Pelikone iRacingiin

Liittynyt
03.06.2018
Viestejä
2
Olen lämmitellyt ajatusta simupelaamisesta mutta sitä hidastaa ymmärrys nykypäivän komponenteista, viimeksi kasasin itse koneen joskus 2005.

Nykyinen kone, jota ei ole ostettu pelaamista varten, on seuraavanlainen (tämäkin on varmaan jo 8v vanha laite):

- Gigabyte GA-H81M-S2PV
- i5 4670K 3.4 ghz
- 16Gt DDR III 1600mhz
- Gigabyte Nvidia GT720 2Gt PCI-E
- Ei SSD:ta
- Joku 450W virtalähde
- Win8

Tavoitteena olisi pelata iRacingia ongelmitta, kuvittelen etten tarvisi mitään aivan överiä laitetta tähän touhuun? Pääpaino on ajamaan pääsemisellä ja "seat timella", ei millään 16k grafiikoilla. Ensimmäinen kysymys siis kuuluu, että onko tuota vanhaa konetta yhtään mitään järkeä edes yrittää hyödyntää vai kannattaako suosiolla hankkia joku uusi paketti?

Mikäli kannattaa hankkia uusi, millaista settiä suosittelisit? Budjettia en osaa tällä hetkellä rajata kovin tarkkaan mutta saisiko vaikka 1500 eurolla jotain järkevää? Näytöksi haaveilen jotain VR-settiä, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, sellainen vaatii kaiketi enemmän näytönohjaimeltakin? Jotkut perus-ok:t 24" ja 27" Acerit löytyy ja niillä päässee alkuun.

Kiitokset mikäli osaat auttaa.
 
Liittynyt
15.03.2022
Viestejä
66
En tiedä onko apu jo myöhässä, mutta itsellä pyörii iRacing aivan hyvin 1080p samalla prossulla ja GTX 1060 6gb näytönohjaimella. Eli näytönohjaimen suosittelisin vaihtamaan ja SSD hommata. Varmaan tuo poweriki riittäisi ainaki rtx 3050. sillä pääset testailemaan,että tykkäätkö harrastuksesta.

VR hommiin kuulemma 3070 minimi ja siihen tarvii hyvän prossunki. Siihen menisi varmaan 1500€ jos rakentelisi koneen.
 

Nepo

NOSTO
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
337
Ssd ja ehkä vähän kovempi näyttis tilalle sillä menee jo pitkään 3-6kk kerkiät simuileen ja sit alkaa triplat houkuttaan ja sit se onki turbulenssi lompakkoon... ((Kannattaa tutustua siihen miltä vr ""oikeasti"" näyttää koska kaikille se ei ole mieleen siksi itsekkin siirtymässä triploihin...))
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 418
Viestejä
4 236 727
Jäsenet
71 208
Uusin jäsen
kooper

Hinta.fi

Ylös Bottom