Pelikone 10-vuotiaalle

Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
665
Olen itse kasannut koneita viimeksi 90-luvulla, joten ihan kärryillä en enää ole.. Nyt pitäisi pojalle saada pelikone. Näyttö, hiiri ja näppis sekä kuulokkeet löytyy. Tällä hetkellä pelaa Fortnitea, mutta olisihan se kiva, että vois jatkossa jotain muutakin pyörittää. Mielessäni olen pyöritellyt hintakatoksi 500e käytetyn paketin hinnaksi. Kuulostaako sellaiselta, että saisi jotain riittävää, mutta ei ylitehoista (jälkimmäinen tuskin toteutuu..)? Mikä voisi olla ns. Sweet Spot -hintaluokka?

Jos hintaluokka on järkevä niin miten voisi arvioida tasapainoista settiä? Onko jotain prossuja, näyttiksiä tms. mitä suosia ja mitä välttää? Saa laittaa esimerkkejä esim. torista tms. ja mitä itse ehkä maksaisi vastaavasta. Pääsisi vähän tontille. Sen verran olen kartoittanut, että varmaan joku 2000- tai 3000-sarjan RTX voisi tuohon pakettiin mennä. Jotain Ryzeneitä tullut myös vastaan, mutta ei oikein tarkempaa mielikuvaa niistä. Kiitos etukäteen kaikille asiantuntemustaan jakaville.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 550
Tuossa pari nopeaa poimintaa tuolta kauppa-alueelta



Oli siellä muitakin, mutta tuossa 300e hintaluokassa nämä aika kelpoja paketteja jolloin 500e budjetissa olevissa ei merkittävästi parempia ollut.

Mikäli noiden sijainti on mahdoton niin tuossa ainakin toimitusvaihtoehtona myös posti

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 585
Osta minimissään Intel 11400F, 12400F, 13400F ja AMD 3600, 5500 (tämäkin ehkä 5600).. Sitten saa hyvän setin.

Näytönohjaimeksi joku , jossa on 8GB muistia. Hyviä vaihtoehtoja on nuo Nvidian puolelta, mutta AMD:ltä ehkä 6000-sarja alkaen RX 6600..

--

Torikoneissa unohdetaan kunnon CPU-jäähy, laitetaan halvin paska emolevy ja virtalähteeksi ostetaan halvin bronze, ts. niistä tehdään pakettikoneita.

Niissä katsoisin erityisesti virtalähteen, nyrkkisääntönä että Gold on hyvä, mutta ei se aina ole niin. Yleensä vaan. Vähemmän menee pieleen, jos ostat sellaisen. Ja jossa siinä lukee 550W, se on bronze. Jos lukee 550W Corsair, se on 550W Corsairin huonointa mallisarjaa.

Huonoimmat emolevyt on yleensä mATX ja piirisarjalla, joka päättyy numeroihin 20, esim. A320M.

CPU-jäähy maksaa 20-40€, ja sen voi vaihtaa itse myöhemmin, niin siitä ei kannata tehdä numeroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 585
Niin missä päin AP sijaitsee?

Ja noista @madi koneista:
10100F/5700XT - jättäisin väliin
3600/2060 Super - jäähy perus, emolevy perus, virtalähdettä pidän hyvänä, voisin ostaa tuohon hintaan
3600/2070 Super - oikeasti hyvä jäähy , emolevy ihan hyvä, sitten virtalähde on halpa bronze, mutta ok valmistaja (ei edelleenkään niiden gold-malleja), SSD halvin ja siinä on mekaaninen kovalevy :) , en tiedä hinnasta, tuntuu että ainakin parikymppiä on lisää. Se voi olla ITX-lisää, kun tuo kokoluokka on kallis.

Itse säästäisin ja ostaisin keskimmäisen, mutta onhan tuo viimeinen parempi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 762
Viestejä
4 296 983
Jäsenet
71 699
Uusin jäsen
Arksi

Hinta.fi

Ylös Bottom