Pelikone pelaamiselle ~2500

Morjens!

Noniin elikkäs viimeisin pelikone rakennettu 2018. Nyt ois hakusessa jyty kone jolla pärjätä vuosia, toki osia uusimalla aina välillä. Budjetti ~2500 mutta ei ole niin justiinsa meneekö alle taikka yli ~3000€. Komponenttihommelit jääny aivan huomioimatta viime vuosina eli olisi iso plussa jos löytyis kaikki samasta paikasta, sekä itse kasaus siihen päälle. Näillä sanoilla niin ehdotelkaa osia joilla pärjäis joitain vuosia eteenpäin ja että konetta vois sitten uusia tarpeen mukaan tulevaisuudessa. Kiitos etukäteen kaikille.

Tällä budjetilla kyllä odottelisin supereita, vaikka odottelu on yleensä pahasta. Olisiko mahdollisesti vanhassa koneessa näytönohjainta, jolla voisi mennä odotteluajan? Ja onnistuisiko näytönohjaimen asennus itse?

Tällä budjetilla kyllä odottelisin supereita, vaikka odottelu on yleensä pahasta. Olisiko mahdollisesti vanhassa koneessa näytönohjainta, jolla voisi mennä odotteluajan? Ja onnistuisiko näytönohjaimen asennus itse?
Tosiaan mikään kiire ei ole ja ei haittaa vaikka joutuisi odottaa uutta konetta hetken, vanhassa 1050ti eli vanhanliiton kamaa. Kuten mainitsin ei haittaa vaikka joutuisi hetken odottelemaan, kunhan kunnon masiinan saisi kyhättyä, vähän uudemman generaation myllyn, jolla hetken pärjäisi.

No tuossa nyt kokoonpano, mihin voit heittää ihan minkä tahansa näytönohjaimen kaveriksi. Osasista ei ole viimeisiä euroja kilkitty eli esim emossa wifi7. Virtalähde riittää kaikille nykyisille näyttiksille ja muistiakin 64 gigaa jos vaikka joskus vuosien päästä moista määrää tarvitsisi.

No tuossa nyt kokoonpano, mihin voit heittää ihan minkä tahansa näytönohjaimen kaveriksi. Osasista ei ole viimeisiä euroja kilkitty eli esim emossa wifi7. Virtalähde riittää kaikille nykyisille näyttiksille ja muistiakin 64 gigaa jos vaikka joskus vuosien päästä moista määrää tarvitsisi.

Olin tulossa valittamaan, kuinka B850:stä puuttuu PCIE 5.0 tuki näytönohjaimelle, mutta näköjään MSI on tuohon sellaisen laittanut??!! Olin jotenkin luulossa, että AMD olisi kieltänyt moisen, mutta positiivista että näin! Ehkä päivitän samaan itsekin, jos joskus emoa vaihdan.

5080 Super tuohon kylkeen luulisi olevan aika herkku, kunhan tulee ulos ja hinnat/saatavuus normalisoituu. Tai miksei AMD:n huhuttu 9080XT.

Olin tulossa valittamaan, kuinka B850:stä puuttuu PCIE 5.0 tuki näytönohjaimelle, mutta näköjään MSI on tuohon sellaisen laittanut??!! Olin jotenkin luulossa, että AMD olisi kieltänyt moisen, mutta positiivista että näin! Ehkä päivitän samaan itsekin, jos joskus emoa vaihdan.

5080 Super tuohon kylkeen luulisi olevan aika herkku, kunhan tulee ulos ja hinnat/saatavuus normalisoituu. Tai miksei AMD:n huhuttu 9080XT.
Ite taas oletin joskus tyhmästi, että kaikissa b850 emoissa se on. Toki pitää melkein täikammalla etsiä b850 emoja joissa sitä ei ole, mutta mahdollista on että puuttuu:
Näyttökuva 2025-10-26 190644.png

Statistiikka

Viestiketjuista
291 019
Jäsenet
79 868
Uusin jäsen
peruskeijjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom