Pelikone 800-900€ hintaluokasta?

Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
10
Moro!

Vanha PC täyttää hiljalleen 9 vuotta, ja alkaa olla aika katsella uutta myllyä. Ongelmana kuitenkin se, että en enää oikein ymmärrä osien sopivuuden ja hinta-laatusuhteen päälle. Arvostaisin suuresti, jos joku konkari kerkeäisi avustamaan. Lisään mukaan kuvat kahdesta eri valmiista setistä, jotka saisi tällä hetkellä tuohon 900 euron hintaan. Onko järkeä ostaa tuollaista settiä, vai onko suosiolla parempi keräillä osat itse sinne ostoskoriin?

Budjetti on melko tiukka, mut koen, että nykyiseen käyttöön peilattuna ei viitsi paljoa enempää tuhlata rahaa. Riittää kun tosiaan alla mainitut vaatimukset täyttyy, ja kone kestäisi taas useamman vuoden.

Laitan tähän lyhyen listan vaatimuksista, jottei mene ihan hakuammunnaksi:
- Kohtalaisen kevyt pelailu, esim. CS2 ja Apex Legends saisi pyöriä hyvällä FPS:llä med-asetuksilla
- 1080p riittää, ei tarvi olla edellytyksiä mihinkään 4K pelailuun
- Vähintään 16GB RAM
- Mielellään 1TB SSD
- WiFi ja BT ehdottomasti plussaa

900_1.png
900_2.png
 
Vähän foorumia kahlanneena ja valistuneempana, oma vaihtoehto noille valmiille ratkaisuille näyttäisi tältä:
Onko tässä kaikki ok? Saisiko hintaa vielä vähän karsittua (emolevy / koppa / virtalähde?) Luulen, että 750W virtalähde riittäisi paremmin kuin hyvin. Samoin kopan puolesta on itselle se ja sama miltä näyttää, kunhan rauta pysyy sisällä :D
 
Tuosta säästöä


Ja ehkä ottaisin tämän koska hintaero ei ole iso.
 
Kiitos paljon! Vaihdoin settiin nuo sun linkkaamat osat, paitsi virtalähteen tilalle löysin Endorfyn 850W:n alle satasella. Mahtaako tuo olla ihan hyvä?
Kotelokin ilmeisesti ok? Onko nyt sellainen setti, et uskaltaa laittaa tilaukseen? :D
 
Tuossa kyselin toisessa ketjussa vähän edullisempaa, mutta tässä voisi olla potentiaalia jos laittaa vähän lisää. Tuossa emossa ei nyt wifiä ja bt, mikä emo sopisi näillä lisättynä?
 
Tuossa kyselin toisessa ketjussa vähän edullisempaa, mutta tässä voisi olla potentiaalia jos laittaa vähän lisää. Tuossa emossa ei nyt wifiä ja bt, mikä emo sopisi näillä lisättynä?

Mitä mieltä tästä, etenkin näytönohjaimen osalta? Tutkin, että jonkin verran nopeampi kuin nvidian 4060 tai radeon 7600.

Kiitos kajakille hyvästä pohjasta! Itselle wifi ja bt tärkeät ja se ettei ihan heti kone vanhene muttei joudu kovin isoa siirtosummaa maksamaan.

 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä tästä, etenkin näytönohjaimen osalta? Tutkin, että jonkin verran nopeampi kuin nvidian 4060 tai radeon 7600.

Kiitos kajakille hyvästä pohjasta! Itselle wifi ja bt tärkeät ja se ettei ihan heti kone vanhene muttei joudu kovin isoa siirtosummaa maksamaan.


Väärä linkki korjattu
 
Nostivat kympillä tuon WD:n tikun hintaa nyt tänään :(
Näyttis on yhtä nopeusluokkaa parempi ja parasta hintalaatusuhdetta siihen tarjoaa 6700xt/6750xt kunhan sen saa tuohon kymppejä alle 400 euron.

Tuon kympin hinnannoston takia kannattaa vaihtaa koriin sitten tuo tarjousSamppa:

Edit tai sit vitosta halvempi tilalle:

Ei tueta tommosia kympin hinnannostoja ostamalla sillä kalliimmalla hinnalla, vastalause se on pienikin toimi :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei, onko tämä ostoskori edelleen ajankohtainen? Minulla on samat vaatimukset kuin OP, mutta olen hankkimassa konetta melkein vuoden myöhemmin. Tykkään pelata Sims 4, Old School RuneScape ja strategia/tycoon-pelejä. Lisäksi uutena kiinnostaa inZOI. Kannattaako tilata sama setti, vai pitäisikö jotakin muuttaa? Jos joku osaisi auttaa, olisin kiitollinen!
 
