Pelikone paketti 1500 +/- 150

Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
2
Moikka!

Rahat on nyt kerätty kasaan ja alan nyt pääsemään konkretia tasolle tilailemaan itselleni konepakettia ja samaan vihdoin haaveilemani Pelikoneen. Ottaisin mielläni ajatuksia vastaan jo suunnitelemistani kokoonpanoista ja mielellään myös täysin vaihtoehtoisia näkemyksiä.

SPEKSIT:

Budjetti?:
n. 1500€, voi tarvittaessa venyä satasen suuntaan tai toiseen.
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Eip
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kasaan ja asennan itse.
Kellotatko?: En aio kellottaa.
Kotelon koko/väri/ulkomuoto: Phanteks P300 (on mielyttänyt silmää, mut muutkin käy ikkuna on pakollinen, värllä ei väliä)
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Ei niin väliä, tärkeä saada viilennys toimimaan mahdollisiman hyvin. Kaikissa aijemissa projekteissa se suurin ongelma.
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ehrottomasti. (CPU ja GPU saa tosi paljon halvemmalla mindfactoryltä)
Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: En.
Koneen käyttötarkoitus: Pelkkään pelaamiseen, ekat pelit PUGB ja Elite. Lähtökohtaisesti parhailla graphicoilla
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei tarvitse kuulua. 1500 suuntaan ja toiseen on pelkää konetta varten
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei mitään.
Muuta huomioitavaa ?: Jos tarvii karsia jostain niin kovan voi skipaa kokonaan ja tyydyn hyvin pelkään 250SSD:hen ja päivittelen myöhemminen jonkun 2tb:n sinne kyytille. TUULETUS on super tärkeä. tuulettimet maximiin ja vaikka erille prossu jäähdytin peliin.


Ite olen kattelut kahta varsin samanlaista kokoonpanoa. Budjettiin saa aika tasan sopimaan ton I5:sella olevan, I7 pitää ottaa vähän lisää cashiä peliin. Mut onko se järkevä ero mikä kanattais maksaa? Otan myös mielläni vastaan vinkkejä että mistä lähtee karsimaan hintaa jos lähtee karsimaan.

1. versio I7:lla
psu: Corsair 650W RM650x
koppa: phantecs p300
ram: Kingston 16GB (2x8GB) Hyper X Fury, DDR4 2666MHz
ssd: Samsung 250GB 960 EVO SSD
kovo: Western Digital 2TB WD Blue
mobo: Asus ROG STRIX Z370-H GAMING
gpu: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8GB GDDR5
cpu: Intel Coffee Lake i7-8700K
cpu cooler: Corsair Hydro H80i v2 -
mahd tuulettimet: 2 x Noctua 120 x 120 x 25 NF-F12 PWM
Hinta JIMS + Systema store + MINDFACTORY = 1625e (pienet toimitus kulut 40e päälle)


2. versio I5:sella
psu: Corsair 650W RM650x
koppa: phantecs p300
ram: Kingston 16GB (2x8GB) Hyper X Fury, DDR4 2666MHz
ssd: Samsung 250GB 960 EVO SSD
kovo: Nope
mobo: Asus ROG STRIX Z370-H GAMING
gpu: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8GB GDDR5
cpu: Intel Coffee Lake i5-8600K, LGA1151, 3.6 GHz, 9MB, Boxed
cpu cooler: Corsair Hydro H80i v2 -
mahd tuulettimet: 2x Noctua 120 x 120 x 25 NF-F12 PWM
Hinta JIMS + Systema store + MINDFACTORY = 1471,49e (pienet toimitus kulut 40e)


Iso kiitos jo etukäteen vinkeistä!

T: Jama
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
2
Hei,

Itsekin olen saman hintaluokan konetta hieman katsellut.

Jos ei ole ihan pakko saada itse kasata konetta, niin olisiko tässä potentiaalia:
MSI Codex XE VR8RF-066EU pelitietokone - Pöytätietokoneet
  • Nvidia GTX 1080 Armor, 8 GB
  • Intel® Core™ i7-8700K -prosessori
  • 16 GB DDR4 RAM, 1 TB kiintolevy, 256 GB SSD

Tuossahan on tykimpi prossu ja näyttis kuin mitä kummassakaan noista sinun ehdottamistasi paketeista.. vai onko tuossa Gigantin paketissa joku juttu jota en hoksannut?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Hintaa alas? Karsisin ensimmäisenä vesijäähystä. Kunnon ilmajäähy riittää kyllä.

Koska et kellota, ei K-malleja saa halvemmalla, vaikka ovatkin myös vakiona marginaalisesti hitaampia.

Sitten se perusjuttu eli juuri nyt näytönohjaimet ja muistit ovat todella kovissa hinnoissa.

250 gigan kovo tulee pian ahtaaksi pelien kanssa. Ottaisin ennemmin esim. 500 gigan MX500:n.

Hei,

Itsekin olen saman hintaluokan konetta hieman katsellut.

Jos ei ole ihan pakko saada itse kasata konetta, niin olisiko tässä potentiaalia:
MSI Codex XE VR8RF-066EU pelitietokone - Pöytätietokoneet
  • Nvidia GTX 1080 Armor, 8 GB
  • Intel® Core™ i7-8700K -prosessori
  • 16 GB DDR4 RAM, 1 TB kiintolevy, 256 GB SSD

Tuossahan on tykimpi prossu ja näyttis kuin mitä kummassakaan noista sinun ehdottamistasi paketeista.. vai onko tuossa Gigantin paketissa joku juttu jota en hoksannut?
Kotelo: ei mainittu tarkasti mikä malli (joku romu)
Virtalähde: pelkästään valmistaja mainittu (eli halvin romu mitä valmistajalta löytyy, ehkä OEM)
Emolevy: ei mainittu mallia, eli joku OEM romu
SSD: pieni ja hidas

Eli aika perusjuttuja noiden merkkikoneiden kanssa.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
2
Hei,

Itsekin olen saman hintaluokan konetta hieman katsellut.

Jos ei ole ihan pakko saada itse kasata konetta, niin olisiko tässä potentiaalia:
MSI Codex XE VR8RF-066EU pelitietokone - Pöytätietokoneet
  • Nvidia GTX 1080 Armor, 8 GB
  • Intel® Core™ i7-8700K -prosessori
  • 16 GB DDR4 RAM, 1 TB kiintolevy, 256 GB SSD

Tuossahan on tykimpi prossu ja näyttis kuin mitä kummassakaan noista sinun ehdottamistasi paketeista.. vai onko tuossa Gigantin paketissa joku juttu jota en hoksannut?

Super Super iso kiitos viestistäsi. En paljoo alkanut enään arpomaan nähtyäni tuon tarjouksen. Se on ihan sama mistä tilaan saksasta tai muualta mut en noin hyvää vastinetta rahalleni kyllä saa ite tekemällä. Power pitää jossain vaihees vaihtaa ja tuuletusta pitää kattoo sit käytössä ja koppa vaihtaa kans jos ei mielytä silmiä mut huomioiden et siel on noi sisus kalut niin on kyl aika perfect find.

Ylistys ja kiitos sinulle siis tästä vinkistä<3

Kiitos myös Threadripper viestistä:)
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
80
Super Super iso kiitos viestistäsi. En paljoo alkanut enään arpomaan nähtyäni tuon tarjouksen. Se on ihan sama mistä tilaan saksasta tai muualta mut en noin hyvää vastinetta rahalleni kyllä saa ite tekemällä. Power pitää jossain vaihees vaihtaa ja tuuletusta pitää kattoo sit käytössä ja koppa vaihtaa kans jos ei mielytä silmiä mut huomioiden et siel on noi sisus kalut niin on kyl aika perfect find.

Ylistys ja kiitos sinulle siis tästä vinkistä<3

Kiitos myös Threadripper viestistä:)
Tuo pakettikone kannattaa jättää kauppaan. Kyllä saadaan kasattua samantehoinen paketti tinkimällä kotelosta, jäähdytyksestä ja virtalähteestä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Pakettikoneesta myös sen verran että jäähdytys on siinä viimeinen asia mitä on ajateltu, myös komponentit on halvinta karvalakkia mitä löytyy. Hyvällä tuurilla takuu menee siinä kun avaat kotelon ruuvit. Kerran jäähdytys on sulle tärkeä juttu niin älä koske markettikoneisiin.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Juu, eipä ole tuossa Pirkka-Pommissa varmasti paljoa muuta hyvää kuin näyttis.
Emolevykin ALC892 täyshalpis-äänipiirillä.
Ja prossujäähyhän niissä on varmaan se Intelin bundlaama kroonisen alitehoinen sirkkeli.
Kovin on yleistä lussummankin prossun pakettikoneille, että heti kun vähänkin tulee kuormaa alkaa sirkkeli ulisemaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
34
Olisi mielenkiintoista nähdä tässä se vaihtoehto tuolle pakettikoneelle. Harrastuneisuutta ei enää juuri löydy niin tuo paketti houkuttelee.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Olisi mielenkiintoista nähdä tässä se vaihtoehto tuolle pakettikoneelle. Harrastuneisuutta ei enää juuri löydy niin tuo paketti houkuttelee.
Kannattaa odottaa se viikko-pari Zen+/Ryzen2 prossujen julkaisua.
Ei ne nyt iso päivitys tule olemaan, mutta isompi kuin mitä Intel on työntänyt ulos moneen moneen vuoteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Olisi mielenkiintoista nähdä tässä se vaihtoehto tuolle pakettikoneelle. Harrastuneisuutta ei enää juuri löydy niin tuo paketti houkuttelee.
..ja et osannut sitten lukea sitä ihan ensimmäistä postausta?

Siellä oli ihan kiva kone koottu, niin en tänne kirjoitellut, kun ei ollut pahaa sanottavaa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
16
Hei,

Itsekin olen saman hintaluokan konetta hieman katsellut.

Jos ei ole ihan pakko saada itse kasata konetta, niin olisiko tässä potentiaalia:
MSI Codex XE VR8RF-066EU pelitietokone - Pöytätietokoneet
  • Nvidia GTX 1080 Armor, 8 GB
  • Intel® Core™ i7-8700K -prosessori
  • 16 GB DDR4 RAM, 1 TB kiintolevy, 256 GB SSD

Tuossahan on tykimpi prossu ja näyttis kuin mitä kummassakaan noista sinun ehdottamistasi paketeista.. vai onko tuossa Gigantin paketissa joku juttu jota en hoksannut?
Pojallani on tämä kone (minun kirjoittama arvostelu tuonne)
MSI Codex XE VR8RF-059EU pelitietokone - Pöytätietokoneet
Poweri (500W vs 850W) ja näytönohjain (1080 vs 1080ti), emolevykin eri tuossa (MSI Z370-A PRO luultavasti, 059EU mallissa sama emolevy "modifioituna" kun SLI ja M2*2) -066E mallissa, mutta luultavasti muuten sama.
Ei omasta mielestä nyt ihan mikään huonoinkaan vaihtoehto ole.... oma mielipide toki vain.
Ja kokeilemallahan sen tietää - Gigantilla 30 päivän palautusoikeus, joten rahat ei mene hukkaan, jos ei miellytäkään. Joskus tuota palautusoikeutta olen käyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Pojallani on tämä kone (minun kirjoittama arvostelu tuonne)
MSI Codex XE VR8RF-059EU pelitietokone - Pöytätietokoneet
Poweri (500W vs 850W) ja näytönohjain (1080 vs 1080ti), emolevykin eri tuossa (MSI Z370-A PRO luultavasti, 059EU mallissa sama emolevy "modifioituna" kun SLI ja M2*2) -066E mallissa, mutta luultavasti muuten sama.
Ei omasta mielestä nyt ihan mikään huonoinkaan vaihtoehto ole.... oma mielipide toki vain.
Ja kokeilemallahan sen tietää - Gigantilla 30 päivän palautusoikeus, joten rahat ei mene hukkaan, jos ei miellytäkään. Joskus tuota palautusoikeutta olen käyttänyt.

Repsistä nickille "isi55" :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 308
Viestejä
4 156 943
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom