Pelien streamaaminen, twitch yms.

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Tälle en ketjua vielä löytänyt joten tänne keskustelua streameista.
Harrastaako kukaan iolaisista mokomaa? Itse ajattelin lähteä varovaisesti kokeilemaan omaksi huviksi twitch streamaamista razerin softalla kun sitä muutenkin käytän.
Razer streamcaster nimellä löytyy, osana razercortex pakettia. Ilmaisversiolla 720p 30fps streamia suostuu lähettämään.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Ite opetellu nyt hieman OBS:n käyttöä, Shadowplay on simppeli mutta vähän liiankin simppeli.
Twitchiin olen pari kertaa striimannu mutta nyt OBS:n myötä vaihdoin Youtubeen.
En ole mikään aktiivistriimaaja, kunhan sillon tällän omaksi huvikseni striimailen, lähinnä Eliteä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
87
Joo, OBS Studio on minun softavalinta. Xsplitiin löytyy näyttiksen mukana tullut vuoden lisenssi, mutta en itse tykännyt sen käytöstä vaikka se maksullisena on kattavampi kuin ilmainen OBS.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
122
Itsekkin olen jonkun verran harjoitellut striimaamista, ja totesin etto obs studio on hommaan ilmaisuutensa vuoksi paras softa. Shadowplay on todella huono säätöjensä suhteen, toki aloitellessa ihan ok jos haluaa kokeilla onko striimaaminen oma juttu eikä viitsi säätää obs kuntoon. Nytkun tuota on hetken käyttänyt ja perusasetukset saanut kuntoon niin pelikohtaisesti säätää todella nopeasti muutamaa juttua ja saa striimin päälle. Pidän myös siitä että ääniä saa suoraan tuosta obs mixeristä säädettyä, ei tarvitse pelin omiin ääniasetuksiin koskea.

Tuossa vielä linkki jos jotakuta kiinnostaa käydä kattelemassa: Twitch
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 598
Nostellaan vanhaa eli pari kuukautta takana ja Twitchin partneri-statuksella pari viikkoa takana. Mukavaa puuhaa pelailla vähän aktiivisemmin, kun on ollut taukoa (15 vuotta tms) :)

Linkki
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 819
Obs:llä striimaan 720p 60fps tällä hetkellä lähinnä Dark Souls 3:sta SL1 touhuilua. Rokkijani on Twitchin tunnus. Saa tulla tsekkaileen ja vilkuileen, jos kiinnostaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
32
Obs:llä tulee Twitchiin streamattua, lähinnä Hunt: Showdownia ja satunnaisesti muita multiplayer pelejä. 720p60 riittää sopivasti kone ja netti lähettämiseen. Kanavan tyyli on yleensä rennosti pelaten ja jutellaan niitä näitä, välillä tietty kiukututtaa kun erät kaatuu vastustajan "tuuri"laukauksiin tai muihin epäkohtiin :D

Jostain syystä tuo yksinään streamaus ei ole oikein lähtenyt, Silent Hill 2 pelasin läpi mutta sen jälkeen ei juuri muuta. Mutta muuten kyllä hommasta tykkään vaikka keskimäärin on 2-3 katsojaa vaan paikalla. Yllättävän tehokas tapa tavata uusia ihmisiä, joistakin on tullut Steam/Battle.net kavereita joiden kanssa tullut pelattua ja höpistyä.

Siinäpä linkki, saa tulla juttelemaan kaikkea taivaan ja maan väliltä.

 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
141
Kysymys verotuksesta joka liittyy tässä tapauksessa twitchiin. Pitääkö stream kanavalle annetuille lahjoituksista maksaa veroa suomeen? Entä jos on tuloja affiliate (Amazon) linkeistä miten noiden verotus menee?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 018
Viestejä
4 210 342
Jäsenet
71 005
Uusin jäsen
Seppochu

Hinta.fi

Ylös Bottom