Pelikone ~1600 budjetilla

Liittynyt
01.08.2024
Viestejä
1
Moi!

Nyt olisi vihdoin tullut ajankohtaiseksi päivitellä tietokonetta hieman nykypäivään. Koneen tulen kasaamaan itse, joten osia voi ehdottaa hyväksi todetuista kaupoista, eikä siis missään nimessä tarvitse kaikkien löytyä samasta puljusta. Toiveena olisi saada tilaus lähtemään mahdollisimman pian, joten tavoitteena löytää osia, joita olisi jo varastossa. Tein datatronicille esimerkki ostoskorin, jota olen tässä lukiessani tämän foorumin ketjuja kasaillut. Tosissaan, avoin tilaamaan myös muualta kuin Datatronicilta, tavoitteena mahdollisimman hyvä hinta-laatusuhde, enkä koe tarvetta minkäänlaisille ekstra valoille tai muille hilavitkuttimille. Alla kori jota olen pohtinut (näistä siis suurta osaa ei ole varastossa):

Ostoskori

Kone on tulossa pelikäyttöön. CS päälimmäisenä pelinä ja tiedän, että Nvidia on siihen suositellumpi, mutta teho edellä pyrkinyt suunnittelussa menemään ja koneen päivitys myös mahdollistaisi uudempienkin pelien kokeilun.

Nykyisessä koneessa on 256 gigainen SSD, joten tuon teran uskoisin riittävän. PSU olettaisin tuon 750W riittävän? Ideana olisi tehdä rungosta sellainen, että se kestäisi myös hieman päivittelyä tulevaisuudessa, jotta ei tarvitsisi taas täysin uutta konetta hankkia. Edellinen on siis n. 12 vuoden takaa. Lukuunottamatta prosessoria, kaikki muut osat ovat vielä vaihdettavissa. Pääasiana olisi, että rahalle saa mahdollisimman hyvin vastinetta.

Budjettina n. 1600 €, perusteltuna hieman ehkä pystyy venyttämään.

Pahoittelut hieman epäselvästi selityksestä ja kiitokset avusta jo etukäteen.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 605
Ihan hyvältä näyttää paketti! Näyttiksen vaihtaisin tähän


virtalähteen sais 850W parilla eurolla

 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 874
Tätä olisi varastossa
Tällä saisit 4 m.2 paikkaa


Itse varmaan ostaisin tämän tällä 155,55 € hinnalla


 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 231
No jos on valmis tilaamaan Saksan amazonista niin parasta vastinetta rahalle saa:
Veroeron jälkeen 588€

Sieltä myös Corsair rmx 850w:
https://www.amazon.de/-/en/Magnetic-Levitation-Compatibility-Capacitors-Extremely/dp/B08ZYSV2ZK/ref 120€

Jos kotelo voi olla valkoinen niin droonikaupan tarjous on hyvä:

Mustana muutaman euron säästää kun ottaa proshopista Montechin (Huom postikulut eli jotain muutakin tuolta mukaan):

Esim Emo:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 658
Viestejä
4 337 550
Jäsenet
72 254
Uusin jäsen
Jussuf

Hinta.fi

Ylös Bottom