Pelikone ~1600e budjetilla

Liittynyt
15.08.2022
Viestejä
4
Terve!

Olen suunnitellut uuden koneen kasausta syksyn aikana. Nykyinen jo yli 7 vuotta vanha pelikone alkaa olla alimitoitettu omaan käyttööni.

Alustava budjetti koneelle on n.1600e. Pienen tutkimisen jälkeen päädyin alustavasti tämmöseen buildiin
IMG_20220816_183116.jpg


Olen myös ajatellut kalastelevani osia käytettynä, sillä uuden koneen saamisella ei ole kiirettä. Säästetyllä rahalla voin sitten joko mahduttaa parempia osia buildiin tai päivittää monitorin 1440p versioon.

Muutama kysymys tästä kuitenkin jäänyt vielä itselle:

Onko muita paikkoja ostaa käytettyä rautaa kuin tämän foorumin myyntipalsta?
Onko joitain osia mitä et itse missään nimessä ostaisi käytettynä?
Mitä asioita on tärkeä tiedostaa ostaessa osia käytettynä?
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 441
Kuinka akuutti se koneen hankinta on?

Uudet julkaisut saattavat olla enää kuukauden päässä


Paketista sen verran kommenttia, että liki jokaisessa osassa melkoiset Jimssi-lisät ja kokonaisuudessa varmaan puhutaan jo satasista.

Yleisimmät käytettyjen osien hankintapaikat lienee Tori ja Facebookin PC-raudan osto/myynti ryhmä.
Olen ostellut kaikkia osia ja kokonaisia koneitakin käytettynä. Tämän hintaluokan koneeseen en ostaisi osia joissa ei ole takuuta.

Tärkein asia tiedostaa, että mikäli ostat käytettynä postin välityksellä osia tiedostat mahdollisen riskin tulla huijatuksi.
Toinen paikanpäältä ostaessa on aina pieni riski ettei osa toimikaan koneessasi (testaa jos mahdollista ennen ostoa).
 
Liittynyt
15.08.2022
Viestejä
4
Aikahaarukka siis mallia ennen joulua riippuen kuinka kärsivällinen jaksan olla. Sen takia juuri suunnittelin ostavani käytettyjä osia, kun uusia tulossa lähikuukausina.

Uskotko että tällä budjetilla sitten järkevämpää heti alusta lähteä etsimään parempia osia?
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Tuolla budjetilla tuskin saa ensijulkaisuista juuri mitään tehokkaampaa rautaa. Sen verran kalliita komponentteja on ennustettu tulevan ja kun vielä euron kurssi mataa pohjalukemissa niin uutuusjulkaisut ampuu budjetista läpi.
Keskiluokan näyttikset tullee sit joskus ensivuonna.

Luultavasti vanhemman syklin rautaan tulee sentäs laskupainetta eli sikäli kannattaa odottaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 377
Viestejä
4 159 027
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom