Pelikone n. 800 €

Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
3
Pikkuveli haluaisi pelikoneen itselleen. Vanhemmat sen maksaa ja mä sain toimeksiannon selvittää millanen. Rahaa ois käytettävissä tähän noin 800 €. Peleinä on Fortnite, Minecraft, Gta 5 sekä vanhemmat 10v vanhat pelit. Mulla on varastossa halppis Atx kotelo jonka käytän tähän projektiin joten koteloa ei tarvi. Ja kasaan tietty itte kun kotelo kotona. Selailin tuossa Jimssin sivuja ja osu silmään tuo Am4 bundle. Mitäs mieltä oisko tuo hyvä pohja ?

Emo + Suoritin + Muistit : Emo bundle

Loput kamat : Ostoskori

Näytönohjain suosituksia ois kiva saada.. Millasta suosittelette tälläseen kokoonpanoon. Ja mitä mieltä muuten olette tuosta kokoonpanosta?
 
Pikkuveli haluaisi pelikoneen itselleen. Vanhemmat sen maksaa ja mä sain toimeksiannon selvittää millanen. Rahaa ois käytettävissä tähän noin 800 €. Peleinä on Fortnite, Minecraft, Gta 5 sekä vanhemmat 10v vanhat pelit. Mulla on varastossa halppis Atx kotelo jonka käytän tähän projektiin joten koteloa ei tarvi. Ja kasaan tietty itte kun kotelo kotona. Selailin tuossa Jimssin sivuja ja osu silmään tuo Am4 bundle. Mitäs mieltä oisko tuo hyvä pohja ?

Emo + Suoritin + Muistit : Emo bundle

Loput kamat : Ostoskori

Näytönohjain suosituksia ois kiva saada.. Millasta suosittelette tälläseen kokoonpanoon. Ja mitä mieltä muuten olette tuosta kokoonpanosta?
Näytönohjain käytettynä, esim. RTX 3070
 
Jos haluaa ostaa näyttiksen uutena niin:

800e - 250e - 187e jättää näytönohjaimen budjetiksi 363e.
Tällä säästää 10e, jolloin näyttikselle jää 373e.

Tää 6750 XT menis just budjettiin. Multitronicilta joutunee sitten tovin odotella.

Jos budjetti on venyvää sorttia niinkuin näissä usein tuppaa olla niin 7700 XT ja kaksi peliä. Jos ei kiinnosta itse pelata ja saa myytyä tuon kupongin 60e niin periaatteessa loppuhinnaksi näyttikselle jää 370e. Verkkiksessä 1 kpl, droonikaupassa kasa.

Tarkan markan mies ostaa 300e 4060:n.

Molemmissa AMD:n näyttiksissä on hyvänä puolena 12GB VRAM ja enemmän tehoa.
4060 on vähän mopompi mutta halvempi niin hinnaltaan kuin €/fps. Huonona puolena 8GB VRAM mutta jos vain vanhempia pelejä pelaa (ja todennäköisesti 1080p -resoluutiolla?) niin sillä ei ole väliä, 8GB riittää vallan mainiosti.

Tuosta rasterointitehosuhdetta:
Screenshot 2024-09-21 133115.png
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 989
Viestejä
4 417 955
Jäsenet
73 258
Uusin jäsen
lu1kero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom