Peligrafiikka

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri_
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
261
Tekeekö täällä kukaan muu peleihin grafiikkaa?

Itse suoritin noin vuosi sitten toisen asteen peli-alan tutkinnon ja nyt on teen 2D/3D grafiikkaa viime vuonna perustetussa pelifirmassa. Pääosin siis teen 3D:tä 3ds Maxilla, sculptaan zBrushilla ja teksturoin Substance Painterilla. Tuolta löytyy muutamia töitäni.
 
Viimeksi muokattu:
Tekeekö täällä kukaan muu peleihin grafiikkaa?

Itse suoritin noin vuosi sitten toisen asteen peli-alan tutkinnon ja nyt on teen 2D/3D grafiikkaa viime vuonna perustetussa pelifirmassa. Pääosin siis teen 3D:tä 3ds Maxilla, sculptaan zBrushilla ja teksturoin Substance Painterilla. Tuolta löytyy muutamia töitäni.
Ihan nättiä kamaa. Pitäisi itse opetella joku 2d skeletal character animointi systeemi mutta en oikein tiedä mistä aloittaisi, spriter nimistä pohdein mutta olisiko muita myös ehdottaa kun näytät tositoimiin päässeen tekemisessä? :)
 
Ihan nättiä kamaa. Pitäisi itse opetella joku 2d skeletal character animointi systeemi mutta en oikein tiedä mistä aloittaisi, spriter nimistä pohdein mutta olisiko muita myös ehdottaa kun näytät tositoimiin päässeen tekemisessä? :)
Kysyt juuri sellaista mihin en ole perehtynyt :D Muutenkaan 2D pelejä en ole tehnyt ollenkaan.
 
Kysyt juuri sellaista mihin en ole perehtynyt :D Muutenkaan 2D pelejä en ole tehnyt ollenkaan.
Ei se mitään :) Moneenkos peliin olet päässyt tekemään jotain? :)

Pitää varmaan vaan ottaa ja ladata testiin noita 2d skeletal animation systeemejä ja ihmetellä. Periaatteessahan se on lienee kuin 3D josta yksi ulottuvuus poissa, onneksi joskus hieman sorkkinut 3Dn kanssa :)
 
Ei se mitään :) Moneenkos peliin olet päässyt tekemään jotain? :)

Pitää varmaan vaan ottaa ja ladata testiin noita 2d skeletal animation systeemejä ja ihmetellä. Periaatteessahan se on lienee kuin 3D josta yksi ulottuvuus poissa, onneksi joskus hieman sorkkinut 3Dn kanssa :)
Niin, hyvin mahdollista. Oon tota animaatiota tehny hyvin vähän.

Koulussa tehtiin pari näyttötyötä jotka on ns. valmiita mutta muut projektit taitaa olla edelleen kesken missä oon mukana ollut.
 
Komeita malleja kyllä @lauri!

Ite aloin alkuvuodesta opiskelemaan itseopiskellen 3d-mallinnusta, omaa indiepeliprojektia varten. Samoten pelikehityksestä ei ennen kulunutta vuotta ollut oikein mitään hajua lukuunottamatta jotain C64 aikaisia Basic-harjoituksia ja sekalaisia Game Makereita, joista ei aikanaan oikein puusta pitkälle päässyt... :joy:
Mutta nyt on sentään päässyt vähän jo projektin makuunkin, liekö ikä sitten tuonut sitä kaivattua pitkäjänteisyyttä.

Omat mallinnustaidot ei kyllä riitä vielä ainakaan kovin kummoisiin suorituksiin, mutta erittäin mielenkiintoista ja palkitsevaa on opiskelu ollut! Myös tuon pelin koodauspuolen. Tässä muutama tehty malli peliä varten rendattuna pelimoottorissa:

m4vx582.jpg

FJMBkwM.jpg

bPvAnfK.png


Design filosofian määrittelee pitkälti oma rajallinen taitotaso, mutta myös tuottamisen tehokkuus. Työkaluina toimii Blender, Paint.net ja Leadwerks Engine.
 
Komeita malleja kyllä @lauri!

Ite aloin alkuvuodesta opiskelemaan itseopiskellen 3d-mallinnusta, omaa indiepeliprojektia varten. Samoten pelikehityksestä ei ennen kulunutta vuotta ollut oikein mitään hajua lukuunottamatta jotain C64 aikaisia Basic-harjoituksia ja sekalaisia Game Makereita, joista ei aikanaan oikein puusta pitkälle päässyt... :joy:
Mutta nyt on sentään päässyt vähän jo projektin makuunkin, liekö ikä sitten tuonut sitä kaivattua pitkäjänteisyyttä.

Omat mallinnustaidot ei kyllä riitä vielä ainakaan kovin kummoisiin suorituksiin, mutta erittäin mielenkiintoista ja palkitsevaa on opiskelu ollut! Myös tuon pelin koodauspuolen. Tässä muutama tehty malli peliä varten rendattuna pelimoottorissa:

m4vx582.jpg

FJMBkwM.jpg

bPvAnfK.png


Design filosofian määrittelee pitkälti oma rajallinen taitotaso, mutta myös tuottamisen tehokkuus. Työkaluina toimii Blender, Paint.net ja Leadwerks Engine.

Millaista peliä olisi luvassa? Ihan kivasti näyttää etenevän :)

Itsellä ei hermot riittäny Blenderin kanssa joskus :D
 
Millaista peliä olisi luvassa? Ihan kivasti näyttää etenevän :)

Itsellä ei hermot riittäny Blenderin kanssa joskus :D
Kyllä tuo Blender ottaa aikansa ennenku vähänkään pääsee kärryille, mutta onneksi on Youtube :D

Oma pelintekeleeni on vähän vanhan koulukunnan seikkailupelejä lainaava scifi hiippailu/ongelmanratkontapeli. Projektinimenä Celeste Incident, mikä liene tulee olemaan valmiinkin pelin nimi, mikäli joskus tulee valmista :) Parin kuukauden sisällä luulisin, että on jonkunlainen pelattava prototyyppi kasassa, mutta saapa nähdä. Pitää pistää siitä jonkunlainen projektilogi ehkä pystyyn sitten kun on tosiaan jotain pelattavaakin.
 
Olin about 8v isossa pelifirmassa töissä kunnes päätin ottaa loparit. Modelit eivät olleet omaa alaani mutta muut ulkoasuun ja fiilikseen vaikuttavat jutut, ja lähinnä välikuvat, trailerit, animaatiot, motion capture, valaistus, ja bossitappeluiden yms. kaikki cinemaattisuus.
Vähän siinä sivussa samalla opin graffaakin vääntämään, vaikka aika simppeleitä metodeja itseoppineena käytän ja olen huono piirtämään tekstuureja. Maya, Substance, Zbrush, Motion Builder, World Machine, SpeedTree yms. pääasiassa käytössä.



Esim. nämä ovat käsialaani:

Tohon peliin ja sen jatko-osiin jonkun tunnin tein vastaavaa matskua. Jotenkin tää yks lyhyt kohtaus joka oli yks ekoista mitä tein jäi mieleen koska se oli täysin oma veto eikä ollut käsikirjoituksessa kuten kaikki muut ja sain käyttää vähän hjuumoria:love:.

Tohon tein tollasia pomojuttuja muutaman, mutta ne tuskin on valmiissa pelissä mukana, sillä lähdin projektista (ja firmasta) pois ennen valmista peliä.

Tohon tein kamerat, animaatiot ja leikkaukset. Ja oon ite toi päähenkilö motion capture puvussa. :p Itse peliin en osallistunut lainkaan. Oli lisäksi viimeinen työ mitä tein.

Toki sit paljon muutakin mukavaa ja ei niin mukavaa.


difys1.png


Toi on yks hyvin keskeneränen mitä joku 1-2v sitten tein huvikseni yksin nollasta. Aika paljon sain valmiiksi graafisesti vaihtelevia alueita ja toimivat pelisysteemit, mutta laskin että vähintään vuosi menisi vielä sisällön tekoon niin jäi toistaiseksi paussille. Vaikka kuvasta ei tule ilmi, liikettä on ruudulla paljon (tuulta, lintuja, savua, valoa yms.) ja noi kirjan sivut on ns. UI joka reagoi tapahtumiin, esim. heiluvat kun pelihahmo ottaa osumaa, ja syttyvät palamaan kun kävelee lieskoihin, kääntää sivua kun menee uuteen alueeseen, paussilla peligraffa blendautuu takaisin yksvärisiksi sivuiksi yms.

Bumblebee1.jpg

Bumblebee2.jpg


Tää taas on kevyempi vitsipeli, Shadow of Colossus-henkinen "lentosimu" jossa pistetään ampparilla läskiä. Yhden kentän Vertical Slicen sain tehtyä ja peli on mielestäni hauska ja viimeistelyllä hyvin myyntikelpoinen, mutta nopeasta temmosta johtuen, vaatii niin kovasti sisältöä että saisi pelille pituutta. Menee n.1kk että saisin 5-10min lisää pituutta, niin valitettavasti on toistaiseksi kanssa jäissä. :dead: Jos joskus saan hilloa tarpeeksi niin voin palkata jonkun tekemään grafiikkaa niin voin ite keskittyä enemmän animaatioihin ja suunnitteluun. Grafiikat olen pitänyt yksinkertaisina jotta peli toimii tarpeeksi sutjakkaan.

Yks kolmas projekti on käynnissä ja tulossa mutta siitä en paljastele kunnes sit kun saan trailerin valmiiksi. ;)
 
Kyllä tuo Blender ottaa aikansa ennenku vähänkään pääsee kärryille, mutta onneksi on Youtube :D

Oma pelintekeleeni on vähän vanhan koulukunnan seikkailupelejä lainaava scifi hiippailu/ongelmanratkontapeli. Projektinimenä Celeste Incident, mikä liene tulee olemaan valmiinkin pelin nimi, mikäli joskus tulee valmista :) Parin kuukauden sisällä luulisin, että on jonkunlainen pelattava prototyyppi kasassa, mutta saapa nähdä. Pitää pistää siitä jonkunlainen projektilogi ehkä pystyyn sitten kun on tosiaan jotain pelattavaakin.
Aikaa ei löydy itellä niin paljoa että Blenderin mysteerit selvittäisi vaikkasaisi hermot kestään... :D

Pistä toki sitten blogia. :)
 
Olin about 8v isossa pelifirmassa töissä kunnes päätin ottaa loparit. Modelit eivät olleet omaa alaani mutta muut ulkoasuun ja fiilikseen vaikuttavat jutut, ja lähinnä välikuvat, trailerit, animaatiot, motion capture, valaistus, ja bossitappeluiden yms. kaikki cinemaattisuus.
Vähän siinä sivussa samalla opin graffaakin vääntämään, vaikka aika simppeleitä metodeja itseoppineena käytän ja olen huono piirtämään tekstuureja. Maya, Substance, Zbrush, Motion Builder, World Machine, SpeedTree yms. pääasiassa käytössä.



Esim. nämä ovat käsialaani:

Tohon peliin ja sen jatko-osiin jonkun tunnin tein vastaavaa matskua. Jotenkin tää yks lyhyt kohtaus joka oli yks ekoista mitä tein jäi mieleen koska se oli täysin oma veto eikä ollut käsikirjoituksessa kuten kaikki muut ja sain käyttää vähän hjuumoria:love:.

Tohon tein tollasia pomojuttuja muutaman, mutta ne tuskin on valmiissa pelissä mukana, sillä lähdin projektista (ja firmasta) pois ennen valmista peliä.

Tohon tein kamerat, animaatiot ja leikkaukset. Ja oon ite toi päähenkilö motion capture puvussa. :p Itse peliin en osallistunut lainkaan. Oli lisäksi viimeinen työ mitä tein.

Toki sit paljon muutakin mukavaa ja ei niin mukavaa.


difys1.png


Toi on yks hyvin keskeneränen mitä joku 1-2v sitten tein huvikseni yksin nollasta. Aika paljon sain valmiiksi graafisesti vaihtelevia alueita ja toimivat pelisysteemit, mutta laskin että vähintään vuosi menisi vielä sisällön tekoon niin jäi toistaiseksi paussille. Vaikka kuvasta ei tule ilmi, liikettä on ruudulla paljon (tuulta, lintuja, savua, valoa yms.) ja noi kirjan sivut on ns. UI joka reagoi tapahtumiin, esim. heiluvat kun pelihahmo ottaa osumaa, ja syttyvät palamaan kun kävelee lieskoihin, kääntää sivua kun menee uuteen alueeseen, paussilla peligraffa blendautuu takaisin yksvärisiksi sivuiksi yms.

Bumblebee1.jpg

Bumblebee2.jpg


Tää taas on kevyempi vitsipeli, Shadow of Colossus-henkinen "lentosimu" jossa pistetään ampparilla läskiä. Yhden kentän Vertical Slicen sain tehtyä ja peli on mielestäni hauska ja viimeistelyllä hyvin myyntikelpoinen, mutta nopeasta temmosta johtuen, vaatii niin kovasti sisältöä että saisi pelille pituutta. Menee n.1kk että saisin 5-10min lisää pituutta, niin valitettavasti on toistaiseksi kanssa jäissä. :dead: Jos joskus saan hilloa tarpeeksi niin voin palkata jonkun tekemään grafiikkaa niin voin ite keskittyä enemmän animaatioihin ja suunnitteluun. Grafiikat olen pitänyt yksinkertaisina jotta peli toimii tarpeeksi sutjakkaan.

Yks kolmas projekti on käynnissä ja tulossa mutta siitä en paljastele kunnes sit kun saan trailerin valmiiksi. ;)


Oho, mikäs sai lähtemään omille teille?
 
Opettelen tässä Mayaa käyttämään 3ds Maxin jälkeen. Ensimmäinen harjoitus teksturoituna: :) Wine Bottle & Box - Maya Practice, Lauri Tolppa

Tämä nyt ei ole peliin menossa mutta voisi hyvin mennäkin. Hyvältä vaihtoehdolta vaikuttaa tuo Maya LT. Tuntuu tekevän lähes kaiken saman kuin Maxikin mutta hinta on vielä järkevä.
 
Maya LT kyllä itselleni ainakin on sen 30€/kk arvoinen. Mieluummin Maya LT +Gimp kuin Blender+Photoshop. Itse ainakin pärjään Gimpillä ihan hyvin, kun teen valokuvista tekstuureita yms.

Animaatiopuolella LT on kyllä raivostuttavan rajoitettu. Simulaatiot eivät ole mahdollisia, ja animation layeritkin on väkisin suljettu pois. Python scriptejäkään ei voi käyttää. Oikeaan animaatioon Maya/Motionbuilder on käytännössä pakollisia, ne vaan maksaa sen 6000€+.

Teetkö Unrealiin/Unityyn materiaaleja kanssa? Mayan materiaalithan ei peleissä toimi, ja säädöt täytyy tehdä nollasta engineihin. Tosin jos substancella beikkaa PBR+emission tekstuurit , niin aika hyvältähän kaikki näyttää pelissä jo pelkästään niilläkin. Ihmisten iho, silmät yms. jos sellasta vaativampaa tekee niin enginemateriaalin salat toki on opeteltava.
 
Maya LT kyllä itselleni ainakin on sen 30€/kk arvoinen. Mieluummin Maya LT +Gimp kuin Blender+Photoshop. Itse ainakin pärjään Gimpillä ihan hyvin, kun teen valokuvista tekstuureita yms.

Animaatiopuolella LT on kyllä raivostuttavan rajoitettu. Simulaatiot eivät ole mahdollisia, ja animation layeritkin on väkisin suljettu pois. Python scriptejäkään ei voi käyttää. Oikeaan animaatioon Maya/Motionbuilder on käytännössä pakollisia, ne vaan maksaa sen 6000€+.

Teetkö Unrealiin/Unityyn materiaaleja kanssa? Mayan materiaalithan ei peleissä toimi, ja säädöt täytyy tehdä nollasta engineihin. Tosin jos substancella beikkaa PBR+emission tekstuurit , niin aika hyvältähän kaikki näyttää pelissä jo pelkästään niilläkin. Ihmisten iho, silmät yms. jos sellasta vaativampaa tekee niin enginemateriaalin salat toki on opeteltava.
Substance Painterilla teen aina tekstuurit. Affinity Photo ja Designer on siinä apuna myös. Substance Designeria en ole hirveästi käyttänyt. Siellä se kynnys tehdä jotain oikeasti siistiä on aika korkea. Pitäisi taas palata siihen ja suorittaa joku tutoriaali.
 
Substance Painterilla teen aina tekstuurit. Affinity Photo ja Designer on siinä apuna myös. Substance Designeria en ole hirveästi käyttänyt. Siellä se kynnys tehdä jotain oikeasti siistiä on aika korkea. Pitäisi taas palata siihen ja suorittaa joku tutoriaali.

Juu no substance painterilla teen itsekin. Sillä on paljon hauskempi tehdä, kun tekeminen on vaan piirtämistä ja taiteilua, designeri on sitten sitä varten, että voi tehdä vaihtelevia tekstuureja isoihin pintoihin, kuten maastografikkaa, ison rakennuksen seiniä yms. Yksittäiset objektit sujuu painterilla paljon paremmin.

Meinasin vaan sitä, että jos haluaa peligrafiikan näyttävän mayagrafiikalta, sitten pitää tehdä pelimoottorin materiaali kanssa heijastuksineen, ala-tekstuureineen, sub normalmappeineen, subsurface materiaalit yms. Mutta pitkälti noi on AAA -juttuja, hyvää perusgrafiikkaa saa kyllä pelkällä substance painterin BPR - exporteillakin. Itellä on engineissä pari paremmin säädettyä main materiaalia joiden pohjalle teen kaiken, korvaamalla vaan tekstuurit.
 
Niille jotka eivät tiedä niin Blenderissä on pelimoottori, jota pystyy ohjelmoimaan pythonilla. Tein itse pari yksinkertaista tasohyppelyä. Rumia kuin mitkä, joten ei voi julkaista. Blenderillä saa kyllä nopeasti aikaan peliä ilman koodin koodia. Saa testattua konseptia jos tekee sen oikean pelin jollain kunnon moottorilla. Itse vaikka kuinka haluaisin pitää Blenderistä niin en koskaan saanut riittävän hyvää matskua aikaan sillä. Jotkut saavat, itse en. Oli vain liikaa säätämistä.
 
Täälläkin taas vähän ollut aikaa edistää omaa ikuisuusprojektia. Blenderin opiskelu edennyt ja törmäsin itselle uuteen käsitteeseen: Medium polygon modelling. Reenailin sitten ja väsäilin Leadwerksiin pienen testiscenen. Design on aika epäoriginaali, mutta pikkuhiljaa tässä oppii!
oM0hltu - Imgur.jpg
 
Tympii välillä kun vapaata aikaa ei vaan ole tarpeeksi, mutta tässä toistaiseksi monimutkaisin tekemäni malli, itse alus jonka uumenissa mahdollinen tuleva peli tapahtuu:

Space Exploration Vessel "SEV Celeste"
Comako Heavy Industries Ltd.
Lenght: 351.8m
Width: 122.5m
Height: 62.5m
 

Liitteet

  • CelesteRender6.png
    CelesteRender6.png
    171 KB · Luettu: 244
  • CelesteRender7.png
    CelesteRender7.png
    171,5 KB · Luettu: 240
  • CelesteRender8.png
    CelesteRender8.png
    145,1 KB · Luettu: 235
Viimeksi muokattu:
Ja ehditty taas vähän edistää peliprojektia, graafinen ulkoasu alkaa löytää muotoaan. Mahtavaa kun lopulta alkaa olla kasassa ainakin perusedellytykset miten voi täysin nollasta luoda omat assetit niin, tekstuurien, 3d-mallien kuin koodinkin suhteen ja käyttää niitä ihan oman maailman luomiseen. Vielä vuosi sitten oli tilanne täysin eri, tässä on oppinut kyllä hurjasti kun vaan jaksaa opiskella vähän silloinkin kun ei niin inspirois. Lapsenomainen luomisen into suorastaan palannut, kuten aikanaan leegopalikoilla leikkiessä :) Mikä on ihan tervetullutta nykyiseen elämäntilanteeseen. Tosin öisin tätä on aikaa tehdä, joten veronsa se unissa sitten vaatii... Mutta ehkäpä ihan oikeasti tässä joskus saa kokonaisen pelin aikaiseksi, unelmia täytyy olla :D
Corridor.jpg CorridorCeleste.jpg CorridorSign.jpg
 
viime pelijameissa tuli kokeiltua tuollaista retro-3D pikselaatiota

p90UmIv.gif

Idea tuli ihan vahingossa kun tein spray-particleja jotka on defaulttina neliöitä, ihan kivan efektin siitä lopulta sai

FwaVaNN.png

yyyh5ZO.gif
 
Huh, ku oli Ohtomovin sivuilla komeaa settiä, ihan huikeita teoksia kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Todella hyviä töitä kyllä @Ohtomov illa.:tup:
Etenkin värit kyllä tosi näyttävät ja omaperäiset. Eivät taida tosin ihan "peligrafiikkaa" olla, vaan Zbrushin kymmenen miljoonaiset sculptit 3D-softassa renderöitynä ja layeritkin käytössä photoshopissa/nukessa yms? Jos tota jälkeä saisit pelimoottoriin rigattuna että noihin saa liikettä ja simulaatioitakin mukaan, niin aika guru oot. Tosin kyllä 3D-taidekin tuollaisenaan on tosi hienoa, kunhan vaan lepyttelen että kukaan ei ala kuvittelemaan että tuota grafiikkaa/taidetta saadaan helposti liikkuvaksi kuvaksi peleihin. ;)
 
Nätit kiitokset palautteesta teille kumpaisellekin. Ja toden totta, varsinaista peligrafiikkaahan nämä eivät tällaisinaan edusta, mutta kyllä tuossa esimerkissä esiintyvät hahmot olisivat kyllä optimoitavissa animointikuntoon ilman tavattomia ponnistuksia ja taikavoimia, sillä ovat jo valmiiksi kovin yksinkertaisista elementeistä kyhättyjä. Kikkailematonta perusgeometriaa ja riekkuvia tekstuureja varsin vaatimattoman ZBrush-mallin päällä. Ympäristö sen sijaan on tuollaisenaan käyttökelvottoman raskassoutuinen, etenkin rehujensa myötä.

Kuvankäsittelyyn ei täytynyt turvautua pieniä sävysäätelyjä lukuun ottamatta.
 
Vuodesta 2013 olen vääntänyt 3d-malleja blender + gimp -combolla opiskelujeni ohessa. Erityisesti olen mieltynyt simulaattoreihin ja tarkkaan, usein silmämääräiseen, mallinnukseen.

Assetto Corsa -ajosimulaattoriin pyöräytin modaustiimini kanssa Mclaren Mp4-13:n ja Ferrari F300:n. Tämän jälkeen päädyinkin tekemään virallista sisältöä kyseiseen peliin.

Tämänhetkinen ikuisuusprojekti, Boeing 757-200:
b72132ee874e6a994e2cdbf1e9c0d0a5e1c9a659.jpg

Tällä hetkellä koko lentokone on noin 490k kolmiota ja ohjaamo 370k.

Miksi?

Koska mallinnus ja ilmailu ovat kivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tämänhetkinen ikuisuusprojekti, Boeing 757-200:

Kerrassaan maukasta yksityiskohtiin pureutumista, mutta etenkin teoksen värimaailma viehättää. Noita menneiden vuosikymmenten sävyjä katsellessa heräsi aito halu töytäistä koppahattu ohimolle ja röyhäyttää oranssi North State -savuke tulille ilmanvaihdosta piittaamatta.

Tässäpä vastapainoksi liihoittelua aavistuksen vilpoisemmissa olosuhteissa:

QMoK9II.jpg
 
Viimeksi muokattu:
On nyt joku 3 vuotta tullut reenailtua vapaa-aikana mallintamista ja teksturointia. Maya, substance designer ja painter pärjäilee aika pitkälle. Zbrush jos on pakko muovailla. Unreal engine 4 hoitaa renderöinnin.
Pikkuhiljaa töitä yrittänyt hakea alalta, mutta kova kilpailu ja aloittelijan vaikea saada jalkaa oven väliin.
Elukka.artstation.com tuolla lisää.
markus-saari-metsa-dxo.jpg
markus-saari-ekajpg-dxo.jpg
markus-saari-screenshot001.jpg
 
Viimeksi muokattu:
On nyt joku 3 vuotta tullut reenailtua vapaa-aikana mallintamista ja teksturointia. Maya, substance designer ja painter pärjäilee aika pitkälle. Zbrush jos on pakko muovailla. Unreal engine 4 hoitaa renderöinnin.
Pikkuhiljaa töitä yrittänyt hakea alalta, mutta kova kilpailu ja aloittelijan vaikea saada jalkaa oven väliin.
Elukka.artstation.com tuolla lisää.
markus-saari-metsa-dxo.jpg
markus-saari-ekajpg-dxo.jpg
markus-saari-screenshot001.jpg
On kyllä nättiä settiä!
 
Ohessa hieman tekohengitystä ketjulle. Toivottavasti rintakehä ei painunut sisään tai torvi tukkeutunut.

4ew5gDA.jpg

The Shoebill Whisperer (kenkänokkakuiskaaja)


2aqYvNP.jpg

At the Heart of Lunar Moonshine Industry (Kuunpäällisen pontikkateollisuuden sydämessä)


ds0QSju.jpg

Puolamoinen (puolukoiden suojelushaltija)


Kaikki kolme edustavat vapaa-ajalla näperrettyjä, epäkaupallisia edesottamuksia. Hitusen ZBrushia siellä täällä sekä kosolti onttoa perusgeometriaa 3ds Max:issa.

Ja muuten, jos olette sitä mieltä, että tämän ketjun olisi hyvä edustaa nimenomaan peli-peligrafiikkaa sen sijaan, että yllä nähtävien kaltaisia joutavanpäiväisiä piperryksiä, käärin tietenkin hihani ja annan niille kyytiä. Omasta mielestäni tänne mahtuisi kaikki alustavista lyijykynäkonsepteista alkaen, mutta kerrankos väärässäkin olen ollut.
 
[SPOLER]
2aqYvNP.jpg

[/SPOLER]

At the Heart of Lunar Moonshine Industry (Kuunpäällisen pontikkateollisuuden sydämessä)

Jotenkin tosi autuas olo tulee tästä. Kun olis äärimmäisen pieni, mutta silti merkityksellinen osa, suurta itseään säätelevää kosmista koneistoa. Nää värit! Ihanan surrealistinen, jopa psykedeelinen kuva. Kuten nuo monet muutkin sun taideteokset. Haukon henkeä täällä!
 
Tekeekö täällä kukaan muu peleihin grafiikkaa?

Itse suoritin noin vuosi sitten toisen asteen peli-alan tutkinnon ja nyt on teen 2D/3D grafiikkaa viime vuonna perustetussa pelifirmassa. Pääosin siis teen 3D:tä 3ds Maxilla, sculptaan zBrushilla ja teksturoin Substance Painterilla. Tuolta löytyy muutamia töitäni.

Itse teen grafiikat lähinnä piirtämällä matemaattisilla funktioilla suoraan grafiikkarajapintaan. Täällä on yksi html canvasiin javascriptilla koodaamani reaaliaika avaruusräiskintä peli:
Eternal Space Alpha Build

Seuraavaksi jos jaksan koodailen rakettimoottorille traceri efektin ja asteroidin hajoamiselle hienomman partikkeli efektin. Sen jälkeen ehkä kehittelen randomisti tippuvat boosteri pakkaukset jotka antavat hetkeksi paremman aseen käyttöön kuin tuo nyt oleva hernepyssy.

Tämä on koodattu javascriptilla ilman mitään apukirjastoja pelkillä html5 standardiin kuuluvilla toiminnoilla tosin olen jonkun verran myös koodaillut jotain pelejä opensource pixi.js 2D renderöinti moottorilla. Olen kuitenkin huomattavasti enemmän grafiikkarajapinta koodaaja kun grafiikantekijä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 839
Viestejä
4 548 782
Jäsenet
74 851
Uusin jäsen
hieunguyen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom