sfx-l virtalähteistä. Ja muutenkin Nano S:ään siirtyisin pitkin hampain.

Pitääkö se vain odottaa toi node 304 saapuvaksi ja testata..
Ja sitten kiukuspäiten rakentaa itte sopivan kotelon (en kyllä ajatellut tässä vaiheessa siihenkään ryhtyä)

Saa heittää uusia ajatuksia!
No jos mielipiteitä kysyt niin heivaa tuo Nano S jorpakkoon. ATX-kokoluokan tornikotelo johon ei saa kuin itx emon kiinni :D Ei sitten mitään järkeä.

Suoritin etsiväntyön puolestasi
[Official] Fractal Design Node 304 Owners Club - Page 712

Kyseisessä ketjussa löytyy hakemalla 1080 ti lisätietoa, mutta yksi jantteri oli maininnut että ainakaan 1080 ti strixin kanssa ei mahdu kunnolla paneeli kiinni. Tai mahtuu, mutta tuulettimet ei pyöri koska osuvat kylkipaneeliin. Ja näyttäisi olevan aikalailla yhtä paksu kuin tuo msi gaming x.

Eli, vaihtoehtoina 2 slotin kortti tai eri kotelo.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Msi gaming x on 1,5 mm ohkasempi :D
Joo, ei taida riittää toimivaan kokoonpanoon..

Oot kyllä oikeassa ton Nano S:n suhteen.

Jos ei parempaa koppaa löydy, niin leikkailen näyttiksen kohdalta seinää auki...

Paras vaihtoehto olisi, kun saisi hävitettyä kokonaan pois pöydältä/näkyvistä koko koneen.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Voin muuten kertoa, että msi gaming x 1080ti mahtuu Node 304:ään sisälle ja kotelo kiinni, jos ottaa sivusta pölysuodattimen pois :D

Kotelo ja näytönohjain osuu hyvin lievästi toisiinsa ja mielestäni ei väännätä näyttistä, mutta yhtään paksumpi ei saisi olla.
Osuva kohta on msi:n punaisen kehyksen kulmikas huippu. Hankala selittää.
Kuitenkin tuulettimien keskustat on uloimmat osat ja tähän auttaa pölysuodatttimien poistaminen.

Toinen vaihtoehto on jättää kotelon vasen kylki repsottamaan auki, mutta se nyt ei ole ainakaan hyvä idea.

Onkohan sellasia jäykkiä pölysuotimia, jotka eivät näytönohjaimen imusta menisi montulle ettei osuisi tuulettimiin?
Ajattelin, että kotelon ulkopuolelle jokin suht siisti viritelmä.
Joko hieman koholla kotelosta tai sitten mahd jäykkä rakenne.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Tarviiko yhtään mitään ajureita asentaa itse?
Windows update ainakin jotain Inteliä latasi ja näytönohjaimen ajurikin on melkein uusin.

Toimii muuten hienosti kone ja lämmötkin on alhaiset.

Kotelon omalla tuuletinsäätimellä oon nyt mennyt ja hiljaisin nopeus riittää.
Taitaa iso takatuuletin pitää hieman rahinaa, mutta aika hyvä silti.
Lämmöt pelatessa jotain 50 prossulla ja näytönohjaimella vähän enemmän.

Toki vasta 1080p näyttö, mutta olen kyllä tyytyväinen.
Ennen oli war thunderissa fps jotain 60-100 ja nyt tuntuu olevan 200.
Ei kyllä taida olla peli raskaimmasta päästä.

Kiitos vain kaikille avusta tähän asti ja hienolle foorumille!
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Muuten hyvä, mutta se on sellainen näytönohjaimen mallinen eli pidempi ja matalampi.
Pitää ihmetellä kunhan kotiutuu.

Pysyykö tollanen jäykkänä? Yhtään ei saisi taipua sisäänpäin imusta.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Tuossa pitäisi olla metalliverkko joten ei pitäisi taipua. Minkä kokoinen aukko siinä kyljessä on? Vai suurenematko sitä itse 120x240mm kokoiseksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 993
Viestejä
4 209 179
Jäsenet
71 000
Uusin jäsen
Jebbels

Hinta.fi

Ylös Bottom