Viimeksi muokattu:
Hei, onko tämä ostoskori edelleen ajankohtainen? Minulla on samat vaatimukset kuin OP, mutta olen hankkimassa konetta melkein vuoden myöhemmin. Tykkään pelata Sims 4, Old School RuneScape ja strategia/tycoon-pelejä. Lisäksi uutena kiinnostaa inZOI. Kannattaako tilata sama setti, vai pitäisikö jotakin muuttaa? Jos joku osaisi auttaa, olisin kiitollinen!
ja jos ei missään nimessä saa 900€ ylittyä niin:

Noissa Dutzoissa kilpailukykyiset hinnat ja helppous yhdistyy, joihinkin osasiin saisi muutamilla euroilla parempaa ja wifi täytyy hankkia erikseen jos sellaista tarvitsee.
 
Hei, onko tämä ostoskori edelleen ajankohtainen? Minulla on samat vaatimukset kuin OP, mutta olen hankkimassa konetta melkein vuoden myöhemmin. Tykkään pelata Sims 4, Old School RuneScape ja strategia/tycoon-pelejä. Lisäksi uutena kiinnostaa inZOI. Kannattaako tilata sama setti, vai pitäisikö jotakin muuttaa? Jos joku osaisi auttaa, olisin kiitollinen!
Vaikuttaisi että tässä on budjetti nostettu 1400€ paikkeille.
Kahdesta viimeisestä ostoskorista puuttuu prossujäähy ja näytönohjain.
(Puhun Superan kahdesta vuoden vanhasta ostoskorista)
Valitut on Datatronic:ssa loppu, ne poistuu ostoskorista ilman varoitusta.

Ne kun lisää, niin loppusumma asettuu johonkin 1400€ paikkeille.
Prossujäähy 40€, näyttis 300-400€?

Ihan viimeisessä ostoskorissa on vähä kalliimpi kotelo ja tallennustilan määrä tuplattu. Myös emolevyssä voi säästää.
Mikä sun budjetti on ?
900€ vai 1300€?

Edit: tän viestin voisi myös poistaa, koska Timo2 antoi jo tuoreemman vaihtoehdon.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos todella paljon nopeista ja asiallisista vastauksista! Tuo Timo2 ehdotus vaikuttaa äkkiseltään todella hyvältä. Budjetin suhteen olen valmis joustamaan, jos sillä saa jotakin minulle tärkeitä parannusta. Eli se ei ole täysin kiveen hakattu, muttei myöskään saa mennä aivan käsistä. RGB-valoista en ole niin kiinnostunut, joten jos näissä on mahdollista säästää, niin otan sen mielelläni huomioon. Mietin myös, että kannattaako minun tilata nyt vai odottaa Black Fridayta, koska siihen ei ole enää kauaa?

Kiitos vielä kerran avusta!
 
Kiitos todella paljon nopeista ja asiallisista vastauksista! Tuo Timo2 ehdotus vaikuttaa äkkiseltään todella hyvältä. Budjetin suhteen olen valmis joustamaan, jos sillä saa jotakin minulle tärkeitä parannusta. Eli se ei ole täysin kiveen hakattu, muttei myöskään saa mennä aivan käsistä. RGB-valoista en ole niin kiinnostunut, joten jos näissä on mahdollista säästää, niin otan sen mielelläni huomioon. Mietin myös, että kannattaako minun tilata nyt vai odottaa Black Fridayta, koska siihen ei ole enää kauaa?

Kiitos vielä kerran avusta!
Tuossa Timon paketissa valoista ei tarvi maksaa ns ekstraa, koska valotonta jäähyä ei ole varastossa (jolla säästäisi alle vitosen) ja koppa on hinnat alkaen mallia jossa nyt sattuu valot tulemaan mukana.

Menneisyys ei ole tae tulevaisuudesta, mutta viime bf datatronic laittoi käytännössä jonkun tuotteen jokaisesta konepakettiin tulevista tuotteista aleen (myös winukan asennuksen sai ilmaiseksi, joka ruuhkautti pahoin heidän kasausjonoaan ja silloin sanoivat että eivät enää jatkossa sitä anna ilmaiseksi :D)

Kasausjono venyi siis silloin todella pahoin, mutta 50-100€ säästi valitsemalla bf-tarjouskomponentteja.
 
Datatronicin kasausjono tällä hetkellä kolme viikkoa, joten voi vaan pohtia miten pitkäksi se venyy BlackFridaylla, jos jotain osia saa alennuksella. Voi tehdä tiukkaa jouluksi koneen saaminen. Toki jos koneella ei kiirettä, niin siinä mielessä odottelu voi kannattaa rahallisen säästön myötä. Toki silloin pitää luultavasti olla myös hereillä ja nopeasti olla nappaamassa tarjoustuotteita ostoskoriin.
 
Datatronicin kasausjono tällä hetkellä kolme viikkoa, joten voi vaan pohtia miten pitkäksi se venyy BlackFridaylla, jos jotain osia saa alennuksella. Voi tehdä tiukkaa jouluksi koneen saaminen. Toki jos koneella ei kiirettä, niin siinä mielessä odottelu voi kannattaa rahallisen säästön myötä. Toki silloin pitää luultavasti olla myös hereillä ja nopeasti olla nappaamassa tarjoustuotteita ostoskoriin.

Saakohan edes "alennuksella", kuluneen viikon aikana useampi komponentti pompannut 10-25e hinnassa, esim. moni suosittu tuote kuten 7800X3D, Lancool 216, emot, muistit. Kannattaa todella seurata hintoja mustaa perjantaita kohden mennessä.
 
Tuossa Timon paketissa valoista ei tarvi maksaa ns ekstraa, koska valotonta jäähyä ei ole varastossa (jolla säästäisi alle vitosen) ja koppa on hinnat alkaen mallia jossa nyt sattuu valot tulemaan mukana.

Menneisyys ei ole tae tulevaisuudesta, mutta viime bf datatronic laittoi käytännössä jonkun tuotteen jokaisesta konepakettiin tulevista tuotteista aleen (myös winukan asennuksen sai ilmaiseksi, joka ruuhkautti pahoin heidän kasausjonoaan ja silloin sanoivat että eivät enää jatkossa sitä anna ilmaiseksi )

Kasausjono venyi siis silloin todella pahoin, mutta 50-100€ säästi valitsemalla bf-tarjouskomponentteja.
Okei, ymmärrän. Kai se vaan on niin, että useammat haluavat valoja :D

Tähän, Delo ja mikalep kommentteihin perustuen en jää odottamaan BF-tarjouksia. Mietin kuitenkin vielä paria asiaa.

1. Mitä se vaatisi, että tähän pakettiin saisi myös koneelle WiFin? Tämä olisi suht tärkeä.

2. Entä kuinka paljon hinta muuttuisi, jos satsaisi silmää miellyttävään koppaan, esimerkiksi tähän (tarvitseeko silloin myös lisää puhaltimia tms.)?
 
1. Mitä se vaatisi, että tähän pakettiin saisi myös koneelle WiFin? Tämä olisi suht tärkeä.
Emoksi tällöin tämä
2. Entä kuinka paljon hinta muuttuisi, jos satsaisi silmää miellyttävään koppaan, esimerkiksi tähän (tarvitseeko silloin myös lisää puhaltimia tms.)?
Takatuuletin puuttuu tosta, eli arcticin p12 tuulettimen voi laittaa ostoskoriin hieman alta 10 €. Ei ole aivan pakollinen varsinkaan sun osilla. Muuta ei tarvita.
 
Tämmöinen setti siitä nyt lopulta tuli, laitan tilauksen menemään tänään. Vielä ehtii antaa viimeiset vinkit ja ohjeet, mutta jos kaikki ostoskorissa näyttää hyvältä, niin kiitos kaikille, jotka ovat auttaneet ja antaneet mielipiteensä! Olen todella kiitollinen tämän kanavan nopeudesta ja asiantuntevuudesta!

 
Tämmöinen setti siitä nyt lopulta tuli, laitan tilauksen menemään tänään. Vielä ehtii antaa viimeiset vinkit ja ohjeet, mutta jos kaikki ostoskorissa näyttää hyvältä, niin kiitos kaikille, jotka ovat auttaneet ja antaneet mielipiteensä! Olen todella kiitollinen tämän kanavan nopeudesta ja asiantuntevuudesta!

Tuulettimen vaihdat tähän:
Slim malli on kalliimpi ja tehottomampi kun tarkoitettu paikkoihin mihin tavallinen ei mahdu :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 955
Viestejä
4 436 934
Jäsenet
73 434
Uusin jäsen
Caramba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom